Je kunt het niet allemaal hebben. De ene lijkt bezet en je bent nog steeds bij de andere. Vergeet die msn man maar snel. (of althans bepaalde gevoelens voor hem)
Ik ben toen gewoon met mijn vriend gaan praten. Hij had natuurlijk al wel weer door dat er iets helemaal niet goed zat. Na een uitgebreid gesprek zijn we er achter gekomen dat we beiden niet tevreden waren met hoe de relatie ging, het werd een beetje een sleur en gewoon.
Sinds die tijd is er gelukkig veel veranderd. We zitten beiden (zelfs ik) lekkerder in ons vel dan daarvoor. We doen weer leuke dingen samenen alles (zefls de seks) loopt weer als een trein.
Dus: mijn advies is om gewoon met hem te gaan praten en kijken of jullie er met z'n tweeen uitkomen. Kom je er echter achter dat je niet meer van hem houdt, dan moet je ook durven te beslissen om er mee te stoppen.
quote:Hmm ja denk dat je wel gelijk hebt eigenlijk, was ook een van de dingen die door mijn hoofd spoken op dit moment... Mijn vriend weet wel dat ik die kerel aardig vind en zo, en hij is (en terecht misschien) heel jaloers er over... maar laat me wel vrij verder. Ik heb in de kerstvakantie al met mijn vriend gepraat een beetje dat ik niet wist of ik nog wat voor hem voelde en zo, en na heel veeeeel tranen zijn we tot een oplossing gekomen, hij zou weer een tijdje bij zijn ouders gaan zitten doordeweeks en inhet weekend hierheen komen. (hij zit namelijk op dit moment in afwachting op een stageplek ergens en logeerde bij mij al 4 maanden) maar als ik nu doordeweks thuis zit vind ik het heerlijk om mijn kamer voor mij alleen te hebben en in het weekend verheug ik me al bijna weer op maandag... dat ik weer lekker rusitg allen ben... Maar ik vind het inderdaad ook niet helemaal eerlijk voor hem om me zo te voelen als ik nu doe zonder dat hij precies weet wat er is....
Op donderdag 16 januari 2003 12:03 schreef Ordos20 het volgende:
Als ik heel eerlijk mag zijn. Ik ben bang dat je je onbewust laat charmeren door die jongen van de band. Is niet erg, maar ga bij jezelf te rade om er echt achter te komen waarom je je zo raar voelt als je met hem praat of msnt. Want heel persoonlijk vindt ik dit niet erg eerlijk t.o.v. je vriend die zich nu vast achter zijn oren aan het krabben is waarom alles wat ie probeert steeds niet goed genoed is (heb dat zelf ook gehad).
Daarnaast zou ook in die maand ook die muzikant blokkeren uit je msn en dat bandje ook maar even niet meer gaan zien. Als je na een maand nog steeds twijfels hebt dan weet je genoeg...
- Ik heb weer veel te langzaam getypt -
[Dit bericht is gewijzigd door Moorhead op 16-01-2003 12:19]
Ik heb dat toen tegen mijn vriendin verteld, haar uitgelegd dat zij er niks aan kon doen. Toen ik het uitmaakte had ik daar echt moeite mee. Maar achteraf is het de goeie beslissing geweest.
Echt, ik geloof niet dat het goed is om nou door te gaan. Wellicht werkt het best, maar het kan gewoon beter. Focus je niet teveel op die kerel uit die band. Dat is maar gewoon een voorbeeld van iemand die jou voor jezelf duidelijk maakt dat er nog meer mensen rondlopen dan jouw vriend.
Als jij erover denkt dat het uit is, en het doet je niet zoveel als dat het je zou moeten doen. Dan zou ik er echt maar over denken om het uit te maken.
Sterkte!
quote:Hmmm das inderdaad een goeie, ik moet zeggen dat ik niet eens heel erg verdrietig wordt als ik er aan denk dat het uit zou zijn, maar wel bang dat ik misschien iets goed wat ik heb weggooi alleen omdat ik effe niet met mezelf door een deur kan, zeg maar...
Op donderdag 16 januari 2003 12:18 schreef Kogando het volgende:
Vraag jezelf eens af of je het erg zou vinden als het uit ging? Ik heb in dezelfde situatie als jij gezeten. Op een gegeven moment kwam ik tot de conclusie dat ik echt nog wel van mijn vriendin hield, maar het idee dat het uit was deed me gewoon te weinig. Terwijl dat juist het ergste moet zijn wat je je voor kunt stellen.Ik heb dat toen tegen mijn vriendin verteld, haar uitgelegd dat zij er niks aan kon doen. Toen ik het uitmaakte had ik daar echt moeite mee. Maar achteraf is het de goeie beslissing geweest.
Echt, ik geloof niet dat het goed is om nou door te gaan. Wellicht werkt het best, maar het kan gewoon beter. Focus je niet teveel op die kerel uit die band. Dat is maar gewoon een voorbeeld van iemand die jou voor jezelf duidelijk maakt dat er nog meer mensen rondlopen dan jouw vriend.
Als jij erover denkt dat het uit is, en het doet je niet zoveel als dat het je zou moeten doen. Dan zou ik er echt maar over denken om het uit te maken.
Sterkte!
Ik herken het wel hoor, mijn vriendin zat/zit in hetzelfde schuitje. Ik geloof alleen dat ze niet verliefd is/is geweest op een ander ( althans, ze vertelde er niets over). Heel veel praten is mijn devies
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 12:07 schreef MiepMuts het volgende:
Na een uitgebreid gesprek zijn we er achter gekomen dat we beiden niet tevreden waren met hoe de relatie ging, het werd een beetje een sleur en gewoon.Sinds die tijd is er gelukkig veel veranderd. We zitten beiden (zelfs ik) lekkerder in ons vel dan daarvoor. We doen weer leuke dingen samenen alles (zefls de seks) loopt weer als een trein.
quote:Uit je reactie blijkt wel waar ik al een vermoeden van had.. Je vindt je vriend echt wel lief, leuk, aardig, enz. Maar je weet gewoon voor jezelf dat er kerels rondlopen die je liever zou hebben. Ook al klinkt dat een beetje hard.
Op donderdag 16 januari 2003 12:27 schreef blaaaat het volgende:
Hmmm das inderdaad een goeie, ik moet zeggen dat ik niet eens heel erg verdrietig wordt als ik er aan denk dat het uit zou zijn, maar wel bang dat ik misschien iets goed wat ik heb weggooi alleen omdat ik effe niet met mezelf door een deur kan, zeg maar...
Maar idd, misschien is die kerel wel helemaal niet wat ik er misschien van maak, maar dat het idd gewoon iemand anders is... dan mijn vriend.
Moet zeggen dat je reactie me flink aan het denken heeft gezet...
En in het weekend is het niet zo dat ie elke minuut om me heen hangt maar als ie dat effe doet krijg ik een beetje de kriebels, misschien is praten wel de beste uitweg, ben er alleen geen ster in...
Ben best bang voor zijn reactie, tweede punt is wanneer? vrijdag komt ie weer hier, zaterdag gaan we met 2 vrienden stappen (id naar die band, hebben afspraak voor een interview) en zondag is mijn stiefmoeder jarig, maandag gaat ie weer... gaat ie wel naar zijn beste vriend toe trouwens, misschien dat die hem dan een beetje kan opvangen, maar goed, het is natuurlijk nooit echt een goed moment voor dit soort gesprekken...
in elk geval heel erg bedankt voor jullie reacties alvast...
De reactie dat je bang bent dat je geen ander tegenkomt is heel natuurlijk, maar geen goed argument om het aan te houden. Hoe zou dat ooit een goeie basis voor een relatie kunnen zijn?
Een bekende zei wel eens dat ze de relatie niet had afgebroken uit angst geen ander te vinden, en dat ze dat echt het stomste vond wat ze ooit gedaan heeft. Later zijn ze namelijk gescheiden en had ze dus zoveel jaar van haar leven weggegooit.
Angst is een slechte raadgever... En natuurlijk kom je wel een ander tegen!
quote:Dat ben ik niet echt met je eens, heb inmiddels 2 redelijk lange relaties achter de rug, het gaat er niet om dat ik verliefd zijn leuker vind maar het gaat er mij om of ik nog wel op de goede manier van hem hou... en ik weet best wat dat is!
Op donderdag 16 januari 2003 12:48 schreef EggsTC het volgende:
Je hebt niet voor niets een vriend...
Je bent ongeveer net als mijn ex. : Je weet niet wat "houden van" is... verliefd zijn lijkt leuker, op de langere termijn zal je spijt krijgen!
quote:Ok, maar als het uit is, en je krijgt er later spijt van,.. laat me ff mijn gelijk weten.... Been There, Dont That.... 10000000 keer
Op donderdag 16 januari 2003 12:51 schreef blaaaat het volgende:[..]
Dat ben ik niet echt met je eens, heb inmiddels 2 redelijk lange relaties achter de rug, het gaat er niet om dat ik verliefd zijn leuker vind maar het gaat er mij om of ik nog wel op de goede manier van hem hou... en ik weet best wat dat is!
quote:Hmm das idd ook wel waar, maar goed angst is wel sterk aanwezig... ook dat mijn vriend zal reageren hoe ik denk dat ie gaat doen, das ook niet echt een fijn vooruitzicht...
Op donderdag 16 januari 2003 12:48 schreef Kogando het volgende:[..]
Uit je reactie blijkt wel waar ik al een vermoeden van had.. Je vindt je vriend echt wel lief, leuk, aardig, enz. Maar je weet gewoon voor jezelf dat er kerels rondlopen die je liever zou hebben. Ook al klinkt dat een beetje hard.
De reactie dat je bang bent dat je geen ander tegenkomt is heel natuurlijk, maar geen goed argument om het aan te houden. Hoe zou dat ooit een goeie basis voor een relatie kunnen zijn?
Een bekende zei wel eens dat ze de relatie niet had afgebroken uit angst geen ander te vinden, en dat ze dat echt het stomste vond wat ze ooit gedaan heeft. Later zijn ze namelijk gescheiden en had ze dus zoveel jaar van haar leven weggegooit.
Angst is een slechte raadgever... En natuurlijk kom je wel een ander tegen!
quote:Dat is wel heel makkelijk geoordeeld. Afgezien van die andere persoon is de koek in haar huidige relatie misschien wel gewoon op. Soms is het gevoel er gewoon niet meer en als je er dan mee kapt hoef je echt geen spijt te krijgen.
Op donderdag 16 januari 2003 12:52 schreef EggsTC het volgende:[..]
Ok, maar als het uit is, en je krijgt er later spijt van,.. laat me ff mijn gelijk weten.... Been There, Dont That.... 10000000 keer
Ik zou er eens heel eerlijk voor jezelf over zijn: je weet heus wel of er nog iets in zit of niet. Alleen is het moeilijk om dat soort dingen echt onder ogen te zien.
Concentreer je echter wel op het wel of niet lopen van je huidige relatie en stap niet gelijk in een andere.
quote:daarom kan ik je maar 1 ding adviseren:
Op donderdag 16 januari 2003 12:53 schreef blaaaat het volgende:[..]
Hmm das idd ook wel waar, maar goed angst is wel sterk aanwezig... ook dat mijn vriend zal reageren hoe ik denk dat ie gaat doen, das ook niet echt een fijn vooruitzicht...
Maar ik vind het ook niet fijn om hem voor te liegen en te doen of alles ok is...
ik weet het, dat is een heel moeilijk en intensief gesprek, maar dat zal wel helpen om je gevoelens een plaats te geven...
iig heel veel succes!!!!!
quote:Das waar ja, misschien dat ik inderdaad probeer er niet aan te denken dat het echt over is met dat gevoel omdat ik het lastig vind om de knoop door te hakken in dit geval. En een nieuwe relatie is niet echt meteen nodig nee, misschien is dat ook niet eens de bedoeling maar dit kan ook niet echt langer... misschien moet het er dan toch maar van komen...
Op donderdag 16 januari 2003 12:55 schreef Ripley het volgende:[..]
Dat is wel heel makkelijk geoordeeld. Afgezien van die andere persoon is de koek in haar huidige relatie misschien wel gewoon op. Soms is het gevoel er gewoon niet meer en als je er dan mee kapt hoef je echt geen spijt te krijgen.
Ik zou er eens heel eerlijk voor jezelf over zijn: je weet heus wel of er nog iets in zit of niet. Alleen is het moeilijk om dat soort dingen echt onder ogen te zien.
Concentreer je echter wel op het wel of niet lopen van je huidige relatie en stap niet gelijk in een andere.
quote:Negen van de tien keer wel... De prachtige oneliner hiervoor :
Op donderdag 16 januari 2003 12:55 schreef Ripley het volgende:[..]
Dat is wel heel makkelijk geoordeeld. Afgezien van die andere persoon is de koek in haar huidige relatie misschien wel gewoon op. Soms is het gevoel er gewoon niet meer en als je er dan mee kapt hoef je echt geen spijt te krijgen.
quote:Niet alleen moeilijk,... een ramp!
quote:Juist hier ben ik het mee eens... eerst om tot jezelf te komen, daarnaast je huidige partner niet het gevoel geven dat het niks voorstelde (zoals mijn ex wel deed
quote:Wat je zegt gaat echt niet zo vaak op als je denkt. Iedereen oordeelt naar zijn eigen ervaringen, maar als er echt niks meer is dan angst om alleen te zijn wordt het tijd om de knoop door te hakken volgens mij. En als je zeker bent van je gevoel, krijg je juist meestal geen spijt maar ben je blij dat je eindelijk een beslissing hebt genomen.
Op donderdag 16 januari 2003 13:02 schreef EggsTC het volgende:[..]
Negen van de tien keer wel... De prachtige oneliner hiervoor :
You only know what you´ve got and love, untill you really lose it
[..]Niet alleen moeilijk,... een ramp!
[..]Juist hier ben ik het mee eens... eerst om tot jezelf te komen, daarnaast je huidige partner niet het gevoel geven dat het niks voorstelde (zoals mijn ex wel deed
)
Je moet niet te snel opgeven, maar een relatie blijven rekken terwijl er eigenlijk weinig meer is is ook niks.
quote:Niet alleen naar eigen ervaringen lieve schat... ook bij alle mensen om me heen. Maarja, zal wel per dorp/stad verschillen dan.
Op donderdag 16 januari 2003 13:06 schreef Ripley het volgende:[..]
Wat je zegt gaat echt niet zo vaak op als je denkt. Iedereen oordeelt naar zijn eigen ervaringen, maar als er echt niks meer is dan angst om alleen te zijn wordt het tijd om de knoop door te hakken volgens mij. En als je zeker bent van je gevoel, krijg je juist meestal geen spijt maar ben je blij dat je eindelijk een beslissing hebt genomen.
Je moet niet te snel opgeven, maar een relatie blijven rekken terwijl er eigenlijk weinig meer is is ook niks.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |