abonnement Unibet Coolblue
pi_192807303
Wat een spanning! Zal het gebrek aan sport op tv zijn denk ik.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_192807527
N.B. de correcte tijd van MorganLeFay moet 26:45 zijn, i.p.v. 27:45. Corniel past dit morgen aan.
  zaterdag 25 april 2020 @ 22:58:02 #253
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192807599
@Guard, wanneer ga je? Dan kan ik me alvast mentaal voorbereiden op de wissel. En @Mr.B doe je je sterrenshirt aan en een heel kort broekje? Dan herken ik je bij het doorgeven van de tzaziki.
  Forum Admin zaterdag 25 april 2020 @ 22:58:15 #254
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_192807602
Succes 10k strijders. Moge de streeftijden worden benaderd. Solo maar wel solidair zal ik in deze dagen ook 10km of meer afleggen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  zaterdag 25 april 2020 @ 23:11:34 #255
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_192807833
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 22:54 schreef Zwabberhark het volgende:
N.B. de correcte tijd van MorganLeFay moet 26:45 zijn, i.p.v. 27:45. Corniel past dit morgen aan.
Done...
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_192808406
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 22:58 schreef Quoi het volgende:
@:Guard, wanneer ga je? Dan kan ik me alvast mentaal voorbereiden op de wissel. En @:Mr.B doe je je sterrenshirt aan en een heel kort broekje? Dan herken ik je bij het doorgeven van de tzaziki.
Vooralsnog vertoon ik uitstelgedrag, en ben ik van plan om Dinsdagochtend heel vroeg te starten.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_192808719
Doen jullie ook aan krachttraining? Ik merk dat ik het hardlopen best leuk ben gaan vinden en wil dit ook blijven doen. Ik combineer het nu met mijn 4 dagen krachttraining per week, maar merk dat het regelmatig puzzelen is. Hoe doen jullie dat ?
Ik combineer nu altijd hardlopen met een krachtsessie voor het onderlichaam, dag erna krachtsessie bovenlichaam en dan een dag rust.
pi_192811029
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 00:09 schreef Pinuts het volgende:
Doen jullie ook aan krachttraining? Ik merk dat ik het hardlopen best leuk ben gaan vinden en wil dit ook blijven doen. Ik combineer het nu met mijn 4 dagen krachttraining per week, maar merk dat het regelmatig puzzelen is. Hoe doen jullie dat ?
Ik combineer nu altijd hardlopen met een krachtsessie voor het onderlichaam, dag erna krachtsessie bovenlichaam en dan een dag rust.
Ik doe krachttraining in de sportschool. Die is nu dicht dus doe ik het thuis met wat gewichten en bodyweight oefeningen.

Is idd passen en meten. Zeker als je je benen traint is het lastig om de 2 a 3 dagen erop een goede hardloop training te doen, omdat je dan herstellende bent van de krachttraining. Heb er geen vaste routine in gevonden. Verschilt per week bij mij.
Bovendien wil ik m'n benen niet te bulky maken, omdat ze dan minder effectief worden (meer zuurstof gebruiken) met hardlopen. Dus ook dat is een afweging die ik maak.
Cuz I'm Mr. Brightside
  zondag 26 april 2020 @ 10:05:12 #259
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_192811076
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 00:09 schreef Pinuts het volgende:
Doen jullie ook aan krachttraining? Ik merk dat ik het hardlopen best leuk ben gaan vinden en wil dit ook blijven doen. Ik combineer het nu met mijn 4 dagen krachttraining per week, maar merk dat het regelmatig puzzelen is. Hoe doen jullie dat ?
Ik combineer nu altijd hardlopen met een krachtsessie voor het onderlichaam, dag erna krachtsessie bovenlichaam en dan een dag rust.
Ja, ik doe normaal gesproken 2 a 3 keer per week Crossfit naast zo'n 3 looptrainingen. Het leuke van die Crossfittrainingen is dat ik nooit van tevoren weet wat ik ga doen. Dus het komt weleens voor dat ik bijvoorbeeld maandagochtend flink aan mijn benen werk en 's avonds nog een baantraining af mag werken. Het is dan maar zo :)
F means you're fucked
pi_192811096
Pffff, denk dat ik mijn ronde van vandaag maar als goede training beschouw en dinsdag voor de herkansing ga..... bijna twee minuten boven mijn streeftijd, kan ik niet mee aankomen in mijn team. ;(
pi_192811245
Mbt combineren met fitness, dat doe ik ook. Denk dat de vraag is wat je belangrijker vindt. Is dat het hardlopen dan kun je daar je fitness op aanpassen. Te veel op hypertrofie trainen kun je dan beter niet doen.

Wil je breed en gespierd worden dan is hardlopen ondergeschikt aan het fitnessen. En train je minder, minder intensief op dat vlak.

Ikzelf ging / ga 3x per week naar de sportschool en train dan vooral op kracht en niet op hypertrofie. Daarnaast doe ik 3x per week cardio, dus wielrennen of hardlopen. Nu is dat vanwege Corona 6x geworden. Ik wissel fitness af met de duursporten. En voor mij geldt dat ik in geen van beiden goed hoef te zijn. Ik wil sterk en fit zijn.

Dus soms ga ik dieper met fietsen of lopen, dan train ik de dag erna wat minder hard. Overigens is het wel goed te combineren. Zeker als je echt op kracht, balans, stabiliteit traint en geen hiit of enorme hoeveelheden sets doet.

5x5 op hoog gewicht werkt bij mij beter dan 4x12 op laag. Want dat is dan ook al aeroob. Terwijl die 5x5 anaeroob is. Je krijgt zelfs als het goed is overdracht naar hardlopen doordat een deel van je type 2 spiervezels zich aanpassen en facultatief aeroob worden en dus word je zowel in de sportschool als lopend beter.

In theorie dan.
Whatever...
pi_192811417
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:21 schreef Spanky78 het volgende:
Mbt combineren met fitness, dat doe ik ook. Denk dat de vraag is wat je belangrijker vindt. Is dat het hardlopen dan kun je daar je fitness op aanpassen. Te veel op hypertrofie trainen kun je dan beter niet doen.

Wil je breed en gespierd worden dan is hardlopen ondergeschikt aan het fitnessen. En train je minder, minder intensief op dat vlak.

Ikzelf ging / ga 3x per week naar de sportschool en train dan vooral op kracht en niet op hypertrofie. Daarnaast doe ik 3x per week cardio, dus wielrennen of hardlopen. Nu is dat vanwege Corona 6x geworden. Ik wissel fitness af met de duursporten. En voor mij geldt dat ik in geen van beiden goed hoef te zijn. Ik wil sterk en fit zijn.

Dus soms ga ik dieper met fietsen of lopen, dan train ik de dag erna wat minder hard. Overigens is het wel goed te combineren. Zeker als je echt op kracht, balans, stabiliteit traint en geen hiit of enorme hoeveelheden sets doet.

5x5 op hoog gewicht werkt bij mij beter dan 4x12 op laag. Want dat is dan ook al aeroob. Terwijl die 5x5 anaeroob is. Je krijgt zelfs als het goed is overdracht naar hardlopen doordat een deel van je type 2 spiervezels zich aanpassen en facultatief aeroob worden en dus word je zowel in de sportschool als lopend beter.

In theorie dan.
Dit geldt inderdaad ook voor mij. Ik hoef geen wedstrijdloper te worden en ook geen bodybuilder.
Ik wil gewoon gezond en fit zijn met een goede conditie en redelijke kracht.
5x5 heb ik ook een tijdje geprobeerd, maar merk dat 8 a 10 herhalingen beter voor mij werken, aangezien ik meer wil focussen op spierkracht dan massa. Zeker nu ik het thuis met bodyweight moet doen. En daarnaast wil je als vrouw niet enorme hoeveelheden spiermassa hebben, maar 'gewoon' afgetraind zijn (al ben ik dat nog lang niet :')).
pi_192811549
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 22:54 schreef Zwabberhark het volgende:
N.B. de correcte tijd van MorganLeFay moet 26:45 zijn, i.p.v. 27:45. Corniel past dit morgen aan.
Thanks! ^O^
Ik was nog te gesloopt om het zelf te gaan zitten uitrekenen :P

Zo'n 3 ą 4km op dit tempo lukt me wel, maar ik ben er zo een die eerst een fijn ritme moet vinden in het lopen als ik in mijn eentje loop. Als ik meteen in m'n "wedstrijdtempo" ga, geef ik veel sneller op (als ik alleen loop dus...heb echt mensen rondom me nodig om langer in een snel tempo te rennen).
pi_192811612
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:40 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Dit geldt inderdaad ook voor mij. Ik hoef geen wedstrijdloper te worden en ook geen bodybuilder.
Ik wil gewoon gezond en fit zijn met een goede conditie en redelijke kracht.
5x5 heb ik ook een tijdje geprobeerd, maar merk dat 8 a 10 herhalingen beter voor mij werken, aangezien ik meer wil focussen op spierkracht dan massa. Zeker nu ik het thuis met bodyweight moet doen. En daarnaast wil je als vrouw niet enorme hoeveelheden spiermassa hebben, maar 'gewoon' afgetraind zijn (al ben ik dat nog lang niet :')).
Sowieso is iets doen aan kracht goed voor iedereen.

Even een paar misverstanden uit de weg: 5x5 is pure kracht en minder massa, 8-10 is massa opbouwen. Meer dan 10 reps is kracht-uithouding.

Daarnaast zul je als vrouw nooit zomaar te gespierd worden omdat je geen testosteron hebt (minimaal). Alleen als je heel laag vet percentage hebt zie je er gespierder uit, of als je anabolen gaat gebruiken. Vrijwel geen enkele vrouw wordt enorm breed en ‘mannelijk’ zonder rare fratsen. Je hoeft je dus geen zorgen te maken.

Sterker nog. Spier opbouw geeft voor de meeste vrouwen een beetje meer massa op gewenste plekken: kont en borst. Maar zolang je vet percentage in de gezonde range zit zul je er nog lang niet te gespierd uitzien.

Dus: wat je nu doet is spieropbouw (wat voor de meeste vrouwen zeer goed is) en je zult nooit zomaar enorm gespierd worden, zeker niet als vrouw.

Ikzelf train vooral op kracht omdat ik anders snel best groot word. En ik hoef dat ook niet. Bij mij speelt die testosteron een grotere rol.

Goed ‘on-topic’. Weer, sorry.
Whatever...
pi_192812024
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 10:56 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]

Thanks! ^O^
Ik was nog te gesloopt om het zelf te gaan zitten uitrekenen :P

Zo'n 3 ą 4km op dit tempo lukt me wel, maar ik ben er zo een die eerst een fijn ritme moet vinden in het lopen als ik in mijn eentje loop. Als ik meteen in m'n "wedstrijdtempo" ga, geef ik veel sneller op (als ik alleen loop dus...heb echt mensen rondom me nodig om langer in een snel tempo te rennen).
Team 2 fast _O_
Goed bezig!
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_192812236
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 22:58 schreef Quoi het volgende:
@:Guard, wanneer ga je? Dan kan ik me alvast mentaal voorbereiden op de wissel. En @:Mr.B doe je je sterrenshirt aan en een heel kort broekje? Dan herken ik je bij het doorgeven van de tzaziki.
Ja, ik heb mijn setje al klaargelegd! De wissel zal waarschijnlijk in Kijkduin zijn
pi_192812863
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:07 schreef diesnelle het volgende:
Pffff, denk dat ik mijn ronde van vandaag maar als goede training beschouw en dinsdag voor de herkansing ga..... bijna twee minuten boven mijn streeftijd, kan ik niet mee aankomen in mijn team. ;(
Ach so be it. Nog een keer volle bak 10km binnenkort lijkt me ook geen pretje. Hopelijk kan ik wat compenseren ;)

Wij hebben btw nog geen teamnaam... ben alleen zelf nogal inspiratieloos.
pi_192812875
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 00:09 schreef Pinuts het volgende:
Doen jullie ook aan krachttraining? Ik merk dat ik het hardlopen best leuk ben gaan vinden en wil dit ook blijven doen. Ik combineer het nu met mijn 4 dagen krachttraining per week, maar merk dat het regelmatig puzzelen is. Hoe doen jullie dat ?
Ik combineer nu altijd hardlopen met een krachtsessie voor het onderlichaam, dag erna krachtsessie bovenlichaam en dan een dag rust.
Ik train alleen mn core en af en toe mn benen in de sportschool. Nu dus even helemaal niet. Zou het natuurlijk thuis ook deels kunnen, maar dat komt er op de 1 of andere manier nier van.
  Forum Admin zondag 26 april 2020 @ 13:20:41 #269
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_192813127
Ik kom soms met moeite aan de 3 looprondjes in de week. Voor het lopen zou ik er eigenlijk wat core oefeningen bij moeten doen, en voor de lol zou ik ook meer willen fietsen, maar het blijft schipperen in de beschikbare tijd. Ik klamp me maar vast aan de gedachte dat rusten ook een belangrijke training is.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_192813149
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 12:56 schreef RunnerAdd het volgende:

[..]

Ach so be it. Nog een keer volle bak 10km binnenkort lijkt me ook geen pretje. Hopelijk kan ik wat compenseren ;)

Kan me eerlijk gezegd meer verheugen op rustig hobbelen, zand, heuvels.... snapte 10 km lang niet wat ik hier (hard lopen) ooit leuk aan heb gevonden. Terwijl ik pre-Corona de pest had aan langzaam. :) Maar goed, komt wel weer. Wil me graag weer fitter voelen en ga er komende tijd weer wat intervalletjes tegenaan gooien.

Ik trainde ook veel in de sportschool (kracht, core, hiit). Niet altijd even intensief en niet met zware gewichten, maar wel veel (3-5x in de week). Nu af en toe thuis, maar veel minder. Mis een trainer die zegt dat het *moet* ;)
pi_192813160
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 13:20 schreef Pharkus het volgende:
Ik kom soms met moeite aan de 3 looprondjes in de week. Voor het lopen zou ik er eigenlijk wat core oefeningen bij moeten doen, en voor de lol zou ik ook meer willen fietsen, maar het blijft schipperen in de beschikbare tijd. Ik klamp me maar vast aan de gedachte dat rusten ook een belangrijke training is.
Hoe zit dat eigenlijk...lopen zou slecht zijn voor heupen knieeen etc...op internet lees ik van alles, en tegenstrijdige dingen..

Zit zelf net onder de 100kg (hoop ik) en 1.96 ..
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 26 april 2020 @ 13:35:14 #272
3878 Vork
Manisch creatief
pi_192813286
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 13:22 schreef diesnelle het volgende:

Kan me eerlijk gezegd meer verheugen op rustig hobbelen, zand, heuvels.... snapte 10 km lang niet wat ik hier (hard lopen) ooit leuk aan heb gevonden. Terwijl ik pre-Corona de pest had aan langzaam. :) Maar goed, komt wel weer. Wil me graag weer fitter voelen en ga er komende tijd weer wat intervalletjes tegenaan gooien.
Zelfde hier. Door een deels verklaarbare samenloop van omstandigheden heb ik veel neer moeite met lopen dan normaal. Die 5km van gisteren waren hels (is er een prijs voor de loper met de hoogste gemiddelde hartslag?) terwijl het tempo lager lag dan mijn langzaamste halve marathon. Ik snak ook naar langzamer lopen, terwijl ik altijd graag sneller wilde zijn. Meestal traint men overigens toch te snel, dus ik hoop dat ik met wat meer trage kilometer uiteindelijk weer meer aan kan.

Ik zou me niet zo druk maken om die tijd die langzamer is dan je streeftijd. Als je niet op je best bent is het heel lastig om een goeie inschatting van je prestatie te maken. Dat je je best hebt gedaan om deze ronde zo goed als mogelijk te lopen is al een topprestatie. Maar niemand houdt je natuurlijk tegen om nog een poging te wagen.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 26 april 2020 @ 13:36:51 #273
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_192813303
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 13:35 schreef Vork het volgende:

[..]

Zelfde hier. Door een deels verklaarbare samenloop van omstandigheden heb ik veel neer moeite met lopen dan normaal. Die 5km van gisteren waren hels (is er een prijs voor de loper met de hoogste gemiddelde hartslag?) terwijl het tempo lager lag dan mijn langzaamste halve marathon. Ik snak ook naar langzamer lopen, terwijl ik altijd graag sneller wilde zijn. Meestal traint men overigens toch te snel, dus ik hoop dat ik met wat meer trage kilometer uiteindelijk weer meer aan kan.

Ik zou me niet zo druk maken om die tijd die langzamer is dan je streeftijd. Als je niet op je best bent is het heel lastig om een goeie inschatting van je prestatie te maken. Dat je je best hebt gedaan om deze ronde zo goed als mogelijk te lopen is al een topprestatie. Maar niemand houdt je natuurlijk tegen om nog een poging te wagen.
Nu ben ik wel benieuwd naar je gemiddelde hartslag.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 26 april 2020 @ 13:37:54 #274
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_192813321
En sowieso niet druk maken als je je streeftijd niet haalt nee, we doen het uiteindelijk voor de lol.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 26 april 2020 @ 13:42:13 #275
3878 Vork
Manisch creatief
pi_192813356
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 13:36 schreef heywoodu het volgende:


Nu ben ik wel benieuwd naar je gemiddelde hartslag.
LIF / [Hardlopen] #1224 - Corona Ekiden, tuin in de hens

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')