abonnement Unibet Coolblue
pi_192702824
Dit is een voorbeeld:
Zelf associeer ik het met een tante die tijdens het empathisch luisteren het deed, vaak met de laatste 'ja'.

Wat betekent het? Is het een andere ja dan gewone ja's? Wil men er iets mee uitdragen?

Alvast bedankt!
  zondag 19 april 2020 @ 19:51:11 #2
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_192703081
Moeilijke vraag. Ik zou zeggen dat er door het inademen meer nadruk wordt gelegd op dat woord ja. Zoiets.
pi_193044409
Soms gaat de ja ook goed, zo te horen..

Het zal zoals het in de logopedie wordt genoemd, mogelijk, met verkeerde spreekademing te doen hebben.

Dus langer praten dan de longinhoud toelaat en dan onbewust reflexmatig tijdens het praten inademt. "Achter de adem te geraken."

[ Bericht 7% gewijzigd door Watuntrik op 10-05-2020 07:38:48 ]
pi_193271266
Ik denk dat het te maken heeft met bezinking van de instemming. Je ziet aan zijn gezicht op het moment dat de 'ja' wordt ingeademd, de emotie die de vraagstelling met hem teweegbrengt.

Het is alleen jammer dat het zo vaak voorkomt, het doet twijfel trekken aan zijn oprechtheid.
Google is your friend, abuse your friends
pi_193273236
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 07:32 schreef Watuntrik het volgende:
Soms gaat de ja ook goed, zo te horen..

Het zal zoals het in de logopedie wordt genoemd, mogelijk, met verkeerde spreekademing te doen hebben.

Dus langer praten dan de longinhoud toelaat en dan onbewust reflexmatig tijdens het praten inademt. "Achter de adem te geraken."

Kan er inderdaad mee te maken hebben, al lijkt het (deels) bewust te gebeuren.
pi_193273242
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 10:04 schreef Metalfrost het volgende:
Ik denk dat het te maken heeft met bezinking van de instemming. Je ziet aan zijn gezicht op het moment dat de 'ja' wordt ingeademd, de emotie die de vraagstelling met hem teweegbrengt.

Het is alleen jammer dat het zo vaak voorkomt, het doet twijfel trekken aan zijn oprechtheid.
Inderdaad, bezinking van stemming, mooi gezegd.
pi_193274851
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 13:11 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Inderdaad, bezinking van stemming, mooi gezegd.
Nee, INstemming, niet stemming.
Hij gaat akkoord met hetgeen er gezegd wordt, en je kan zijn emotie van het gezicht lezen op het moment dat hij ermee instemt.
Google is your friend, abuse your friends
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')