abonnement Unibet Coolblue
pi_192640555
Ik heb een leuke herinnering aan de basisschool en middelbare school.

Op de scholen waar ik opzat werden soms activiteiten buiten de school georganiseerd. Vanuit de school gingen wij leerlingen en leerkrachten, gezamenlijk lopend of fietsend door het verkeer. Met de klas, of met meerdere klassen gingen wij naar bijvoorbeeld een kampeerboerderij, schouwburg, bioscoop, kerk, recreatiegebied, zwembad, museum. Onderweg kwamen wij auto's tegen die volgens de verkeersregels voorrang hadden. De auto's kregen geen voorrang van ons. De auto's moesten voor ons stoppen, en blijven wachten. Leerlingen, leerkrachten gaven met gespreide armen, of met de handen omhoog, de naderende auto's een stopteken.

Heb jij ook een leuke schoolherinnering?
Een mooie schoolherinnering vind ik dat voor de verkeersveiligheid, het autoverkeer moest stoppen voor mijn schoolklas bij oversteeksituaties.
pi_192640968
Alles wat je hier noemt, heb ik nooit gekend tijdens mijn lagere schooltijd.
Voor mij was het hoogtepunt van de week het voorleesuurtje of het uurtje vrij lezen of tekenen.
Gewoon de tijd volmaken tot de school uitging dus. :D
De enige buitenschoolse activiteit speelde zich rond de kerstdagen af.
We moesten dan met de hele klas naar de kerk en we mochten daar onze boterhammetjes opeten.
Klinkt heel saai en tuttig, besef ik nu, maar als je niet beter weet....
Dit linkje verduidelijkt misschien meer voor jou hoe mijn generatie onderwijs beleefde.

https://npofocus.nl/artik(...)ig-jaar-geleden-uit-

  vrijdag 17 april 2020 @ 11:27:38 #3
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192663027
Veel leuke herinneringen aan school.

Een van de leukere was wel het schoolreisje in groep 4 naar speeltuin "De Bergen" in Wanroy. Daar had je een groot klimrek en veel dennen. Leuk was het dan om dat hele klimrek met de jongens van de klas te claimen en andere kinderen er af te jagen door ze te bekogelen met dennenappels.

Ook leuk was "verkering" hebben met een van de leuke meisjes van de klas. En dan briefjes naar elkaar sturen.
pi_192692620
Op een basisschool waar ik opzat, was er een verhuizing naar een nieuw schoolgebouw. Om de verhuizing te vieren werd er een feestelijke optocht georganiseerd. Alle leerlingen en leerkrachten van de school liepen mee in de feestelijke optocht. Vooraan in de feestelijke optocht was er een draaiorgel die vrolijke muziek verzorgde. En alle leerlingen hadden ballonnen gekregen. Onder begeleiding van de politie, vertrokken wij lopend vanaf het oude schoolgebouw. Wij liepen vervolgens via een bepaalde route door verschillende straten, naar het nieuwe schoolgebouw. Het autoverkeer kwam door onze feestelijke optocht stil te staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Patrick1395 op 19-04-2020 00:32:20 ]
Een mooie schoolherinnering vind ik dat voor de verkeersveiligheid, het autoverkeer moest stoppen voor mijn schoolklas bij oversteeksituaties.
  zondag 19 april 2020 @ 22:29:33 #5
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192705915
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 00:00 schreef Patrick1395 het volgende:
Op een basisschool waar ik opzat, was er een verhuizing naar een nieuw schoolgebouw. Om de verhuizing te vieren werd er een feestelijke optocht georganiseerd. Alle leerlingen en leerkrachten van de school liepen mee in de feestelijke optocht. Vooraan in de feestelijke optocht was er een draaiorgel die vrolijke muziek verzorgde. En alle leerlingen hadden ballonnen gekregen. Onder begeleiding van de politie, vertrokken wij lopend vanaf het oude schoolgebouw. Wij liepen vervolgens via een bepaalde route door verschillende straten, naar het nieuwe schoolgebouw. Het autoverkeer kwam door onze feestelijke optocht stil te staan.
Haha zie ik tegenwoordig niet meer gebeuren. Allemaal moeilijk, moelijk
pi_193146054
Op mijn vroegere basisschool waren er steeds acties voor "zielige" kinderen. Bv. projecten om geld in te zamelen voor kinderen in arme landen. Veel herinneringen heb ik daarom vooral hiervan.

Helaas ben ik hier als volwassene nu niet zo blij mee, omdat we als kinderen eigenlijk als mascottes werden gebruikt voor goede doelen met een twijfelachtige besteding. :')

Op een ander forum vinden ouders dit soort projecten schijnbaar niet erg leuk :D https://www.ouders.nl/for(...)r-gek-word-ik-er-van

Deze is ook herkenbaar, wij hadden op school ook die schoenendozen _O- https://www.ouders.nl/for(...)-goede-doelen-acties

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2020 20:18:19 ]
  maandag 18 mei 2020 @ 08:24:14 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193188478
Wat een zeikouders zeg
pi_193192783
Schoolpleinspelletjes
Runescapen op de schoolcomputers _O_
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_193216945
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 15:25 schreef KennyPowers het volgende:
Schoolpleinspelletjes
Runescapen op de schoolcomputers _O_
Dat laatste was hilarisch als iemand iets van 5x het verkeerde wachtwoord intikte zodat het ip-adres van school een paar minuten geblokt was en niemand erin kwam _O_
pi_193622045
Op werkweek. Geen funreisje maar een week in een soort jeugdherberg (ouderwets model met slaapzalen, stapelbedden en corvee) en dan allemaal padvinderachtige educatieve dingen in de buitenlucht. Rond een thema, zoiets als de prehistorie en dan zelf pottenbakken en zo. Leek heel avontuurlijk en als je toen een blauwe plek viel of heimwee had dan werden er geen ouders gebeld maar haalde je diep adem en ging je door.
pi_194185512
Bij het schoolzwemmen op de basisschool werden wij vanuit de school met een bus, of twee bussen naar het zwembad gebracht. Na het schoolzwemmen moesten wij op het terrein van het zwembad even wachten op de bus, die ons weer kwam ophalen, en terugbracht naar de school. Het terrein van het zwembad is geen parkeerplaats voor auto's. De parkeerplaatsen voor auto's waren aan de overkant van de straat. Toch stond er een keer een auto geparkeerd op het terrein van het zwembad. De plek waar wij met meerdere klassen op de bus stonden te wachten. De persoon van wie de auto was kwam uit het zwembad lopen. De vrouw stapte in de auto, en startte de auto om weg te willen rijden. Ze kon het terrein niet afrijden, omdat wij met grote groepen op het terrein stonden. De vrouw in de auto deed het zijraampje open om te willen overleggen met een leerkracht. De leerkracht negeerde dat, en hij vertelde aan ons dat de auto daar niet mocht komen. Wij hoefden daarom geen ruimte te maken voor de auto. De auto moest blijven staan wachten voor ons. Later toen de bus kwam die ons ophaalde, kon daarna de auto het terrein verlaten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Patrick1395 op 21-07-2020 01:55:02 ]
Een mooie schoolherinnering vind ik dat voor de verkeersveiligheid, het autoverkeer moest stoppen voor mijn schoolklas bij oversteeksituaties.
pi_198859130
Eens uppen met eigen herinneringen.

Ik heb wegens verhuizing op twee basisscholen gezeten. Christelijke basisscholen. Al heb ik er niet heel veel mee, vond ik het toch een prima vorm van onderwijs, met eigen herinneringen.
Op maandagochtend eerst vertellen met wie je gespeeld had. Dan zingen uit de bundel Alles wordt nieuw, een bijbelverhaal en bidden voor een dag fijn spelen. Soms de vrouw van de directeur als invalster, die nam haar gitaar mee.
Veilig leren lezen: boom, roos, vis, vuur, mus, Pim, ...
Spelletjesochtend als de meester jarig was. Geluid raden, bingo en veel snoepen. ‘s Middags een film.
Vrijdag altijd de televisie het lokaal in: Huisje boompje beestje (niet met poppen, gewoon met die gozer van AH), Nieuws uit de natuur en het SchoolTV Weekjournaal.

De middelbare school begon met de brugklas, als kleine Magister_Artium met beugel en schooltas die groter was dan mijn twaalf jaar oude rompje. Wegpesten deden we niet, waren we toch iets te braaf voor. Ontgroenen deden we wel met stagiairs.
Ook dit was een christelijke school. Niet zwaar of zo, gewoon een dagopening en dan los. Alleen dat een conrector een gezang voorlas uit het Liedboek omdat hij zijn bijbel kwijt was, werd irritant, vooral als je al op bent van de zenuwen voor je schoolexamen... een andere leraar miste een oog en las voor uit de Bergrede: ‘zondigt u met uw oog, ruk het dan uit’. O-)
En natuurlijk een prachtige Romereis, waar ik als jonge tiener historisch dronken werd van de sambuca en voorbijgangers vroeg naar de toren van Pisa... :')
pi_198863527
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 00:55 schreef Magister_Artium het volgende:
Huisje boompje beestje (niet met poppen, gewoon met die gozer van AH), Nieuws uit de natuur en het SchoolTV Weekjournaal
Dit was wel echt leuk ja, deze herinnering heb ik ook nog :D
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_199048690
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:35 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Dit was wel echt leuk ja, deze herinnering heb ik ook nog :D
Dieuwertje Blok presenteerde nog een echt journaal en zong er een lied bij.
Nieuws uit de natuur met elke week een ander dier... goede ouwe tijd.
pi_199048758
Ik vond de schoolkampen wel erg leuk, lekker in de avond door een bos wandelen; stiekem drank mee en een hoop gekloot.

Verder nog wel veel goede herinneringen aan, wel veel te veel runescape gwdaan met de hele klas ja daar werden de docenten wel gek van. :')

En in het eerste jaar werd ik met nog drie jongens uitgekozen om de schoolwebsite te helpen bouwen dat was ook wel cool, uiteindelijk ook informatica gaan studeren. :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_199066221
Die tijd waarin tv-kijken in de klas uitzonderlijk was O+

En deze tijd waarin leerlingen 24/7 vastgeplakt zitten aan hun telefoon :')

(En docenten ook :@ )
-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')