abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_192900019
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 22:14 schreef lashatumbai het volgende:
Had Malta nooit zo hoog verwacht. Heel opvallend. Met de winnaar had ik zeker kunnen leven in elk geval en geloof oprecht dat we eigenlijk in 2021 in Reykjavik hadden moeten zitten ipv Rotterdam. Echt ongelooflijk mocht dat gebeuren, een songfestival vanuit IJsland!
Dit zijn wel ESF-fans die stemmen natuurlijk. Niets ten nadele daarvan, want dat zijn wij ook, maar dat is wel bovengemiddeld veel volk dat Chocolatte van RaffaŽlla als potentiŽle ESF-winnaar beschouwt en vindt dat Spanje de voorbije paar jaar ernstig is bestolen. Maar in de echte wereld zie ik Malta eerder 8e/9e ofzo en Zweden ook iets lager.

Nederland met een goed live-optreden, late startpositie en breed publiek zou waarschijnlijk ook meer punten hebben gepakt en iets zijn gestegen. Al is er niet zo veel ruimte, wat Ato ook al zei, Duitsland zou het waarschijnlijk ook beter doen. Ik denk iets van 10e of 11e. Noorwegen en Azerbeidzjan zijn wel te pakken.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_192900158
IJsland als winnaar had ik nog moeten zien eigenlijk. Dat Zwitserland zo dichtbij kwam is tekenend, al lijkt me dat voor het brede publiek nog steeds te veel Duncan. Bulgarije en Rusland zitten echter nog best op schootsafstand en met goede acts en de zwaardere druk op vakjury’s om regionaal te stemmen wil ik die niet afschrijven.

Vergeet niet dat Nederland deze Eurojury vorig jaar ruim won, maar de nummer 2 ItaliŽ nog iets van 130 punten inliep (bedankt Pannecoucke) en Rusland zelfs meer dan 300 punten op het echte ESF.
pi_192901381
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 22:09 schreef Fred_B het volgende:
[ afbeelding ]
Het had me niks verbaasd als dit ook de daadwerkelijke uitslag was geweest in mei
Op maandag voel ik me als Robinson CrusoŽ: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_192901392
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 22:14 schreef lashatumbai het volgende:
Had Malta nooit zo hoog verwacht. Heel opvallend. Met de winnaar had ik zeker kunnen leven in elk geval en geloof oprecht dat we eigenlijk in 2021 in Reykjavik hadden moeten zitten ipv Rotterdam. Echt ongelooflijk mocht dat gebeuren, een songfestival vanuit IJsland!
Malta sprak me eindelijk weer eens aan vanaf de eerste keer dat ik het liedje hoorde. Het is de slimmere en beter in het gehoor liggende zus van Zweden op popsoul gebied
Op maandag voel ik me als Robinson CrusoŽ: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_192912383
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 23:07 schreef Fred_B het volgende:
IJsland als winnaar had ik nog moeten zien eigenlijk. Dat Zwitserland zo dichtbij kwam is tekenend, al lijkt me dat voor het brede publiek nog steeds te veel Duncan. Bulgarije en Rusland zitten echter nog best op schootsafstand en met goede acts en de zwaardere druk op vakjury’s om regionaal te stemmen wil ik die niet afschrijven.

Vergeet niet dat Nederland deze Eurojury vorig jaar ruim won, maar de nummer 2 ItaliŽ nog iets van 130 punten inliep (bedankt Pannecoucke) en Rusland zelfs meer dan 300 punten op het echte ESF.
Ik had ItaliŽ veel hoger ingeschat bij de televote, Maar wat hebben ze dit mooi gedaan, gieren bij de de namen bij ServiŽ
pi_192950458
De totale uitslagen van de semi’s voor de liefhebbers van statistieken:

https://eurovoix.com/2020(...)al-results-revealed/

Opvallend is dat BelgiŽ bij zowel publiek als jury misgreep en Finland twee keer tiende werd, maar de finale toch miste.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')