Het werk niet, het aantal banen dat behouden moet worden is vrij essentieel.quote:Op maandag 20 april 2020 15:43 schreef Vault-Boy het volgende:
Ja het is lullig voor de horeca, maar die komen echt pas op het laatste aan de beurt. Het is niet bepaald essentieel te noemen dat werk.
Dat past ook in de lijn van andere landen. Frankrijk bv die sws tot 11 mei dichtzit en Duitsland waar tot in mei reisbeperkingen zijn.quote:Op maandag 20 april 2020 15:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nee ik denk dat ze morgen gaan zeggen dat we nog even twee weken moeten volhouden voordat we de maatregelen een beetje kunnen versoepelen.
Gratis geld voor iedereen.quote:Op maandag 20 april 2020 15:27 schreef JANdeDERDE het volgende:
Op naar de +1 miljoen werklozen einde van dit jaar.
Voor de mentale gezondheid valt daar anders wel wat voor te zeggen..quote:Op maandag 20 april 2020 15:43 schreef Vault-Boy het volgende:
Ja het is lullig voor de horeca, maar die komen echt pas op het laatste aan de beurt. Het is niet bepaald essentieel te noemen dat werk.
Dat zeiden ze ook over de kolenstokers toen de stoomtreinen werden afgeschaft.quote:Op maandag 20 april 2020 15:44 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Het werk niet, het aantal banen dat behouden moet worden is vrij essentieel.
Daar is de regeling van 90% deeltijd-ww dan ook voor.quote:Op maandag 20 april 2020 15:44 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Wat goed dat je het doet. Motiveert echt wel meer he. Anders denk ik echt dat mensen gewoon weken amper iets doen en nu helpt het samen trainen gewoon, ook al is het met 10 kleine schermpjes.quote:Op maandag 20 april 2020 15:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik heb nu een paar keer per week sportlessen via ZOOM. Vreselijk blij dat die trainers die moeite willen doen zodat je nog een beetje bezig en bij blijft, ook al is het behelpen.
Ik snap geen Jota van die testcapaciteit. Nuttig om te kijken of/wie er selectief in een groep ziek is maar meer ook niet. We zouden geen 10.000 maar 10.000.000 testen per dag moeten kunnen doen.quote:Op maandag 20 april 2020 15:27 schreef Predator40 het volgende:
hoeveel testen draaien ze inmiddels in nederland ?
het blijkt dat er zat testcapaciteit is en dat ze maar op 50% draaien door de vele procedures.
ondertussen hebben ze in vele landen gewoon popup klinieken waar je langs kan gaan en heb je binnen 24 uur je uitslag.
Ja ik weet het. Mijn contract is helaas ook stopgezet. Dat blijft uiteraard altijd kut als je je baan kwijt ben. Maar bedoel meer dat deze sector niet echt belangrijk is om meteen open te gooien. Die komen echt pas op het laatst aan de beurt.quote:Op maandag 20 april 2020 15:44 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ja, snap ik.quote:Op maandag 20 april 2020 15:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik denk dat ik zelf maar een set dumbells ga kopen en een bankje.
geen sportschool voor mij zonder vaccin
en nee geen paniekzaaier maar als mijn vrouw het krijgt ligt ze op zeker op de ICU
Het is vooral erg fijn om de rest van de club weer even te zien want het motiveert inderdaad meer als je niet in je eentje jezelf moet aanvurenquote:Op maandag 20 april 2020 15:48 schreef Noek het volgende:
[..]
Wat goed dat je het doet. Motiveert echt wel meer he. Anders denk ik echt dat mensen gewoon weken amper iets doen en nu helpt het samen trainen gewoon, ook al is het met 10 kleine schermpjes.
I love to peek lovely bodiesquote:Op maandag 20 april 2020 15:39 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Wel gewaagd hoor, via het lekke Zoom.
Maar chapeau dat je de mensen in shape houdt.
quote:Ook deze week probeert het kabinet de rem te zetten op verwachtingen over versoepeling van de coronamaatregelen. "Laten we niet de illusie hebben dat we grote stappen kunnen zetten", zei minister De Jonge van Volksgezondheid na overleg met premier Rutte in het Torentje. "Mogelijk kunnen we binnen de bestaande maatregelen wat ruimte maken", opperde zijn Justitie-collega Grapperhaus.
Vanavond komt het Outbreak Management Team (OMT) bijeen om een nieuw advies te formuleren. Op basis daarvan kondigt het kabinet morgen aan hoe het verdergaat met de coronamaatregelen die nu tot en met 28 april gelden.
Veel mogelijkheden om de teugels te laten vieren, zagen de twee ministers niet, maar Grapperhaus wilde wel wat kwijt over jongeren die over het algemeen wat meer moeite lijken te hebben met de regels. "Ik trek mij het lot aan van jonge mensen van wie de bewegingsvrijheid ernstig beknot is", zei hij. "Die moeten zich kunnen ontwikkelen, die moeten dingen kunnen doen in het leven."
Hier snap ik dus echt helemaal geen ene kloten vanquote:Op maandag 20 april 2020 15:27 schreef Predator40 het volgende:
hoeveel testen draaien ze inmiddels in nederland ?
het blijkt dat er zat testcapaciteit is en dat ze maar op 50% draaien door de vele procedures.
ondertussen hebben ze in vele landen gewoon popup klinieken waar je langs kan gaan en heb je binnen 24 uur je uitslag.
Dat is voor veel ondernemingen en zeker seizoenswerk niet voldoende om te overleven.quote:Op maandag 20 april 2020 15:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daar is de regeling van 90% deeltijd-ww dan ook voor.
Ik lees vooral dat de huisarts geen verwijzingen wil geven. Andere huisarts?quote:Op maandag 20 april 2020 15:18 schreef deedeetee het volgende:
Dit is echt van de zotte...
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ndoening-corona-zorg
Geen doorverwijzing want het is te druk ?
Niet dat ik de jongeren niets gun, maar als zij thuis de ouders weer kunnen aansteken snap ik de versoepeling van die groep niet zo.quote:
Die (mogelijke) versoepeling komt voort uit de constatering dat ze zich niet aan de regels willen houden. Dus naast de consequenties is de reden ook al absurd.quote:Op maandag 20 april 2020 15:57 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Niet dat ik de jongeren niets gun, maar als zij thuis de ouders weer kunnen aansteken snap ik de versoepeling van die groep niet zo.
mijn tante had vorige week alle verschijnselen van corona,quote:Op maandag 20 april 2020 15:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik lees vooral dat de huisarts geen verwijzingen wil geven. Andere huisarts?
Welke ruimte zou je jongeren kunnen geven dan? Met meer mensen bij elkaar ofzo?quote:
quote:Aantal bezette IC-bedden opnieuw gedaald, met 18
Het aantal coronapatiënten op de intensive care daalde vandaag opnieuw, naar 1158. Dat zijn 18 gevulde IC-bedden minder dan een dag eerder. Op het dieptepunt van de crisis steeg de bezetting van de IC-bedden met meer dan 100 per dag. 1108 mensen liggen in Nederland op de intensive care, 50 in Duitsland. Dat laatste cijfer is er één minder dan gisteren, door overlijden.
NOS Live
Waar komt die enorme angst voor ook maar iets van versoepeling bij je vandaan? Val je zelf in een risicogroep? Veel familie in een risicogroep?quote:Op maandag 20 april 2020 15:59 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Die (mogelijke) versoepeling komt voort uit de constatering dat ze zich niet aan de regels willen houden. Dus naast de consequenties is de reden ook al absurd.
Uiteindelijk is er natuurlijk altijd nog de bijstand.quote:Op maandag 20 april 2020 15:54 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dat is voor veel ondernemingen en zeker seizoenswerk niet voldoende om te overleven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |