abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192725677
Het schijnt dat bijna alle laptops tegenwoordig niet meer over de mogelijkheid beschikken om accus direct te verwisselen. Nogal vervelend weten dat een accu maar een paar jaar mee gaat.

Weet iemand welke merken nog laptops hebben met losse accu's?
pi_192726586
Zakelijke laptops hebben vaak een losse accu .
HP en Lenovo bezitten deze type zeker.
pi_192730630
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 04:39 schreef suijkerbuijk het volgende:
Zakelijke laptops hebben vaak een losse accu .
HP en Lenovo bezitten deze type zeker.
Lenovo helaas niet meer. Tot vorig jaar wel. Laatste met een removable accu was de T48x IIRC. En de E en L series hebben volgens mij al langer geen externe batterij meer.

Doe mij die oudere Thinkpads maar.
pi_192730856
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 23:45 schreef osodevo het volgende:
Het schijnt dat bijna alle laptops tegenwoordig niet meer over de mogelijkheid beschikken om accus direct te verwisselen. Nogal vervelend weten dat een accu maar een paar jaar mee gaat.

Mijn ervaring is, dat ondanks dat ze niet meer verwisselbaar zijn, ze wel eenvoudig te vervangen zijn. Bij Asus al een paar keer gedaan: bodem losschroeven, met kunststof spateltje rondom loswippen, 3 schroeven en 1 stekker van de accu losmaken, nieuwe accu plaatsen, stekker en schroefjes vast, deksel er weer op, schroefjes en klaar (wel even testen voor je het deksel weer monteert).

Als tip zou ik willen meegeven: zoek een laptop die je wil hebben, ga dan op YouTube kijken hoe je de accu van dat exacte type vervangt. Is dat te ingewikkeld (of niet vindbaar)? Zoek dan een ander merk / type.
pi_192733044
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 23:45 schreef osodevo het volgende:

Dell. Twee schuifjes.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_192734111
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:13 schreef baskick het volgende:

[..]

Dell. Twee schuifjes.
Precies ben zelf aan het kijken voor een vervanger .
Maar ik wil een losse accu .
Zit soms wel eens op plekken zonder stroom.
Zal leuk zijn als ik zo de accu kan wisselen.

Ga eens kijken bij Dell aangezien ik zakelijk ook kan bestellen.
pi_192739582
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:23 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Precies ben zelf aan het kijken voor een vervanger .
Maar ik wil een losse accu .
Zit soms wel eens op plekken zonder stroom.
Zal leuk zijn als ik zo de accu kan wisselen.

Ga eens kijken bij Dell aangezien ik zakelijk ook kan bestellen.
Dell laptops zijn ook voor consumenten goed te verkrijgen, mits tweedehands geen probleem is. Ex-zakelijke laptops, afgeschreven, veelal in prima staat, betaalbaar en qua specs meer dan prima (voor mij) als consument voor beoogde doel.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_192739800
De ene leverancier die nog over is Panasonic met de toughbook. :') Een laptop openschroeven zou ik niet doen zolang er nog garantie op zit. Vervelend is dat je hem een paar dagen kwijt bent als hij naar het servicecentrum moet om je accu te laten vervangen. Ik begrijp gewoon niet dat ze deze niet modulair maken.
pi_192741234
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:08 schreef osodevo het volgende:
De ene leverancier die nog over is Panasonic met de toughbook. :') Een laptop openschroeven zou ik niet doen zolang er nog garantie op zit. Vervelend is dat je hem een paar dagen kwijt bent als hij naar het servicecentrum moet om je accu te laten vervangen. Ik begrijp gewoon niet dat ze deze niet modulair maken.
Open schroeven klinkt heftig, maar vaak is het gewoon een klepje per onderdeel. En als je je accu op krijgt binnen de garantietermijn gaat er ook iets niet best...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')