Zo zag ik het ook niet. Ik heb vorig jaar helaas intensief te maken gehad met diverse longartsen die er allemaal naast bleken te zitten. Ik ben er inmiddels wel achter dat medische wetenschap geen harde wetenschap is. Daarvoor weten we te weinig. Voor mij is overleg met mijn huisarts genoeg; ik kan met onzekerheid leven.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:29 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Was ook geen aanval. Althans niet mijn bedoeling. Dit lijkt me ook een prima insteek.
Ik hoor het wel als je nog inhoudelijke punten hebt zonder jij-bakken.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:32 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Het liefst zou ik willen dat jij stopt met posten, maar dat zal er wel niet inzitten.
Ha, inderdaad, ik vind dat ook zo betuttelend.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:33 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik zie het ook niet als iets waarvoor je complimentjes zou moeten geven, dat je thuis zit ofzo, zo braaf bezig.
Ze hebben nota bene Jaap van Dissel een vrij technisch verhaal laten doen. Dat lijkt me niet bepaald iets voor kinderen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:33 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De toon waarmee hij de laatste persco's doet, doen me heel sterk terugdenken aan een middelbare school leraar, die de klas niet echt onder controle heeft.
Mogen ze toch zelf weten? Als zij zich daar veiliger bij voelen?quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:31 schreef THEFXR het volgende:
wat een kutland is het toch ook!, mag je als thuiszorg nog niet eens een mondkapje opzetten ter preventie, want richtlijnen RIVM.
Als jij complimenten van de baas krijgt voor je werk verwacht je een salarisverhoging?quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:33 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik zie het ook niet als iets waarvoor je complimentjes zou moeten geven, dat je thuis zit ofzo, zo braaf bezig. Dan wek je gelijk het idee dat je er iets voor terug krijgt, een salarisverhoging bijv.
Ja. Nee. Ja.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Moeten de Duitsers zelf maskers op de kop tikken, worden ze geleverd of mogen ze bv ook met sjaals en bandana's om lopen?
Nee, want er zijn er niet genoeg. Alleen dragen wanneer nodig.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Mogen ze toch zelf weten? Als zij zich daar veiliger bij voelen?
Lastig inderdaad. Aan de andere kant als het nu goed gaat zo en je geen onnodig risico wil lopen kan ik me voorstellen dat je het nog even aankijkt.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Misschien overleg ik eerst nog even met mijn huisarts t.a.v. het risico voor mezelf.
En als je het zelf regelt?quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, want er zijn er niet genoeg. Alleen dragen wanneer nodig.
Dan zal het juridisch gezien waarschijnlijk niet verboden zijn, maar ook in Duitsland is opgeroepen de professionele maskers voor de professionals te houden.quote:
Wat dat betreft is de algemene informatie ook niet heel toereikend. Ik snap dat het per individu anders kan zijn natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Lastig inderdaad. Aan de andere kant als het nu goed gaat zo en je geen onnodig risico wil lopen kan ik me voorstellen dat je het nog even aankijkt.
Ik twijfel zelf ook nog. Wil ook niet dat kinderen weer naar school gaan en paar weken later toch weer neer huis. Het is al verwarrend genoeg.
En de b12 stichting:quote:Bij mensen met een (auto-immuun) schildklierziekte is tot op heden géén verhoogd risico gevonden
Ik heb overigens nergens last van, maar ik was benieuwd.quote:Mensen met een B 12 tekort en een goed ingestelde therapie, lopen geen extra risico op het krijgen van een Coronavirus
dat is heel wat anders, ik meen dat @Zeroku daarmee kwam waar ik nee op zei en jij ja, wel lezen voor je reageert op een neequote:Op vrijdag 24 april 2020 10:31 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Wie heeft het eigenlijk over druk vanuit de media? En nee, niet nu ik weer. Jij zegt dat het onzin is, waarom is het onzin?
Ik had het over druk vanuit Gommers overigens, o.a. bij de technische briefing, niet vanuit media.
Klopt.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is heel wat anders, ik meen dat @:Zeroku daarmee kwam waar ik nee op zei en jij ja, wel lezen voor je reageert op een nee
Maar Scrummie leest sowieso wat 'ie zelf wil.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:17 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Zijn noodkreten in de media hebben er waarschijnlijk wel toe geleid dat de IC-capaciteit het heeft gehouden.
Op vrijdag 24 april 2020 10:41 schreef DireStraits7 het volgende:
Het zit je wel dwars he, dat je ongelijk hadquote:Op vrijdag 24 april 2020 10:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt.
[..]
Maar Scrummie leest sowieso wat 'ie zelf wil.
Ik snap die "op het krijgen" nooit zo.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:42 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Wat dat betreft is de algemene informatie ook niet heel toereikend. Ik snap dat het per individu anders kan zijn natuurlijk.
Neem bijvoorbeeld: Mensen met een auto-immuun aandoening zijn kwetsbaar(der).
Maar valt daar ook Hashimoto onder (schildklier aandoening) en Perniceuze anemie (b12-tekort)?
Op de website van de schildklier organisatie tref je dit:
[..]
En de b12 stichting:
[..]
Ik heb overigens nergens last van, maar ik was benieuwd.
Ik weet niet over welke maskers je het hebt, maar als het professionele maskers zijn zullen ze ergens in de zorgketen gebruikt gaan worden. En dus niet bedoelt voor het grote publiek.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op vrijdag 24 april 2020 10:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan zal het juridisch gezien waarschijnlijk niet verboden zijn, maar ook in Duitsland is opgeroepen de professionele maskers voor de professionals te houden.
[quote]
Ja maar bv een normaal masker met enkele lagen. Niet geschikt voor medisch personeel maar het houdt wel viral load tegen.
Los van of het schijnveiligheid is lijkt me dat ieders goed recht om dat op te willen doen tijdens werk.
Je benadeelt er niemand mee.
Ja harder straffen als je hetzelfde blijft doen heb ik vaak gehoord.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ze hebben nota bene Jaap van Dissel een vrij technisch verhaal laten doen. Dat lijkt me niet bepaald iets voor kinderen.
Voor mijn gevoel schetst hij vrij transparant wat zijn overwegingen zijn en met welke vragen hij worstelt. Meenemen in de afwegingen. Ik snap werkelijk niet hoe je dat kunt zien als behandelen als een kind.
Nam jouw middelbareschoolleraar je ooit mee in zijn afwegingen hoe de lessen vorm te geven?
Ben ik met je eens. Daarom dat ik bij het schildklier stukje ook het gepaste antwoord quote. Bij de b12 stichting staat daar niets over.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik snap die "op het krijgen" nooit zo.
Dat lijkt me logisch. De vraag is verhoogd risico om in het ziekenhuis te belanden wanneer besmet.
Maar het is inderdaad een individuele afweging.
Tot nu toe wordt een hoop op één hoop gegooid. Ik hoop dat er uiteindelijk wel meer data komt per ziekte zodat men zelf weet waar ze aan toe zijn en wat ze wel/niet kunnen doen.
Klopt. Het mogen ook stoffen maskers zijn, of een sjaal. Blijkbaar zien veel mensen er brood in, want er zijn heel wat mensen maskers aan het maken om die via ebay te verkopen. Logisch met 82 miljoen inwoners, vraag genoeg.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ah oki, dus zolang het maar bedekt is het voldoende.
Daarom moet je ook je datapunten zo goed mogelijk bij de praktijk leggen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zo simpel is het niet. Statistisch significant =/= praktisch significant.
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.04.16.20067728v1twitter:linseymarr twitterde op donderdag 23-04-2020 om 16:23:26https://t.co/z48waYZZSk Beautiful detective work by Yuguo Li, re-enacting the scenario, reviewing video (no fomite or close contact between tables ABC). Shows transmission by microscopic droplets is the best explanation. /1 https://t.co/fy1rUMBkFS reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |