abonnement Unibet Coolblue
pi_192727865
Nee, volgende week pas
Regio zuid is met alles wat later, behalve met Corona oplopen :P
  dinsdag 21 april 2020 @ 09:13:46 #127
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_192727872
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 09:11 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Hebben jullie nog geen meivakantie?
Zal dat niet volgende week zijn met koningsdag en de week erna 5 mei?

Hier vandaag weer het gebruikelijke, werk, waarschijnlijk verder aan de tuin, misschien wat sport en Animal Crossing. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 21 april 2020 @ 09:14:39 #128
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_192727892
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 09:13 schreef Shandaly het volgende:
Nee, volgende week pas
Regio zuid is met alles wat later, behalve met Corona oplopen :P
Even gespiekt, landelijke richtlijn is overal volgende week. :D

Dus niet eens laat. :9
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_192727952
Huh dacht dat juist de scholen hier (in het zuiden) vanaf vandaag 2 weken vrij hadden. Vond het zo raar omdat het totaal geen mei is 😂
  dinsdag 21 april 2020 @ 09:20:45 #130
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_192727990
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 09:18 schreef Sarabi het volgende:
Huh dacht dat juist de scholen hier (in het zuiden) vanaf vandaag 2 weken vrij hadden. Vond het zo raar omdat het totaal geen mei is 😂
Kan hoor, volgens mij zijn de scholen bij een hoop vakanties redelijk vrij om iets te verschuiven/een week toe te voegen. Beetje hetzelfde met de voorjaarsvakantie, die valt in caranavalsgebied ook altijd wat anders. (En heet het niet eens perse voorjaarsvakantie. :+)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_192727994
ow, is de meivakantie niet gespreid? Dan zijn het wellicht middelbare scholen die een weekje eerder gaan ofzo... ik hoorde bij collega's ook dat er al vakantie begonnen was.

Anyway, vooral ook nog een uur of 10 in spanning voor de persco vanavond. Aan de ene kant kan ik niet wachten mijn kinderen weer de deur uit te schoppen... aan de andere kant voel ik me dan schuldig dat ik nu niet 'geniet van de tijd samen met mijn gezin' :@ etc etc etc
  dinsdag 21 april 2020 @ 09:22:26 #132
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_192728021
Voor middelbare geldt dezelfde richtlijn. :Y

Ah, en inderdaad richtlijn, volgende week zeker, maar een week ervoor of erna kan ook. Alleen zomer- en kerstvakantie ligt overal vast:
Op bovenstaande meivakantie-data zijn de scholen sowieso gesloten, maar scholen kunnen de meivakantie 2020 met een week uitbreiden. Voor de juiste data raadpleeg de website van de school. Uw school kan dus eventueel een week voor bovenstaande week of een week erna ook nog gesloten zijn.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_192728059
"Uw school kan dus eventueel een week anderhalve maand voor bovenstaande week of een week erna ook nog gesloten zijn."
  dinsdag 21 april 2020 @ 09:27:00 #134
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_192728135
Pehehehe. Het zou wel een hoop thuisles schelen, een gesloten school. :7
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_192728176
Hier is het al vakantie voor mijn oudste. Niet dat we met een kleuter in groep 0 iedere dag een uur aan school besteed hebben, maar officieel vakantie nu.

Shandaly, dat is toch geen gekke hoop? Ik ben heeeeel dol op mijn jongens, maar verlang echt ontzettend naar een normaal ritme en wat tijd zonder elkaar. De kinderen evengoed.
Dit is geen gewone situatie en volgens mij is er niets mis mee om er niet ieder moment van te genieten :*

Spannend wel, vanavond..
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192728271
Ben ook heel benieuwd naar vanavond. Kan nu volgens mij echt 2 kanten op (de vorige keer was wel duidelijk dat het langer ging duren).
  dinsdag 21 april 2020 @ 09:38:20 #137
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_192728343
Weer íets van een ritme voor basisschoolkinderen lijkt me echt heel fijn ja, voor (bijna) alle partijen (het zal wel lekker zwaar worden voor de leerkrachten). Ik vermoed dat het iets wordt als de klassen verdeeld over de dag (anders passen ze niet met genoeg afstand in een lokaal) en dan vooral aandacht voor taal en rekenen, zodat ook de leerlingen met minder geluk in hun thuissituatie in ieder geval iets van onderwijs kunnen volgen.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_192728451
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 09:38 schreef IJsdraakje het volgende:
Weer íets van een ritme voor basisschoolkinderen lijkt me echt heel fijn ja, voor (bijna) alle partijen (het zal wel lekker zwaar worden voor de leerkrachten). Ik vermoed dat het iets wordt als de klassen verdeeld over de dag (anders passen ze niet met genoeg afstand in een lokaal) en dan vooral aandacht voor taal en rekenen, zodat ook de leerlingen met minder geluk in hun thuissituatie in ieder geval iets van onderwijs kunnen volgen.
De leerkrachten gaan het echt zwaar hebben ben ik bang. Als ze dat nu natuurlijk niet al hadden.
Hopelijk worden ze ook niet al te veel besmet door de kinderen.
pi_192728568
Ik hoop dat ik ze thuis mag houden, maar begrijp heel goed dat dat voor de meesten niet het geval is.

Ik ben ook gewoon bang dat we via de kinderen besmet raken (of dat we de pech hebben dat net zij er enorm ziek van worden). Hebben jullie dat niet? En ik vind het ook niet prettig dat ze leren om afstand te houden van vrienden/ leerkrachten. -O-
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_192728602
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 09:52 schreef Sumppi het volgende:
Ik hoop dat ik ze thuis mag houden, maar begrijp heel goed dat dat voor de meesten niet het geval is.

Ik ben ook gewoon bang dat we via de kinderen besmet raken (of dat we de pech hebben dat net zij er enorm ziek van worden). Hebben jullie dat niet? En ik vind het ook niet prettig dat ze leren om afstand te houden van vrienden/ leerkrachten. -O-
Zo denk ik er ook over :Y
Je weet ook gewoon nog niet of er lange termijn effecten zijn, ook voor de kinderen zelf.
  dinsdag 21 april 2020 @ 09:58:39 #141
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_192728661
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 09:52 schreef Sumppi het volgende:
Ik hoop dat ik ze thuis mag houden, maar begrijp heel goed dat dat voor de meesten niet het geval is.

Ik ben ook gewoon bang dat we via de kinderen besmet raken (of dat we de pech hebben dat net zij er enorm ziek van worden). Hebben jullie dat niet? En ik vind het ook niet prettig dat ze leren om afstand te houden van vrienden/ leerkrachten. -O-
Met de termijnen waar ze het over hebben, gaan ze dat laatste toch wel (moeten) leren vrees ik. -O-
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_192728688
Ik ben niet bang om besmet te raken. Ik ben relatief jong, gezond, ben geen risicogroep. De kans dat het bij mij heel ernstig uitpakt is klein en nu is er weer capaciteit op de IC om geholpen te worden.
Wil niet zeggen dat ik erop hoop, maar de kans dat ik dood ga aan corona is denk ik niet groter dan dat ik dood ga aan een auto-ongeluk, heel cru gezegd.

En dat geldt al helemaal voor de kinderen, die kans is nog veel kleiner. Ik vind corona echt heel erg, maar probeer dingen wel in perspectief te zien.

Scholen open, ik zou het graag willen, maar die halfslachtige maatregelen die nu geopperd worden (2 uurtjes en dan een paar kinderen) lijkt me voor het ritme en structuur helemaal funest. Dus misschien dan beter nog helemaal niet.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192728725
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:00 schreef LeSage het volgende:
Ik ben niet bang om besmet te raken. Ik ben relatief jong, gezond, ben geen risicogroep. De kans dat het bij mij heel ernstig uitpakt is klein en nu is er weer capaciteit op de IC om geholpen te worden.
Wil niet zeggen dat ik erop hoop, maar de kans dat ik dood ga aan corona is denk ik niet groter dan dat ik dood ga aan een auto-ongeluk, heel cru gezegd.

Misschien ligt het aan mijn woonplaats. Maar hier hoor je het net iets te vaak dat jonge gezonde mensen toch ook op de IC liggen/dood gaan. Dus waarschijnlijk heb je gelijk, maar zo voelt het niet -O-

Plus dat wij jonge mensen dan ook weer meer oudere mensen gaan aansteken.
  dinsdag 21 april 2020 @ 10:11:05 #144
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_192728819
Het besmettingsrisico voor anderen is wat mij nu vooral binnenhoudt, ik zit met een staartje hooikoorts, dus ik nies alle kanten op. Dan weer horen dat vriend niet meer welkom is bij een bedrijf waar 'ie vorige week nog moest zijn wegens zieken (geen idee of het een coronageval is, overigens), houdt me wel weer even op afstand van anderen. :+

Ik denk wel dat het voor een aantal kinderen een groot verschil kan maken, die paar uurtjes. Geen onderwijs vs een beetje onderwijs, zeg maar. :X
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_192728839
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 09:58 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Met de termijnen waar ze het over hebben, gaan ze dat laatste toch wel (moeten) leren vrees ik. -O-
[quote]

Ja, waarschijnlijk wel. Vooral voor mijn peuter vind ik dat verdrietig, die vliegt altijd zo mensen die ze lief vindt in de armen. Maargoed, die kan ik makkelijk thuis houden.

Ik denk dat mijn angst ook te maken heeft met de dood van mijn ouders en zus (jaren terug). Ik wil gewoon echt niet nu nog iemand verliezen. Het voelt met dit virus toch net onveiliger dan het gewone dagelijks leven met keukentrapjes en malloten op de weg. :+ Het zou fijn zijn als ze zouden kunnen testen. We zijn hier best ziek geweest met ademhalingsproblemen (dat hakte er ook best in, was heel angstig). Het zou al schelen als blijkt dat we antistoffen hebben. -O-
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  dinsdag 21 april 2020 @ 10:20:16 #146
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_192728917
Hopelijk schiet die kudde-immuniteit een beetje op. :X Meer mogelijkheden om te testen zou ik echt fijn vinden, want ik ben wel ziek geweest, maar was het covid? Zo ja, was het genoeg voor immuniteit? Geen idee. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_192728933
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:20 schreef IJsdraakje het volgende:
Hopelijk schiet die kudde-immuniteit een beetje op. :X Meer mogelijkheden om te testen zou ik echt fijn vinden, want ik ben wel ziek geweest, maar was het covid? Zo ja, was het genoeg voor immuniteit? Geen idee. :')
Dit :Y
pi_192728978
Ik geloof dat de landelijke immuniteit toch niet echt realistisch bleek. Meer wachten op een vaccin.
Daarbij, als we nou wel landelijke immuniteit willen, dan zouden we het toch juist wél moeten krijgen?

Ik heb het nu in ieder geval nog niet in die mate gehad immuun te zijn, nergens last van gehad. Mijn kinderen ook niet, wat op zich best een prestatie is voor 2 kinderen die een standaard snotneus hebben gehad tot februari _O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 21 april 2020 @ 10:27:50 #149
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_192729023
En ondertussen moet ik keihard lachen om een Facebook-advertentie. Iemand verloot "boek" om me de balans tussen bepaalde dingen te houden, namelijk uit eten gaan en andere sociale gelegenheden ( :')) en mijn bodybuilding-dieet-vooruitgang ( :') :') :')).

Ik ben normaliter aardig sportief, maar zo'n bodybuilding wedstrijd (in je bikini compleet oranje gespoten zonder ook maar een grammetje vet teveel), HELL NOPE. _O- _O- _O-
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 21 april 2020 @ 10:28:42 #150
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_192729040
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:25 schreef LeSage het volgende:
Daarbij, als we nou wel landelijke immuniteit willen, dan zouden we het toch juist wél moeten krijgen?
Ja, maar niet allemaal tegelijk natuurlijk. En ik wil niet de reden zijn dat een oudere niet opgenomen kan worden op de IC wegens voorrang. :)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')