abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 januari 2003 @ 13:31:25 #1
22158 sabyne
Wie is er nu gek?
pi_7928877
Dat heb ik al vaker gehoord,want in chocolade blijkt een stofje te zitten waar een hond een hartstilstand van kan krijgen Mijn hondje snoept al 18 jaar chocolade (geef het hem natuurlijk niet maar hij jat mm's en bonbon's etc. als je s'avonds de tafel niet afruimt) en hij is nog steeds niet dood zeg maar....Heb ik nou zo'n superhondje of is er gewoon niks van waar?!
I don't care.....
pi_7928888
Jij hebt een superhond. Wat voor kwaliteiten heeft ie nog meer? Kan ie soms ook vliegen?
pi_7928908
Chocolade

Chocolade kan soms gevaarlijk zijn voor uw hond. Dit hangt af van de concentratie aan cacao, de hoeveelheid die de hond op heeft en de grootte van de hond. Een reep melkchocolade levert meestal niet meer op dan flinke diarrhee. Deze begint meestal 12 tot 24 uur na het eten van de chocolade. Het kan zijn dat uw hond hiervoor behandeld moet worden door de dierenarts. Melkchocolade in grote hoeveelheden, en minder grote hoeveelheden pure chocolade of chocolade voor het koken kunnen echter ernstiger problemen opleveren. De meestvoorkomende symptomen zijn snelle opgewondenheid, onrustigheid, meer plassen, overgeven, en trillende of gespannen spieren. Soms leidt dit tot een verhoogde temperatuur en zelfs tot hartstilstand. Een ernstige vergiftiging kan dodelijk zijn.

Als u weet dat de hond chocolade op heeft, kunt u hem tot één of twee uur daarna over laten geven. Een product als Norit kan de opname van de giftige stoffen in de darmen helpen tegengaan. En als de hond echt veel chocolade op heeft, kunt u het beste contact opnemen met uw dierenarts.

pi_7928924
Wil je 'm zo graag doodhebben dan?
  donderdag 16 januari 2003 @ 13:35:06 #5
1687 poep
praat geen poep
pi_7928943
dit geldt ook voor katten!
houdt van spannend...
  donderdag 16 januari 2003 @ 13:40:02 #6
22158 sabyne
Wie is er nu gek?
pi_7929043
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 13:34 schreef MobileRingtonez het volgende:
Wil je 'm zo graag doodhebben dan?
Nou ja hij is al 18 jaar dus het word wel eens tijd om te gaan lijkt me zo!!!.........Nee hoor,de dierenarts heeft pas kanker bij hem ondekt en dan sta ik te janken als een klein kind,wil hem voor geen goud missen maar op deze leeftijd en vooral nu die ziek is geworden zal het niet lang meer duren ben ik bang
I don't care.....
pi_7929082
Je hebt zondermeer al een superhond als hij al 18 jaar oud is.

-edit-

las net je berichtje dat ie kanker heeft; sterkte hoor!

Some weasel took the cork out of my lunch...
  donderdag 16 januari 2003 @ 13:45:35 #8
30924 modestus
forward hoort wat...
pi_7929163
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 13:35 schreef poep het volgende:
dit geldt ook voor katten!
chocolade goed tegen katten?
Na die skitter sterrenag verskyn die helder son, met al sy kleur en prag laat die dag maar kom.
  donderdag 16 januari 2003 @ 13:45:43 #9
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_7929166
Het zou humaan zijn om hem te laten inslapen. Die kanker is alleen maar pijnlijk voor jullie beiden.

Al moet ik zeggen dat 18 jaar toch een heel hoge leeftijd is voor een hond. Ik hoop dat hij/zij een goed leven heeft gehad.

Maar in elke geval niet met chocolade.

Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
  donderdag 16 januari 2003 @ 13:51:16 #10
22158 sabyne
Wie is er nu gek?
pi_7929287
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 13:45 schreef Ashram het volgende:
Het zou humaan zijn om hem te laten inslapen. Die kanker is alleen maar pijnlijk voor jullie beiden.
Ik weet echt wel waar ik mee bezig ben hoor,zo lang hij nog geen pijn heeft en vrolijk rond loopt laat ik hem echt niet inslapen.Ik ga regelmatig naar de dierenarts en die zegt dat het ook niet nodig is zolang hij nog geen pijn heeft.Hij heeft trouwens paar dgn geleden nog geprobeerd de hond van de buren te dekken dus volgens mij wil ie er nog even van genieten....
I don't care.....
  donderdag 16 januari 2003 @ 13:57:01 #11
17698 nappel
raar menneke..
pi_7929418
Chocolade is zekerzz slecht.

Hoewel sommige honden het beter schijnen te kunnen verdragen (en misschien wel de schadelijke stoffen af kunnen breken), blijven doorgaans de stoffen zich ophopen in het lichaam, totdat het hart er idd opeens geen zin meer in heeft.

Kopen ze dure kunstmest, maar als de hond in de tuin schijt doen ze moeilijk..
pi_7987922
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 13:51 schreef sabyne het volgende:

[..]

Ik weet echt wel waar ik mee bezig ben hoor,zo lang hij nog geen pijn heeft en vrolijk rond loopt laat ik hem echt niet inslapen.Ik ga regelmatig naar de dierenarts en die zegt dat het ook niet nodig is zolang hij nog geen pijn heeft.Hij heeft trouwens paar dgn geleden nog geprobeerd de hond van de buren te dekken dus volgens mij wil ie er nog even van genieten....

Inderdaad. Je merkt het vanzelf aan de hond hoor, als het echt niet meer gaat. Als ze teveel gaan liggen, niet meer omhoog komen als je binnekomt.. dat soort dingen. En dan is het tijd om hem te laten inslapen.. moeilijke beslissing altijd.. maar vaak we de beste.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')