abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:30:53 #226
13309 nostra
ask why
pi_192955953
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:08 schreef Faraday01 het volgende:
https://www.bd.nl/brabant(...)et-graf-in~abe0fd6d/

Als adviseurs van de Rabobank de certificaten als fixed income product verkocht hebben en dat ook hardgemaakt kan worden, kan dit een staartje gaan krijgen.
Je hele vermogen in één product stoppen, de moeite niet doen om dat product te doorgronden en vervolgens de verantwoordelijkheid op een derde afwentelen is ook wel erg vermoeiend. Het is wachten totdat Radar weer wat emo-tv inplant over Ingrid die besodemieterd is door de Rabo.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_192956316
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:30 schreef nostra het volgende:

[..]

Je hele vermogen in één product stoppen, de moeite niet doen om dat product te doorgronden en vervolgens de verantwoordelijkheid op een derde afwentelen is ook wel erg vermoeiend. Het is wachten totdat Radar weer wat emo-tv inplant over Ingrid die besodemieterd is door de Rabo.
Het is natuurlijk niet slim om al je geld daar in te stoppen en tegelijkertijd zie ik de verkooppraktijk bij de lokale rabobank ook voor me. Ja mijnheer, het is een gegarandeerd inkomen. Rente is nog altijd uitbetaald, geen enkel risico. Als ze dit product echt op grote schaal verkocht hebben als risicoloos fixed income instrument, dan kan dit dezelfde kant op gaan als de woekerpolis affaire. Waarbij Rabo een flinke tik krijgt van de toezichthouder vanwege onjuiste voorlichting. Is het natuurlijk nog veel te vroeg voor maar met een aantal van dit soort berichten en rabo-adviseurs die toegeven dat zo verkocht te hebben kan het snel gaan.
pi_192956475
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:30 schreef nostra het volgende:

[..]

Je hele vermogen in één product stoppen, de moeite niet doen om dat product te doorgronden en vervolgens de verantwoordelijkheid op een derde afwentelen is ook wel erg vermoeiend. Het is wachten totdat Radar weer wat emo-tv inplant over Ingrid die besodemieterd is door de Rabo.
Kassa was eerst!
https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/540176 @ 26:31
pi_192956627
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 12:00 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet slim om al je geld daar in te stoppen en tegelijkertijd zie ik de verkooppraktijk bij de lokale rabobank ook voor me. Ja mijnheer, het is een gegarandeerd inkomen. Rente is nog altijd uitbetaald, geen enkel risico. Als ze dit product echt op grote schaal verkocht hebben als risicoloos fixed income instrument, dan kan dit dezelfde kant op gaan als de woekerpolis affaire. Waarbij Rabo een flinke tik krijgt van de toezichthouder vanwege onjuiste voorlichting. Is het natuurlijk nog veel te vroeg voor maar met een aantal van dit soort berichten en rabo-adviseurs die toegeven dat zo verkocht te hebben kan het snel gaan.
Ik heb geen hoge pet op van veel financieel adviseurs, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat een adviseur je vertelt dat een product met 6% rente risicoloos is.
pi_192956674
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 12:25 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Ik heb geen hoge pet op van veel financieel adviseurs, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat een adviseur je vertelt dat een product met 6% rente risicoloos is.
Vergeet niet dat dit product een doorontwikkeling is van de oude certificaten die niet beursgenoteerd waren. Er zitten veel particulieren in die de certificaten al lang hebben, bijvoorbeeld van het kapitaal dat vrij kwam op het moment dat ze de boerderij verkochten. Ik vrees dat die mensen echt niet op de koers- en uitkeringsrisico's gewezen zijn.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 12:43:12 #231
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192956818
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 12:00 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet slim om al je geld daar in te stoppen en tegelijkertijd zie ik de verkooppraktijk bij de lokale rabobank ook voor me. Ja mijnheer, het is een gegarandeerd inkomen. Rente is nog altijd uitbetaald, geen enkel risico. Als ze dit product echt op grote schaal verkocht hebben als risicoloos fixed income instrument, dan kan dit dezelfde kant op gaan als de woekerpolis affaire. Waarbij Rabo een flinke tik krijgt van de toezichthouder vanwege onjuiste voorlichting. Is het natuurlijk nog veel te vroeg voor maar met een aantal van dit soort berichten en rabo-adviseurs die toegeven dat zo verkocht te hebben kan het snel gaan.
In de prospectus staat heel duidelijk dat de bank ieder moment kan afzien van betaling. Als dit wel zo was, waarom zou iemand dan nog tegen 0% staatsobligaties kopen?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_192956924
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 12:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

In de prospectus staat heel duidelijk dat de bank ieder moment kan afzien van betaling. Als dit wel zo was, waarom zou iemand dan nog tegen 0% staatsobligaties kopen?
Ik weet dat het een risicovol product is. Dit gaat erom hoe de Rabobank haar product de afgelopen vele jaren in de lokale filialen aan de man gebracht heeft en of er voldoende voorlichting gegeven is.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 13:39:10 #233
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192957446
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:30 schreef nostra het volgende:

[..]

Je hele vermogen in één product stoppen, de moeite niet doen om dat product te doorgronden en vervolgens de verantwoordelijkheid op een derde afwentelen is ook wel erg vermoeiend. Het is wachten totdat Radar weer wat emo-tv inplant over Ingrid die besodemieterd is door de Rabo.
Als je er 2k per maand uit kunt trekken moet je een flinke spaarpot hebben. Die heeft er iets van een half miljoen in zitten. Zou willen dat ik het had :P
pi_192958799
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 13:39 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Als je er 2k per maand uit kunt trekken moet je een flinke spaarpot hebben. Die heeft er iets van een half miljoen in zitten. Zou willen dat ik het had :P
Dat is dan ook het enige dat hij heeft. (als pensioen)

Best karig.

Op zich is de schade ook redelijk te overzien. Er wordt 3x geen rente vergoed, dat is 75% van de 6,3%.
Nog altijd hoger dan de spaarrente :P
  dinsdag 5 mei 2020 @ 18:20:15 #235
13309 nostra
ask why
pi_192960618
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 12:00 schreef Faraday01 het volgende:
Het is natuurlijk niet slim om al je geld daar in te stoppen en tegelijkertijd zie ik de verkooppraktijk bij de lokale rabobank ook voor me. Ja mijnheer, het is een gegarandeerd inkomen. Rente is nog altijd uitbetaald, geen enkel risico. Als ze dit product echt op grote schaal verkocht hebben als risicoloos fixed income instrument, dan kan dit dezelfde kant op gaan als de woekerpolis affaire.
Dat laatste weet ik niet; als individuele adviseurs misslagen hebben gemaakt is dat nog wel iets anders dan een product in de markt zetten dat in de basis niet deugt. Sowieso is het natuurlijk wat ridicuul om iemand die een maandelijks inkomen moet genereren te adviseren zijn hele vermogen op één paard te zetten.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  PR/Manusje van alles dinsdag 5 mei 2020 @ 19:57:46 #236
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_192962214
Is nu een account bij Flatex openen een manier om de wachtlijst bij Degiro te omzeilen? :D

Edit: ben geen fan van Flatex verder. Toch maar gewoon direct bij DeGiro gedaan.

quote:
U staat op plek
33451
:D

[ Bericht 45% gewijzigd door Surveillance-Fiets op 05-05-2020 22:07:08 ]
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_192963767
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 18:20 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat laatste weet ik niet; als individuele adviseurs misslagen hebben gemaakt is dat nog wel iets anders dan een product in de markt zetten dat in de basis niet deugt. Sowieso is het natuurlijk wat ridicuul om iemand die een maandelijks inkomen moet genereren te adviseren zijn hele vermogen op één paard te zetten.
Toch komt dat vaker voor, denk maar aan de woekerpolissen. Daarbij zijn de certificaten oorspronkelijk verkocht aan de eigen klanten, zonder dat ze via de beurs verhandelbaar waren. Komt nog bij dat iemand van de bank diezelfde ochtend in buitenhof nog gezegd zou hebben dat de bank er zo goed voor zou staan en dat de oproep van de ECB betrekking heeft op het dividend en niet op de rente

Ik had overigens ook al wel verwacht dat radar of kassa met dit aan de haal zou gaan, volgens mij toen ook al in deze reeks gezegd. Zou me niks verbazen als dit nog een staartje gaat krijgen.
  woensdag 6 mei 2020 @ 09:16:40 #238
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_192969864
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:30 schreef nostra het volgende:

[..]

Je hele vermogen in één product stoppen, de moeite niet doen om dat product te doorgronden en vervolgens de verantwoordelijkheid op een derde afwentelen is ook wel erg vermoeiend. Het is wachten totdat Radar weer wat emo-tv inplant over Ingrid die besodemieterd is door de Rabo.
Dit idd. Ik heb ze lang gehad en jammer genoeg moeten verkopen om een woning aan te kopen. Maar mij was altijd duidelijk dat er risico aan vast zat.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_192994588
Winst Euronav explodeert

KWARTAALCIJFERS
De Belgische tankerrederij Euronav heeft zijn winst in het eerste kwartaal zien exploderen als gevolg van de run op olietankers, die de huurprijzen in sommige gevallen opjoeg tot meer dan 300.000 dollar per dag voor een very large crude carrier (vlcc).

De nettowinst ver-elfvoudigde, van 19,5 tot 225,6 miljoen euro. De omzet verdubbelde bijna tot 416,7 miljoen. Dat betekent dat na aftrek van alle kosten meer dan de helft van de omzet pure winst was. Met 48 vlcc’s en 26 suezmax olietankers is Euronav de grootste onafhankelijke ‘crude’-rederij ter wereld.

Huurprijzen
De huurprijzen van vlcc’s liggen door de wereldwijde schaarste aan opslagcapaciteit voor ruwe olie nog steeds op een zeer hoog niveau, zodat de groep waarschijnlijk ook een goudgerand tweede kwartaal beleeft.

Voor een vlcc van 320.000 ton wordt nu gemiddeld 95.000 dollar per dag betaald, voor een suezmax van ongeveer 160.000 ton 65.000 dollar. Het bedrijf heeft besloten om 80% van de kwartaalwinst als dividend aan de aandeelhouders uit te keren.

Disruptie
Topman Hugo De Stoop zegt in het kwartaalbericht dat de afgelopen maanden werden gekenmerkt door ‘disruptieve en seismische gebeurtenissen’, maar dat de eerste aandacht tijdens de coronacrisis ligt bij de veiligheid en het welzijn van het personeel, zowel op de vloot als op kantoor.

‘Tot dusver hebben de omwentelingen op de ruwe oliemarkt grotendeels positieve gevolgen gehad voor de tankermarkt’, voegt hij eraan toe.

bron https://www.nieuwsbladtra(...)tm_campaign=ntweekly
pi_192998117
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 14:31 schreef Adrie072 het volgende:
Winst Euronav explodeert

Koers doet niet veel. STNG en DTC gisteren ook al door het putje op hun cijfers. Lijkt toch gezien te worden als een eenmalig iets en de wat langere termijn depressed.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_192999204
Krijg trouwens bij die oproepen van de toezichthouders aan verzekeraars en banken om geen dividend uit te keren wel het idee dat het is om te zorgen dat de zwakkere bedrijven niet singled out worden. Wel jammer dat rabo het gebruikt als een slap excuus om ook de coupon niet uit te keren, blij dat ik niet in die dingen zit.

Gelukkig zijn er ook bedrijven die de oproep gewoon negeren, dividend van MUV2 stat toch maar weer mooi op mijn rekening :Y
  donderdag 7 mei 2020 @ 19:30:21 #242
256666 leeell
I know you're lonely
pi_192999839
Lekker dividentje van Akzo vandaag
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_193007263
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 12:51 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Ik weet dat het een risicovol product is. Dit gaat erom hoe de Rabobank haar product de afgelopen vele jaren in de lokale filialen aan de man gebracht heeft en of er voldoende voorlichting gegeven is.
Het zou mij verbazen als een Rabobank medewerker zwart-op-wit heeft gesteld dat de uitkering gegarandeerd is. Zelfs een slechte adviseur kent dit product voldoende om zo'n stelling te vermijden. Wat er in de praktijk gebeurt is dat er mondeling dingen gezegd worden als 'het gaat wel om een van de veiligste banken ter wereld', 'er is tot nu toe altijd uitgekeerd', etc, etc.. waarop bij de klant het beeld ontstaat dat de uitkering altijd veilig is. Ik denk niet dat een klant dit in een juridische produre hard kan maken, met uitzondering van misschien een enkel geval waar het wel zwart-op-wit is gesteld.

De voorlichting over het product is trouwens niet het speerpunt van Rabo akties zoals IEX. De aktievoerders geven aan te weten dat de uitkering kan worden overgeslagen. Het kritiekpunt is dat het argument van de Rabobank voor het overslaan van de komende uitkeringen te zwak is.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 07:46:15 #244
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_193008739
Nasdaq ca. 5% onder z'n hoogst aller tijden.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 08:42:45 #245
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193009436
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 04:36 schreef jaco het volgende:

[..]

Het zou mij verbazen als een Rabobank medewerker zwart-op-wit heeft gesteld dat de uitkering gegarandeerd is. Zelfs een slechte adviseur kent dit product voldoende om zo'n stelling te vermijden. Wat er in de praktijk gebeurt is dat er mondeling dingen gezegd worden als 'het gaat wel om een van de veiligste banken ter wereld', 'er is tot nu toe altijd uitgekeerd', etc, etc.. waarop bij de klant het beeld ontstaat dat de uitkering altijd veilig is. Ik denk niet dat een klant dit in een juridische produre hard kan maken, met uitzondering van misschien een enkel geval waar het wel zwart-op-wit is gesteld.

De voorlichting over het product is trouwens niet het speerpunt van Rabo akties zoals IEX. De aktievoerders geven aan te weten dat de uitkering kan worden overgeslagen. Het kritiekpunt is dat het argument van de Rabobank voor het overslaan van de komende uitkeringen te zwak is.
Ik vind het raar dat een site als IEX, waarvan je zou verwachten dat de redacteuren toch wel enige kennis van zaken hebben, zo meegaat in die actie.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_193011581
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 08:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind het raar dat een site als IEX, waarvan je zou verwachten dat de redacteuren toch wel enige kennis van zaken hebben, zo meegaat in die actie.
Eens, anderzijds:
- IEX is een beursgenoteerd bedrijf.
- Het genereert gratis publiciteit.
- Het genereert bezoekersaantallen op de website (reclame inkomsten).
- Het genereert mogelijk nieuwe IEX Premium-abonnees.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 13:47:52 #247
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193013995
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:01 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Eens, anderzijds:
- IEX is een beursgenoteerd bedrijf.
- Het genereert gratis publiciteit.
- Het genereert bezoekersaantallen op de website (reclame inkomsten).
- Het genereert mogelijk nieuwe IEX Premium-abonnees.
Dat zal er wel achter zitten ja.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 11 mei 2020 @ 19:50:41 #248
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_193070482
Wat vinden jullie van Airbus?

Het viel mij op dat ze niet beschikken over veel eigen vermogen en dat de waardering, zelfs na de enorme koersval, nog best fors is.
Please Move The Deer Crossing Sign
  maandag 11 mei 2020 @ 22:47:29 #249
148507 Schuifpui
Lone Star
pi_193074271
Kan iemand mij uitleggen waarom de beurzen nauwelijks lager staan dan een jaar geleden, terwijl de werkloosheid wereldwijd is vervijfvoudigd, duizenden grote bedrijven maanden lang nauwelijks omzet draaien en alleen door overheidssteun overeind blijven, ontelbare MKB bedrijven op omvallen staan? Is dit alleen vanwege het gratis geld door de overheden?
  maandag 11 mei 2020 @ 23:48:02 #250
451005 Grems
Clown World
pi_193075194
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 22:47 schreef Schuifpui het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom de beurzen nauwelijks lager staan dan een jaar geleden, terwijl de werkloosheid wereldwijd is vervijfvoudigd, duizenden grote bedrijven maanden lang nauwelijks omzet draaien en alleen door overheidssteun overeind blijven, ontelbare MKB bedrijven op omvallen staan? Is dit alleen vanwege het gratis geld door de overheden?
Onbeperkte liquiditeit is one hell of a drug.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')