abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 april 2020 @ 14:09:59 #51
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_192714754
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 14:08 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

1034 is toch al een snelle daling, vind ik.
dat gaat hard
pi_192714756
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 14:07 schreef KingRadler het volgende:
Verwachten jullie een snellere daling IC de komende weken.
Ja. Of althans dat hoop ik.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 20 april 2020 @ 14:10:54 #53
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192714766
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 14:05 schreef Elan het volgende:

[..]

Waaruit bestaat die economische schade dan grotendeels volgens jou?
Het feit dat de gezondheidszorg overbelast raakt wanneer je het virus z'n gang laat gaan, waardoor niemand, voor welke klacht dan ook, nog in het ziekenhuis terecht kan. Dan blijft dus alsnog iedereen binnen, niet omdat het moet, maar omdat als je ongelukkig valt en je been breekt, je geen hulp van een dokter kan krijgen.

Plus het internationale stigma dat Nederland krijgt wanneer hier onnoemelijke aantallen slachtoffers vallen. De wereld kijkt ons dan met de nek aan, denk je dat dat goed is voor de handel?

Je kunt wel makkelijk roepen dat mensen met covid-19 maar niet geholpen moeten worden, maar dat gaat nooit gebeuren. Mensen die in de zorg werken, helpen iedereen die zich aandient zo goed als ze kunnen. Zo simpel is het.
pi_192714774
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 14:09 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Handhaven.

Volgens mij zitten er een hoop beveiligers van discotheken en evenementen werkloos thuis op dit moment. Daar kun je best wat mee doen.
Hou toch op, dat gaat alleen averechts werken. Schep duidelijkheid en geef perspectief, dat is wat er nodig is.
  maandag 20 april 2020 @ 14:11:20 #55
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192714778
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 14:08 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Hoe ga je er nu voor zorgen dat de mensen die er lak aan beginnen te krijgen nog eens weken binnen blijven?
Slaan met een stok.
pi_192714789
qua doden ook een goede daling daar vind ik

*O*

dit geeft aan dat je misschien toch een vorm van controle kunt hebben op dit virus, dus ja ik hoop dat maatregelen op zijn minst zo blijven voor langere tijd en nog niks gaan versoepelen
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
  Spellchecker maandag 20 april 2020 @ 14:12:55 #57
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192714812
quote:
11s.gif Op maandag 20 april 2020 14:07 schreef Noek het volgende:
Oh hey, hoorde net op de radio dat ze toch een onderzoek willen doen naar de luchtkwaliteit in Brabant vanwege de megastallen en of dat een rol speelt.
Dat werd hier echt heel lang geleden geopperd en ook weggelachen.want het was vast een vegan ha-ha.
Eindelijk. Die hadden SARS of MERS (?) én Q-koorts.
En nu een piek van corona ......
  maandag 20 april 2020 @ 14:13:27 #58
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192714823
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 14:05 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Het gaat toch om mensenlevens redden? En altijd dat eeuwige uit de hand lopen, versoepeling is niet hetzelfde als dat het exponentieel uit de hand gaat lopen slimpie.
Nee, het gaat helemaal niet om levens redden, het gaat erom dat het virus onder controle is waardoor de zorg niet overbelast raakt. Voor een paar honderd of zelfs duizend doden gooi je natuurlijk je economie niet op slot. Maar omdat zo'n virus exponentieel om zich heen grijpt, is er geen andere mogelijkheid dan het zoveel mogelijk in te dammen. Anders loopt het gierend uit de klauwen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 april 2020 @ 14:13:45 #59
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192714830
quote:
7s.gif Op maandag 20 april 2020 14:10 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja. Of althans dat hoop ik.
Volgens NICE was de piek qua nieuwe patiënten een beetje tussen 23 maart en 3 april. Bij een gemiddelde opname van drie weken zou dus de daling heel groot moeten zijn tussen 13 maart en 24 april, dus hopelijk zet dat de hele week nog door.
pi_192714841
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 14:11 schreef TheVoice4ever het volgende:
qua doden ook een goede daling daar vind ik

*O*

dit geeft aan dat je misschien toch een vorm van controle kunt hebben op dit virus, dus ja ik hoop dat maatregelen op zijn minst zo blijven voor langere tijd en nog niks gaan versoepelen
Toch benieuwd, wat is "voor langere tijd" en wanneer zou volgens jou een eerste stap richting versoepeling kunnen worden gezet, waar moet dan aan voldaan zijn?
  maandag 20 april 2020 @ 14:14:13 #61
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192714843
quote:
13s.gif Op maandag 20 april 2020 14:10 schreef Tijn het volgende:
Plus het internationale stigma dat Nederland krijgt wanneer hier onnoemelijke aantallen slachtoffers vallen. De wereld kijkt ons dan met de nek aan, denk je dat dat goed is voor de handel?
dat zal allemaal wel meevallen, je krijgt eerder medelijden dan afkeer.
pi_192714856
H1N1 was ook een erg virus (maar daar werden de doden, besmettingen meer onder normale influenza gegooid)

hier nu bij covid is er echt wel veel meer overzicht als toen
  maandag 20 april 2020 @ 14:15:05 #63
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192714857
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 14:14 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Toch benieuwd, wat is "voor langere tijd" en wanneer zou volgens jou een eerste stap richting versoepeling kunnen worden gezet, waar moet dan aan voldaan zijn?
Er zal een andere manier beschikbaar moeten zijn om het virus in te dammen. Als we willen versoepelen hebben we een alternatief nodig.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192714862
Geen kantoortuinen mee, bedankt Corona *O*
pi_192714869
quote:
13s.gif Op maandag 20 april 2020 14:10 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het feit dat de gezondheidszorg overbelast raakt wanneer je het virus z'n gang laat gaan, waardoor niemand, voor welke klacht dan ook, nog in het ziekenhuis terecht kan. Dan blijft dus alsnog iedereen binnen, niet omdat het moet, maar omdat als je ongelukkig valt en je been breekt, je geen hulp van een dokter kan krijgen.

Je kunt wel makkelijk roepen dat mensen met covid-19 maar niet geholpen moeten worden, maar dat gaat nooit gebeuren. Mensen die in de zorg werken, helpen iedereen die zich aandient zo goed als ze kunnen. Zo simpel is het.
De normale/gebruikelijke ziektegevallen komen helemaal niet op de Covid afdelingen, staat er volledig los van. Is door de minister ook allemaal uitgelegd laatst.

Wat betreft dat stigma ben ik het wel eens, zulke dingen moeten internationaal besproken worden. Nu doet iedereen het op zijn eigen manier.
blablablabla
  maandag 20 april 2020 @ 14:15:50 #66
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192714872
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 13:51 schreef nirvana het volgende:

[..]

Het grootste voordeel dat Zweden heeft, is vooral dat de maatschappij redelijk door blijft gaan en een heleboel problemen die voortkomen uit de lockdown (zowel sociale, als economische) veel minder heeft. Dit terwijl de zorg de situatie prima aankan.
Dat is idd voor het moment daar het grootste voordeel ... of dat ook zo zou uitwerken als dichterbevolkt Nederland (spilland) is dan niet echt een vraag. Ik vraag mij af of die Zweden dat ook zo zien of waarderen.

Met die Zweedse aanpak hadden we hier imho daadwerkelijk de Italiaanse scenario's gehad. Als je nu al ziet wat het voor moeite kost om je te houden aan wat omgangsregels...... kan ik mij Zweden niet voorstellen.

Het is ronduit lastig met het gebrekkige overzicht van nu iets te funderen dat steekhoudend is voor juiste aanpak. Achteraf gaan we het zeker weten.

Ik zou graag over 10 of 20 jaar de student zijn die afstudeert op de "Corona crisis" om dit alles diepgaand en breed te analyseren en onderbouwde conclusies te trekken.
En dan natuurlijk ook onze Fok! bijdrage :P aantreft om 's lekker ontspannen het uit te brullen van het lachen.

Het is voorzichtig zoeken naar een balans tussen zorg en economie die het de samenleving voldoende waarde geeft om te leven. Hierbij is voorzichtige Jan wel te prefereren boven een botte Hans.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192714881
quote:
4s.gif Op maandag 20 april 2020 14:13 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nee, het gaat helemaal niet om levens redden, het gaat erom dat het virus onder controle is waardoor de zorg niet overbelast raakt. Voor een paar honderd of zelfs duizend doden gooi je natuurlijk je economie niet op slot. Maar omdat zo'n virus exponentieel om zich heen grijpt, is er geen andere mogelijkheid dan het zoveel mogelijk in te dammen. Anders loopt het gierend uit de klauwen.
Exponentieel alleen als je het volkomen loslaat. Dat wordt niet gedaan dus maak je geen zorgen, het gaat alleen om versoepeling.
pi_192714882
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 14:14 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

als je een langere tijd die afvlakking ziet, en ja er kan nog wat op en neer worden gegaan in statistieken, vanwege later gemelde doden

maar je wil voor garantie/veiligheid gaan lijkt me in zo'n situatie
pi_192714891
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 14:03 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Bron van 2 weken oud.

Van Dissel heeft 600 als grens gesteld voordat er wat versoepeld kan worden. En aangezien Rutte de adviezen van het OMT tot nu toe heeft opgevolgd, is de kans dat er morgen een versoepeling wordt aangekondigd nihil. Wat ook volkomen logisch is, het kan gewoon nog niet. Zie ook de opmerkingen van Merkel vandaag. Alleen al het feit dat er zo veel over gepraat wordt zorgt ervoor dat steeds meer mensen 'denken dat het wel weer kan'. Nee.
Bron? Oprechte vraag, dat van 1000 is het meest recente wat ik er over heb gelezen.
pi_192714895
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 14:14 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat zal allemaal wel meevallen, je krijgt eerder medelijden dan afkeer.
Een keer een 555 gironummer voor Nederland in plaats van andersom.
blablablabla
  maandag 20 april 2020 @ 14:16:55 #71
12221 Tijn