Kak, week geleden waren de signalen nog hoopvol.quote:Op donderdag 23 april 2020 19:27 schreef Momo het volgende:
twitter:W7VOA twitterde op donderdag 23-04-2020 om 18:54:09Antiviral drug #remdesivir, being studied for fighting #COVID19, reportedly flops in first trial. https://t.co/5mpMLqEQBc via @:financialtimes reageer retweet
Heb je daar een linkje van? Vind het wel interessant om te zien hoe het in zulke landen gaat.quote:Op donderdag 23 april 2020 19:31 schreef cherrycoke het volgende:
ik zag de situatie in Ecuador en moest gewoon janken, man man man, dat zijn pas landen die wel hulp kunnen gebruiken.
Wat er meestal er gebeurd bij dit soort dingen dat er positieve signalen zijn, dan gaan mensentokkies roepen op twitter dat Rutte een moordenaar is dat wij nu dit niet massaal gebruiken. Dan denken andere mensen wow dat medicijn werkt waarom gebruiken we dat niet. Uiteindelijk werkt het allemaal niet zo goed, net als hydroxychloroquine.quote:Op donderdag 23 april 2020 19:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Kak, week geleden waren de signalen nog hoopvol.
Gaat niet best tot nu toe met de medicatie. Echt elk middel gaat bij het eerste gedegen onderzoek meteen onderuit.
quote:Op donderdag 23 april 2020 19:49 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Heb je daar een linkje van? Vind het wel interessant om te zien hoe het in zulke landen gaat.
De meeste mensen lezen idd alleen dat er "43 patiënten middel X kregen en er 41 herstelden en 2 stierven.". En dat is dan dus het bewijs dat middel X werktquote:Op donderdag 23 april 2020 19:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat er meestal er gebeurd bij dit soort dingen dat er positieve signalen zijn, dan gaan mensentokkies roepen op twitter dat Rutte een moordenaar is dat wij nu dit niet massaal gebruiken. Dan denken andere mensen wow dat medicijn werkt waarom gebruiken we dat niet. Uiteindelijk werkt het allemaal niet zo goed, net als hydroxychloroquine.
De user Polderturk kwam daar ook te pas en te onpas mee, hoe goed Erdolf wel niet bezig was met zijn Hydrochloroquine.quote:Op donderdag 23 april 2020 19:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat er meestal er gebeurd bij dit soort dingen dat er positieve signalen zijn, dan gaan mensentokkies roepen op twitter dat Rutte een moordenaar is dat wij nu dit niet massaal gebruiken. Dan denken andere mensen wow dat medicijn werkt waarom gebruiken we dat niet. Uiteindelijk werkt het allemaal niet zo goed, net als hydroxychloroquine.
je zou bijna zeggen dat de zoektocht naar een medicijn gaat zoals gebruikelijk.....quote:Op donderdag 23 april 2020 19:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Kak, week geleden waren de signalen nog hoopvol.
Gaat niet best tot nu toe met de medicatie. Echt elk middel gaat bij het eerste gedegen onderzoek meteen onderuit.
quote:I said eons ago that the answer will be carbonic anhydrase inhibitors (used to treat altitude sickness).
Guess what one of the trial treatments is now?
Carbonic anhydrase is essential in the initiation of taste and smell.
Altitude sickness causes a range of symptoms - the obvious like confusion, shortness of breath, etc.
But also eye pain (glaucoma), dry persistent cough, etc, etc, etc.
It's (IMHO) causing a reaction in the body where there is too much carbonic acid (CO2 combined with water) which releases more of the carbonic anhydrase emzymes (which break down carbonic acid (H2CO3) into H2O & CO2 in the lungs).
Ventilators pump more of the 17 times more than normal CO2 back into the blood, which creates more carbonic acid, which releases more anhydrases, which produces more CO2 in the lungs, which are then pumped back into the blood, creating even more Carb acid, etc, etc in a positive feedback loop that creates a death spiral.
Carboic anhydrase inhibitors break this cycle by forcing the carbonic acid out through your urine, and the more acidic blood tricks your body into believing there's more CO2 in your blood so your breathing changes to shorter shallower breaths to force more O2 into your blood.
Standard treatment for altitude sickness, acute mountain sickness - same symptoms, same cause, same treatment.
Dat kan ik ook echt voorstellen ja.... het zou echt best kunnen ja.quote:Op donderdag 23 april 2020 20:12 schreef KingRadler het volgende:
Ik maak me ernstig zorgen bij het 1ste evenement in Nederland waar mensen weer bij elkaar Komen. Dat we weer een nieuwe uitbraak krijgen.
Ik verwacht ook pas in 2022 dat evenementen weer mogelijk zijn maar niet volgend jaar.
nee, daar gaan we niet van uitquote:Op donderdag 23 april 2020 20:12 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat kan ik ook echt voorstellen ja.... het zou echt best kunnen ja.
genoeg mensen die er mee geholpen zijn. het past alleen niet zo goed in het vaccin verhaal.quote:Op donderdag 23 april 2020 19:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Die chloroquine kan zo langzaam aan wel bij het oud vuil. Als dat al iets doet zal het echt gerommel in de marge zijn.
Er gaan nu ook nog vluchten.quote:Op donderdag 23 april 2020 20:18 schreef weetjewel5 het volgende:
is er al bekend wanneer reizen weer mogelijk is?
fiets, auto, te voet, trein, bus, vliegen, kruipend? wat bedoel je?quote:Op donderdag 23 april 2020 20:18 schreef weetjewel5 het volgende:
is er al bekend wanneer reizen weer mogelijk is?
Volgens mij niet?quote:Op donderdag 23 april 2020 20:20 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
maar dat is niet voor iedereen toch? ik dacht dat je een goede reden moet hebben.
vliegenquote:Op donderdag 23 april 2020 20:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
fiets, auto, te voet, trein, bus, vliegen, kruipend? wat bedoel je?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |