quote:
Gaat gelukkig weer lekker hier ja.
Met Marblelous
iets minder druk, dus dan gebeuren er in het huis tenminste weer wat dingen
quote:
dat generative design is ook heel dik

ben er zelf nog niet echt weg mee, maar laatst wel eens naar gekeken.
Dit zijn nu echt van die dingen waar m'n harte sneller van gaat kloppen. Man wat vet
Helaas ook niet goedkoop.... Ik zag ergens dat het "straks" ¤ 125,- per design gaat kosten (in Fusion360 tenminste). Er zijn ook "extensies" te koop waar je oneindig mee loos kunt gaan, maar die kosten dan ¤ 8K per jaar

Voor een autoproducent die daarmee ontzettend veel materiaal/werk/kosten uitspaart natuurlijk geen probleem. Maar om wat plankdragers mee te designen natuurlijk iets té
Ik ben ondertussen dus een beetje aan het zoeken/kijken om die designs gewoon zélf te tekenen. Dan zitten er natuurlijk niet die extreem vette/sjieke berekeningen achter, maar dan heb ik in ieder geval de coole looks
quote:
Thanks!
En inderdaad: ik kan echt niet meer wachten totdat het er zoals je zegt "clean" uit ziet
quote:
Maar 9 3D printers. Waar heb je dat voor nodig?
Alle 9 tegelijk: bijna nooit
Maarja er zijn natuurlijk redenen genoeg te verzinnen:
- niet alle printers zijn hetzelfde (dus wat met de een wel kan, kan weer niet met de ander)
- als je meerdere losse dingen nodig hebt kun je het werk verdelen (afgelopen jaar geregeld meegemaakt)
- ik doe af en toe kleine opdrachtjes en dan is het toch wel handig dat andere prints gewoon door kunnen gaan
- ik vind het er vet uit zien (andere mensen kopen voor nog véél meer geld één schilderij, daar heb ik dan weer niets mee)
- eentje = geentje
quote:
De onderdelen voor Marblelous gaan uiteindelijk door een bedrijf gemaakt worden of ga je eerst zelf aan de slag?
Klopt. Wat Marblelous betreft (althans: het grote publiek) zal alles worden gespuitgiet. Maar eer het zover is is het natuurlijk wel handig om prototypes te maken. Het 3D-tekenen in Fusion360 gaat me zo goed af, dat het tekenen verreweg veel sneller gaat dan het printen. 1 + 1 = 2
Bovendien liggen er nog best wat designs "op de plank" die straks -
nadat Marblelous op de markt is- zullen worden uitgewerkt. Ook daarvoor "moet" ik kunnen printen. En dan is het wel zo relax als je meerdere onderdelen tegelijk kunt maken