abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 20 april 2020 @ 11:20:50 #1
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192711833
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Wij doen aan Strava

Onze D1, die in de Hemel zijt,
Uw Hartslag worde geheiligd,
Uw Cadans kome,
Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel.
Geef ons heden onze dagelijkse training
en vergeef ons onze luiheid,
zoals wij die vergeven aan onze medefokkers
en breng ons niet in beproeving
maar verlos ons van het bankhangen.
Amen.


Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfo
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Fiets cafe's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192711911
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 11:20 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Het schijnt juist dat de hardloopsport (en waarschijnlijk wielrennerij) wel meer mensen aantrekt, maar minder toppers. Tegenwoordig loopt de top 50 op de marathon langzamer dan pak 'm beet 20/30 jaar terug las ik ergens.
Klopt, maar dat is al langer gaande voor de coronacrisis natuurlijk.
Zie je vooral op de marathon, in de jaren 80 liep je gewoon geen marathon als je niet onder de 3 uur kon lopen, nu wil iedereen er één gelopen hebben.

Maar ik heb het eerder op regionaal niveau waar ik nu aan meedoe, met 18-20 minuten op de 5km loop je als vrouw vrijwel altijd op het podium in regionale wedstrijdjes. Maar ik kan me best voorstellen dat er tussen al die fitgirls ook een paar procent zit die dat kan! Hoewel de stap van zelf joggen tijdens lockdown naar kermisloopjes voor sommige mensen nog wel best groot is.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_192711967
Tering druk hier
  maandag 20 april 2020 @ 11:30:43 #4
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192711989
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 11:26 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Klopt, maar dat is al langer gaande voor de coronacrisis natuurlijk.
Zie je vooral op de marathon, in de jaren 80 liep je gewoon geen marathon als je niet onder de 3 uur kon lopen, nu wil iedereen er één gelopen hebben.
Ik vind 5 uur als deadline op een marathon echt belachelijk. Misschien 4:30 voor vrouwen, maar als man moet je het echt binnen 4 uur doen.

Een vriend van me heeft ongetraind de marathon van Amsterdam gelopen. De eerste 20km rennend, daarna heeft hij 30 km lopen wandelen. En nog binnen de tijd :')
quote:
Maar ik heb het eerder op regionaal niveau waar ik nu aan meedoe, met 18-20 minuten op de 5km loop je als vrouw vrijwel altijd op het podium in regionale wedstrijdjes. Maar ik kan me best voorstellen dat er tussen al die fitgirls ook een paar procent zit die dat kan! Hoewel de stap van zelf joggen tijdens lockdown naar kermisloopjes voor sommige mensen nog wel best groot is.
20 minuten op de 5 km is toch heel netjes?

Het "probleem" met koersjes rijden is dat de stap best groot is van lekker door de polder rijden tot wedstrijdrijder. En het is een compleet andere manier van je sport benaderen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 20 april 2020 @ 11:31:29 #5
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_192711999
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 11:26 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Klopt, maar dat is al langer gaande voor de coronacrisis natuurlijk.
Zie je vooral op de marathon, in de jaren 80 liep je gewoon geen marathon als je niet onder de 3 uur kon lopen, nu wil iedereen er één gelopen hebben.

Maar ik heb het eerder op regionaal niveau waar ik nu aan meedoe, met 18-20 minuten op de 5km loop je als vrouw vrijwel altijd op het podium in regionale wedstrijdjes. Maar ik kan me best voorstellen dat er tussen al die fitgirls ook een paar procent zit die dat kan! Hoewel de stap van zelf joggen tijdens lockdown naar kermisloopjes voor sommige mensen nog wel best groot is.
Ik ga met wielrennen nooit een wedstrijd doen,maar hopelijk wel een toertocht. Terwijl ik wel hardloopwedstrijdjes heb gedaan. Met hardlopen is zo'n wedstrijd veel laagdrempeliger.
pi_192712016
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 11:31 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Ik ga met wielrennen nooit een wedstrijd doen,maar hopelijk wel een toertocht. Terwijl ik wel hardloopwedstrijdjes heb gedaan. Met hardlopen is zo'n wedstrijd veel laagdrempeliger.
Voor de meeste is zo'n hardloopwedstrijd toch ook gewoon een toertocht?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  maandag 20 april 2020 @ 11:32:27 #7
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192712020
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 11:31 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Ik ga met wielrennen nooit een wedstrijd doen,maar hopelijk wel een toertocht. Terwijl ik wel hardloopwedstrijdjes heb gedaan. Met hardlopen is zo'n wedstrijd veel laagdrempeliger.
ik zou iedereen over het algemeen afraden om toertochten te doen bij het wielrennen. :+
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192712024
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 11:30 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik vind 5 uur als deadline op een marathon echt belachelijk. Misschien 4:30 voor vrouwen, maar als man moet je het echt binnen 4 uur doen.

Een vriend van me heeft ongetraind de marathon van Amsterdam gelopen. De eerste 20km rennend, daarna heeft hij 30 km lopen wandelen. En nog binnen de tijd :')
[..]

20 minuten op de 5 km is toch heel netjes?

Het "probleem" met koersjes rijden is dat de stap best groot is van lekker door de polder rijden tot wedstrijdrijder. En het is een compleet andere manier van je sport benaderen.
Ja is ook! Voor het grootste deel zal dat ook te snel zijn, maar voor een aantal fitte voetbalsters/fitnessers wellicht niet. Maar goed, bij de vrouwen is het vaak dun gezaaid dus meer competitie is alleen maar leuker.

Bij fietsers zal het vooral bij toerders en stravakoereurs blijven ja.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 20 april 2020 @ 11:32:42 #9
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_192712030
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 11:30 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik vind 5 uur als deadline op een marathon echt belachelijk. Misschien 4:30 voor vrouwen, maar als man moet je het echt binnen 4 uur doen.

Een vriend van me heeft ongetraind de marathon van Amsterdam gelopen. De eerste 20km rennend, daarna heeft hij 30 km lopen wandelen. En nog binnen de tijd :')
[..]

20 minuten op de 5 km is toch heel netjes?

Het "probleem" met koersjes rijden is dat de stap best groot is van lekker door de polder rijden tot wedstrijdrijder. En het is een compleet andere manier van je sport benaderen.
Ook wel dom van hem om extra kilometers te pakken op een marathon.
  maandag 20 april 2020 @ 11:33:07 #10
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192712037
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 11:32 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Ook wel dom van hem om extra kilometers te pakken op een marathon.
:@

Naja, je begrijpt de strekking van het verhaal
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 20 april 2020 @ 11:33:43 #11
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192712048
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 11:32 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja is ook! Voor het grootste deel zal dat ook te snel zijn, maar voor een aantal fitte voetbalsters/fitnessers wellicht niet. Maar goed, bij de vrouwen is het vaak dun gezaaid dus meer competitie is alleen maar leuker.

Bij fietsers zal het vooral bij toerders en stravakoereurs blijven ja.
wmb kunnen die beter gaan fietsen dan hardlopen. Hoe meer fietsende vrouwen hoe beter *O*
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 20 april 2020 @ 11:33:54 #12
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_192712053
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 11:32 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Voor de meeste is zo'n hardloopwedstrijd toch ook gewoon een toertocht?
Ja tuurlijk. Alleen daar maar het niet uit als je na 100 meter al gelost bent. Bij een wielerwedstrijd kan ik me niet voorstellen dat dat gewaardeerd wordt.
pi_192712066
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 11:31 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Ik ga met wielrennen nooit een wedstrijd doen,maar hopelijk wel een toertocht. Terwijl ik wel hardloopwedstrijdjes heb gedaan. Met hardlopen is zo'n wedstrijd veel laagdrempeliger.
Een hardloopwedstrijd is dan ook meer te vergelijken met een toertocht, of een cyclo, dan met een wielerkoers. Het deelnemersveld is veel breder.
  maandag 20 april 2020 @ 11:35:18 #14
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_192712086
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 11:32 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

ik zou iedereen over het algemeen afraden om toertochten te doen bij het wielrennen. :+
Waarom dat?
  maandag 20 april 2020 @ 11:35:56 #15
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_192712097
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 11:34 schreef cafca het volgende:

[..]

Een hardloopwedstrijd is dan ook meer te vergelijken met een toertocht, of een cyclo, dan met een wielerkoers. Het deelnemersveld is veel breder.
Alleen ga je in een hardloopwedstrijd maximaal en met een toertocht ligt het er aan.
  maandag 20 april 2020 @ 11:36:17 #16
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192712106
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 11:32 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

ik zou iedereen over het algemeen afraden om toertochten te doen bij het wielrennen. :+
Nee man, lekker een kleine toertocht, Tecklenburg ofzo, eetposten onderweg, route mooi uitgestippeld.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192712109
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 11:34 schreef cafca het volgende:

[..]

Een hardloopwedstrijd is dan ook meer te vergelijken met een toertocht, of een cyclo, dan met een wielerkoers. Het deelnemersveld is veel breder.
Behalve de baanwedstrijden, daarbij is het wel weer alleen degenen met licentie die meedoen en die trainen ook bijna dagelijks.

Ik zie nu best veel fietsende vrouwen buiten trouwens hoor!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_192712126
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 11:35 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Waarom dat?
Hang van de toertocht af. Die massale toertochten als de Amstel Gold Race zou ik ook afraden
  maandag 20 april 2020 @ 11:38:13 #19
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192712142
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 11:35 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Waarom dat?
Omdat op de meeste veel mensen afkomen en er uiteindelijk grote groepen over de fietspaden heen gaan. En dat gaat meestal gepaard met het gedrag waar alle andere mensen zo'n hekel aan hebben. En meestal betaal je relatief veel voor een saaie route met een halve banaan en wat limonade. Dat is het mij niet waard. Uiteraard zijn er wat uitzonderingen op.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 20 april 2020 @ 11:39:54 #20
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192712178
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 11:33 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Ja tuurlijk. Alleen daar maar het niet uit als je na 100 meter al gelost bent. Bij een wielerwedstrijd kan ik me niet voorstellen dat dat gewaardeerd wordt.
Dan lig je na 150 meter uit koers en moet je of van de weg af (al lijkt het me sterk dat je snel op een wegkoers verschijnt, want dan moet je bij een club zitten en een licentie hebben). Als het bij een clubkoersje gebeurd wordt je gedubbeld door het peloton en ben je dus automatisch laatste. Je mag dan ook niet meer meedoen met de koers, alleen nog meerijden. Dit ivm competitievervalsing.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192712203
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 11:38 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Omdat op de meeste veel mensen afkomen en er uiteindelijk grote groepen over de fietspaden heen gaan. En dat gaat meestal gepaard met het gedrag waar alle andere mensen zo'n hekel aan hebben. En meestal betaal je relatief veel voor een saaie route met een halve banaan en wat limonade. Dat is het mij niet waard. Uiteraard zijn er wat uitzonderingen op.
De Belgische toertochten (uitgezonderd van de Ronde van Vlaanderen, maar die moet je wel een keer gereden hebben) zijn over het algemeen prima, tegen een redelijk bedrag en wel druk, maar toch goed te doen. Verder zijn er genoeg lokale toertochten met een 500-1000 deelnemers die ook prima te doen zijn.
pi_192712219
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 11:32 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

ik zou iedereen over het algemeen afraden om toertochten te doen bij het wielrennen. :+
Kleine Belgische tochten zijn prima anders.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_192712234
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 11:33 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Ja tuurlijk. Alleen daar maar het niet uit als je na 100 meter al gelost bent. Bij een wielerwedstrijd kan ik me niet voorstellen dat dat gewaardeerd wordt.
Bij toertochten kan dat prima. Dus je moet die hardloopwedstrijden voor 80% vd mensen vergelijken met een toertocht.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_192712245
Mvdp trapte vandaag 100km met 39kmh en 338w avg :D
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_192712263
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 11:43 schreef Patroon het volgende:
Mvdp trapte vandaag 100km met 39kmh en 338w avg :D
En dat nadat-ie gisteren de Amstel Gold Race won! _O_
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')