Ouwe hipster die je er bentquote:Op dinsdag 14 april 2020 20:43 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ik zei het alleen al vóór Lubach.
Mee eensquote:Op dinsdag 14 april 2020 21:12 schreef Jahr00n het volgende:
`ik heb niks te verbergen dus ga deze gewoon gebruiken. hoop dat het verplicht gaat worden
Wie zegt dat?quote:Op dinsdag 14 april 2020 20:18 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
De Joden hadden tussen 1939 en 1945 ook niets te verbergen.
Google bouwt AI dat door middel van tracking data weet of jij corona krijgt, voordat je besmet bent.quote:Op dinsdag 14 april 2020 22:34 schreef virl3 het volgende:
Nee... Er word amper getest, dus hoe weet die app dat ik in de buurt van iemand met corona ben geweest? Die app kan 't al geeneens weten want geen data
Gaat dan ook direct een bericht naar je zorgverzekeraar, zodat de premie flink verhoogd wordt.quote:Op dinsdag 14 april 2020 22:52 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Google bouwt AI dat door middel van tracking data weet of jij corona krijgt, voordat je besmet bent.
Kunnen ze niet verplichten.quote:Op dinsdag 14 april 2020 17:52 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik wel en ik hoop dat ze het verplichten.
Ja ik ook, dat ding komt niet op mijn telefoonquote:Op dinsdag 14 april 2020 21:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik heb mijn bluetooth altijd uit dus nee
Hoe zie je dat voor je?quote:Op dinsdag 14 april 2020 21:12 schreef Jahr00n het volgende:
`ik heb niks te verbergen dus ga deze gewoon gebruiken. hoop dat het verplicht gaat worden
Brandmerken.quote:Op woensdag 15 april 2020 00:57 schreef aTypisch het volgende:
Ja graag. Ik denk dat we ook snel naar een manier moeten om mensen die landverraad plegen door de app niet te installeren te herkennen.
Iemand ideeën?
En waar ga je die test krijgen dan? Er wordt nog steeds nauwelijks getest.quote:Op woensdag 15 april 2020 02:37 schreef Libris het volgende:
Ik draai hier al een paar weken TraceTogether. Het voordeel dat de gebruiker heeft is dat jij wordt gewaarschuwd als je bij een besmette case in de buurt ben geweest, zodat je getest kan worden.
Wat dacht je van een rode driehoek die ze verplicht op hun kleding moeten naaien?quote:Op woensdag 15 april 2020 00:57 schreef aTypisch het volgende:
Ja graag. Ik denk dat we ook snel naar een manier moeten om mensen die landverraad plegen door de app niet te installeren te herkennen.
Iemand ideeën?
Er wordt nu gezegd dat voor Corona wordt gebruikt, maar de vraag is of de overheid straks voor andere doeleinden gaat gebruiken, waarbij meer vrijheden wordt ingeperkt. Daar hebben de geallieerde 75 jaar terug niet voor gestreden.quote:Op woensdag 15 april 2020 08:28 schreef falling_away het volgende:
Wat een stel hypocrieten hier zeg. Jullie weten nog niet hoe de app precies zal werken maar schieten het bij voorbaat af. Daarnaast hebben jullie wel bijv een Android telefoon die je locatiegevens doorstuurt ook al heb je dat uit staan, en posten jullie wel op Facebook / insta etc.
Als jullie echt zo bezorgd waren over jullie privacy dan hadden jullie geen smartphones.
Er wordt gezegd dat Facebook alleen voor social media gebruikt wordt, maar het is zelfs geen vraag meer dat het voor andere doeleinden gebruikt wordt (nepnieuws, verkoop van data etc) waardoor oa. Trump gekozen is als president. Daar hebben de geallieerde 75 jaar terug toch ook niet voor gestreden? Toch blijft iedereen fijn Facebook gebruiken.quote:Op woensdag 15 april 2020 08:36 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Er wordt nu gezegd dat voor Corona wordt gebruikt, maar de vraag is of de overheid straks voor andere doeleinden gaat gebruiken, waarbij meer vrijheden wordt ingeperkt. Daar hebben de geallieerden 75 jaar terug niet voor gestreden. En dan weet je nog niet wat er met alle andere apps gebeurt die je locatie weten van je smartphone.
Ik ben benieuwd naar de livestream vanaf je badkamer! Je hebt immers een Android telefoon en geeft dus niets om je privacy.quote:Op woensdag 15 april 2020 08:28 schreef falling_away het volgende:
Wat een stel hypocrieten hier zeg. Jullie weten nog niet hoe de app precies zal werken maar schieten het bij voorbaat af. Daarnaast hebben jullie wel bijv een Android telefoon die je locatiegevens doorstuurt ook al heb je dat uit staan, en posten jullie wel op Facebook / insta etc.
Als jullie echt zo bezorgd waren over jullie privacy dan hadden jullie geen smartphones.
Degenen die mij begluren via de camera hebben de trauma's aan zichzelf te dankenquote:Op woensdag 15 april 2020 09:13 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar de livestream vanaf je badkamer! Je hebt immers een Android telefoon en geeft dus niets om je privacy.
Ook graag pics van je zus
Ja in een Feyenoord shirt laten lopen iets ergers is er nietquote:Op woensdag 15 april 2020 00:57 schreef aTypisch het volgende:
Iemand ideeën?
Waar is dat bewijs dat Trump hierdoor gekozen is wat een zuur linkse gast ben jijquote:Op woensdag 15 april 2020 09:11 schreef falling_away het volgende:
[..]
Er wordt gezegd dat Facebook alleen voor social media gebruikt wordt, maar het is zelfs geen vraag meer dat het voor andere doeleinden gebruikt wordt (nepnieuws, verkoop van data etc) waardoor oa. Trump gekozen is als president. Daar hebben de geallieerde 75 jaar terug toch ook niet voor gestreden? Toch blijft iedereen fijn Facebook gebruiken.
Maar een app waar vele levens mee gered kunnen worden: "Ooooh nee, mijn Privacy!!!!!!!!!!"
![]()
![]()
![]()
![]()
Zo lang er duidelijke afspraken gemaakt worden over de duur en anonimiteit etc sta ik ervoor open. Het is echt dom en hypocriet als je het bij voorbaat al afwijst.
Ook te gebruiken om te zien of mensen met een andere politieke voorkeur in de buurt zijn geweest ( het eigenlijke hoofddoel van de app)..quote:Op woensdag 15 april 2020 02:30 schreef Chokeme het volgende:
[..]
En die app gaan we dan ook gebruiken voor verkoudheid, soa's, mazelen en alles wat maar overdraagbaar is of alleen voor covid19?
Wat lul jij nou stom? Alsof jij weet wat ik wel en niet gebruik.quote:Op woensdag 15 april 2020 08:28 schreef falling_away het volgende:
Het gaat om het gros van de tokkies die zelfs nota bene op Facebook aan het klagen zijn dat het hun privacy aantast. Degenen die klagen en die helemaal geen Android hebben incl apps die je overal tracken zijn in de minderheid.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:27 schreef PiyeReloaded het volgende:
Nee, want ik heb allerlei dingen te verbergen.
[..]
Wat lul jij nou stom? Alsof jij weet wat ik wel en niet gebruik.
Bovendien is je hele tirade een argumentatie om dit soort initiatieven niet zomaar te vertrouwen.
Dan zou je je post op facebook moeten maken. FOK! is nu juist een plek waar relatief veel mensen zich bekommeren om de aantasting van hun privacy en daar ook naar handelen.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:37 schreef falling_away het volgende:
[..]
Het gaat om het gros van de tokkies die zelfs nota bene op Facebook aan het klagen zijn dat het hun privacy aantast. Degenen die klagen en die helemaal geen Android hebben incl apps die je overal tracken zijn in de minderheid.
Als de overheid bijv. met een app komt die verifieerbaar anoniem is (te checken door oa. de app te decompilen, en het netwerkverkeer te checken) dan is dat nog altijd beter dan de vele apps die mensen nu al gebruiken.
De app roept alvast erg veel vragen op. Deze vragen leven ook bij mij. Ik hoop vooral niet dat de aandacht voor testen verslapt als iedereen het straks over de app heeft. Zonder veelvuldig testen lijkt me de app me totaal zinloos.quote:Op woensdag 15 april 2020 11:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
Nee. Teveel onduidelijkheden ook nog.
- Iemand krijgt de diagnose van Corona. Moet diegene dat dan zelf in de app zetten? Lijkt me dan logischer dat dat voor hem gedaan word?
- Genezingen worden niet bekend gemaakt hier. Daarlijk kom je iemand tegen die al een paar weken genezen is, maar het wel ooit heeft gehad. Het lijkt me dat je telefoon dan ook een seintje geeft dat je in aanraking bent geweest met iemand met Corona. Je kan immers niet ruiken dat diegene al genezen is.
- Hoe werkt dat in bv een appartementencomplex? Of iets vergelijkbaars. Wie weet staat diegene die het heeft wel aan de andere kant van de muur.
- Plus dat je überhaupt moet weten dat je het hebt. De grootste groep krijgt niet eens symptomen of slechts een milde variant. Er word te weinig getest.
App heeft dus geen enkele zin zolang er niet meer getest word. Er is veel meer informatie nodig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |