abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197195648
Goed bezig en ook fijn dat de garages dadelijk helemaal "clean" en opgeruimd zijn!

Maar 9 3D printers. Waar heb je dat voor nodig? De onderdelen voor Marblelous gaan uiteindelijk door een bedrijf gemaakt worden of ga je eerst zelf aan de slag?
  Knikkerking zondag 3 januari 2021 @ 21:13:01 #296
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_197196504
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 20:00 schreef FranticDJ het volgende:
Lekker bezig ^O^
Gaat gelukkig weer lekker hier ja.
Met Marblelous iets minder druk, dus dan gebeuren er in het huis tenminste weer wat dingen :+

quote:
dat generative design is ook heel dik _O_ ben er zelf nog niet echt weg mee, maar laatst wel eens naar gekeken.
Dit zijn nu echt van die dingen waar m'n harte sneller van gaat kloppen. Man wat vet _O_
Helaas ook niet goedkoop.... Ik zag ergens dat het "straks" ¤ 125,- per design gaat kosten (in Fusion360 tenminste). Er zijn ook "extensies" te koop waar je oneindig mee loos kunt gaan, maar die kosten dan ¤ 8K per jaar >:) Voor een autoproducent die daarmee ontzettend veel materiaal/werk/kosten uitspaart natuurlijk geen probleem. Maar om wat plankdragers mee te designen natuurlijk iets té O-)

Ik ben ondertussen dus een beetje aan het zoeken/kijken om die designs gewoon zélf te tekenen. Dan zitten er natuurlijk niet die extreem vette/sjieke berekeningen achter, maar dan heb ik in ieder geval de coole looks 8-)

quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 20:45 schreef Harveo het volgende:
Goed bezig en ook fijn dat de garages dadelijk helemaal "clean" en opgeruimd zijn!
Thanks!
En inderdaad: ik kan echt niet meer wachten totdat het er zoals je zegt "clean" uit ziet :Y

quote:
Maar 9 3D printers. Waar heb je dat voor nodig?
Alle 9 tegelijk: bijna nooit :')

Maarja er zijn natuurlijk redenen genoeg te verzinnen:

- niet alle printers zijn hetzelfde (dus wat met de een wel kan, kan weer niet met de ander)
- als je meerdere losse dingen nodig hebt kun je het werk verdelen (afgelopen jaar geregeld meegemaakt)
- ik doe af en toe kleine opdrachtjes en dan is het toch wel handig dat andere prints gewoon door kunnen gaan
- ik vind het er vet uit zien (andere mensen kopen voor nog véél meer geld één schilderij, daar heb ik dan weer niets mee)
- eentje = geentje :P

quote:
De onderdelen voor Marblelous gaan uiteindelijk door een bedrijf gemaakt worden of ga je eerst zelf aan de slag?
Klopt. Wat Marblelous betreft (althans: het grote publiek) zal alles worden gespuitgiet. Maar eer het zover is is het natuurlijk wel handig om prototypes te maken. Het 3D-tekenen in Fusion360 gaat me zo goed af, dat het tekenen verreweg veel sneller gaat dan het printen. 1 + 1 = 2 ;)

Bovendien liggen er nog best wat designs "op de plank" die straks -nadat Marblelous op de markt is- zullen worden uitgewerkt. Ook daarvoor "moet" ik kunnen printen. En dan is het wel zo relax als je meerdere onderdelen tegelijk kunt maken ^O^
  zondag 3 januari 2021 @ 22:58:17 #297
332613 Captain_koek
Internetpiraat
pi_197199924
9 machines! Wow!

Ik kwam net iets leuks tegen https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tesla_valve
Moest gelijk aan marbelous denken. Zou in principe ook met balletjes moeten werken!
Samen met een randomizer kan het wel leuke effecten geven
Aigh aigh Captain!
pi_197204270
@Atmoz: hoe heb jij dat privacyglas in de badkamer geregeld? En wat kostte dat?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 4 januari 2021 @ 11:27:31 #299
80382 manny
30 is best veel
pi_197204369
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 19:54 schreef Atmoz het volgende:
Een andere grote reden dat ik geen thuisbioscoop ga maken, maar nog een makerspace is omdat ik er laatst nog een paar 3D-printers bij heb gekocht:

[ afbeelding ]

In totaal staan er nu 9 stuks 3D-printers bij me thuis :P
Dat leek me een super goede reden voor een 2e (en tevens stuk grotere) makerspace 8-)

Ik wil hier tevens m'n soldeerwerkzaamheden en assemblage van kleine onderdelen (vooral voor Marblelous de komende tijd :9 ) gaan doen.

Gaandeweg ben ik nog wat anders interessants tegen gekomen waar ik nu best wat tijd in heb zitten: generative design

De eerste prints/tests in de vorm van een plank-drager:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik teken zelf de 2 "platen" (plankdrager + muurplaat), ik geef de gewenste sterktes (krachten in de juiste richtingen) op, en ik zeg dat ik het bijvoorbeeld wil 3D-printen met een FDM printer. De boel wordt naar de cloud gestuurd en komt enkele uren later prachtig berekend (en getekend) terug :9~ Echt serieus, ik viel van m'n stoel toen ik dit zag *; --> er wordt geen gram filament teveel gebruikt en het is precies sterk genoeg (of sterker als je dat wilt/opgeeft uiteraard) _O_

Ik kwam die term eigenlijk al best lang overal op het internet tegen, maar had me er nooit in verdiept. Totdat ik laatst ergens een artikel las waar ze het ook hadden over de film "Midnight Sky" (die we kort daarna ook gekeken hebben). Daar komt dat Generative Design ook veel in voor. Nu kan ik het niet meer uit me krijgen. Overal waar ik kom zie ik mogelijkheden om dingen te berekenen/maken/verstevigen met Generative Design. Als we gaan wandelen met de hond "kijk schat, die bomen groeien ook zoals dat generative design, zie je dat?" :P

In de makerspace wil ik dit nu ook overal laten terug komen. Ah, I love it when ik weer eens zulke sjieke dingen tegen kom O+
Ziekelijk krachtig die algoritmes hedentendage. En mooi dat je er zo gebruik van kan maken. We kunnen denk ik nog niet helemaal begrijpen wat dit gaat betekenen voor toekomstige productontwikkeling e.d.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  Moderator maandag 4 januari 2021 @ 11:40:22 #300
5023 crew  Geckoo
Good news everyone
pi_197204550
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 19:54 schreef Atmoz het volgende:
Gaandeweg ben ik nog wat anders interessants tegen gekomen waar ik nu best wat tijd in heb zitten: generative design
ik vind het erg lijken op de bouw van de sagrada familia

een dikke stam (pilaar) waarna er boomtaken uitgroeien die het (bladeren)dak dragen.
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
pi_197225893
Ah, topology automatisation. gaaf :s)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')