abonnement Unibet Coolblue
pi_192682445
'Het nieuwe normaal' suggereert dat dit voor altijd is. Nooit meer een volle horecatent, nooit meer popconcerten met mensen hutje mudje op elkaar, nooit meer. Nooit meer zoals het was. Het klinkt haast fascistisch: voor altijd voor joden verboden. Voor altijd geen vrijheid van meningsuiting. Voor altijd geen direct contact meer met vreemden.

Hoe kan het dat onze regering zo makkelijk zo'n term hanteert? Is het vreemd dat zo'n term je gevoelsmatig de haren te bergen doet rijzen?
  zaterdag 18 april 2020 @ 12:29:50 #2
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_192682570
Ja, dat begrijp ik ook niet helemaal. Het zal wel bewuste oorlogsretoriek zijn om het volk van de ernst van de zaak te doordringen, maar "bloed, zweet en tranen"-speeches werken waarschijnlijk beter als je tegelijkertijd ook hamert op het tijdelijke karakter van de inspanningen. Als er geen einde aan lijkt te zitten kun je juist het omgekeerde bereiken: dan raken mensen gedemotiveerd.
pi_192682598
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 12:20 schreef Mondkapje het volgende:
de haren te bergen doet rijzen?
Mooie uitdrukking. Die zie je niet meer vaak voorbij komen anno 2020.

O+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 18 april 2020 @ 12:34:16 #4
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_192682636
Het is alleen "berge", in enkelvoud met een oude naamvalsuitgang.
pi_192682785
Zoals de bio-industrie het 'nieuwe normaal' is geworden voor dieren, wordt mensen hun menselijkheid ontnomen met het 'nieuwe normaal', de kuddedier mens wordt een virtueel wezen met alleen contact op afstand. Met het RIVM als het nieuwe NSB-instituut waar onze regering gehoorzaam achteraan loopt.
De NSB sprak over een 'Een nieuw Nederland in een nieuw Europa', onze regering over het 'nieuwe normaal'. Zoek de verschillen.
https://www.europeana.eu/nl/item/2021657/116563
Er was ook een tijdschrift, 'Nieuw Nederland'
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nieuw_Nederland_(tijdschrift)
'Een nieuwe tijd breekt baan!'
https://www.vpro.nl/speel(...)an-1941-deel-1~.html
'Een nieuw licht, een nieuwe orde!'

Rutte heeft geschiedenis gestudeerd, die zou toch ook vraagtekens moeten zetten.

[ Bericht 16% gewijzigd door Mondkapje op 18-04-2020 14:45:21 ]
  zaterdag 18 april 2020 @ 14:43:03 #6
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_192684179
Mooie tekst de OP. Ik heb er geen antwoord op maar wel een mening over: het is grof dat de huidige situatie ‘het nieuwe normaal’ wordt genoemd. Er is niets normaals aan. Het is net alsof ik in een film zit.
pi_192684476
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 12:29 schreef Iblardi het volgende:
Ja, dat begrijp ik ook niet helemaal. Het zal wel bewuste oorlogsretoriek zijn om het volk van de ernst van de zaak te doordringen, maar "bloed, zweet en tranen"-speeches werken waarschijnlijk beter als je tegelijkertijd ook hamert op het tijdelijke karakter van de inspanningen. Als er geen einde aan lijkt te zitten kun je juist het omgekeerde bereiken: dan raken mensen gedemotiveerd.
Ja, dat denk ik ook, het klinkt angstaanjagend in mijn oren.
Van de andere kant, als je nu zegt dat dit het nieuwe normaal is, dan kan het vanaf dit moment alleen nog maar meevallen en zal elke versoepeling een enorme boost zijn voor het moreel.
Alleen valt dat effect waarschijnlijk een beetje weg voor diegenen die zo hard zijn getroffen door de maatregelen dat ze niet voldoende inkomen meer hebben en het niet gaan redden.
Dus misschien is het idd beter om in de boodschap te verpakken dat het voor een periode nodig is, maar dat het juist niet de bedoeling is dat het altijd zo gaat blijven en als je zegt dat dit het nieuwe normaal gaat zijn, dan impliceer je dat wel.
pi_192684561
Tsja TS. Op basis van jouw interpretatie van eén zinnetje allerlei koppelingen leggen tussen onze regering en de NSB en/of nazi's. Ik vind het allemaal niet zo overtuigend.
pi_192684617
Het nieuwe normaal vind ik een rare benaming. En die anderhalve meter slaat nergens op.
Dat doen ze zelfs in China niet.

In China geen anderhalve meter nodig door mondkapjes

Je kunt zo tenminste ook weer normaal gaan mahjongen (in Nederland zou dat klaverjassen zijn).
Dat vind ik een beter normaal dan het nieuwe normaal van Rutte, de Jonge c.s.
pi_192685066
Ik kan me niet voorstellen dat er nooit meer een popconcert gaat plaatsvinden in Nederland zoals we dat gewend waren. Ik kan me niet voorstellen dat we nooit meer ergens in de rij staan zoals we gewend waren. Dan inderdaad liever met een of ander beschermingsmiddel dan 'het nieuwe normaal ' bovendien vind ik dat je moet oppassen met je woordkeus want het doet mij dus wel aan NSB-taal denken, iets wat opgelegd wordt van bovenaf zonder enige inspraak van de bevolking. Wie heeft gezegd dat wij die term willen? Hoezo kan dat opeens een normale term worden? Omdat het RIVM dat wil?
  zaterdag 18 april 2020 @ 16:09:11 #11
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_192685290
Allemaal met een mondkapje rondlopen vind ik anders ook niet echt normaal.
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
  zaterdag 18 april 2020 @ 16:20:04 #12
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_192685446
Dit gaat niet geaccepteerd worden.

Zie het verschil tussen Rutte en Trump.

Rutte praat over een nieuwe werkelijkheid en legt zich als zwakkeling neer bij hoe het is.

Trump spreekt zijn volk toe en zweert dat hij alles doet om het oude leven weer terug te krijgen. Het is bijna een oorlogsverklaring. Terwijl hij elders op de wereld alleen maar oorlogen beëindigt.
pi_192685571
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 16:09 schreef Kaji het volgende:
Allemaal met een mondkapje rondlopen vind ik anders ook niet echt normaal.
Niks is normaal nu.... Je kunt niet eens op je eigen lichaam vertrouwen. Zo van: ik voel niks dus heb ik niks. Hoe voorzichtig je ook bent 8)7
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192685579
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2020 16:20 schreef Ixnay het volgende:
Dit gaat niet geaccepteerd worden.

Zie het verschil tussen Rutte en Trump.

Rutte praat over een nieuwe werkelijkheid en legt zich als zwakkeling neer bij hoe het is.

Trump spreekt zijn volk toe en zweert dat hij alles doet om het oude leven weer terug te krijgen. Het is bijna een oorlogsverklaring. Terwijl hij elders op de wereld alleen maar oorlogen beëindigt.
ja geef mij Trump dan maar in deze vergelijking.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192685615
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2020 14:43 schreef Boca_Raton het volgende:
Mooie tekst de OP. Ik heb er geen antwoord op maar wel een mening over: het is grof dat de huidige situatie ‘het nieuwe normaal’ wordt genoemd. Er is niets normaals aan. Het is net alsof ik in een film zit.
Een hele slechte film ja, lijkt een beetje op gevangenisstraf.
Was van morgen bij de Intratuin, een polonaise van mensen met een karretje in de winkel en lekker autistisch 3 meter aan de kant gaat als je er voorbij wilt.
Gefrustreerde maatschappij is het aan het worden.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_192685809
Elke dag, jaren lang, met een mondkap lopen is ook abnormaal, soort sharia, gezondheid als religie dan wel.
pi_192686069
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2020 16:34 schreef halfway het volgende:

[..]

Een hele slechte film ja, lijkt een beetje op gevangenisstraf.
Was van morgen bij de Intratuin, een polonaise van mensen met een karretje in de winkel en lekker autistisch 3 meter aan de kant gaat als je er voorbij wilt.
Gefrustreerde maatschappij is het aan het worden.
Dit. Iedereen loopt met grote ogen rond en springt 5 meter opzij :') Massahysterie. Net alsof iedereen doodziek is.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  zaterdag 18 april 2020 @ 17:44:02 #18
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_192686436
Mensen willen helemaal geen nieuwe normaal of een anderhalvemetersamenleving :')

Mensen willen gewoon weer normaal kunnen doen. Op een enkele lock down schreeuwer na dan. Alleen zijn die nogal hypocriet en denken niet verder na dan hun neus lang is.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_192686514
Het getuigt van een groot gebrek aan empathie om over 'het nieuwe normaal' te spreken. Een muzikant wiens leven het is voor publiek op te treden, een horeca-ondernemer die zijn hart en ziel legt in zijn werk, die zien hun leven en passie eindigen.
We zijn niet allemaal ambtenaar of journalist die gewoon een bureau een eindje opschuiven.

We moeten creatiever zijn, uitgaan van het gewone normaal en proberen oplossingen te vinden om het oude normaal zoveel mogelijk te kunnen hervatten. Strijdbaar zijn ipv laf nu al opgeven.
  zaterdag 18 april 2020 @ 17:49:11 #20
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192686516
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 17:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dit. Iedereen loopt met grote ogen rond en springt 5 meter opzij :') Massahysterie. Net alsof iedereen doodziek is.
Die 1,5 meter is ook allemaal dikke onzin, al helemaal op straat. Je wordt niet besmet als je iemand op een meter passeert tenzij die in jouw gezicht hoest of niest.

Als je echt zo makkelijk besmet raakt met virussen dan zou ik om de haverklap ziek thuis zitten.
pi_192686597
https://nos.nl/artikel/23(...)r-voor-decennia.html

Jetten heeft het al over een heuse gamechanger _O-
pi_192686665
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 april 2020 17:54 schreef harrievankempen het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)r-voor-decennia.html

Jetten heeft het al over een heuse gamechanger _O-
Zulke bizarre dingen zegt hij toch helemaal niet?
  zaterdag 18 april 2020 @ 18:02:26 #23
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_192686725
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 17:49 schreef Mondkapje het volgende:
Het getuigt van een groot gebrek aan empathie om over 'het nieuwe normaal' te spreken. Een muzikant wiens leven het is voor publiek op te treden, een horeca-ondernemer die zijn hart en ziel legt in zijn werk, die zien hun leven en passie eindigen.
We zijn niet allemaal ambtenaar of journalist die gewoon een bureau een eindje opschuiven.
Een arbeider wiens leven het was om sigaretten te maken is ook werkloos geworden. Het nieuwe normaal is niet roken
Wie dit leest is gek
pi_192686728
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 17:44 schreef Lariekoek het volgende:
Mensen willen helemaal geen nieuwe normaal of een anderhalvemetersamenleving :')

Mensen willen gewoon weer normaal kunnen doen. Op een enkele lock down schreeuwer na dan. Alleen zijn die nogal hypocriet en denken niet verder na dan hun neus lang is.
maar ja... we "moeten" wel doen wat Heil Rutte zegt natuurlijk anders krijg je een boete
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192686738
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 april 2020 18:02 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Een arbeider wiens leven het was om sigaretten te maken is ook werkloos geworden. Het nieuwe normaal is niet roken
roken vergelijken met een eigen onderneming oid :')
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zaterdag 18 april 2020 @ 18:03:53 #26
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_192686751
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 18:03 schreef Apotheose het volgende:

[..]

roken vergelijken met een eigen onderneming oid :')
Te dom om te lezen?
Wie dit leest is gek
  zaterdag 18 april 2020 @ 18:04:49 #27
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_192686768
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2020 17:58 schreef rosalinde93 het volgende:

[..]

Zulke bizarre dingen zegt hij toch helemaal niet?
Hij zegt alleen maar bizarre dingen.

"Toevallig waren we er al mee bezig maar nu moeten we versnellen" Uhu!! :')
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  zaterdag 18 april 2020 @ 18:05:54 #28
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_192686794
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 18:02 schreef Apotheose het volgende:

[..]

maar ja... we "moeten" wel doen wat Heil Rutte zegt natuurlijk anders krijg je een boete
Net alsof Rutte helemaal zelf bedenkt waarmee hij Nederland nu weer eens gaat dwars zitten.
Terwijl 100 andere landen precies het zelfde doen, zelfs mensen met de knuppel van de straat slaan
Wie dit leest is gek
  zaterdag 18 april 2020 @ 18:07:21 #29
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_192686813
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 april 2020 18:05 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Net alsof Rutte helemaal zelf bedenkt waarmee hij Nederland nu weer eens gaat dwars zitten.
Terwijl 100 andere landen precies het zelfde doen, zelfs mensen met de knuppel van de straat slaan
Rutte & co moeten eens minder naar de medische gevolgen gaan kijken.
Maar ook naar de impact van dit alles op tal van andere zaken. Die op den duur net zo, dan niet, nog schadelijker zijn dan het corona virus nu.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_192686826
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 april 2020 18:03 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Te dom om te lezen?
ja want dan ben je uiteraard meteen dom. Dan zou ik ook gewoon kunnen terugvuren dat ik misschien te snel heb gelezen, en dat jij dan te dom bent om daar aan te denken. Maar zo ben ik niet.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192686852
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 17:49 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Die 1,5 meter is ook allemaal dikke onzin, al helemaal op straat. Je wordt niet besmet als je iemand op een meter passeert tenzij die in jouw gezicht hoest of niest.

Als je echt zo makkelijk besmet raakt met virussen dan zou ik om de haverklap ziek thuis zitten.
Dat klopt. Dit roep ik al een week. Het is schijnveiligheid, en jij slaat de spijker op zijn kop. Dan was iedereen om de haverklap ziek. Dit is een manier van de regering om de angst erin te houden en aan het volk proberen duidelijk te maken dat het toch wel serieus is. Om hier je hele samenleving op aan te gaan passen is lachwekkend en nergens op gebasseerd. Laat het ze eerst maar eens hard maken en met bewijs komen dat dit echt helpt, ik betwijfel het ten zeerste. Het is zeer vermakelijk dat iedereen hier zo in mee gaat en met grote angstige ogen door de supermarkt zich een weg waand en zowat in de stellingen duiken als je ze tegemoet loopt :')
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_192686866
Je kan toegeven dat het de foute richting in het gaan is en zo snel mogelijk bijsturen, maar je kan ook getergd zijn en blijven volhouden dat je het goede voor hebt. Zelfs bewust denken dat je nog steeds goed bezig bent - omdat je geen fouten accepteert.

Problemen afwentelen, en je kop in het zand blijven steken, voor wat er komen gaat. Soort "mentale shock" toestand, omdat alles zo surrealistisch is.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jed1Gam op 18-04-2020 18:21:13 ]
pi_192686940
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2020 18:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dat klopt. Dit roep ik al een week. Het is schijnveiligheid, en jij slaat de spijker op zijn kop. Dan was iedereen om de haverklap ziek. Dit is een manier van de regering om de angst erin te houden en aan het volk proberen duidelijk te maken dat het toch wel serieus is. Om hier je hele samenleving op aan te gaan passen is lachwekkend en nergens op gebasseerd. Laat het ze eerst maar eens hard maken en met bewijs komen dat dit echt helpt, ik betwijfel het ten zeerste. Het is zeer vermakelijk dat iedereen hier zo in mee gaat en met grote angstige ogen door de supermarkt zich een weg waand en zowat in de stellingen duiken als je ze tegemoet loopt :')
tsja.. heb ook wel gelezen dat het door simpel ademen kan komen. Dus als je dan dicht op iemand staat...

maar inderdaad, wie heeft het nou bij het juiste eind? De een zegt dit en de ander dat. Ik voel me prima en kom nergens anders dan een vrij rustige supermarkt, waar ze goed omgaan met hygiene. Maar je weet het maar NOOIT is het. Om gek van te worden.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192687220
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 18:15 schreef Apotheose het volgende:

[..]

tsja.. heb ook wel gelezen dat het door simpel ademen kan komen. Dus als je dan dicht op iemand staat...

maar inderdaad, wie heeft het nou bij het juiste eind? De een zegt dit en de ander dat. Ik voel me prima en kom nergens anders dan een vrij rustige supermarkt, waar ze goed omgaan met hygiene. Maar je weet het maar NOOIT is het. Om gek van te worden.
Ik houd mij natuurlijk wel aan de maatregelen, het kan geen kwaad op persoonlijk vlak. Ben best bereid om wat ruimte te maken. Maar mensen moeten niet zo panisch doen. Mijn punt is dat de samenleving en economie hierop aangepast moet worden terwijl het niet eens bewezen is dat dit werkt.

Net wat jij zegt, de ene zegt dit en de andere zegt dat. Maar hard maken ho maar. Dat het door ademen komt is ook alweer debunked.

Daarom zeg ik, maak het eerst maar eens hard als regering en toon het aan dat het helpt. Toon aan dat het noodzakelijk is om onze samenleving hier tijdelijk op aan te passen om het virus in te dammen met wetenschappelijk bewijs. Dat mensen zeggen dat zonder de maatregelen de cijfers in NL vele malen hoger liggen is volstrekte onzin en weet je helemaal niet. In Italië zitten mensen al maanden in hun huis en de cijfers rijzen nog steeds de pan uit. Wat we nu doen en onze MP voorstelt is natte vinger werk en nergens op gebasseerd.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_192687506
Vanaf 6e minuut vanmiddag op radio 1 ging het erover op WNL op zaterdag:
https://www.nporadio1.nl/gemist
  zaterdag 18 april 2020 @ 20:50:34 #36
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_192689351
Wat ik niet begrijp is die panische angst. Zelfs al word je besmet dan ga je het ziekenhuis is en word je weer beter, tenzij je 80+ bent. De rest heeft nauwelijks iets te vrezen.
  zaterdag 18 april 2020 @ 21:10:41 #37
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192689684
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2020 20:50 schreef Boca_Raton het volgende:
Wat ik niet begrijp is die panische angst. Zelfs al word je besmet dan ga je het ziekenhuis is en word je weer beter, tenzij je 80+ bent. De rest heeft nauwelijks iets te vrezen.
De meeste besmette mensen hoeven niet eens naar het ziekenhuis.

En waarschijnlijk zijn er ook nog een heleboel die niet eens weten dat ze besmet zijn (geweest).
  zaterdag 18 april 2020 @ 21:12:29 #38
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_192689713
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 21:10 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

De meeste besmette mensen hoeven niet eens naar het ziekenhuis.

En waarschijnlijk zijn er ook nog een heleboel die niet eens weten dat ze besmet zijn (geweest).
Moet je nagaan...! En al die paniek!
pi_192689907
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2020 20:50 schreef Boca_Raton het volgende:
De rest heeft nauwelijks iets te vrezen.
zou de meeste besmettingen nu niet komen in verpleeghuizen? :@ En ik vraag me dan meteen af: hoe komen die medewerkers besmet? Want dat zijn de "schuldigen". Als je je zo houdt aan die afstand houden bijv... Dat kan niet komen van de ouderen want die komen nergens. En mogen al weken geen bezoek hebben.... (vind dat echt zo triest.. :'( )
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zaterdag 18 april 2020 @ 21:27:31 #40
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_192689953
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 21:24 schreef Apotheose het volgende:

[..]

zou de meeste besmettingen nu niet komen in verpleeghuizen? :@ En ik vraag me dan meteen af: hoe komen die medewerkers besmet? Want dat zijn de "schuldigen". Als je je zo houdt aan die afstand houden bijv... Dat kan niet komen van de ouderen want die komen nergens. En mogen al weken geen bezoek hebben.... (vind dat echt zo triest.. :'( )
Ik heb daar geen verstand van.
En wat betreft het bezoek ben ik het met je eens dat dat triest is. Volgens mij mogen ze niet eens naar buiten.
  zaterdag 18 april 2020 @ 21:29:08 #41
490658 kontkapje
prrrrt snif snif
pi_192689974
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 18:07 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Rutte & co moeten eens minder naar de medische gevolgen gaan kijken.
Maar ook naar de impact van dit alles op tal van andere zaken. Die op den duur net zo, dan niet, nog schadelijker zijn dan het corona virus nu.
pi_192690108
Wordt die 1.5 meter afstand na het klimaatgedram, het stikstofgezeik, allerhande SJW en policor gereutel nu de nieuwe 'religie' in Nederland? De kerken lopen al lange tijd leeg in Nederland maar de mentaliteit blijft helaas hetzelfde. Ben allergisch voor religie en alles wat met groepsdruk heeft te maken.
  zaterdag 18 april 2020 @ 21:37:05 #43
490658 kontkapje
prrrrt snif snif
pi_192690122
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2020 18:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dat klopt. Dit roep ik al een week. Het is schijnveiligheid, en jij slaat de spijker op zijn kop. Dan was iedereen om de haverklap ziek. Dit is een manier van de regering om de angst erin te houden en aan het volk proberen duidelijk te maken dat het toch wel serieus is. Om hier je hele samenleving op aan te gaan passen is lachwekkend en nergens op gebasseerd. Laat het ze eerst maar eens hard maken en met bewijs komen dat dit echt helpt, ik betwijfel het ten zeerste. Het is zeer vermakelijk dat iedereen hier zo in mee gaat en met grote angstige ogen door de supermarkt zich een weg waand en zowat in de stellingen duiken als je ze tegemoet loopt :')
Vermakelijk? Het is diep triest gesteld met de mensheid. Ze laten zich van alles wijsmaken en angst aanpraten waardoor ze hun rechten en vrijheden zonder slag of stoot opgeven.
pi_192690227
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2020 20:50 schreef Boca_Raton het volgende:
Wat ik niet begrijp is die panische angst. Zelfs al word je besmet dan ga je het ziekenhuis is en word je weer beter, tenzij je 80+ bent. De rest heeft nauwelijks iets te vrezen.
  zaterdag 18 april 2020 @ 21:44:33 #45
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_192690271
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 21:42 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Is dat Bart Simpson? :)
pi_192690666
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 18:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik houd mij natuurlijk wel aan de maatregelen, het kan geen kwaad op persoonlijk vlak. Ben best bereid om wat ruimte te maken. Maar mensen moeten niet zo panisch doen. Mijn punt is dat de samenleving en economie hierop aangepast moet worden terwijl het niet eens bewezen is dat dit werkt.

Net wat jij zegt, de ene zegt dit en de andere zegt dat. Maar hard maken ho maar. Dat het door ademen komt is ook alweer debunked.

Daarom zeg ik, maak het eerst maar eens hard als regering en toon het aan dat het helpt. Toon aan dat het noodzakelijk is om onze samenleving hier tijdelijk op aan te passen om het virus in te dammen met wetenschappelijk bewijs. Dat mensen zeggen dat zonder de maatregelen de cijfers in NL vele malen hoger liggen is volstrekte onzin en weet je helemaal niet. In Italië zitten mensen al maanden in hun huis en de cijfers rijzen nog steeds de pan uit. Wat we nu doen en onze MP voorstelt is natte vinger werk en nergens op gebasseerd.
Probleem is dat tijd je vijand is. Alle onderzoeken die nu hiernaar worden gedaan zijn voorzien van disclaimers, en dat kan ook niet anders. Er is niet genoeg tijd, en ook niet genoeg data.

'Nergens' op gebaseerd is dan wel weer overdreven, wat dat betreft had Rutte een prima oneliner: met 50% van de kennis, 100% van de beslissingen maken.
  vrijdag 15 mei 2020 @ 19:10:11 #47
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193146039
Het moet ‘het nieuwe abnormaal’ zijn.
pi_193147456
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 19:10 schreef Boca_Raton het volgende:
Het moet ‘het nieuwe abnormaal’ zijn.
Nee, het 'tijdelijke abnormaal'.
Als de cijfers straks naar minimaal gaan, ga ik echt niet meer met een grote boog om mensen heen lopen op straat. En de meeste mensen niet. Buiten is het sowieso onzin omdat vooral binnen besmettingen plaatsvinden.
  vrijdag 15 mei 2020 @ 20:31:46 #49
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193147542
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 20:25 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Nee, het 'tijdelijke abnormaal'.
Als de cijfers straks naar minimaal gaan, ga ik echt niet meer met een grote boog om mensen heen lopen op straat. En de meeste mensen niet. Buiten is het sowieso onzin omdat vooral binnen besmettingen plaatsvinden.
Je hebt gelijk!
  vrijdag 15 mei 2020 @ 23:49:36 #50
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_193151754
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 12:29 schreef Iblardi het volgende:
Ja, dat begrijp ik ook niet helemaal. Het zal wel bewuste oorlogsretoriek zijn om het volk van de ernst van de zaak te doordringen, maar "bloed, zweet en tranen"-speeches werken waarschijnlijk beter als je tegelijkertijd ook hamert op het tijdelijke karakter van de inspanningen. Als er geen einde aan lijkt te zitten kun je juist het omgekeerde bereiken: dan raken mensen gedemotiveerd.
Klopt ja, Rutte had op z'n minst het tijdelijke normaal of beter gezien tijdelijk abnormaal moeten zeggen, dit klinkt zo definitief.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_193152033
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 20:25 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Nee, het 'tijdelijke abnormaal'.
Als de cijfers straks naar minimaal gaan, ga ik echt niet meer met een grote boog om mensen heen lopen op straat. En de meeste mensen niet. Buiten is het sowieso onzin omdat vooral binnen besmettingen plaatsvinden.
Same. Ben er helemaal klaar mee.
pi_193152056
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 20:25 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Nee, het 'tijdelijke abnormaal'.
Als de cijfers straks naar minimaal gaan, ga ik echt niet meer met een grote boog om mensen heen lopen op straat. En de meeste mensen niet. Buiten is het sowieso onzin omdat vooral binnen besmettingen plaatsvinden.
Mooi gezegd.
pi_193156316
Juist door het permanente dat die zogenaamde 1,5metersamenleving uitstraalt, ga ik met de hakken in het zand. Enorm demotiverend en een verschoten kans om mensen actief mee te nemen in de besluitvorming.

Men claimt 'op zicht' te varen, maar komt dan wel met zulke toekomstmuziek :')
I'll give you something to do
pi_193156601
Waar komt die 1.5 meter flauwekul vandaan eigenlijk? De tunnelgekkies van het RIVM zeker
pi_193156725
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 11:04 schreef galantis het volgende:
Juist door het permanente dat die zogenaamde 1,5metersamenleving uitstraalt, ga ik met de hakken in het zand. Enorm demotiverend en een verschoten kans om mensen actief mee te nemen in de besluitvorming.

Men claimt 'op zicht' te varen, maar komt dan wel met zulke toekomstmuziek :')
Dit.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193156828
quote:
De 1,5 metersamenleving heeft voor twee medisch specialisten uit Twente lang genoeg geduurd. Overheid en media maken mensen onnodig bang, klinkt het. Volgens hoogleraar en hartchirurg Jan Grandjean en anesthesioloog Alaattin Ozdemir is het hoog tijd de angst die in de samenleving is geslopen, weg te nemen. Angst is niet nodig en langdurige stress verzwakt de weerstand
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')