abonnement Unibet Coolblue
pi_192664414
Hey lui,

Ik wil weer oude zelda games spelen zoals Ocarina of Time, Majoras Mask etc. Ik heb geen zin om naar een klein DS scherm te kijken maar wil het op de tv spelen.
Helaas heb ik 2 jaar geleden al mijn nintendo consoles en games verkocht (voor een redelijke prijs gelukkig) maar nu heb ik daar enigszins spijt van :(. Van de week een oldskool nintendo64 weten te bemachtigen inclusief orginele doos etc maar wat een ruk kwaliteit op een grote (smart) plasma tv. Ik had al verwacht dat het niet super zou zijn, want die consoles zijn gemaakt in de tijd van grote beeldbuizen maar dit is veel te onscherp/blurry. Ook met een RGB naar HDMI converter en upscaler ziet het er niet uit. Jammer!

Enkele dagen later kwam ik erachter dat de virtual console van de Wii U (=HDMI !! *O* ) de oude games verkoopt in hun eShop. Zelda OoT, MM, Mario 64, Mario Kart 64, Phantom Hour Glass etc. Ideaal dus. Moet wel toegeven dat je dan speelt met een Wii U pro controller. Dat is wel vervelend gezien de knoppen indeling bij Zelda OoT. Niets is fijner om OoT met een ouderwetse Nintendo 64 controller te spelen. Maar het is niet anders.. bijkomend voordeel is dat ik nu ook Windwaker, TP en Skyward Sword kan spelen. Nu nog ergens een Wii U weten te bemachtigen (want ook destijds verkocht) -O-

Nu kan je met de Wii U ook de Wii virtual console benaderen en daar spellen kopen. Uiteraard moet je dit dan weer spelen met de Wii classic controller. Onderling zijn er wat verschillen tussen bijvoorbeeld Zelda OoT op de virtual console van de Wii en Wii U. Zo las ik dat de versie van de Wii U iets donkerder is qua contrast maar dat deze soms net wat soepeler loopt tov Zelda OoT op de VC van de Wii.

Zijn hier mensen bekend met het spelen van oude games op een tv? En met name via de VC van de Wii U? Werkt dat een beetje (ook ivm Pro controller) en wat raden jullie aan?

Overigens vind ik het irritant dat je op de VC van de switch geen Nintendo 64 spellen kan spelen. Mogelijk komt dat nog. Waarschijnlijk als ik een Wii U heb bemachtigd.
pi_192665633
Wat ik jou wel kan vertellen is dat OoT prima speelbaar is op een "New Nintendo 2DS XL". In de basis ben ik ook geen fan van handhelds maar zo klein zijn die schermen niet. Een Nintendo 64 controller heb ik ook nog geen seconde gemist. Dat is sowieso het beroerdste stuk plastic wat ik ooit in mijn handen heb gehouden.

Over de Wii U kan ik je niets vertellen.

Tot zover mijn bericht.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  dinsdag 19 mei 2020 @ 01:33:15 #3
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_193200353
Je kunt natuurlijk ook proberen je PC aan die tv te hangen en dan *kuch* emulatie (jeweet, alleen van wat je al legaal in huis hebt hè ;) ), dan kun je de resolutie van de 3D assets tenminste oppompen naar een moderne standaard. Ideaal wordt het nooit maar het oogt wel gewoon stukken beter op een modern groot toestel.

Deze jongen erbij:

https://www.bol.com/nl/p/(...)ey/9200000085032657/



met misschien een verlengkabeltje voor op de bank, en dan voelt het nog aardig legitiem. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Kriegel op 19-05-2020 01:46:07 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_193275705
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 01:33 schreef Kriegel het volgende:
Je kunt natuurlijk ook proberen je PC aan die tv te hangen en dan *kuch* emulatie (jeweet, alleen van wat je al legaal in huis hebt hè ;) ), dan kun je de resolutie van de 3D assets tenminste oppompen naar een moderne standaard. Ideaal wordt het nooit maar het oogt wel gewoon stukken beter op een modern groot toestel.

Deze jongen erbij:

https://www.bol.com/nl/p/(...)ey/9200000085032657/

[ afbeelding ]

met misschien een verlengkabeltje voor op de bank, en dan voelt het nog aardig legitiem. :)
Dit ja. PC aan je tv hangen en via emulator je games draaien. N64 in 4K ^O^
pi_193276243
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 17:10 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Dit ja. PC aan je tv hangen en via emulator je games draaien. N64 in 4K ^O^
Ja mèt haperingen *O*
pi_193277620
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 17:47 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ja mèt haperingen *O*
Niet als je een N64 wil emuleren hoor ;) een beetje PC moet dat makkelijk trekken.
pi_193277675
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 19:22 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Niet als je een N64 wil emuleren hoor ;) een beetje PC moet dat makkelijk trekken.

Als jij goldeneye 4k op fullscreen krijgt zonder haperingen dan ben je uniek ^O^
pi_193278106
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 19:24 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Als jij goldeneye 4k op fullscreen krijgt zonder haperingen dan ben je uniek ^O^

Goldeneye had op een echte N64 ook flink last van framedrops trouwens en was ook zeker niet zonder haperingen.

  zaterdag 23 mei 2020 @ 22:26:57 #9
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_193281112
Gewoon 1080P met wat anti-aliasing is anders ook al een heel verschil met het standaardsignaal.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  Donald Duck held zaterdag 23 mei 2020 @ 22:34:35 #10
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_193281297
De Ocarina of Time remake op 3DS maakt de Water Temple een stuk aangenamer
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 23 mei 2020 @ 22:41:58 #11
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_193281470
Ziet er ook stukken beter uit en draait op 30 fps in plaats van zo'n 20.
Maar ja, zit je dus wel naar een handheldschermpje te kijken.

Hoewel. :D
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')