Dan blijf je lekker binnen. Met je privacy.quote:Op dinsdag 14 april 2020 18:44 schreef Mr.Ping het volgende:
Die app ziet dat ik om 9.14 uur van de bakker naar de slager loop en daar 7.35 minuten binnen ben, en dat wil ik niet.... dat is privé.
Welke app?quote:Op dinsdag 14 april 2020 18:44 schreef Mr.Ping het volgende:
Die app ziet dat ik om 9.14 uur van de bakker naar de slager loop en daar 7.35 minuten binnen ben, en dat wil ik niet.... dat is privé.
Hoe kun je nou teveel onduidelijk vinden maar blijkbaar al wel een oordeel kunt vellen dat je deze niet gaat gebruiken?quote:
Waarom? Op dit moment werkt dat ook niet zo. Nu doet de GGD een contactonderzoek en dan vragen ze ook waar je geweest bent en met wie je in contact bent geweest. Ook daar kan iemand dingen verzwijgen.quote:Op woensdag 15 april 2020 11:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
Nee. Teveel onduidelijkheden ook nog.
- Iemand krijgt de diagnose van Corona. Moet diegene dat dan zelf in de app zetten? Lijkt me dan logischer dat dat voor hem gedaan word?
Kun je prima ondervangen door een tijdsslot erop te zetten. Het heeft geen zin meldingen te sturen wanneer je drie maanden terug een keer in contact bent geweest.quote:- Genezingen worden niet bekend gemaakt hier. Daarlijk kom je iemand tegen die al een paar weken genezen is, maar het wel ooit heeft gehad. Het lijkt me dat je telefoon dan ook een seintje geeft dat je in aanraking bent geweest met iemand met Corona. Je kan immers niet ruiken dat diegene al genezen is.
Thuis je bluetooth uitzetten? Aangeven dat je op een bepaalde locatie niet getraceerd wil worden? Contact binnen gebouwen niet meerekenen? etc.quote:- Hoe werkt dat in bv een appartementencomplex? Of iets vergelijkbaars. Wie weet staat diegene die het heeft wel aan de andere kant van de muur.
De app gaat helemaal niet mensen eruit pikken. Het is om achteraf vast te stellen met wie een besmet persoon in contact is geweest. Precies wat momenteel al gedaan wordt, maar dan veel sneller.quote:- Plus dat je überhaupt moet weten dat je het hebt. De grootste groep krijgt niet eens symptomen of slechts een milde variant. Er word te weinig getest.
Met andere woorden: zodra er meer getest zou je deze wel gebruiken?quote:App heeft dus geen enkele zin zolang er niet meer getest word. Er is veel meer informatie nodig.
Dat TheFreshPrince om 14.38 boodschappen is gaan doen? Denk inderdaad dat hackers daarop zitten te wachten.quote:Op woensdag 15 april 2020 13:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je kan er op wachten tot de eerste backdoors ontdekt worden en er toch gegevens op straat liggen.
Overheden blijken altijd prima te vertrouwen geweest en zijn nooit uit op nog meer macht.quote:Op woensdag 15 april 2020 13:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
Uiteraard ga ik die app niet installeren.
Niet dat ik geloof in kwade opzet van de overheid maar wel in het totale falen van vrijwel alle ICT-projecten van de overheid.
Je kan er op wachten tot de eerste backdoors ontdekt worden en er toch gegevens op straat liggen.
Ik weet dat je een fervent BNW-bezoeker bent en sowieso al allemaal vreemde ideeën hebt over de overheid maar ik geloof meer in het falen van de overheid.quote:Op woensdag 15 april 2020 13:23 schreef kontkapje het volgende:
[..]
Overheden blijken altijd prima te vertrouwen geweest en zijn nooit uit op nog meer macht.
Ik zag in de gelekte lijst op paste-bin dat jij op donderdag 7 mei om 13:34 bij de soa-kliniek wasquote:Op woensdag 15 april 2020 13:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat TheFreshPrince om 14.38 boodschappen is gaan doen? Denk inderdaad dat hackers daarop zitten te wachten.
Voor een coronatest.quote:Op woensdag 15 april 2020 13:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik zag in de gelekte lijst op paste-bin dat jij op 8 mei om 13:34 bij de soa-kliniek was
Maar dat is een keuze. Dat is de privacy die je zelf weggeeft.quote:Op woensdag 15 april 2020 13:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Voor een coronatest.![]()
Maar dan zet je toch gewoon je bluetooth uit als je ergens geweest bent wat het daglicht niet verdragen kan?
Ik kan op dit moment ook al via Google Maps mijn tijdlijn bekijken.
Als daar een patroon in zit, is dat interessante informatie voor degene die zijn huis leeg wil halen. Zoals hij zelf al heeft beargumenteerd is zulke informatie niet veilig bij de overheid en is het wachten tot de verkeerde over die informatie beschiktquote:Op woensdag 15 april 2020 13:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat TheFreshPrince om 14.38 boodschappen is gaan doen? Denk inderdaad dat hackers daarop zitten te wachten.
huh Je HeBt ToCh NiKs Te VeRbErGeN??quote:Op woensdag 15 april 2020 13:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Voor een coronatest.![]()
Maar dan zet je toch gewoon je bluetooth uit als je ergens geweest bent wat het daglicht niet verdragen kan?
Ik kan op dit moment ook al via Google Maps mijn tijdlijn bekijken.
fixed voor de meeste hierquote:Op woensdag 15 april 2020 08:28 schreef falling_away het volgende:
Wat een stel hypocrieten hier zeg. Jullie weten nog niet hoe de app precies zal werken maar willen het wel graag op je telefoon.
Klopt. Dan zal je app zeggen dat je bij iemand in de buurt bent geweest met corona.quote:Op woensdag 15 april 2020 13:49 schreef Lafoy het volgende:
Bluetooth gaat toch gewoon door de muren heen? Ik spreek en zie mijn buren nooit, maar ze slapen wel aan de andere kant van de muur (hemelsbreed zo'n 3 meter denk ik). Stel je voor zij zijn besmet, ben ik dan ook de lul?
Vind ik een logischere houding dan bij voorbaat ja zeggen, zolang het nog onduidelijk is en anderen te vertellen dat ze dat ook zouden moeten doen.quote:Op woensdag 15 april 2020 13:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoe kun je nou teveel onduidelijk vinden maar blijkbaar al wel een oordeel kunt vellen dat je deze niet gaat gebruiken?
Dus omdat het nu al niet goed werkt maakt het niet uit als het in de app ook niet goed gebeurd? Goede redenatiequote:Op woensdag 15 april 2020 13:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waarom? Op dit moment werkt dat ook niet zo. Nu doet de GGD een contactonderzoek en dan vragen ze ook waar je geweest bent en met wie je in contact bent geweest. Ook daar kan iemand dingen verzwijgen.
Oke. En waar leg je de grens dan? Twee weken nadat diegene positief getest is? Vier weken? Drie maanden is veel te extreem, dan zijn mensen allang weer genezen.quote:Kun je prima ondervangen door een tijdsslot erop te zetten. Het heeft geen zin meldingen te sturen wanneer je drie maanden terug een keer in contact bent geweest.
Als je zomaar de app uit kan zetten wanneer je wil heeft de app ook helemaal geen zin.quote:Thuis je bluetooth uitzetten? Aangeven dat je op een bepaalde locatie niet getraceerd wil worden? Contact binnen gebouwen niet meerekenen? etc.
Ik snap dat de app achteraf vast stelt of je in aanraking bent geweest met iemand die Corona heeft. Dat was mijn vraag ook niet. Als er weinig word getest zullen de mensen die enkel milde symptomen hebben (of helemaal geen symptomen) niet weten dat ze Corona hebben. Die mensen kunnen je dus alsnog besmetten...en je telefoon geeft dan achteraf ook niet aan dat je in contact bent geweest met iemand die wél Corona heeft, maar geen symptomen heeft. Daarom mijn opmerking: de app heeft geen zin als er niet meer getest word.quote:De app gaat helemaal niet mensen eruit pikken. Het is om achteraf vast te stellen met wie een besmet persoon in contact is geweest. Precies wat momenteel al gedaan wordt, maar dan veel sneller.
Ik zou de app enkel gebruiken als er antwoorden gegeven worden waar we wat mee kunnen.quote:Met andere woorden: zodra er meer getest zou je deze wel gebruiken?
Als je zo slecht bent in begrijpend lezen ga ik ook niet discussiëren.quote:Op woensdag 15 april 2020 13:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dus omdat het nu al niet goed werkt maakt het niet uit als het in de app ook niet goed gebeurd? Goede redenatie
Een veel grotere open deur had je niet kunnen geven.quote:Als ze zo'n app gaan verlangen moeten we er op z'n minst vanuit kunnen gaan dat het goed werkt en dat de informatie klopt.
Geen idee, daar kunnen we over discussiëren.quote:Oke. En waar leg je de grens dan? Twee weken nadat diegene positief getest is? Vier weken? Drie maanden is veel te extreem, dan zijn mensen allang weer genezen.
Onzin. Het is geen zwart-wit kwestie dat het óf altijd óf nooit is. De vraag is niet hoeveel besmettingen je gaat missen (want dat gaat sowieso gebeuren), de vraag is hoeveel besmettingen je ermee kunt voorkomen.quote:Als je zomaar de app uit kan zetten wanneer je wil heeft de app ook helemaal geen zin.
Dat is de huidige situatie ook al zo. Dus dan is het alternatef om allemaal maar thuis te blijven tot sintjuttemus.quote:Als er weinig word getest zullen de mensen die enkel milde symptomen hebben (of helemaal geen symptomen) niet weten dat ze Corona hebben. Die mensen kunnen je dus alsnog besmetten...en je telefoon geeft dan achteraf ook niet aan dat je in contact bent geweest met iemand die wél Corona heeft, maar geen symptomen heeft. Daarom mijn opmerking: de app heeft geen zin als er niet meer getest word.
Ben ik ook geen voorstander van. Laten we vooral wachten tot er daadwerkelijk een app ligt ter voorstel. En niet bij voorbaat het gebruik ervan voor- dan wel afkeuren.quote:Op woensdag 15 april 2020 13:55 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Vind ik een logischere houding dan bij voorbaat ja zeggen, zolang het nog onduidelijk is en anderen te vertellen dat ze dat ook zouden moeten doen.
quote:Op woensdag 15 april 2020 13:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Klopt. Dan zal je app zeggen dat je bij iemand in de buurt bent geweest met corona.
In een flat is dat nog leuker.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |