abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192625990
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 02:37 schreef Libris het volgende:
Ik draai hier al een paar weken TraceTogether. Het voordeel dat de gebruiker heeft is dat jij wordt gewaarschuwd als je bij een besmette case in de buurt ben geweest, zodat je getest kan worden.

En waar ga je die test krijgen dan? Er wordt nog steeds nauwelijks getest.
pi_192626215
Wat een stel hypocrieten hier zeg. Jullie weten nog niet hoe de app precies zal werken maar schieten het bij voorbaat af. Daarnaast hebben jullie wel bijv een Android telefoon die je locatiegevens doorstuurt ook al heb je dat uit staan, en posten jullie wel op Facebook / insta etc.

Als jullie echt zo bezorgd waren over jullie privacy dan hadden jullie geen smartphones.
Alpha kenny one
pi_192626260
quote:
14s.gif Op woensdag 15 april 2020 00:57 schreef aTypisch het volgende:
Ja graag. Ik denk dat we ook snel naar een manier moeten om mensen die landverraad plegen door de app niet te installeren te herkennen.

Iemand ideeën?
Wat dacht je van een rode driehoek die ze verplicht op hun kleding moeten naaien?
  Moderator woensdag 15 april 2020 @ 08:36:09 #79
446930 crew  ESF1Gamer
pi_192626307
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 08:28 schreef falling_away het volgende:
Wat een stel hypocrieten hier zeg. Jullie weten nog niet hoe de app precies zal werken maar schieten het bij voorbaat af. Daarnaast hebben jullie wel bijv een Android telefoon die je locatiegevens doorstuurt ook al heb je dat uit staan, en posten jullie wel op Facebook / insta etc.

Als jullie echt zo bezorgd waren over jullie privacy dan hadden jullie geen smartphones.
Er wordt nu gezegd dat voor Corona wordt gebruikt, maar de vraag is of de overheid straks voor andere doeleinden gaat gebruiken, waarbij meer vrijheden wordt ingeperkt. Daar hebben de geallieerde 75 jaar terug niet voor gestreden.

Ik mag zelf de keuze maken of ik zo'n app wil of niet. Ik ben blij dat nu nog in een land woon dat ik zo'n keuze mag maken en dat een ander iemand wel die app wil. Iedereen die nu roept het moet verplicht of anders boete of gevangenis, dan kan je beter naar een dictatuur als China gaan. Daar is het gewoon verplicht en wordt alles van je geregistreerd.

[ Bericht 15% gewijzigd door ESF1Gamer op 15-04-2020 08:53:46 ]
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_192626751
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 08:36 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Er wordt nu gezegd dat voor Corona wordt gebruikt, maar de vraag is of de overheid straks voor andere doeleinden gaat gebruiken, waarbij meer vrijheden wordt ingeperkt. Daar hebben de geallieerden 75 jaar terug niet voor gestreden. En dan weet je nog niet wat er met alle andere apps gebeurt die je locatie weten van je smartphone.

Er wordt gezegd dat Facebook alleen voor social media gebruikt wordt, maar het is zelfs geen vraag meer dat het voor andere doeleinden gebruikt wordt (nepnieuws, verkoop van data etc) waardoor oa. Trump gekozen is als president. Daar hebben de geallieerde 75 jaar terug toch ook niet voor gestreden? Toch blijft iedereen fijn Facebook gebruiken.

Maar een app waar vele levens mee gered kunnen worden: "Ooooh nee, mijn Privacy!!!!!!!!!!"

:r :r :r :r

Zo lang er duidelijke afspraken gemaakt worden over de duur en anonimiteit etc sta ik ervoor open. Het is echt dom en hypocriet als je het bij voorbaat al afwijst.
Alpha kenny one
pi_192626771
quote:

Ik ben benieuwd naar de livestream vanaf je badkamer! Je hebt immers een Android telefoon en geeft dus niets om je privacy.

Ook graag pics van je zus
pi_192626781
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:13 schreef aTypisch het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd naar de livestream vanaf je badkamer! Je hebt immers een Android telefoon en geeft dus niets om je privacy.

Ook graag pics van je zus
Degenen die mij begluren via de camera hebben de trauma's aan zichzelf te danken ;)
Alpha kenny one
  woensdag 15 april 2020 @ 09:20:22 #83
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192626857
-nee-

[ Bericht 99% gewijzigd door capricia op 15-04-2020 09:34:31 ]
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  woensdag 15 april 2020 @ 09:28:19 #84
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192626947
quote:
14s.gif Op woensdag 15 april 2020 00:57 schreef aTypisch het volgende:
Ja graag. Ik denk dat we ook snel naar een manier moeten om mensen die landverraad plegen door de app niet te installeren te herkennen.

Iemand ideeën?
Ja in een Feyenoord shirt laten lopen iets ergers is er niet
  woensdag 15 april 2020 @ 09:31:10 #85
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192626970
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:11 schreef falling_away het volgende:

[..]

Er wordt gezegd dat Facebook alleen voor social media gebruikt wordt, maar het is zelfs geen vraag meer dat het voor andere doeleinden gebruikt wordt (nepnieuws, verkoop van data etc) waardoor oa. Trump gekozen is als president. Daar hebben de geallieerde 75 jaar terug toch ook niet voor gestreden? Toch blijft iedereen fijn Facebook gebruiken.

Maar een app waar vele levens mee gered kunnen worden: "Ooooh nee, mijn Privacy!!!!!!!!!!"

:r :r :r :r

Zo lang er duidelijke afspraken gemaakt worden over de duur en anonimiteit etc sta ik ervoor open. Het is echt dom en hypocriet als je het bij voorbaat al afwijst.
Waar is dat bewijs dat Trump hierdoor gekozen is wat een zuur linkse gast ben jij :')

van de rest over verkoop data heb je gelijk daarom heb ik ook geen feestboek.
pi_192626990
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 02:30 schreef Chokeme het volgende:

[..]

En die app gaan we dan ook gebruiken voor verkoudheid, soa's, mazelen en alles wat maar overdraagbaar is of alleen voor covid19?
Ook te gebruiken om te zien of mensen met een andere politieke voorkeur in de buurt zijn geweest ( het eigenlijke hoofddoel van de app)..
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  Moderator woensdag 15 april 2020 @ 10:04:08 #87
236264 crew  capricia
pi_192627326
Als die app de manier is om met zijn allen wat meer vrijheden te krijgen door de virusuitbraken onder controle te houden, ga ik dat zeker wel overwegen.

Maar dat hangt ook af van wat die app allemaal doet.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 15 april 2020 @ 10:27:04 #88
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_192627618
Nee, want ik heb allerlei dingen te verbergen.

quote:

Wat lul jij nou stom? Alsof jij weet wat ik wel en niet gebruik.

Bovendien is je hele tirade een argumentatie om dit soort initiatieven niet zomaar te vertrouwen.
pi_192627726
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 10:27 schreef PiyeReloaded het volgende:
Nee, want ik heb allerlei dingen te verbergen.
[..]

Wat lul jij nou stom? Alsof jij weet wat ik wel en niet gebruik.

Bovendien is je hele tirade een argumentatie om dit soort initiatieven niet zomaar te vertrouwen.
Het gaat om het gros van de tokkies die zelfs nota bene op Facebook aan het klagen zijn dat het hun privacy aantast. Degenen die klagen en die helemaal geen Android hebben incl apps die je overal tracken zijn in de minderheid.

Als de overheid bijv. met een app komt die verifieerbaar anoniem is (te checken door oa. de app te decompilen, en het netwerkverkeer te checken) dan is dat nog altijd beter dan de vele apps die mensen nu al gebruiken.
Alpha kenny one
pi_192627880
Nee, ik ga het niet installeren. Hoe weet zo'n app wie ziek is of niet.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_192627962
Nee. Teveel onduidelijkheden ook nog.

- Iemand krijgt de diagnose van Corona. Moet diegene dat dan zelf in de app zetten? Lijkt me dan logischer dat dat voor hem gedaan word?

- Genezingen worden niet bekend gemaakt hier. Daarlijk kom je iemand tegen die al een paar weken genezen is, maar het wel ooit heeft gehad. Het lijkt me dat je telefoon dan ook een seintje geeft dat je in aanraking bent geweest met iemand met Corona. Je kan immers niet ruiken dat diegene al genezen is.

- Hoe werkt dat in bv een appartementencomplex? Of iets vergelijkbaars. Wie weet staat diegene die het heeft wel aan de andere kant van de muur.

- Plus dat je überhaupt moet weten dat je het hebt. De grootste groep krijgt niet eens symptomen of slechts een milde variant. Er word te weinig getest.

App heeft dus geen enkele zin zolang er niet meer getest word. Er is veel meer informatie nodig.
  woensdag 15 april 2020 @ 11:28:15 #92
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_192628317
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 10:37 schreef falling_away het volgende:

[..]

Het gaat om het gros van de tokkies die zelfs nota bene op Facebook aan het klagen zijn dat het hun privacy aantast. Degenen die klagen en die helemaal geen Android hebben incl apps die je overal tracken zijn in de minderheid.

Als de overheid bijv. met een app komt die verifieerbaar anoniem is (te checken door oa. de app te decompilen, en het netwerkverkeer te checken) dan is dat nog altijd beter dan de vele apps die mensen nu al gebruiken.
Dan zou je je post op facebook moeten maken. FOK! is nu juist een plek waar relatief veel mensen zich bekommeren om de aantasting van hun privacy en daar ook naar handelen.

Bovendien is het feit dat allerlei 'tokkies' op facebook apps gebruiken die nog veel erger zijn een gevolg van de normalisering van dataverzameling waaraan het lastig te ontkomen is. Dat die mensen dat eigenlijk helemaal niet willen, maar zich zelf niet bewust zijn van hoeveel van hun data wordt verzameld, zonder dat ze daar bij stilstaan is onderdeel van het probleem, geen argument dat het oké is.
  Moderator woensdag 15 april 2020 @ 11:28:32 #93
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192628319
nope... daarnaast zel het wel niet goed lopen op android 6 :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_192628439
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 11:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
Nee. Teveel onduidelijkheden ook nog.

- Iemand krijgt de diagnose van Corona. Moet diegene dat dan zelf in de app zetten? Lijkt me dan logischer dat dat voor hem gedaan word?

- Genezingen worden niet bekend gemaakt hier. Daarlijk kom je iemand tegen die al een paar weken genezen is, maar het wel ooit heeft gehad. Het lijkt me dat je telefoon dan ook een seintje geeft dat je in aanraking bent geweest met iemand met Corona. Je kan immers niet ruiken dat diegene al genezen is.

- Hoe werkt dat in bv een appartementencomplex? Of iets vergelijkbaars. Wie weet staat diegene die het heeft wel aan de andere kant van de muur.

- Plus dat je überhaupt moet weten dat je het hebt. De grootste groep krijgt niet eens symptomen of slechts een milde variant. Er word te weinig getest.

App heeft dus geen enkele zin zolang er niet meer getest word. Er is veel meer informatie nodig.
De app roept alvast erg veel vragen op. Deze vragen leven ook bij mij. Ik hoop vooral niet dat de aandacht voor testen verslapt als iedereen het straks over de app heeft. Zonder veelvuldig testen lijkt me de app me totaal zinloos.
  woensdag 15 april 2020 @ 12:44:32 #95
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_192629336
Nee, teveel onduidelijk en Corona is ook niet dodelijk genoeg hiervoor.
Drugs are good mkay?
  woensdag 15 april 2020 @ 12:45:41 #96
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_192629349
Niet voor ze mij kunnen overtuigen van dat het een degelijke privacy respecterende app is.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  woensdag 15 april 2020 @ 12:52:48 #97
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192629448
Nein!
pi_192629494
Ja
pi_192629739
Nee, ik woon naast coronapatienten en kan de tv van hun bereiken met m'n bluetooth (en daarmee in bereik van de rest van het huis) dus dat is al 1 false positive die ik continue ga krijgen.

Als dat fatsoenlijk afgedekt is EN het is een beetje degelijk geregeld qua privacy en datavergaren ga ik er eens opnieuw naar kijken maar aangezien ik nu 99% van de tijd thuis zit ga ik niet veel bijdragen aan de dataset denk ik.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_192629762
Ja hoor. Interreseert mij geen fuck dat de overheid weet waar ik ben. Dat zij daar blij van worden van mijn doodsaaie leventje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')