abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192743589
Hallo allemaal,

Wij zijn op zoek naar een woning in de regio Wijk Bij Duurstede / Woudenberg.
Op dit moment hebben wij een woning in Woudenberg op het oog, maar we weten niet zo goed wat we van het dorp moeten vinden.

Wie heeft er ervaring met Woudenberg? Positief of negatief, alle input is welkom!

Bedankt.
  dinsdag 21 april 2020 @ 22:45:42 #2
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_192743684
Ik heb er familie wonen. Hou er rekening mee dat het er best wel gereformeerd is.
pi_192743787
Dat is 'toevallig' ook het eerste wat we al twee keer eerder gehoord hebben. Wij zijn zelf niet gelovig, en zijn volgens mij vrij open naar anderen toe. Wat kunnen we verwachten van een dorp dat vrij gereformeerd is?
pi_192744140
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:50 schreef Aero-d het volgende:
Dat is 'toevallig' ook het eerste wat we al twee keer eerder gehoord hebben. Wij zijn zelf niet gelovig, en zijn volgens mij vrij open naar anderen toe. Wat kunnen we verwachten van een dorp dat vrij gereformeerd is?
Nou, ja, je kan afkeurende blikken krijgen, als je 's zondags je gras gaat maaien. Dat soort werk.
De meesten zullen best meevallen, hoor.
Maar er zijn er altijd wel een paar die zich geroepen voelen om een terloopse opmerking te maken.
Verder is het geven en nemen. Net als overal.
  dinsdag 21 april 2020 @ 23:30:48 #5
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_192744529
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:50 schreef Aero-d het volgende:
Een nichtje van me is getrouwd met zo'n refo daar. Het is opzich best wel een inteelt kliek en het gaat alleen maar over de kerk en mensen van de kerk. En heel erg naar binnen gekeerd. Ik zou er niet willen wonen.
pi_192744963
Ik heb in een ander refo dorp gewoond (ook echt zwaar). Als niet gelovige krijg je in de supermarkt wel eens blikken en hoor je wel eens "Oh die persoon gaat ook niet naar de kerk" tussen van die huismoeders.
Ik heb daar altijd wel een beetje om moeten lachen, maar liet al die grefo's wel in hun waarde. Ik zette me in dat dorp ook wel in bij de lokale vereniging om af en toe een gratis bardienst te draaien, en in het plaatselijk cafe was ik door onregelmatige werktijden ook wel eens doordeweeks te vinden met de lokale (oudere) kliek. Dan hebben ze al snel door dat je gewoon een goede gast bent en dan wordt je veel sneller opgenomen in het dorp.
Niet zo goed als de kerkgangers, maar je wordt geaccepteerd en dat is in zo'n dorpje wel prettig.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_192745101
Ik ken het wel een beetje en het is vooral heel burgerlijk dorps, heel Nederlands. Dat refo-gebeuren hoef je niet zo veel van te merken als je je niet zou mengen, ze hebben altijd wel nette voortuintjes, voor het zicht maken refo’s altijd nette buurtbewoners.

In Wijk kan het ook een beetje tokkie zijn.
-nee-
pi_192747640
Bedankt voor de reacties. Het bevestigd een beetje het beeld wat we al hebben. Klinkt misschien stom, maar ik weet van mijzelf / onszelf dat we leuke mensen zijn, en ik heb niet zoveel zin om mijzelf ''opnieuw te bewijzen'' aan onbekenden.
De wijk ziet er goed uit, het huis is redelijk prima (behalve dat er 5 kinderen woonden in 3 slaapkamers). Maar het dorp zelf hebben we dus nu onze vraagtekens bij. Misschien kijken we nog maar even verder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')