Denk het ook..... Ze wachten eerst op besmettings onderzoek jongeren.quote:Op zondag 19 april 2020 17:59 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ze doen eerst rond mei of juni de scholen open en bekijken dan of er een toename van besmettingen komt. Vervolgens gaan bijvoorbeeld de kappers open, en wordt daarvan bekeken wat de effecten zijn.
Dus daarom hebben ze nu een vrijbrief om nog een keer massaal te bbq'en in het zuiderpark en hoeven zij geen respect te tonen voor de geldende regels? oké man okéquote:Op zondag 19 april 2020 17:57 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Die mensen hebben van de week Ramadan.....beetje respect zou wel gepast zijn.
Dat heet je belachelijke stelling projecteren. Dat het openen van sportscholen belangrijker zou zijn dan de kapperszaken. Je natte vingerwerk heb je onlangs nog natter gemaaktquote:Op zondag 19 april 2020 17:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En je hoeft ook niet een kapperszaak te zitten om je haar te laten knippen. Als dit het discussieniveau wordt...
Laat daar beter een doktersadvies van maken.... en het gros van serieuze kwetsbaren zal je sws niet aantreffen in de bij jongeren, populaire "sportscholen".quote:Op zondag 19 april 2020 17:54 schreef Caland het volgende:
Op sportscholen en horeca dus een 50+ verbod
En je bent klaar
Dank u namens mijzelf.quote:Op zondag 19 april 2020 18:01 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dus daarom hebben ze nu een vrijbrief om nog een keer massaal te bbq'en in het zuiderpark en hoeven zij geen respect te tonen voor de geldende regels? oké man oké
Het zou natuurlijk bijzonder (pijnlijk) zijn als ie halverwege een onderzoek conclusies trekt, acties er op doorvoert, om er bij het einde van het onderzoek achter te komen dat je halverwege de verkeerde beslissing hebt gemaakt.quote:Op zondag 19 april 2020 18:01 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Denk het ook..... Ze wachten eerst op besmettings onderzoek jongeren.
En de hoeren?quote:Op zondag 19 april 2020 17:41 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Sportschool gaat voorlopig niet open. De kapper gaat niet open voordat het mondkapjestekort is opgelost.
Als de scholen nog niet open kunnen, dan blijven alle maatregelen waarschijnlijk nog zeker 3 weken gelden.
Je vergeet dat er op dit moment nog geen enkele vooruitgang is geboekt met het bestrijden van dit virus. Dus doorgaan met social distancing is het enige dat we kunnen, totdat we een behandeling of een vaccin vinden.quote:Op zondag 19 april 2020 17:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Grote kans dat ze dan in mei dan wéér roepen alleen, dat is de angst van veel mensen die ik spreek; dat ze maar blijven rekken...te bang voor een nieuwe piek...
Wat meer duidelijkheid....lange termijn plannen/exit strategie ideeën zouden welkom zijn. Dan weten we als bevolking in ieder geval dat ze dit niet onnodig rekken. Onnodig veel mensen die werkloos raken, etc.
De boeren zijn aan het zaaien zag ik gisteren.quote:
Ik heb niet het niet idee dat Henk&Ingrid het zo bekijken. Maar iedere nieuwe datum van een persco vatten als 'dan gaat meer weer normaal zijn'.quote:Op zondag 19 april 2020 18:05 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Je vergeet dat er op dit moment nog geen enkele vooruitgang is geboekt met het bestrijden van dit virus. Dus doorgaan met social distancing is het enige dat we kunnen, totdat we een behandeling of een vaccin vinden.
Maar hun ouders/ verzorgers wel?quote:Op zondag 19 april 2020 17:58 schreef quirina het volgende:
Help Unicef en doneer om kinderen tegen Corona te beschermen.
( advertentie)
Maar kinderen hebben toch geen last van Corona!
Mensen in Afrika hebben een goed immuun systeem.quote:Op zondag 19 april 2020 18:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Maar hun ouders/ verzorgers wel?
Maar het valt nogal mee met Corona in Afrika geloof ik, hoor er weinig van.
Die vieren geen carnaval in de winter in kleine ruimtes, denk ik.quote:Op zondag 19 april 2020 18:10 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Mensen in Afrika hebben een goed immuun systeem.
Dat ga je met geen enkele maatregel tegen kunnen houden. Maar is mijn inziens nog geen reden om dan maar te versoepelen omdat een groep niet luisteren kan.quote:Op zondag 19 april 2020 18:09 schreef Jed1Gam het volgende:
Vandaag was het hier op straat, in het park, in het bos praktisch normaal, mensen aan het barbecueën, veel mensen buiten, zonnen, wandelen. Af en toe een verdwaalde mondkap.
Vorig weekend was ook zo.
Cijfers gaan niet omhoog, juist omlaag in Zwitserland. Waarom zou het dan niet kunnen?quote:Op zondag 19 april 2020 18:11 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dat ga je met geen enkele maatregel tegen kunnen houden. Maar is mijn inziens nog geen reden om dan maar te versoepelen omdat een groep niet luisteren kan.
Sportscholen kunnen relatief makkelijk voldoen aan de 1,5 meter afstand. Binnen een kapperszaak is dat gezien de werkzaamheden per definitie onmogelijk. Tel daarbij de gezondheidswinst op en ik vind vrij makkelijk te beredeneren waarom de sportscholen open gooien meer prioriteit heeft dan een kapperszaak.quote:Op zondag 19 april 2020 18:01 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Dat heet je belachelijke stelling projecteren. Dat het openen van sportscholen belangrijker zou zijn dan de kapperszaken. Je natte vingerwerk heb je onlangs nog natter gemaakt.
Omdat verschil Zwitserland en Nederland in cultuur alleen alquote:Op zondag 19 april 2020 18:12 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Cijfers gaan niet omhoog, juist omlaag in Zwitserland. Waarom zou het dan niet kunnen?
Het is weeken mooi weer, en iedereen is constant buiten.
Ik verwacht dat ze nog gaan verlengen met 2 weken en tegelijkertijd al aankondigen welke maatregelen ze daarna gaan versoepelen. Dan hebben mensen toch wat licht aan het einde van de tunnel.quote:Op zondag 19 april 2020 18:12 schreef Caland het volgende:
Als er morgen geen versoepeling aangekondigd wordt verwacht ik eerder dat mensen er nog meer schijt aan gaan krijgen, helemaal gezien het weer en gebrek aan toekomstperspectief.
Heb je de kloon van hooibaal weer.quote:Op zondag 19 april 2020 18:11 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dat ga je met geen enkele maatregel tegen kunnen houden. Maar is mijn inziens nog geen reden om dan maar te versoepelen omdat een groep niet luisteren kan.
Begin er nu al lak aan te krijgen, die 1.5 meter is geen heilige graal voor mij en zeker niet als mensen zelf daar ook geen gehoor aan geven.quote:Op zondag 19 april 2020 18:12 schreef Caland het volgende:
Als er morgen geen versoepeling aangekondigd wordt verwacht ik eerder dat mensen er nog meer schijt aan gaan krijgen, helemaal gezien het weer en gebrek aan toekomstperspectief.
Maar de enige vraag die telt is: hoe ging men om met de richtlijnen (m.n. de afstand)?quote:Op zondag 19 april 2020 18:09 schreef Jed1Gam het volgende:
Vandaag was het hier op straat, in het park, in het bos praktisch normaal, mensen aan het barbecueën, veel mensen buiten, zonnen, wandelen. Af en toe een verdwaalde mondkap.
Vorig weekend was ook zo.
Het zal vooral zijn of Covid19 en hoe dat zo als ziekte/doodsoorzaak wordt vastgesteld.quote:Op zondag 19 april 2020 18:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Maar hun ouders/ verzorgers wel?
Maar het valt nogal mee met Corona in Afrika geloof ik, hoor er weinig van.
Ja het slaat dus nergens op. De afstand is hier 2 meter, en groepsvorming tot en met 5.quote:Op zondag 19 april 2020 18:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar de enige vraag die telt is: hoe ging men om met de richtlijnen (m.n. de afstand)?
Ik ben er zelf altijd wel redelijk losjes mee om gegaan, maar merk dat mijn vrienden die in het begin echt niet verder kwamen dan de eigen thuissituatie elkaar nu ook weer uitnodigen voor een BBQ volgend weekendquote:Op zondag 19 april 2020 18:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Begin er nu al lak aan te krijgen, die 1.5 meter is geen heilige graal voor mij en zeker niet als mensen zelf daar ook geen gehoor aan geven.
De kapster is effectief de enige die écht mensen kan besmetten.quote:Op zondag 19 april 2020 18:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Sportscholen kunnen relatief makkelijk voldoen aan de 1,5 meter afstand. Binnen een kapperszaak is dat gezien de werkzaamheden per definitie onmogelijk. Tel daarbij de gezondheidswinst op en ik vind vrij makkelijk te beredeneren waarom de sportscholen open gooien meer prioriteit heeft dan een kapperszaak.
Ik zie de kapperszaken alleen maar open gaan met de benodigde beschermingsmiddelen, die er dus niet genoeg zijn.
Van zweet raak je niet besmet, maar het gehijg en gepuf zal wel een ding zijn, ja. Of de natte handdoeken die een soort van virusspons kunnen worden. Goede ventilatie is in ieder geval essentieel. Daarom denk ik dat ook sportscholen wel een tijdje dicht zullen moeten blijven. Hoezeer men ook de afstand kan creëren.quote:Op zondag 19 april 2020 18:03 schreef Vallon het volgende:
Kern van sportscholen en allerlei andere fysieke (zweet)samenkomsten; is niet dat mensen daarin/van Covid19 zelf slachtoffers gaan zijn maar dat zij het virus daar kunnen oplopen en verder kunnen verspreiden naar -en in hun (zorg)omgeving.
Dat gaat stapsgewijs, oftewel naar het aloude gezegde: als er 1 schaap over de dam is.quote:Op zondag 19 april 2020 18:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik ben er zelf altijd wel redelijk losjes mee om gegaan, maar merk dat mijn vrienden die in het begin echt niet verder kwamen dan de eigen thuissituatie elkaar nu ook weer uitnodigen voor een BBQ volgend weekendSowieso is het op straat en in het centrum veel drukker (maar nog steeds relatief rustig) dan een paar weken geleden.
Precies, ik zie het hier ook. Het is vragen om ellende.quote:Op zondag 19 april 2020 18:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat gaat stapsgewijs, oftewel naar het aloude gezegde: als er 1 schaap over de dam is.
Ik zie het hier ook gebeuren, tot een week of twee terug hield iedereen zich netjes aan de 1,5 meter en niet met mensen afspreken. Nu zie je steeds meer mensen gewoon weer dicht naast elkaar lopen/fietsen, en steeds meer mensen die gewoon weer met anderen gaan afspreken.
Je hebt het wel tegen J.lo hè, wat moet zij zonder kapper enzo doen dan?quote:Op zondag 19 april 2020 18:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Sportscholen kunnen relatief makkelijk voldoen aan de 1,5 meter afstand. Binnen een kapperszaak is dat gezien de werkzaamheden per definitie onmogelijk. Tel daarbij de gezondheidswinst op en ik vind vrij makkelijk te beredeneren waarom de sportscholen open gooien meer prioriteit heeft dan een kapperszaak.
Ik zie de kapperszaken alleen maar open gaan met de benodigde beschermingsmiddelen, die er dus niet genoeg zijn.
Nee joh, lekker laten gaan. Mensen hebben nou eenmaal sociale interactie nodig.quote:Op zondag 19 april 2020 18:20 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Precies, ik zie het hier ook. Het is vragen om ellende.
Ze hebben er schijt aan - net nog bij het 18u journaal, mensen lekker aan de BBQ in openbare parken, clubjes van 5-10 man bij elkaarquote:Op zondag 19 april 2020 18:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar de enige vraag die telt is: hoe ging men om met de richtlijnen (m.n. de afstand)?
We hebben het hier niet over mensen die schuin de straat over steken. Ze brengen de volksgezondheid in gevaar.quote:Op zondag 19 april 2020 18:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee joh, lekker laten gaan. Mensen hebben nou eenmaal sociale interactie nodig.
True.quote:Op zondag 19 april 2020 18:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee joh, lekker laten gaan. Mensen hebben nou eenmaal sociale interactie nodig.
De breng- en haalmomenten lijken me wel het minste probleem bij het eventueel openstellen van de scholen. Dat kun je prima coördineren.quote:Op zondag 19 april 2020 17:54 schreef hooibaal het volgende:
En wat ook nog meespeelt is dat er niet alleen heel veel kinderen in beweging komen en contact maken, maar ook even zoveel ouders en een enorme groep leerkrachten. En die moeten ook weer allemaal onderweg naar school, enzovoorts.
Faal van de handhaving.... Bon schrijven is het zo opgelost..... Omdat er ook mensen zijn die wel met zijn drieën aan het BBQ zijn..... Dan is er geen handhaving mogelijk.quote:Op zondag 19 april 2020 18:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ze hebben er schijt aan - net nog bij het 18u journaal, mensen lekker aan de BBQ in openbare parken, clubjes van 5-10 man bij elkaar
Het is (en blijkt) ook lastig om mensen binnen te houden voor iets dat voor henzelf niet direct tastbaar (of wenselijk) is; al zet je een agent voor de deur.quote:Op zondag 19 april 2020 18:16 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja het slaat dus nergens op. De afstand is hier 2 meter, en groepsvorming tot en met 5.
Schijnt ook te kunnen. Al die theoretische richtlijnen.
Dus langs de rivier ligt het vol met mensen, groepjes van 5 en dan 2 meter tussen de groepen. Politiebusje rijdt rond maar doet weinig
Linkje?quote:Op zondag 19 april 2020 18:19 schreef bitterbal het volgende:
jullie gister ook de maurice de hond gezien bij op 1?
Als ze daarbij afstand houden mag dat.quote:Op zondag 19 april 2020 18:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ze hebben er schijt aan - net nog bij het 18u journaal, mensen lekker aan de BBQ in openbare parken, clubjes van 5-10 man bij elkaar
Hoe lui kun je zijn... google op "op1 gemist".quote:
In dat item politie te motor en in auto’s die er tussendoor reden en omriepen om naar huis te gaan. Als je dan alsnog boetes uit moet delen weet je genoeg..quote:Op zondag 19 april 2020 18:24 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Faal van de handhaving.... Bon schrijven is het zo opgelost..... Omdat er ook mensen zijn die wel met zijn drieën aan het BBQ zijn..... Dan is er geen handhaving mogelijk.
Ja. En nu?quote:Op zondag 19 april 2020 18:19 schreef bitterbal het volgende:
Oja. Ik kan me ook nog dat jankende Nederlandse wijf in Italie herinneren die viral ging en voorspelde dat Nederland ook die kant op gingquote:Op zondag 19 april 2020 18:26 schreef Jane het volgende:
Kan me nog herinneren dat in dit topic in maart steeds werd gemeld dat het zulk lekker weer was in Milaan en dat iedereen lekker z'n gang ging op straat. En dat dat zo goed was. Niks aan de hand, kinderen in de speeltuin enzo.
Het resultaat lijkt me inmiddels duidelijk. Noord Italie heeft nog steeds een levensgroot probleem, terwijl ten zuiden van Toscane nog maar weinig gevallen zijn.
Nou wat jullie er van vonden? Bv dat die druppeltjes via de luchtsystemen in bejaardentehuizen rond kunnen gaanquote:
Nice, nu kan ik die tekst copy pasten in mijn browserquote:Op zondag 19 april 2020 18:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoe lui kun je zijn... google op "op1 gemist".
Het is een groter probleem dat je daar door alles en iedereen vaak gelijk omhelst wordt / gezoend. Als je dat al 70 jaar doet, is het heel moeilijk omschakelen.quote:Op zondag 19 april 2020 18:26 schreef Jane het volgende:
Kan me nog herinneren dat in dit topic in maart steeds werd gemeld dat het zulk lekker weer was in Milaan en dat iedereen lekker z'n gang ging op straat. En dat dat zo goed was. Niks aan de hand, kinderen in de speeltuin enzo.
Het resultaat lijkt me inmiddels duidelijk.
Nee. Max 3.quote:Op zondag 19 april 2020 18:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als ze daarbij afstand houden mag dat.
Nou ik denk dat de Popo toch wel onderscheid maakt of je op een flat woont waar je niet kunt BBQen of je in een rijtjeshuis woont met een tuin??quote:Op zondag 19 april 2020 18:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In dat item politie te motor en in auto’s die er tussendoor reden en omriepen om naar huis te gaan. Als je dan alsnog boetes uit moet delen weet je genoeg..
Waarom zouden ze?quote:Op zondag 19 april 2020 18:30 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Nou ik denk dat de Popo toch wel onderscheid maakt of je op een flat woont waar je niet kunt BBQen of je in een rijtjeshuis woont met een tuin??
Wat is je punt nou?quote:Op zondag 19 april 2020 18:30 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Nou ik denk dat de Popo toch wel onderscheid maakt of je op een flat woont waar je niet kunt BBQen of je in een rijtjeshuis woont met een tuin??
Weet ik veel, ik heb een grote tuin. Dus ik hoef niet in een volgescheten park (hondenpoep) te zitten.quote:
Dit is de grootst mogelijke onzin dat je kunt typen. In een gemiddelde sportschool heb je 30-40 man tegelijkertijd aan het werk. Die door de inspanning vaak aan het hijgen of kuchen zijn.quote:Op zondag 19 april 2020 18:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Italië bewijst juist dat het tijdig ingrijpen 10x belangrijker is dan het verschil tussen onze "intelligente lockdown" en hun strenge lockdown.quote:Op zondag 19 april 2020 18:26 schreef Jane het volgende:
Het resultaat lijkt me inmiddels duidelijk.
Er kunnen ongetwijfeld druppeltjes rondgaan. De vraag is of het er genoeg zijn om besmet door te raken.quote:Op zondag 19 april 2020 18:27 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Nou wat jullie er van vonden? Bv dat die druppeltjes via de luchtsystemen in bejaardentehuizen rond kunnen gaan
quote:Ook Maurice de Hond heeft kritiek op het overheidsbeleid. Hij vindt dat er te weinig wordt gekeken naar het belang van de economie. “Ik ben zelf doctorandus sociale geografie en weet hoe ik wetenschappelijk werk moet lezen. Wat ik vooral merk als ik het RIVM en virologen hoor, is dat ze het vooral druk hebben. Volgens mij vergeten ze hierdoor de meest actuele informatie tot zich te nemen. Ik kijk elke dag naar de ontwikkelingen van twintig tot dertig landen en lees ook de meest recente studies. Het lijkt alsof ik actuelere kennis heb dan het Outbreak Management Team.”
hahahahaquote:Op zondag 19 april 2020 18:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Want er zijn mensen die het zweet van hun voorganger met hun eigen handdoek afvegen? In welke sportscholen kom jij?quote:Op zondag 19 april 2020 18:33 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Dit is de grootst mogelijke onzin dat je kunt typen. In een gemiddelde sportschool heb je 30-40 man tegelijkertijd aan het werk. Die door de inspanning vaak aan het hijgen of kuchen zijn.
Hierdoor zul je per definitie virusdeeltjes de lucht in krijgen van mensen die niet eens weten dat ze besmet zijn. Tel daarbij op dat in veel sportscholen de ventilatie niet goed is en je constant in een droge lucht loopt. Mensen die aan het sporten zijn hebben niet eens door hoevaak ze met hun handdoekjes en vingers aan hun gezicht zitten.
Super onhygiënisch ook om vervolgens met die handdoek apparaten schoon te vegen voordat je er gebruik van maakt. wat nog regelmatig gebeurt in een sportschool. Het zou een fiasco worden mocht men serieus zo achterlijk zijn om met jouw beredenering mee te gaan. Ga er maar vanuit dat de sportscholen nog lang niet open gaan.
Ik pak even dit eruit, omdat de rest alleen maar persoonlijke platitudes bevat.quote:Op zondag 19 april 2020 18:33 schreef MisterJ.Lo het volgende:
In een gemiddelde sportschool heb je 30-40 man tegelijkertijd aan het werk.
Volgens mij moet je eens goed in die spiegel gaan kijken mafklapper. Dat jij een vagina tussen je benen hebt zitten hoef je niet van de daken te gillen. Maar hou die kul voor je Harrie, los van het gegeven dat je er voor betaald hebt om een zij te worden.quote:Op zondag 19 april 2020 18:20 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Je hebt het wel tegen J.lo hè, wat moet zij zonder kapper enzo doen dan?
Oh diva is het weer die tijd van de maand? Je zal wel balen hè dat de parade is afgelast. Nou die komt vast wel weer terug hoor.quote:Op zondag 19 april 2020 18:36 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Volgens mij moet je eens goed in die spiegel gaan kijken mafklapper. Dat jij een vagina tussen je benen hebt zitten hoef je niet van de daken te gillen. Maar hou die kul voor je Harrie, los van het gegeven dat je er voor betaald hebt om een zij te worden.
Volgens mij moet je minder hormonen gaan slikken. Je visie lijkt er door aangetast te zijn. Of je hebt nooit een sportschool van binnen gezien. Of denk je dat die handdoeken op de grond gelegd wordenquote:Op zondag 19 april 2020 18:36 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Want er zijn mensen die het zweet van hun voorganger met hun eigen handdoek afvegen? In welke sportscholen kom jij?
Sorry hoor maar in elke sportschool waar ik kom heb je desinfectiebusjes met doekjes. Ja zelfs bij Basic Fit.quote:Op zondag 19 april 2020 18:38 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Volgens mij moet je minder hormonen gaan slikken. Je visie lijkt er door aangetast te zijn. Of je hebt nooit een sportschool van binnen gezien. Of denk je dat die handdoeken op de grond gelegd worden.
Die parade is voor jou in het leven geroepen. Jij bent de enige hier die een zij is. Al dan niet biologisch. Maar je kunt niet alles hebben hè Harina.quote:Op zondag 19 april 2020 18:38 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Oh diva is het weer die tijd van de maand? Je zal wel balen hè dat de parade is afgelast. Nou die komt vast wel weer terug hoor.
Voorlopig zullen beiden inderdaad nog wel dicht blijven. Ik heb de sportschool als voorbeeld genoemd, omdat die laatst bij Op1 langskwam. Als je ziet hoe goed ze er daar mee bezig zijn heb ik er vertrouwen in dat die branche met wat goede wil vrij veilig kan functioneren.quote:Op zondag 19 april 2020 18:37 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik zie de risicogroep niet zo vaak in de sportschool, wel vaker bij de kapper trouwens.
Je kan natuurlijk beide dichthouden omdat het geen prioriteit is.![]()
Nee hoor.... virus loop je op door o.a. contacten van besmete materialen, en in de lucht rondhangende miniscule (vocht)druppeltjes. De kapper doet verder meer dan alleen afknippen.quote:Op zondag 19 april 2020 18:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
De kapster is effectief de enige die écht mensen kan besmetten.
Dus ook hier geldt, oudjes andere behandeling dan de niet risico groepen
En niemand die het gebruikt. Nu ineens wel zeker? En wie gaat daar op letten? Zo'n 21 jarig kutje dat niks gedaan heeft aan haar opleiding die daar zit omdat ze iets moet doen om de huur te betalen. Die is alleen maar bezig met haar telefoon.quote:Op zondag 19 april 2020 18:39 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Sorry hoor maar in elke sportschool waar ik kom heb je desinfectiebusjes met doekjes. Ja zelfs bij Basic Fit.
Ja want die kutjes bij de AH studeren allemaal geneeskunde.quote:Op zondag 19 april 2020 18:42 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
En niemand die het gebruikt. Nu ineens wel zeker? En wie gaat daar op letten? Zo'n 21 jarig kutje dat niks gedaan heeft aan haar opleiding die daar zit omdat ze iets moet doen om de huur te betalen. Die is alleen maar bezig met haar telefoon.
Wat ik bedoel is dat het niet de reden moet zijn dat mensen toch niet meer luisteren.quote:Op zondag 19 april 2020 18:12 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Cijfers gaan niet omhoog, juist omlaag in Zwitserland. Waarom zou het dan niet kunnen?
Het is al weken mooi weer, en iedereen is constant buiten.
Ja dat is hetzelfde!quote:Op zondag 19 april 2020 18:42 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ja want die kutjes bij de AH studeren allemaal geneeskunde.
Mensen zien de aantallen dalen en denken Nou, we zijn klaar. We gaan weer verder met ons leven. Als we er nu niet snel op gaan handhaven dan gaan we die 2400 IC-plaatsen straks nog hard nodig hebben.quote:Op zondag 19 april 2020 18:43 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat het niet de reden moet zijn dat mensen toch niet meer luisteren.
De instructie is er al in de sportschool. Maar een klein gedeelte maakt ook daadwerkelijk schoon na het sporten.quote:Op zondag 19 april 2020 18:45 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Nee alleen supermarktmedewerkers kan je instrueren.
wat jij wiltquote:Op zondag 19 april 2020 18:22 schreef hooibaal het volgende:
[..]
We hebben het hier niet over mensen die schuin de straat over steken. Ze brengen de volksgezondheid in gevaar.
Gewoon online bestellen.quote:Op zondag 19 april 2020 18:45 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik vind dat wel opvallend bij de supermarkt. Eind van de dag is het hier vaak een zooitje, spray leeg, handschoenen op de vloer, van die medewerkers die versuft bij de mandjes/karretjes staan, na de hele dag die dingen te hebben gepoetst.
Theorie werkt het allemaal perfect, totdat je het in de praktijk uitvoert. Einde van de dag is ook de social distance een stuk lager haha, vermoeide mensen na hun werk enzo.
Waarom niet op leeftijd mogelijk?quote:Op zondag 19 april 2020 18:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nee hoor.... virus loop je op door o.a. contacten van besmete materialen, en in de lucht rondhangende miniscule (vocht)druppeltjes. De kapper doet verder meer dan alleen afknippen.
Groepen scheiden op grond van leeftijd en zelfs risico; is hier feitelijk niet mogelijk.
Wil je het goed doen zou zowel de kapper of de gekapte zichzelf optimaal moeten beschermen waarmee de (be)handeling nauwelijks nog goed uitvoerbaar is voor het resultaat.
De ruimte en materialen telkens per te knippen persoon, ontsmetten, zal ook een dure kapzaak worden.
Het bovenstaande geldt voor elke ander (cosmetisch) beroep waarbij iemand persoonlijk - huid op huid - wordt behandeld. Ook weten dat niet alleen de ademhalingswegen of (oog)slijmvliezen, de enige (weliswaar minder kansrijke) zal zijn voor besmetting en verspreiding. Wondjes zijn net zo goed, bv een prima weg.
Elders zie ik trouwens mensen naar een illegale kapper gaan en dan zeggen dat ze thuis zo mooi zijn gemaakt. Ik ken ook iemand, thuiswerker, die gewoon (zwart dan) doorknipt. Het zelf mooi opscheren of kuiven, is zelf bijna niet te doen.
Jep dat kan ook.quote:
Wordt nog wel een dingetje.... wordt/ben je Oma/Opa/oom/Tante/Neef/Nicht/Vriend(in) etc.etc..... mag je dan nog het "kleine kind" van de geliefde knuffelen of daarmee stoeien ?quote:Op zondag 19 april 2020 18:28 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Het is een groter probleem dat je daar door alles en iedereen vaak gelijk omhelst wordt / gezoend. Als je dat al 70 jaar doet, is het heel moeilijk omschakelen.
Vandaar dat de horeca nog wel een tijdje mag genieten van de NOW.quote:Op zondag 19 april 2020 18:49 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Jep dat kan ook.
Mij boeit het niet zoveel verder.
Zal wat worden met de horeca straks.
Oh best interessant.quote:Op zondag 19 april 2020 18:19 schreef bitterbal het volgende:
Restauranthouders zijn overal hun tafeltjes anderhalve meter uit elkaar aan het zetten. Allemaal vergeten dat dat drie meter moet zijn omdat er anders niemand naar de wc of naar de uitgang kan.quote:
quote:Op zondag 19 april 2020 18:52 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wordt nog wel een dingetje.... wordt/ben je Oma/Opa/oom/Tante/Neef/Nicht/Vriend(in) etc.etc..... mag je dan nog het "kleine kind" van de geliefde knuffelen of daarmee stoeien ?
Zelf ben ik wel blij af te zijn van het "voor de vorm" huggen en shaken, hoewel het wel een prima maatstaf was om in te schatten (of te ruiken/voelen) hoe iemand in z'n/d'r vel zat. Bij sommige mensen en in sommige buitenlanden kreeg/krijg was dat voor mij best wel een bruggetje.
In minderheid van de gevallen ook weer erg "jammer" dat ik straks met Kerstmis/Nieuwjaar mij niet mag/kan verheugen om Janine van de postkamer even tegen het lijf te kunnen duwen of close-encounter ten dans te vragen. Die parties waren de place to be naughty. Gelukkig heb ik de foto's nog als bewijs.
Inderdaad deze rekenwonders blijven voorlopig ook nog zonder vergunning dicht zitten.quote:Op zondag 19 april 2020 18:52 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Restauranthouders zijn overal hun tafeltjes anderhalve meter uit elkaar aan het zetten. Allemaal vergeten dat dat drie meter moet zijn omdat er anders niemand naar de wc of naar de uitgang kan.
Behalve dan dat die noodzaak er nooit echt was. Of in ieder geval niet gevoeld werd.quote:Op zondag 19 april 2020 18:47 schreef RubenSosa het volgende:
De instructie is er al in de sportschool. Maar een klein gedeelte maakt ook daadwerkelijk schoon na het sporten.
Ja want de overheid gaat bij het bepalen of iets open mag kijken naar het niveau van de medewerkers. Alsof er door het management niet op gehamerd gaat worden. En anders zijn er altijd wel een paar foksoldaten die er melding van zullen maken.quote:Op zondag 19 april 2020 18:47 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
De instructie is er al in de sportschool. Maar een klein gedeelte maakt ook daadwerkelijk schoon na het sporten.
Wie moet daar op letten? Juist die medewerkers. En wat doen die? Helemaal niks. Enige wat ze doen is (eind van de middag) naar de kleedkamer gaan en 4 krabbeltjes (voor de hele dag) zetten dat ze de ruimte schoongemaakt hebben.
Deze zelfde medewerkers wil je instructies geven? Hahah succes.
Krachthonk niet hoor..... Denk in de cardio en step toko's maar dat zijn toch eigenlijk egoboost stations.... Anabole hokken daar gaat het nog iets verder.quote:Op zondag 19 april 2020 18:55 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Hij is viesdik vermoedelijk hij komt er nooit.
Bij ons heb je gewoon sprays en schoonmaakdoeken
Omdat hij gewoon wat secundaire data bij elkaar geveegd heeft en met een grove cross-sectionele analyse denkt slimmer te zijn dan de wereldwijde experts die decennia aan ervaring hebben.quote:Op zondag 19 april 2020 18:57 schreef ludovico het volgende:
Hey wel netjes joh die Maurice, waarom haten jullie hem zo?
Wie wil/gaat verantwoordelijk zijn voor dat risico willen nemen als kans ?quote:Op zondag 19 april 2020 18:34 schreef DireStraits7 het volgende:
Er kunnen ongetwijfeld druppeltjes rondgaan. De vraag is of het er genoeg zijn om besmet door te raken.
Douche op z'n heetst zetten en alle ventilatie dichtmaken?quote:Op zondag 19 april 2020 18:59 schreef quirina het volgende:
Sauna is wel een gemis, ,maar misschien ook wel op te lossen thuis.
Eigen infrarood sauna......deze kosten bijna niks meer.quote:Op zondag 19 april 2020 18:59 schreef quirina het volgende:
Ben blij met onze home-gym. Liever dat dan in een sportschool virus oplopen.
Sauna is wel een gemis, ,maar misschien ook wel op te lossen thuis.
Passen we diezelfde logica ook toe op autorijden, roken, alcohol etc.? Risico's horen bij het leven. En de vraag is hoeveel risico we bereid zijn te accepteren. We doen toch nog steeds boodschappen en de meesten gaan nog steeds naar buiten. Ondanks dat het risico er is om besmet te raken.quote:Op zondag 19 april 2020 19:00 schreef Vallon het volgende:
Ik vermoed dat wanneer de wetenschap onomstotelijk aantoont maar dat 1:10000 gegarandeerd doodgaat aan het virus of gevolgen, dat 9999 mensen zullen willen weglopen om niet die ene persoon te gaan zijn, ondanks hun gering kans.
Strikt genomen zal je het tandartsprotocol moeten volgen. Eén sporter in de behandelruimte en die - inclusief (zo ja) kleedkamer/douche, bij het verlaten daarvan weer moeten ontsmetten.quote:Op zondag 19 april 2020 18:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik pak even dit eruit, omdat de rest alleen maar persoonlijke platitudes bevat.
Je kunt gewoon controleren hoeveel mensen er in een sportschool mogen zijn, hè? Je doet net alsof ik het over 'business as usual' heb.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |