abonnement Unibet Coolblue
pi_192755655
De ramadan staat op het punt te beginnen.
De moslims in Nederland moeten opgeroepen worden dit jaar de ramadan eenvoudig te houden.
Niet elke avond een ander gezin uitnodigen voor het eten.
Gewoon alleen met je eigen gezin eten. Dit is heel belangrijk.
Moskeeen moeten dit via hun facebook paginas verspreiden aangezien moskeeen dicht zijn nu.
Graag ook een landelijke oproep.

We moeten deze crisis samen oplossen. Iedereen moet meedoen.
pi_192755823
Gewoon afschaffen inderdaad.
  Forum Admin woensdag 22 april 2020 @ 19:53:15 #3
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_192755824
Gewoon gezond verstand gebruiken en de maatregelen in acht nemen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_192755853
Wordt er bij jou zoveel uitgenodigd, ja?

Ik hoef namelijk echt niemand te zien doordeweeks tijdens de ramadan na een lange werkdag.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2020 19:56:02 ]
pi_192755931
quote:
2s.gif Op woensdag 22 april 2020 19:54 schreef zarGon het volgende:
Wordt er bij jou zoveel uitgenodigd, ja?

Ik hoef namelijk echt niemand te zien doordeweeks tijdens de ramadan na een lange werkdag.
Niet elke avond.
Maar wel 5 a 6 gezinnen per ramadan.
Als dat dit jaar weer gedaan wordt, dan hebben we een groot probleem.
pi_192755952
Gewoon het vieren met het gezin waarin men woont :Y geen familie en vrienden.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_192756012
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 19:44 schreef polderturk het volgende:
De ramadan staat op het punt te beginnen.
De moslims in Nederland moeten opgeroepen worden dit jaar de ramadan eenvoudig te houden.
Niet elke avond een ander gezin uitnodigen voor het eten.
Gewoon alleen met je eigen gezin eten. Dit is heel belangrijk.
Moskeeen moeten dit via hun facebook paginas verspreiden aangezien moskeeen dicht zijn nu.
Graag ook een landelijke oproep.

We moeten deze crisis samen oplossen. Iedereen moet meedoen.
De regels zijn toch duidelijk voor iedereen? Ik zie het probleem niet. Binnen blijven, niet bij elkaar op bezoek gaan. Duidelijker kan het niet.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  woensdag 22 april 2020 @ 20:02:23 #8
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192756017
Ach op de Veluwe zitten ze elke zondag met 100 man in de kerk en dat mag ook.

Niet te moeilijk over doen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  woensdag 22 april 2020 @ 20:12:22 #9
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192756221
Ik hoop dat de islamitische medeburgers allemaal zo nuchter zijn als jij, TO. We hebben hier in Zwolle mogelijk een rel omdat Pegida op een kluitje gaat staan demonstreren bij een moskee omdat ze daar op een kluitje bidden nog steeds. :')

Overigens zijn ze bij die moskee erg voorzichtig en houden ze die 1,5 meter in acht en die demonstranten gaan dat vast ook doen, alleen gaat Oemmah Nederland ook een tegendemonstratie organiseren en dan komt er nog de handhaving overheen. Ik vraag me dus af of er genoeg ruimte overblijft om te anderhalvemeteren voor iedereen.

Pegida, verder walgelijk clubje, heeft overigens wel een punt. Het slaat nergens op dat kerkdiensten en dergelijke wel door mogen gaan met restricties en buurtbarbecues e.d. niet. Het enige goede wat hieruit kan voortkomen is dat iedereen de Ramadan ingaat met de gedachte dat het niet heel slim is om daar een sociaal event van te maken, hoe jammer het ook is dat het dit jaar niet kan.
pi_192756299
quote:
14s.gif Op woensdag 22 april 2020 20:02 schreef MichaelScott het volgende:
Ach op de Veluwe zitten ze elke zondag met 100 man in de kerk en dat mag ook.

Niet te moeilijk over doen.
Nee hoor, de kerken daar zijn dicht.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  woensdag 22 april 2020 @ 23:30:59 #11
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_192760000
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 20:12 schreef Qarrad het volgende:
Het slaat nergens op dat kerkdiensten en dergelijke wel door mogen gaan
Dat is dus niet zo. Religieuze bijeenkomsten zijn officieel weliswaar nog toegestaan tot maximaal 30 mensen, maar er is echt geen enkele kerk die nu nog volledige diensten houdt. Er wordt bij de meeste grotere kerken door een team van ongeveer 5-10 mensen een dienst georganiseerd die dan gestreamd wordt. Gewone leden van de kerk zijn daarbij in principe niet welkom. Kleinere kerken zijn helemaal dicht.
pi_192760155
Wat mij van de ramadan altijd tegen viel was de maaltijden in de avond.
Qua samenhorigheid goed maar je eet de hele dag niks en dan heel feestmaal.

De achterliggende gedachte van soberheid,inleving in zij die weinig hebben, dankbaar zijn voor wat je hebt en het reinigen van je lichaam werd dan soort van tenietgedaan.

Het is tegenstrijdig als een moslima met hoofddoek en tegelijk een strakke broek en string.

Denk dat vanwege corona het een goed moment is voor mensen die gaan vasten om stil te staan hierbij. Alleen met je eigen gezin en weinig interactie zorgt hier wel meer voor.
  woensdag 22 april 2020 @ 23:53:15 #13
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_192760259
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Wat mij van de ramadan altijd tegen viel was de maaltijden in de avond.
Qua samenhorigheid goed maar je eet de hele dag niks en dan heel feestmaal.

De achterliggende gedachte van soberheid,inleving in zij die weinig hebben, dankbaar zijn voor wat je hebt en het reinigen van je lichaam werd dan soort van tenietgedaan.

Het is tegenstrijdig als een moslima met hoofddoek en tegelijk een strakke broek en string.
Hier zit wel wat in overigens. Schijnt dat in islamitische landen veel meer geld wordt uitgegeven aan eten tijdens de ramadan dan daarbuiten.
pi_192761001
quote:
14s.gif Op woensdag 22 april 2020 20:02 schreef MichaelScott het volgende:
Ach op de Veluwe zitten ze elke zondag met 100 man in de kerk en dat mag ook.

Niet te moeilijk over doen.
Een kerkdienst is iets anders dan een maaltijd met bevriende families nuttigen. Ook in een maand van vasten.

Voor dat eerste is er helaas een uitzondering, voor dat tweede kan de politie gewoon het pand binnenvallen en de aanwezigen beboeten en wegsturen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192761429
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 20:02 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

De regels zijn toch duidelijk voor iedereen? Ik zie het probleem niet. Binnen blijven, niet bij elkaar op bezoek gaan. Duidelijker kan het niet.
Dit, dit en dit.

Dit.
pi_192762003
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 19:58 schreef polderturk het volgende:

[..]

Niet elke avond.
Maar wel 5 a 6 gezinnen per ramadan.
Als dat dit jaar weer gedaan wordt, dan hebben we een groot probleem.
Ik wist tot jouw oproep niet, dat tijdens de ramadan 's avonds zoveel families bij elkaar op bezoek kwamen. Ik dacht dit pas bij het suikerfeest gebeurde.
pi_192762013


[ Bericht 100% gewijzigd door Muck op 13-05-2020 00:09:15 (Doe maar niet.) ]
pi_192762014
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:30 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Dat is dus niet zo. Religieuze bijeenkomsten zijn officieel weliswaar nog toegestaan tot maximaal 30 mensen, maar er is echt geen enkele kerk die nu nog volledige diensten houdt. Er wordt bij de meeste grotere kerken door een team van ongeveer 5-10 mensen een dienst georganiseerd die dan gestreamd wordt. Gewone leden van de kerk zijn daarbij in principe niet welkom. Kleinere kerken zijn helemaal dicht.
Ja, dit. Dat is hier in Friesland ook zo. De grens van maximaal 30 personen is alleen bedoeld voor begrafenissen.
  Moderator donderdag 23 april 2020 @ 07:53:47 #19
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192762020
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 20:15 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Nee hoor, de kerken daar zijn dicht.
De meesten wel maar er zijn nu ook nog kerken die nu nog door gaan met diensten tot 30 of zelfs 100 man. Vaak aparte kerken van een specifieke stroming of heel streng.

Destiny Church doet bijvoorbeeld nog diensten tot 30 man.
  donderdag 23 april 2020 @ 08:32:28 #20
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192762258
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:30 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Dat is dus niet zo. Religieuze bijeenkomsten zijn officieel weliswaar nog toegestaan tot maximaal 30 mensen, maar er is echt geen enkele kerk die nu nog volledige diensten houdt. Er wordt bij de meeste grotere kerken door een team van ongeveer 5-10 mensen een dienst georganiseerd die dan gestreamd wordt. Gewone leden van de kerk zijn daarbij in principe niet welkom. Kleinere kerken zijn helemaal dicht.
Nee, maar het slaat dus helemaal nergens op dat religieuze bijeenkomsten wél toegestaan zijn tot 30 man. Er is helemaal geen verschil tussen dertig biddende, dertig vlees bradende of dertig film kijkende mensen qua besmettingsgevaar.

Daarnaast zijn er dus kerken die hun hele bestand ontvangen in delen van 30 totdat ze alle 100 gehad hebben en dan schiet het zijn doel dus ook voorbij.
  donderdag 23 april 2020 @ 08:47:40 #21
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_192762355
De zogenaamde islamieten staan hier op een normale dag al in groepjes zonder afstand dus waarom zou dat tijdens de ramadan ineens niet zo zijn
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
  donderdag 23 april 2020 @ 09:17:09 #22
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_192762624
Ik zit in Saudi en ben best bezorgd over ramadan.. die lui hier zijn over het algemeen best stom en zie ik er wel voor aan om toch samen te komen. Gelukkig neemt de overheid wel extreem harde maatregelen. Zo zit ik al een tijdje in 24 uurs curfew. Met alleen uitzondering voor werk en boodschappen. Gisteren eerste besmetting op mijn kantoor en vanaf nu thuis werken
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_192763211
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Wat mij van de ramadan altijd tegen viel was de maaltijden in de avond.
Qua samenhorigheid goed maar je eet de hele dag niks en dan heel feestmaal.

De achterliggende gedachte van soberheid,inleving in zij die weinig hebben, dankbaar zijn voor wat je hebt en het reinigen van je lichaam werd dan soort van tenietgedaan.
Daar heb ik me ook altijd over verbaasd. Wat heeft 'je 's avonds volvreten' toch met soberheid te maken? Ik zou dan eerder zeggen: eet weinig en sober.
pi_192763361
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Wat mij van de ramadan altijd tegen viel was de maaltijden in de avond.
Qua samenhorigheid goed maar je eet de hele dag niks en dan heel feestmaal.

De achterliggende gedachte van soberheid,inleving in zij die weinig hebben, dankbaar zijn voor wat je hebt en het reinigen van je lichaam werd dan soort van tenietgedaan.

Het is tegenstrijdig als een moslima met hoofddoek en tegelijk een strakke broek en string.

Denk dat vanwege corona het een goed moment is voor mensen die gaan vasten om stil te staan hierbij. Alleen met je eigen gezin en weinig interactie zorgt hier wel meer voor.
Dat vind ik dus ook. Maar iedereen is volwassen en moet zelf weten wat ze doen. Ook al vreet je je de hele dag klem, zal mij een rotzorg zijn.
Maar dit is hypocriet gedrag. Dat je overdag niet eet, jouw keus. En dat je je midden in de nacht een complete vol gedekte tafel naar binnen schuift, prima, doe vooral je best. Ieder zijn ding.

Maar doe jezelf niet beter voor. Ik denk dat dit geen vastenmaand is, maar een vreetmaand. Noem het dan ook zo. Wees een kerel en zeg niet ik vast, maar zeg gewoon, na deze maand kun je me wegrollen, dan neem ik mijn hoed af.

Maar die hele Islam is een grote hypocritie.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  donderdag 23 april 2020 @ 10:30:05 #25
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_192763629
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 08:32 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Nee, maar het slaat dus helemaal nergens op dat religieuze bijeenkomsten wél toegestaan zijn tot 30 man. Er is helemaal geen verschil tussen dertig biddende, dertig vlees bradende of dertig film kijkende mensen qua besmettingsgevaar.
Nee, en ook niet met 30 shoppende mensen. Dus supermarkten dicht en iedereen voedselpakketten bezorgen door mensen in maanmannetjeskostuum?

Soms moet je ook gewoon dingen niet nodeloos ingewikkeld maken.

quote:
Daarnaast zijn er dus kerken die hun hele bestand ontvangen in delen van 30 totdat ze alle 100 gehad hebben en dan schiet het zijn doel dus ook voorbij.
Bron?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')