Kijk hier eens: https://99designs.comquote:Op vrijdag 13 november 2020 13:54 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Je kunt het poeder in het "build-volume" zien als 100% ondersteuning.
Stel je een kubus voor van bijvoorbeeld 20x20x20 cm. Deze zit knatch vol met PA12 (nylon) poeder.
Als je nu in het midden iets gaat printen, dan wordt alleen dátgene wat je print een tastbaar object. De rest blijft er gewoon "als ondersteuning" omheen zittenDus kun je ook incridible moeilijke parts maken die gewoon "werkzaam" eruit komen. Want je hoeft alleen maar het poeder (dat NIET door de laser hard is gemaakt) ertussenuit de sandblasten
En zo kun je dus een werkende Bahco of een ring in een ring maken.
=============================
Over maken gesproken![]()
Is er iemand die zoiets als onderstaand (wat ik nu even snel zelf heb gemaakt) écht goed kan maken?
Of ken je misschien iemand? Ik weet ook niet waar ik (op) moet zoeken... Zijn daar websites voor? Als ik een (bedrijfs)logo moet hebben weet ik wel waar ik moet zijn, maar dit is toch weer iets heel anders... Is dit iets voor een "3D grafisch ontwerper" ofzo?
[ afbeelding ]
gok dat hij geen 280 euro gaat betalen voor een logo...quote:Op maandag 16 november 2020 22:45 schreef TSteG02 het volgende:
[..]
Kijk hier eens: https://99designs.com
Onder Art & Illustration staat 3D
Sorry.. Lees al jaren mee nooit account aangemaakt. Dacht wat toe te voegen.quote:Op dinsdag 17 november 2020 01:50 schreef Geckoo het volgende:
[..]
gok dat hij geen 280 euro gaat betalen voor een logo...
en vreemd dat jij hier een account voor maakt....
Want alles moet maar gratis tegenwoordig?quote:Op dinsdag 17 november 2020 01:50 schreef Geckoo het volgende:
[..]
280euro is echt geen geld voor zo een klusjequote:Op dinsdag 17 november 2020 01:50 schreef Geckoo het volgende:
[..]
hoewel het enigzins dubieus is dat hiervoor een account wordt aangemaakt, lijkt het me niet meer dan normaal dat een bedrijf betaald voor diensten zoals een logo laten makenquote:Op dinsdag 17 november 2020 01:50 schreef Geckoo het volgende:
[..]
Heb jij ook het het huidige "FOK! & Marblelous" logo gemaakt? (sorry, ik weet dat niet omdat ik het doorgestuurd gekregen hebquote:Op vrijdag 13 november 2020 17:23 schreef ToT het volgende:
[..]
Tof dat je aan me denkt, maar ik ben meer een amateurfröbelaar. Ik heb al wat voor Marbelous gemaakt, maar echt een kei ben ik niet in dit soort ontwerpen.
Nou, ik zoek eigenlijk een aantal dingen...quote:Op maandag 16 november 2020 09:15 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Weet niet of je al iemand hebt maar anders kan ik een kennis even polsen, volgens mij weet zij wel waar je zou moeten zijn/zoeken
Thanks!quote:Op maandag 16 november 2020 12:11 schreef RikBiesheuvel het volgende:
Kijk hier eens, en dan zoeken op '3D-animation' of iets in die trant:
https://nl.fiverr.com/?source=top_nav
Thanksquote:Op maandag 16 november 2020 22:45 schreef TSteG02 het volgende:
[..]
Kijk hier eens: https://99designs.com
Onder Art & Illustration staat 3D
Het voelt als veel geld, maar het zijn wel gangbare prijzen.quote:Op dinsdag 17 november 2020 01:50 schreef Geckoo het volgende:
Thanksquote:Op dinsdag 17 november 2020 08:13 schreef TSteG02 het volgende:
[..]
Sorry.. Lees al jaren mee nooit account aangemaakt. Dacht wat toe te voegen.
Zelf wel ervaring met de site, maar niet voor 3d.
Ook geen aandelen.
Nope. Zeer zeker niet!quote:Op dinsdag 17 november 2020 08:29 schreef fathank het volgende:
[..]
Want alles moet maar gratis tegenwoordig?
Als het een gaaf ontwerp wordt betaal ik daar graag voor!quote:Op dinsdag 17 november 2020 08:50 schreef bleiblei het volgende:
[..]
280euro is echt geen geld voor zo een klusje
quote:Op dinsdag 17 november 2020 08:59 schreef Blik het volgende:
[..]
hoewel het enigzins dubieus is dat hiervoor een account wordt aangemaakt, lijkt het me niet meer dan normaal dat een bedrijf betaald voor diensten zoals een logo laten maken
quote:Op dinsdag 17 november 2020 09:21 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Heb jij ook het het huidige "FOK! & Marblelous" logo gemaakt? (sorry, ik weet dat niet omdat ik het doorgestuurd gekregen heb)
Coolquote:
Haha thanks, graag gedaan!quote:Op dinsdag 17 november 2020 09:42 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Cool![]()
Heel erg bedankt. Ik vind het super goed gelukt![]()
Wat vinden jullie van deze "Marble Track"?
Gisteravond samen met m'n vriendin gebouwd
Ja, absoluut. Nu zag ik Atmoz dat nog niet noemen hoor, maar ik dacht, geef het even mee. Als je een beetje leuke uitvoerders wil trekken en niet met pek en veren weggejaagd wil worden, zou ik dit soort zaken mijdenquote:Op dinsdag 17 november 2020 10:47 schreef bleiblei het volgende:
Exposure opdrachten zijn ook echt de aids van de creatieve sector.
Mensen die dat durven voor te stellen hebben echt een bord voor hun kop.
quote:Op dinsdag 17 november 2020 13:29 schreef fathank het volgende:
Nou lijkt Atmoz me niet het type dat een beunhaas zoekt voor een broddelwerkje (op dat ene scheve muurtje na)
Dit is wel ff wat anders dan wetenschappers koeien laten neuken he!quote:Op dinsdag 17 november 2020 10:35 schreef Candaasje het volgende:
@:Atmoz : het is misschien een idee om een oproep te plaatsen in de groep Animatie Nederland op Facebook, die groep heeft 3,500 leden (https://www.facebook.com/groups/448190975254303 ) en zitten ook wel behoorlijk wat 3D-animatoren.
Wat de prijzen gaan zijn, durf ik je niet te zeggen. Maar hoe meer er gemodelleerd moet worden, en hoe gedetailleerder het moet, des te duurder het wordt natuurlijk.
(Helemaal gaaf zou het imho zijn om 'echt' 3D te gaan, dus een miniatuurset te bouwen (eventueel gecombineerd met 3D voor achtergronden) want dan wordt het 'gevoel' veel 'echter', maar dan moet je meer op zoek naar mensen die hier ervaring mee hebben (stop-motion animatoren bijvoorbeeld) want dat is wel een vak apart. En vaak meer arbeidsintensief.).
Kijk wel een beetje ui met 'ontwerpwedstrijden' en 'exposure-opdrachten' . Hebben de (semi)-professionals doorgaans echt een énorme hekel aan. Die weigeren dit echt uit principe, omdat het de markt (en dus hun werk en inkomen) compleet ondermijnt/niet serieus neemt.![]()
Ik zou zelf eerder je idee daar schetsen (zoals je hier doet), vragen of er mensen geïnteresseerd zijn en zo ja, een offerte (+portfolio om hun werk te zien) willen sturen.
Sowieso zijn exposure opdrachten altijd küt, dat betaalt nooit de dure software pakketten en opgedane kennis. Dat is niet alleen in de creative sector.quote:Op dinsdag 17 november 2020 10:47 schreef bleiblei het volgende:
Ah, super cool!quote:Op dinsdag 17 november 2020 10:02 schreef ToT het volgende:
Overigens kan ik wel een poging wagen iets te doen wat je getekend hebt.
Zijn er originele onderdelen die ik kan gebruiken? Losse plaatjes, of die makkelijk uit te knippen zijn?
Ik begin wat ideetjes te krijgen.
Cool idee! Ik ga me eens wat bedenken! Zal me daar om te beginnen eens lid makenquote:Op dinsdag 17 november 2020 10:35 schreef Candaasje het volgende:
@:Atmoz : het is misschien een idee om een oproep te plaatsen in de groep Animatie Nederland op Facebook, die groep heeft 3,500 leden (https://www.facebook.com/groups/448190975254303 ) en zitten ook wel behoorlijk wat 3D-animatoren.
Wat de prijzen gaan zijn, durf ik je niet te zeggen. Maar hoe meer er gemodelleerd moet worden, en hoe gedetailleerder het moet, des te duurder het wordt natuurlijk.
(Helemaal gaaf zou het imho zijn om 'echt' 3D te gaan, dus een miniatuurset te bouwen (eventueel gecombineerd met 3D voor achtergronden) want dan wordt het 'gevoel' veel 'echter', maar dan moet je meer op zoek naar mensen die hier ervaring mee hebben (stop-motion animatoren bijvoorbeeld) want dat is wel een vak apart. En vaak meer arbeidsintensief.).
Ok, dat wist ik niet. Goed dat je het zegt... Maareh, ik ben dus net zo'n ontwerpwedstrijd gestartquote:Kijk wel een beetje ui met 'ontwerpwedstrijden' en 'exposure-opdrachten' . Hebben de (semi)-professionals doorgaans echt een énorme hekel aan. Die weigeren dit echt uit principe, omdat het de markt (en dus hun werk en inkomen) compleet ondermijnt/niet serieus neemt.![]()
Ik zou zelf eerder je idee daar schetsen (zoals je hier doet), vragen of er mensen geïnteresseerd zijn en zo ja, een offerte (+portfolio om hun werk te zien) willen sturen.
Ik heb nog nooit van die term gehoord, dan ik ben dan ook ZEER benieuwd wat dat is.... (zometeen effe Googlenquote:Op dinsdag 17 november 2020 10:47 schreef bleiblei het volgende:
Jullie maken me echt nieuwsgierig hahahaquote:Op dinsdag 17 november 2020 10:55 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja, absoluut. Nu zag ik Atmoz dat nog niet noemen hoor, maar ik dacht, geef het even mee. Als je een beetje leuke uitvoerders wil trekken en niet met pek en veren weggejaagd wil worden, zou ik dit soort zaken mijden
LOLquote:Op dinsdag 17 november 2020 13:29 schreef fathank het volgende:
Nou lijkt Atmoz me niet het type dat een beunhaas zoekt voor een broddelwerkje (op dat ene scheve muurtje na)
Oh, hahahaquote:Op dinsdag 17 november 2020 18:51 schreef bleiblei het volgende:
Dat zijn van die opdrachten waarbij de opdrachtgever zegt; kan je dit en dat gratis voor mij doen? Staat goed in je portfolio en levert je exposure op.
Die ongein hoor ik vooral veel in de fotografie omdat mensen denken dat professionele fotograven geen huur/hypotheek hoeven te betalen.
Ja, die lui hebben het echt niet begrepenquote:Op dinsdag 17 november 2020 19:20 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Oh, hahahaDaar had ik nu serieus niet aan gedacht, maar ik weet PRECIES wat je bedoeld
![]()
![]()
"Stephan, kun je bij ons GRATIS (<--- dit is serieus he!!) een vette TV-wand komen maken? Dan zetten we dat op Facebook enzo en laten we 'm aan iedereen zien zodat je veel meer klanten krijgt"
---> fuck me![]()
NEE
Jezus, weet je dat nog?quote:Op dinsdag 17 november 2020 17:16 schreef ToT het volgende:
[..]
Dit is wel ff wat anders dan wetenschappers koeien laten neuken he!
quote:Op dinsdag 17 november 2020 18:25 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Cool idee! Ik ga me eens wat bedenken! Zal me daar om te beginnen eens lid maken
Ik neem aan dat je daar dan mag vragen of iemand -tegen betaling uiteraard- iets kan maken?
[..]
Ok, dat wist ik niet. Goed dat je het zegt... Maareh, ik ben dus net zo'n ontwerpwedstrijd gestartDacht dat ik daar juist mensen blij mee maakte
En ik vond het persoonlijk ook wel fijn: dan krijg je meer ontwerpen waar je uit kan kiezen
[..]
Ik heb nog nooit van die term gehoord, dan ik ben dan ook ZEER benieuwd wat dat is.... (zometeen effe Googlen)
[..]
Jullie maken me echt nieuwsgierig hahaha
[..]
LOL![]()
[edit]
Ok, nu wordt ik NOG meer nieuwsgierig....
Als ik zoek op "exposure opdrachten" kom ik letterlijk NIETS tegen waaruit blijkt wat dit is?! https://www.google.com/se(...)pdrachten&aqs=chrome
(gaat allemaal over gedragstherapie en ziektjes enzo![]()
)
excuses voor mijn voorbarige reactie, blijkt dat ik niet echt up-to-date ben met dit soort acties. Fijn dat anderen dat wel zijn!quote:Op dinsdag 17 november 2020 08:13 schreef TSteG02 het volgende:
[..]
Sorry.. Lees al jaren mee nooit account aangemaakt. Dacht wat toe te voegen.
Zelf wel ervaring met de site, maar niet voor 3d.
Ook geen aandelen.
Ik stuur je even een DMquote:Op dinsdag 17 november 2020 09:21 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Heb jij ook het het huidige "FOK! & Marblelous" logo gemaakt? (sorry, ik weet dat niet omdat ik het doorgestuurd gekregen heb)
[..]
Nou, ik zoek eigenlijk een aantal dingen...
Voor de level-kaarten (puur de layout) heb ik nu die ontwerpwedstrijd gestart. Daar druppelen dus nu langzaam de eerste ontwerpen binnen)
Verder ben ik opzoek naar een SUPER GAVE "3D" foto. Ik had gedacht om daar de Piranha en de Alligator "tot leven" te laten komen. Samen met een rode en blauwe knikker. En dan op de achtergrond de "high-tech" tricks als een soort "landscape" of attractiepark ofzo...
Met mijn eigen super-de-luxe PAINT-Skilzz (ik denk dat jullie dat wel kunnen zien, toch?![]()
![]()
) had ik deze tekening gemaakt om m'n idee een beetje te visualiseren:
[ afbeelding ]
Misschien moet ik daarnaast nog wat vette content hebben, ik weet alleen niet wat![]()
![]()
Dus als iemand nog ideeën heeft ---> shoot!
[..]
Thanks!
Ik had daar al een verzoek op gezet vorige week... maar ze reageren daar gewoon niet...
Beetje vreemde bedoeling dus(ik hoor overigens vaker van mensen dat ze niet zo super tevreden over Fiverr zijn)
[..]
Thanks
[..]
Het voelt als veel geld, maar het zijn wel gangbare prijzen.
Ik heb voor m'n andere bedrijfjes inmiddels al 7 keer een ontwerpwedstrijd gestart op diezelfde website, en eigenlijk liggen de prijzen ongeveer altijd rond dat bedrag.
[..]
Thanks![]()
Zeker omdat je je hier speciaal voor aan meld
[..]
Nope. Zeer zeker niet!
[..]
Als het een gaaf ontwerp wordt betaal ik daar graag voor!
Het betaald zich hopelijk ook ooit terug
[..]![]()
Of zoals mijn boekhandelaar me vertelde: ik heb een eigen boekenwinkel maar familie vertelt doodleuk op verjaardagen dat ze veel boeken bij Bol bestellenquote:Op dinsdag 17 november 2020 20:22 schreef bokkepoot het volgende:
Beetje hetzelfde als vrienden die verwachten dat je hun shit gratis komt fixen omdat je nu een bedrijf hebt.
Echte vrienden gunnen juist je dat geld en de de opdracht.
Klopt, sjieke actie van hem ookquote:Op donderdag 26 november 2020 22:53 schreef RB42 het volgende:
Ik zag je naam langskomen bij Jay Bates
Thanks!quote:Op donderdag 17 december 2020 22:09 schreef Harveo het volgende:
Wow, vet. Zit dit in het "expert level" pakket
Gaaf hequote:Op maandag 21 december 2020 23:14 schreef Captain_koek het volgende:
Heel vet! Ziet er uit als een strakke print zeg!
Ook al mooi van kleur moet ik zeggen!
Ah, super coolquote:Op dinsdag 22 december 2020 10:46 schreef Asschen_sukar het volgende:
Ik moet echt gaan sparen, want ik hoor de kleine man hier thuis nu al roepen dat hij dit wil![]()
![]()
Hij valt er boven vanzelf uit.quote:Hoe ga je trouwens de knikker op het juiste moment uit dat wiel krijgen, dat kan ik zo snel niet terug zien in de render.
Tja, dat is het lastige voor mij... ik blijf maar nieuwe dingen erbij verzinnenquote:Op dinsdag 22 december 2020 23:58 schreef Asschen_sukar het volgende:
Ohja, dat hij die kant op draait is ook veel logischer. Ik had hem net andersom in m'n hoofd en snapt het al niet![]()
Zoveel gave onderdelen die er bij blijven komen![]()
![]()
Jazeker, dat is wel de bedoeling inderdaadquote:Binnenkort een nieuw filmpje met de nieuwe spiral en wheel?
Door tijdgebrek helaas pas vandaag weer tijd gehadquote:Op woensdag 23 december 2020 18:07 schreef Harveo het volgende:
En? Vandaag tijd gevonden om te assembleren
Thanksquote:Op woensdag 23 december 2020 18:58 schreef Schnitzels het volgende:
Als ik dit topic weer eens bijwerk dan is het zo enorm jammer dat ik het allemaal heel interessant vind, maar qua handenwerk ook twee linkerhanden heb en van technische computerkennis ook te weinig heb. Ziet er allemaal enorm vet uit!
Thanks voor 't complimentquote:
Gaat gelukkig weer lekker hier ja.quote:
Dit zijn nu echt van die dingen waar m'n harte sneller van gaat kloppen. Man wat vetquote:dat generative design is ook heel dikben er zelf nog niet echt weg mee, maar laatst wel eens naar gekeken.
Thanks!quote:Op zondag 3 januari 2021 20:45 schreef Harveo het volgende:
Goed bezig en ook fijn dat de garages dadelijk helemaal "clean" en opgeruimd zijn!
Alle 9 tegelijk: bijna nooitquote:Maar 9 3D printers. Waar heb je dat voor nodig?
Klopt. Wat Marblelous betreft (althans: het grote publiek) zal alles worden gespuitgiet. Maar eer het zover is is het natuurlijk wel handig om prototypes te maken. Het 3D-tekenen in Fusion360 gaat me zo goed af, dat het tekenen verreweg veel sneller gaat dan het printen. 1 + 1 = 2quote:De onderdelen voor Marblelous gaan uiteindelijk door een bedrijf gemaakt worden of ga je eerst zelf aan de slag?
Ziekelijk krachtig die algoritmes hedentendage. En mooi dat je er zo gebruik van kan maken. We kunnen denk ik nog niet helemaal begrijpen wat dit gaat betekenen voor toekomstige productontwikkeling e.d.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:54 schreef Atmoz het volgende:
Een andere grote reden dat ik geen thuisbioscoop ga maken, maar nog een makerspace is omdat ik er laatst nog een paar 3D-printers bij heb gekocht:
[ afbeelding ]
In totaal staan er nu 9 stuks 3D-printers bij me thuis![]()
Dat leek me een super goede reden voor een 2e (en tevens stuk grotere) makerspace![]()
Ik wil hier tevens m'n soldeerwerkzaamheden en assemblage van kleine onderdelen (vooral voor Marblelous de komende tijd) gaan doen.
Gaandeweg ben ik nog wat anders interessants tegen gekomen waar ik nu best wat tijd in heb zitten: generative design
De eerste prints/tests in de vorm van een plank-drager:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik teken zelf de 2 "platen" (plankdrager + muurplaat), ik geef de gewenste sterktes (krachten in de juiste richtingen) op, en ik zeg dat ik het bijvoorbeeld wil 3D-printen met een FDM printer. De boel wordt naar de cloud gestuurd en komt enkele uren later prachtig berekend (en getekend) terugEcht serieus, ik viel van m'n stoel toen ik dit zag
--> er wordt geen gram filament teveel gebruikt en het is precies sterk genoeg (of sterker als je dat wilt/opgeeft uiteraard)
![]()
Ik kwam die term eigenlijk al best lang overal op het internet tegen, maar had me er nooit in verdiept. Totdat ik laatst ergens een artikel las waar ze het ook hadden over de film "Midnight Sky" (die we kort daarna ook gekeken hebben). Daar komt dat Generative Design ook veel in voor. Nu kan ik het niet meer uit me krijgen. Overal waar ik kom zie ik mogelijkheden om dingen te berekenen/maken/verstevigen met Generative Design. Als we gaan wandelen met de hond "kijk schat, die bomen groeien ook zoals dat generative design, zie je dat?"![]()
In de makerspace wil ik dit nu ook overal laten terug komen. Ah, I love it when ik weer eens zulke sjieke dingen tegen kom
ik vind het erg lijken op de bouw van de sagrada familiaquote:Op zondag 3 januari 2021 19:54 schreef Atmoz het volgende:
Gaandeweg ben ik nog wat anders interessants tegen gekomen waar ik nu best wat tijd in heb zitten: generative design
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |