abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 14 april 2020 @ 22:34:45 #51
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192622366
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 20:12 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ja, het Brand Bier Wieler Team.
Altijd gedacht dat BBW ergens anders voor stond
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192622485
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 21:49 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Uit de FAQ van je powermeter:
[..]

Oh joh wist ik niet, doe dat zelden.
Dit schrijft een gebruiker, hij doet wel autozerro.
quote:
These days the PowerTap G3 hub products ship with a dual-capable ANT+/BLE cap. But if you find an older G3 unit that has an ANT+ cap on it, you can buy the dual caps or the BLE-only cap. Thus it’s pretty flexible that way. I use the dual caps on my units without issue across a wide number of devices.

At Eurobike 2018 they showed some new PowerTap G4 hubs that significantly expand disc brake compatibility, though these haven’t started shipping yet. They also shift from coin cell battery to rechargeable, but those initially will only be focused on disc-brake wheels and not regular wheels. No dates for any of them.

Advantages: Easy install if you buy a wheelset with it pre-installed (my recommendation). Auto-zero while coasting helps keep things in check without you thinking about it. Manual calibration is easy, and swapping out batteries and the electronics pod quick and straightforward. Good customer service.

Disadvantages: Limited to a single wheel, so training vs racing scenarios can be tough. Also limited on things like disc wheels. And if you have multiple bike types where the wheel type changes (i.e. going from triathlon to cross), you may be in the same pickle there.

Would I buy it: Absolutely, and in fact, it’s one of the units that I’ve bought myself as a workhorse in my power meter testing (I own three units, one for each bike). Based on what I’ve seen, the PowerTap is the closest I get to ‘set it and forget it’ when it comes to power meters on the market today (talking specifically to calibration/offset variance and stability). However, if you’re one that changes wheelsets frequently in your training, I’d be more measured in deciding whether it’s worth not having power somewhere (I don’t think it is).
Vakman pur sang
pi_192622489
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 22:34 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Altijd gedacht dat BBW ergens anders voor stond
Waar het hart van vol is. :P
pi_192622496
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2020 21:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Verlies op de aandrijftrein is zo’n 2-4% de foutmarge van de vermogensmeter is veel hoger.
Bovendien gaat het om vermogen bij een bepaalde hartslag en gemiddelde vermogen wat je 10-30-60 min kunt trappen. Steeds iets hoger of lager doen er niet zoveel toe.

Temperatuur is belangrijk aan gezien de meting altijd werkt op basis van buiging van verschillende metalen en weerstand.
De powermeter moet regelmatig nullen/kalibreren, dat gaat in de naaf iets beter.
Maar de laatste crankmeters zijn ook zeer goed.
Powermeters hebben een foutmarge van 1-2% en je wil je hoeft je power tov hartslag niet te weten omdat je hartslag teveel variabelen kent. Absolute vermogen tov tijd inderdaad wel.
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 14 april 2020 @ 22:42:42 #55
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192622516
DCrainmaker?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192622524
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 22:41 schreef Patroon het volgende:

[..]

Powermeters hebben een foutmarge van 1-2% en je wil je hoeft je power tov hartslag niet te weten omdat je hartslag teveel variabelen kent. Absolute vermogen tov tijd inderdaad wel.
Toch wel je gemiddelde vermogen/tijd/hr?
Vakman pur sang
pi_192626029
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2020 22:43 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Toch wel je gemiddelde vermogen/tijd/hr?
Hartslag wordt teveel beïnvloed door externe factoren. Je kijkt met een schuin oog naar je hartslag om vermoeidheid etc te detecteren, maar vermogen vs hartslag in korte tijd zegt niet veel.

Er is genoeg te lezen over trainen met een powermeter, als je zo'n ding hebt zou ik daar echt in investeren, anders is het meer een gadget dan dat je er ook werkelijk wat aan hebt.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_192626149
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 08:08 schreef Patroon het volgende:

[..]

Hartslag wordt teveel beïnvloed door externe factoren. Je kijkt met een schuin oog naar je hartslag om vermoeidheid etc te detecteren, maar vermogen vs hartslag in korte tijd zegt niet veel.

Er is genoeg te lezen over trainen met een powermeter, als je zo'n ding hebt zou ik daar echt in investeren, anders is het meer een gadget dan dat je er ook werkelijk wat aan hebt.
Ja dat weet ik ook wel, op korte duur fluctueert die teveel. Ik zeg ook hartslag bij een gemiddeld langdurig vermogen. Die gebruiken de toppers ook voor vooruitgang.
Jesus man lezen.
Vakman pur sang
pi_192626203
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 08:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ja dat weet ik ook wel, op korte duur fluctueert die teveel. Ik zeg ook hartslag bij een gemiddeld langdurig vermogen. Die gebruiken de toppers ook voor vooruitgang.
Jesus man lezen.
Begrijp prima wat je bedoelt, maar ben het niet met je eens ;)
Zelfs bij 30min kan je hf hoger zijn door te warme kleding, weinig hydratatie ofzo. Misschien over 1 uur maar daar heb je weinig aan. Je hebt juist veel aan een powermeter bij blokken tot 5min, omdat hf veel trager reageert op korte inspanningen. Over een paar maanden kan je wel wat zeggen over je gem hf tov van bijv een uur, maar dan kan je beter je vooruitgang meten adhv een ftp test, dan weet je sneller of je resultaat hebt.

[ Bericht 11% gewijzigd door Patroon op 15-04-2020 08:40:54 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_192627148
Gisteren mijn 4iii powermeter geinstalleerd, leuk speelgoed waar ik veel plezier mee ga hebben :D
En mijn oude Bianchi verkocht aan een vlogster met duizenden volgers, dus mijn oude racemonster ga ik nog wel terugzien op allerlei social media kanalen denk ik :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_192627227
Al die meetinstrumenten zijn voor 95% van de amateurfietsers leuk speelgoed, mijzelf inclusief (uiteraard behoren alle mensen in dit topic tot de 5% eh!). Gewoon jongens van middelbare leeftijd, iets te veel geld en iets te weinig vrijheid. Dan koop je wat speeltjes en vlucht je af en toe van huis op je iets te dure fietsje.

Niets mis mee trouwens. Maar die 1-2% verschil.... je hoeft er echt geen tijdrit in de tour mee te winnen, die 2% overleef je echt wel.

Ik zal vast ook ooit wel een powermeter kopen, gewoon voor de leuk. maar als ik iets grappig vind is het amateursporters die zichzelf veel te serieus nemen. Je kunt maar beter serieus trainen en daarna je eigen prestatie relativeren. Voor de meesten is een kilootje afvallen nog de beste prestatieverbetering.

P.S. Ik meet heel veel van mezelf, apple watch, myfitnesspall, getilde gewichten, gerende afstanden en fietsroutes... bloeddruk, etc. Maar ook al doe je het vrij serieus in de uitvoering, je moet alles wel een beetje relativeren. Voor mij gaat het erom dat ik fit, sterk en gezond ben, leuk als ik er daarnaast een beetje goed uitzie. Belangrijk dat mijn bloeddruk ok is en mijn hart-longconditie goed, geen spieratrofie/sarcopenie krijg of botontkalking. Gewoon algemene fitheid dus.
Whatever...
pi_192627230
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 08:08 schreef Patroon het volgende:

[..]

Hartslag wordt teveel beïnvloed door externe factoren. Je kijkt met een schuin oog naar je hartslag om vermoeidheid etc te detecteren, maar vermogen vs hartslag in korte tijd zegt niet veel.

Er is genoeg te lezen over trainen met een powermeter, als je zo'n ding hebt zou ik daar echt in investeren, anders is het meer een gadget dan dat je er ook werkelijk wat aan hebt.
Allen & Coggan _O_ Ik heb het boek hier als PDF voor de liefhebber!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_192627247
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:54 schreef Spanky78 het volgende:
Al die meetinstrumenten zijn voor 95% van de amateurfietsers leuk speelgoed, mijzelf inclusief (uiteraard behoren alle mensen in dit topic tot de 5% eh!). Gewoon jongens van middelbare leeftijd, iets te veel geld en iets te weinig vrijheid. Dan koop je wat speeltjes en vlucht je af en toe van huis op je iets te dure fietsje.

Niets mis mee trouwens. Maar die 1-2% verschil.... je hoeft er echt geen tijdrit in de tour mee te winnen, die 2% overleef je echt wel.

Ik zal vast ook ooit wel een powermeter kopen, gewoon voor de leuk. maar als ik iets grappig vind is het amateursporters die zichzelf veel te serieus nemen. Je kunt maar beter serieus trainen en daarna je eigen prestatie relativeren. Voor de meesten is een kilootje afvallen nog de beste prestatieverbetering.
Ik denk dat het voor mij vooral fijn is om mezelf te pacen, bijvoorbeeld bij een lange cyclo. Je kunt ook wel op gevoelsmatige inspanning een berg op fietsen maar ik denk toch dat je aan het begin van de dag dan snel teveel geeft.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_192627260
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:56 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik denk dat het voor mij vooral fijn is om mezelf te pacen, bijvoorbeeld bij een lange cyclo. Je kunt ook wel op gevoelsmatige inspanning een berg op fietsen maar ik denk toch dat je aan het begin van de dag dan snel teveel geeft.
Dat doe ik als ik meet ook :Y , kwestie van discipline ofzo. Mijn hardlooptempo is standaard te hoog bijvoorbeeld. Met fietsen niet overigens.
Whatever...
pi_192627290
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:55 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Allen & Coggan _O_ Ik heb het boek hier als PDF voor de liefhebber!
Yep daar heb ik heel veel uitgehaald en haal ik nog steeds veel uit. Toen ik het boek in 2015 kocht had ik net een powermeter en begreep ik lang niet alles. Heb het boek toen uitgelezen en weggelegd. Onlangs heb ik het boek weer erbij gepakt en met de kennis van nu heb ik er veel meer uitgehaald.

Ik heb thuis de 2e druk, welke druk heb jij daar? Ik ben wel benieuwd of er in nieuwere drukken nog aanpassingen zijn gedaan.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_192627393
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:54 schreef Spanky78 het volgende:
Al die meetinstrumenten zijn voor 95% van de amateurfietsers leuk speelgoed, mijzelf inclusief (uiteraard behoren alle mensen in dit topic tot de 5% eh!). Gewoon jongens van middelbare leeftijd, iets te veel geld en iets te weinig vrijheid. Dan koop je wat speeltjes en vlucht je af en toe van huis op je iets te dure fietsje.

Niets mis mee trouwens. Maar die 1-2% verschil.... je hoeft er echt geen tijdrit in de tour mee te winnen, die 2% overleef je echt wel.

Ik zal vast ook ooit wel een powermeter kopen, gewoon voor de leuk. maar als ik iets grappig vind is het amateursporters die zichzelf veel te serieus nemen. Je kunt maar beter serieus trainen en daarna je eigen prestatie relativeren. Voor de meesten is een kilootje afvallen nog de beste prestatieverbetering.

P.S. Ik meet heel veel van mezelf, apple watch, myfitnesspall, getilde gewichten, gerende afstanden en fietsroutes... bloeddruk, etc. Maar ook al doe je het vrij serieus in de uitvoering, je moet alles wel een beetje relativeren. Voor mij gaat het erom dat ik fit, sterk en gezond ben, leuk als ik er daarnaast een beetje goed uitzie. Belangrijk dat mijn bloeddruk ok is en mijn hart-longconditie goed, geen spieratrofie/sarcopenie krijg of botontkalking. Gewoon algemene fitheid dus.
Wil ik toch even op reageren. Ik haal vooral veel plezier uit het maken en volgen van een schema met daarbij behulp van een powermeter. Ik heb ook wel jaren gewoon gefietst voor de kilometers zonder blokjes etc, maar daar haal ik gewoon minder voldoening uit. Het is dus niet dat ik zoiets doe om mezelf te serieus te nemen. Iedereen beleefd zijn sport op een andere manier en haalt ergens anders voldoening uit.

Jij haalt plezier uit het meten van allemaal dingen die een ander weer volledig doelloos zal vinden, iedereen zijn ding.

[ Bericht 7% gewijzigd door Patroon op 15-04-2020 10:16:22 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_192627567
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 10:00 schreef Patroon het volgende:

[..]

Yep daar heb ik heel veel uitgehaald en haal ik nog steeds veel uit. Toen ik het boek in 2015 kocht had ik net een powermeter en begreep ik lang niet alles. Heb het boek toen uitgelezen en weggelegd. Onlangs heb ik het boek weer erbij gepakt en met de kennis van nu heb ik er veel meer uitgehaald.

Ik heb thuis de 2e druk, welke druk heb jij daar? Ik ben wel benieuwd of er in nieuwere drukken nog aanpassingen zijn gedaan.
Ook de 2e.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_192627639
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 10:09 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wil ik toch even op reageren. Ik haal vooral veel plezier uit het maken en volgen van een schema met daarbij behulp van een powermeter. Ik heb ook wel jaren gewoon gefietst voor de kilometers zonder blokjes etc, maar daar haal ik gewoon minder voldoening uit. Het is dus niet dat ik zoiets doe om mezelf te serieus te nemen. Iedereen beleefd zijn sport op een andere manier en haalt ergens anders voldoening uit.

Jij haalt plezier uit het meten van allemaal dingen die een ander weer volledig doelloos zal vinden, iedereen zijn ding.
Ben ik het ook wel mee eens ja, wedstrijden rijden vind ik bij wielrennen best een grote drempel (vooral gewoon eng) maar het is wel leuk om jezelf te blijven verbeteren, en dat kun je met gericht trainen en meten juist heel goed doen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_192627729
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 10:29 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ben ik het ook wel mee eens ja, wedstrijden rijden vind ik bij wielrennen best een grote drempel (vooral gewoon eng) maar het is wel leuk om jezelf te blijven verbeteren, en dat kun je met gericht trainen en meten juist heel goed doen.
Ik doe het wel vooral voor wedstrijden, maar in 2018 ook gericht getraind voor een cyclo (Trois Ballons) en daar haalde ik ook veel voldoening uit. Nadeel van een cyclo is dat je er meestal maar 1 of 2 per jaar omwille van afstand en tijd kunt rijden kunt rijden.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_192627741
Ik doe het puur en alleen om hier met de grote jongens mee te kunnen praten. 8-)
pi_192627754
quote:
6s.gif Op woensdag 15 april 2020 10:38 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik doe het puur en alleen om hier met de grote jongens mee te kunnen praten. 8-)
Oja en mijn hoofddoel is natuurlijk de Eyserbosweg :D
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 15 april 2020 @ 10:57:25 #72
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192627922
Het argument "je kan beter een kilo afvallen" is echt zo verschrikkelijk onzinnig. Dat is de Godwin van het wielrennen geworden.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192627978
quote:
10s.gif Op woensdag 15 april 2020 10:57 schreef kanovinnie het volgende:
Het argument "je kan beter een kilo afvallen" is echt zo verschrikkelijk onzinnig. Dat is de Godwin van het wielrennen geworden.
haha inderdaad. Of de opmerking "je kan ook gewoon voor de lol fietsen" net of je met een gerichte training geen lol kunt hebben? :D

En over dat afvallen, ik sta nu juist wat zwaarder dan normaal in de zomer. Weeg nu 66-67kg trap momenteel even veel watt/kg dan toen ik 64kg was. Ik trap dus een absoluut meer vermogen wat op het vlakke in het voordeel is. Lichter is dus niet altijd beter, en al helemaal niet op het vlakke ;)
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_192628026
quote:
10s.gif Op woensdag 15 april 2020 10:57 schreef kanovinnie het volgende:
Het argument "je kan beter een kilo afvallen" is echt zo verschrikkelijk onzinnig. Dat is de Godwin van het wielrennen geworden.
Ja, en al is het bij sommigen misschien overduidelijk, ik vind het ook geen goede boodschap. Er is al genoeg verstoord eetgedrag in de duursport.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_192628052
Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat je voor betrouwbare data uit je powermeter de auto-zero functie van de fietscomputer uit moet zetten, weet iemand nog hoe dat zit?

Mijn vriend heeft me ook geholpen met allemaal mooie grafiekjes voor hardlopen en fietsen in Golden Cheetah, ik ben helemaal blij met al deze cijfertjes O+
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')