abonnement Unibet Coolblue
pi_192594442
Hoi,

Ik wil wat geld kapot slaan omdat economie en alles, maar nu twijfel ik, of mijn motorrijbewijs A2 met code 78 halen
(flikker op met schakelen :r ) en een maxiscooter nieuw kopen of zo een lelijk MP3/Fuoco/Metropolis ding kopen tweedehands.

Wat zal ik doen? :@

Budget 8K, maar als de 2e optie dan wil ik voor 5K klaar zijn.

Iemand? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192594467
In dat budget van 8K moet dan ook het rijbewijs zitten. Ik verwacht met een paar lessen wel klaar te zijn, dus dat kost niet heel dduur waarschijnlijk.

Die 5K kan zonder rijbewijs ivm spoorbreedte en rempedaal en rijbewijs B voor 2012 of 13.

Helm en kledding valt buiten dat budget en koop ik zo wel.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 13 april 2020 @ 11:52:35 #3
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_192594583
Wees een vent en haal gewoon je motorrijbewijs en niet zo'n belachelijk automaatbrommertje
Tics van je petten.
pi_192594585
Ow het is om naar het werk te kneuren, voornamelijk binnendoor en louter 80 wegen, geen snelweg.

Opties voor scooter:
Kymco New Downtown 350i
Sym Cruisym 300i
Yamaha XMax 300

Opties voor driewieler
• Piaggio MP3
• Peugeot Metropolis
• Gilera Fuoco

Zoals gezegd zijn die driewielers wel te vinden voor rond de 5K met niet al te hoge km-stand. Geen idee hoe betrouwbaar die dingen zijn.

Voorkeur gaat stiekem uit naar A2 rijbewijs halen en een nieuwe scooter, maar dat kost meer. Dus; wat te doen?

PS: jaren terug heb ik dezelfde afstand vaak gereden op een Kymco Like 50cc scootertje. Dat ging an sich prima, maar dat stuiterde nogal zegmaar, vooral volgas.
Nu zou je zeggen gaa proefrijden op zo een maxiscooter, maar dan moet ik dus eerst dat rijbewijs halen, dus als het me dan niet comfortabel genoeg is kom ik alsnog bij zo een driewieler uit en heb ik mijn rijbewijs voor de bok zijn kloten gehaald :@

[ Bericht 18% gewijzigd door vosss op 13-04-2020 11:58:11 ]
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192594603
quote:
10s.gif Op maandag 13 april 2020 11:52 schreef nattermann het volgende:
Wees een vent en haal gewoon je motorrijbewijs en niet zo'n belachelijk automaatbrommertje
Ik heb geen enkele interesse om mijn A rijbewijs te halen én zelf te schakelen.
Ik zou ook een tweedehandse TMax kunnen halen; die zijn toch tamelijk sportief en kwalificeren zich absoluut niet als "automaatbrommertje", om van de Gilera GP800 nog maar te zwijgen, maargoed, die valt boven de 35KW en dus heb je A met code 78 nodig.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192594756
Gewoon A halen man, is niet zo heel moeilijk en dan kan je alles kiezen wat je wil.
Met die invalidenscooters heb je alsnog niet alle voordelen van een motor, stuk breder en minder wendbaar.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_192594778
quote:
2s.gif Op maandag 13 april 2020 12:08 schreef junkiexp het volgende:
Gewoon A halen man, is niet zo heel moeilijk en dan kan je alles kiezen wat je wil.
Met die invalidenscooters heb je alsnog niet alle voordelen van een motor, stuk breder en minder wendbaar.
Ik wil geen motor, dus dan is het zinloos om tijd en lessen te verkwanselen aan leren schakelen. Ik wil een maxiscooter of een driewieler. Géén schakelmotor en ook geen automaatmotor.

Hoe comfortabel is zo een maxiscooter tegenover een 50cc scootertje?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192594796
quote:
7s.gif Op maandag 13 april 2020 12:10 schreef vosss het volgende:
Ik wil geen motor, dus dan is het zinloos om tijd en lessen te verkwanselen aan leren schakelen. Ik wil een maxiscooter of een driewieler. Géén schakelmotor en ook geen automaatmotor.

Hoe comfortabel is zo een maxiscooter tegenover een 50cc scootertje?
Geen idee, denk wel wat betere wegligging.
Moet je ook over de snelweg met dat ding?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_192594819
quote:
2s.gif Op maandag 13 april 2020 12:11 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Geen idee, denk wel wat betere wegligging.
Moet je ook over de snelweg met dat ding?
Nee.

Dus ik denk ddat 300 a 350cc voldoende is om lekker mee te komen met het overige verkeer. Bij zo een driewieler vanwege zwaarder gewicht denk ik 400 a 500cc toch wel nodig.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192594975
Koop die 3 wielen, als je hem dan nog te lomp vind, kun je alsnog je A halen en dat ding inruilen.

Heb je ondertussen ook wat meer feel gekregen voor motorrijden.
.
pi_192595127
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 12:24 schreef Fer het volgende:
Koop die 3 wielen, als je hem dan nog te lomp vind, kun je alsnog je A halen en dat ding inruilen.

Heb je ondertussen ook wat meer feel gekregen voor motorrijden.
Hier had ik nog helemaal niet aan gedacht. :@!

An sich een goed plan. Ik denk dat ik dat tzt dan maar ga doen. Dankje voor de suggestie!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192595142
Meteen de volgende vraag, ik zie dat Arjan Brouwer een flinke voorraad driewielers heeft staan. Iemand ervaring met dat bedrijf toevallig?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192595176
rijexamens worden niet meer afgenomen dus lekker zo'n driewielding halen
pi_192596138
Rijden alleen maar mongolen op die driewieldingen... maar dat is logisch aangezien die dus net als TS te lui zijn om een rijbewijsje te halen maar ondertussen dezelfde capriolen uithalen als motorrijders.
Facts don't care about your feelings
pi_192596184
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 12:38 schreef Maegrim het volgende:
rijexamens worden niet meer afgenomen dus lekker zo'n driewielding halen
Waarom niet? Alsof die examinator 1,5m achter je lesmotor gaat rijden.
.
pi_192596467
quote:
7s.gif Op maandag 13 april 2020 12:10 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik wil geen motor, dus dan is het zinloos om tijd en lessen te verkwanselen aan leren schakelen. Ik wil een maxiscooter of een driewieler. Géén schakelmotor en ook geen automaatmotor.

Hoe comfortabel is zo een maxiscooter tegenover een 50cc scootertje?
Als je denkt dat motorrijlessen alleen over het leren van schakelen gaat dan ben je enorm naïef.

Wat mij betreft maken ze dat hele scooterspul ook motor rijbewijs plichtig. @TS is een goed voorbeeld waarom dat nodig is.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2020 14:10:31 ]
pi_192597742
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 13:55 schreef Fer het volgende:

[..]

Waarom niet? Alsof die examinator 1,5m achter je lesmotor gaat rijden.
Vraag dat aan het CBR?
pi_192598615
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 14:08 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Als je denkt dat motorrijlessen alleen over het leren van schakelen gaat dan ben je enorm naïef.

Wat mij betreft maken ze dat hele scooterspul ook motor rijbewijs plichtig. @:ts is een goed voorbeeld waarom dat nodig is.
Waar stel ik dat ik denk dat lessen alleen over het leren van schakelen gaat? Ik zeg alleen dat ik niet hoef te leren schakelen als ik louter automaat wil rijden.

Als je scooter rijdt heeft het leren schakelen geen enkele toegevoegde waarde, dus waarom ik een goed voorbeeld zou zijn van het hele scooterspul motorrijbewijs waardig zou moeten worden is mij een raadsel.

Buiten dat slaat het nergens op wat je zegt.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192598680
Ik overweeg toch gewoon dat rijbewijs, alleen dan met code 78 als aantekening.

Het heeft niets met luiheid te maken. Als je geen interesse hebt om motor te rijden, maar louter scooter, dan volstaat het A2 rijbewijs met code 78 gewoon prima.

Daar leer je namelijk ALLES mee wat je ook met het volledige A rijbewijs leert, met de enige uitzondering het schakelen. Dus alles qua voertuigkennis, veiligheid, plaats op de weg etc etc.

Waarom je stelt dat ik denk dat lessen alleen over het leren schakelen gaat en mij als voorbeeld stelt is mij een raadsel. Beter hou je je uitermate dom gelul gewoon voor je, want het voegt niets toe.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192599170
quote:
3s.gif Op maandag 13 april 2020 16:40 schreef vosss het volgende:

[..]

Waar stel ik dat ik denk dat lessen alleen over het leren van schakelen gaat? Ik zeg alleen dat ik niet hoef te leren schakelen als ik louter automaat wil rijden.

Als je scooter rijdt heeft het leren schakelen geen enkele toegevoegde waarde, dus waarom ik een goed voorbeeld zou zijn van het hele scooterspul motorrijbewijs waardig zou moeten worden is mij een raadsel.

Buiten dat slaat het nergens op wat je zegt.
Het zal idd wel nergens op slaan wat ik zeg, maar het is wel waar.
pi_192599306
quote:
6s.gif Op maandag 13 april 2020 17:18 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Het zal idd wel nergens op slaan wat ik zeg, maar het is wel waar.
Nee dat is het niet, want ik zeg nergens hetgeen jij mij van beticht :*
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192601866
Man je kan toch ook gewoon schakelen in een auto! Waarom overweeg je dan ook op een a rijbewijs te halen met beperkingen? |:(

Straks heb je je rijbewijs en rij met je scooter :') een keer mee met een paar maten die een echte motor hebben. En dan kom je er achter dat je ze niet bij kan houden in de lange bochten omdat je niks tussen je benen hebt en wil je toch echte motor en een normaal a rijbewijs...
pi_192601978
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 19:44 schreef ColtZ40 het volgende:
Man je kan toch ook gewoon schakelen in een auto! Waarom overweeg je dan ook op een a rijbewijs te halen met beperkingen? |:(

Straks heb je je rijbewijs en rij met je scooter :') een keer mee met een paar maten die een echte motor hebben. En dan kom je er achter dat je ze niet bij kan houden in de lange bochten omdat je niks tussen je benen hebt en wil je toch echte motor en een normaal a rijbewijs...
Nee dat wil ik niet. Ik wil gewoon op mn gemak naar het werk kneuren en niet met 1000 miljard pk bij elk stoplicht burnouts en wheelies maken en zo hard en plat mogelijk door de bocht. Ik ben 44, die tijd heb ik wel gehad, dankje :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 13 april 2020 @ 20:02:17 #24
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_192602213
Man man man doe niet zo achterlijk eigenwijs en haal gewoon het regulier A-rbw. Kleine moeite, en dan kan je ook nog eens een keer op een echte motor stappen ipv op zo'n suffe pleepot op wielen. Automobilisten die op een motorscooter stappen :') :') :') .

Oh, en als je dan toch overweegt om voor lul te staan op zo'n belachelijke driewieler dan kan je er maar beter zo'n vlaggetje aan hangen:

Huilen dan.
  maandag 13 april 2020 @ 20:02:51 #25
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_192602224
quote:
7s.gif Op maandag 13 april 2020 19:49 schreef vosss het volgende:

[..]

Nee dat wil ik niet. Ik wil gewoon op mn gemak naar het werk kneuren en niet met 1000 miljard pk bij elk stoplicht burnouts en wheelies maken en zo hard en plat mogelijk door de bocht. Ik ben 44, die tijd heb ik wel gehad, dankje :)
Weet je wat? Blijf jij maar lekker in de auto zitten, is beter voor iedereen.
Huilen dan.
pi_192602243
quote:
7s.gif Op maandag 13 april 2020 19:49 schreef vosss het volgende:

[..]

Nee dat wil ik niet. Ik wil gewoon op mn gemak naar het werk kneuren en niet met 1000 miljard pk bij elk stoplicht burnouts en wheelies maken en zo hard en plat mogelijk door de bocht. Ik ben 44, die tijd heb ik wel gehad, dankje :)
Ik ben 43, 15 jaar diverse motorscooters gehad. Bewust een scooter omdat die niet zo hard gaan en ik mij niet zo goed kon beheersen. 2 jaar geleden een keer met een paar maten op pad gegaan met een Honda Sh300(geweldige scooter btw) en ik was om.

Gewoon een normaal motorrijbewijs halen en dan kan je nog alle kanten op. ^O^
  maandag 13 april 2020 @ 20:04:59 #27
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_192602272
Ik vraag me eigenlijk wel af waarom TS een topic opent, op advies zit hij duidelijk niet te wachten.
Huilen dan.
pi_192602350
Is zo'n BRP Can-Am Spyder niet iets?

Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192602787
Waarom staat iedereen zo te zeiken over de a automaat rijbewijs ?
Laat hem lekker halen dat ding.

Ik ken iemand die een dikke Suzuki 1000cc 150 pk motor heeft
En waar komt hij mee naar zijn werk dagelijks ?
Met een Vespa 300cc scooter .
Heerlijke rijden ontspannen naar zijn werk.
Hoef niet te schakelen met de file en de mag ook zo de pont over op de fiets gedeelte.

Dus ts
Vraag niet aan die sukkels hier die denken dat alles geschakeld moet zijn met liefst 200pk op de achterwiel.
Tenslotte zo scooter is beter dan zo brede 3 wieler MP3 .

Tenslotte je kan altijd later naar een volledige a rijbewijs.
Dan hoef je alleen de motor beheersing te gaan doen.
pi_192605949
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 20:09 schreef StateOfMind het volgende:
Is zo'n BRP Can-Am Spyder niet iets?

[ afbeelding ]
Die zijn echt gruwelijk. Wat een lawaai ook :D
Facts don't care about your feelings
pi_192606193
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 20:09 schreef StateOfMind het volgende:
Is zo'n BRP Can-Am Spyder niet iets?

[ afbeelding ]
Die zitten ruim boven het budget wat ik uit zou willen geven.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 13 april 2020 @ 23:53:39 #32
74056 crew  ToT
pi_192606250
Gozerdt, je bent geen gehandicapte bejaarde. Ga gewoon voor een normaal motorrijbewijs + fatsoenlijke motor. Past veel beter bij je.
pi_192606327
quote:
2s.gif Op maandag 13 april 2020 23:53 schreef ToT het volgende:
Gozerdt, je bent geen gehandicapte bejaarde. Ga gewoon voor een normaal motorrijbewijs + fatsoenlijke motor. Past veel beter bij je.
Met alle respect, maar kunnen al die leernichten niet gewoon even opflikkeren? Ik wil geen gewone motor! Ik wil een motorscooter of zo een driewieler en wat de zogenaamde echte echte motorrijders daar van vinden zal me godverdomme aan mijn dikke ballen jeuken! :( }:| :r

Zo. Dat is eruit. Tijd voor nog een biertje. Proost @ToT :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 14 april 2020 @ 00:08:18 #34
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_192606402
Nou, dan doe je dat toch.
Huilen dan.
pi_192608127
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 23:23 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Die zijn echt gruwelijk. Wat een lawaai ook :D
Bij mij in het dorp rijdt er een.
Zo verschrikkelijk gaaf _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192608145
quote:
7s.gif Op maandag 13 april 2020 23:47 schreef vosss het volgende:

[..]

Die zitten ruim boven het budget wat ik uit zou willen geven.
Ik zie net wat die dingen kosten ja.
Budget verhogen voor een occasion is geen optie?
Je hebt dan iets voor woon-werkverkeer, maar ook ook iets wat verschrikkelijk fun is.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 14 april 2020 @ 09:01:22 #37
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_192608343
Zo'n driewieler is wel wat ja.

Alle nadelen van een auto en die van een motor in 1 apparaat. Prima oplossing voor mensen die niet kunnen schakelen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 14 april 2020 @ 09:02:23 #38
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_192608354
quote:
14s.gif Op maandag 13 april 2020 17:26 schreef vosss het volgende:

[..]

Nee dat is het niet, want ik zeg nergens hetgeen jij mij van beticht :*
Behalve in de OP dan.
quote:
of mijn motorrijbewijs A2 met code 78 halen
(flikker op met schakelen :r )
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_192608976
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 20:09 schreef StateOfMind het volgende:
Is zo'n BRP Can-Am Spyder niet iets?

[ afbeelding ]
Ja die is gaaf. Mag zelfs zonder helm :+
.
pi_192609013
Ik heb het topic nog niet doorgelezen, maar mijn advies zou zijn om gewoon voor je A rijbewijs te gaan. Dan kun je toch op een scootertje rijden als je dat wil, maar mocht je willen, heb je meteen je A in the pocket.
pi_192609364
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 09:52 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Ik heb het topic nog niet doorgelezen, maar mijn advies zou zijn om gewoon voor je A rijbewijs te gaan. Dan kun je toch op een scootertje rijden als je dat wil, maar mocht je willen, heb je meteen je A in the pocket.
:') ga het topic eerst lezen.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 14 april 2020 @ 10:37:23 #42
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_192609678
"Leren schakelen" :')

Elke lul kan schakelen. Dat je het niet wil doen of een automaat koopt is logisch want schakelen is niet meer van deze tijd en meer iets voor tryhards, maar een rijbewijs halen is wel zo makkelijk mocht je een keer een leenvoertuig meekrijgen
pi_192617773
Bij gebrek aan motor topics: en vriend van mij is 20 en wil graag voor zijn A rijbewijs gaan. Officieel mag je voor je 21ste niet rijlessen op een A motor.

Nu stelt de rijschool voor om te lessen op een a2 motor en dan na zijn verjaardag(in mei) examen te doen op een A motor. Dat schijnt perfect legaal te zijn omdat voor het examen niet van belang is waarop je gelest hebt en uiteraard beweerd de rijschool dat het verschil niet zo groot is.

Wat moet ik daarvan denken?? Mij lijkt het verschil aardig groot.

[ Bericht 9% gewijzigd door TjjWester op 14-04-2020 19:08:02 ]
speak only if it improves the silence.
pi_192618550
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 18:42 schreef TjjWester het volgende:
Bij gebrek aan motor topics: en vriend van mij is 20 en wil graag voor zijn A rijbewijs gaan. Officieel mag je voor je 21ste niet rijlessen op een A motor.

Nu stelt de rijschool voor om te lessen op een a2 motor en dan na zijn verjaardag(in mei) examen te doen op een A motor. Dat schijnt perfect legaal te zijn omdat voor het examen niet van belang is waarop je gelest hebt en uiteraard beweerd de rijschool dat het verschil niet zo groot is.

Wat moet ik daarvan denken?? Mij lijkt het verschil aardig groot.

Weinig verschil, bij veel teruggekeurde lesmotoren merk je het verschil pas als je op de snelweg het gas goed opentrekt en je voor de wet al veel te hard rijdt.
pi_192619056
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 18:42 schreef TjjWester het volgende:
Bij gebrek aan motor topics
PTA / Motorrijles #76 - If you're going to get off, stop first!
PTA / Motorclub topic #1242 Start of season approaching..
:?
quote:
: en vriend van mij is 20 en wil graag voor zijn A rijbewijs gaan. Officieel mag je voor je 21ste niet rijlessen op een A motor.

Nu stelt de rijschool voor om te lessen op een a2 motor en dan na zijn verjaardag(in mei) examen te doen op een A motor. Dat schijnt perfect legaal te zijn omdat voor het examen niet van belang is waarop je gelest hebt en uiteraard beweerd de rijschool dat het verschil niet zo groot is.

Wat moet ik daarvan denken?? Mij lijkt het verschil aardig groot.

Da's een prima plan, met het type motoren waar een rijschool mee lest is het verschil niet zo groot als tussen A1 en A2.
  dinsdag 14 april 2020 @ 20:12:53 #46
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_192619547
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 18:42 schreef TjjWester het volgende:
uiteraard beweerd de rijschool dat het verschil niet zo groot is.

Wat moet ik daarvan denken?? Mij lijkt het verschil aardig groot.

Nee hoor, die rijschool heeft gelijk. Bij de types die voor rijlessen gebruikt worden valt dat verschil heel erg mee.
Huilen dan.
  donderdag 16 april 2020 @ 16:33:51 #47
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_192650716
Zon driewieler is ideaal om mee naar de stad te knallen. Flikker je tenminste niet om met een paar kopstoten in je nek.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_192730184
Als je een drie wieler wilt, bestaan er nog meer dingen dan een MP3, want die vind ik idd lelijk.

Anders een Aprilia Fuoco geen optie?

Marktplaats voorbeeld:
https://link.marktplaats.nl/m1539744303 (dit is puur een voorbeeld)

Ik zou voor jou situatie lekker een 3 wieler halen, want IN MIJN OGEN, veiliger, makkelijker te parkeren (geen gezeik met omvallen) en rijd nog behoorlijk goed IMHO. Je zegt zelf dat je niet geïnteresseerd bent in het rijden an sich... (ik heb zelf een motorrijbewijs moet je nagaan). Dus dan zou ik lekker zoeits halen. En je zit wat meer beschut bij regen enzo IMHO.

En hoeft geen rijbewijs te halen, opstappen en wegrijden.
pi_192730368
quote:
10s.gif Op donderdag 16 april 2020 16:33 schreef fathank het volgende:
Zon driewieler is ideaal om mee naar de stad te knallen. Flikker je tenminste niet om met een paar kopstoten in je nek.
Klopt.

Scheelt ook in de aanschaf van motorkleding want je valt toch niet om. En als er een gordel op zit ook geen helmplicht, bespaar je nog meer geld.

Zit zelf te kijken naar Fuoco, maar m'n vriendin wil dan niet meer bij mij achterop omdat "je er uit ziet als een gehandicapte op zo'n ding".
pi_192731149
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:49 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Klopt.

Scheelt ook in de aanschaf van motorkleding want je valt toch niet om. En als er een gordel op zit ook geen helmplicht, bespaar je nog meer geld.

Jij denkt dat motorkleding alleen nuttig is als je omvalt? En wat als je een ongeluk krijgt. Geheid dat je dan ook van zo'n driewieler loskomt en even wat vel achterlaat op het asfalt als je daar met je spijkerbroek en t-shirtje overheen rolt
Het is wat.......
pi_192731317
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 12:31 schreef gooddaddy het volgende:

[..]

Jij denkt dat motorkleding alleen nuttig is als je omvalt? En wat als je een ongeluk krijgt. Geheid dat je dan ook van zo'n driewieler loskomt en even wat vel achterlaat op het asfalt als je daar met je spijkerbroek en t-shirtje overheen rolt
Gewoon zoals Fathank zei extra kopstootje nemen. Dronken mensen raken minder snel gewond.

Maar zou voor de veiligheid ook gewoon een helm dragen. Als iemand je van de zijkant aanrijdt smak je alsnog keihard op het asfalt ook al zit je lekker vast met je gordel.

Aan de andere kant, in de binnenstad is een snorfiets meestal sneller dan ik ben en die rijden ook zonder helm. En die kunnen ook gewoon aan worden gereden als ze met 40km/u over het fietspad voor een uitrit langsrijden. Maarja dat is een eigen keuze natuurlijk,
pi_192829955
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:39 schreef yup het volgende:
Als je een drie wieler wilt, bestaan er nog meer dingen dan een MP3, want die vind ik idd lelijk.

Anders een Aprilia Fuoco geen optie?

Marktplaats voorbeeld:
https://link.marktplaats.nl/m1539744303 (dit is puur een voorbeeld)

Ik zou voor jou situatie lekker een 3 wieler halen, want IN MIJN OGEN, veiliger, makkelijker te parkeren (geen gezeik met omvallen) en rijd nog behoorlijk goed IMHO. Je zegt zelf dat je niet geïnteresseerd bent in het rijden an sich... (ik heb zelf een motorrijbewijs moet je nagaan). Dus dan zou ik lekker zoeits halen. En je zit wat meer beschut bij regen enzo IMHO.

En hoeft geen rijbewijs te halen, opstappen en wegrijden.
Ik heb er nog eens goed over nagedacht en besloten om een Qooder QV3 te kopen ergens begin augustus.

Die werkt volgens een heel ander principe dan de MP3, Metropolis en Fuoco.

Kennelijk van de bedenker (van het kantelsysteem) van de Piaggio MP3. Alleen dan beter.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192856352
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:39 schreef yup het volgende:
Als je een drie wieler wilt, bestaan er nog meer dingen dan een MP3, want die vind ik idd lelijk.

Anders een Aprilia Fuoco geen optie?

Marktplaats voorbeeld:
https://link.marktplaats.nl/m1539744303 (dit is puur een voorbeeld)

Ik zou voor jou situatie lekker een 3 wieler halen, want IN MIJN OGEN, veiliger, makkelijker te parkeren (geen gezeik met omvallen) en rijd nog behoorlijk goed IMHO. Je zegt zelf dat je niet geïnteresseerd bent in het rijden an sich... (ik heb zelf een motorrijbewijs moet je nagaan). Dus dan zou ik lekker zoeits halen. En je zit wat meer beschut bij regen enzo IMHO.

En hoeft geen rijbewijs te halen, opstappen en wegrijden.
Dat is net even te kort door de bocht. Je mag namelijk tegenwoordig niet meer met alleen een rijbewijs B op een MP3 stappen tenzij je je B voor een bepaalde datum gehaald hebt. Ik meen dat die datum 1-1-2013 is.
  woensdag 29 april 2020 @ 12:52:33 #54
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192856844
quote:
14s.gif Op maandag 27 april 2020 16:14 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik heb er nog eens goed over nagedacht en besloten om een Qooder QV3 te kopen ergens begin augustus.

Die werkt volgens een heel ander principe dan de MP3, Metropolis en Fuoco.

Kennelijk van de bedenker (van het kantelsysteem) van de Piaggio MP3. Alleen dan beter.

:)
Dat klinkt nogal Chinees.. weet je dat zéker? :X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_192856940
quote:
7s.gif Op woensdag 29 april 2020 12:52 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat klinkt nogal Chinees.. weet je dat zéker? :X
Zwitsers naar ik begreep.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192856959
Ben eigenlijk wel nieuwsgierig waarom je voor een driewieler gaat voor woonwerkverkeer. Tussen de file door zal die al snel te breed voor zijn terwijl je wel gewoon last houd van regen enzovoort.

Op 80 wegen zit tussen de file door er sowieso al niet in voor zover inhalen op die wegen uberhaupt al is toegestaan.
  woensdag 29 april 2020 @ 13:11:03 #57
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_192857071
quote:
7s.gif Op woensdag 29 april 2020 13:00 schreef vosss het volgende:

[..]

Zwitsers naar ik begreep.
Enorme fabriek :)

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_192857201
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 13:11 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Enorme fabriek :)

[ afbeelding ]
Het lijkt mij dat dat een kantoor is.

Buiten dat zal het me jeuken hoe groot een fabriek is.

Overigens is de Yamaha Tricity 300 ook een optie tegen die tijd. Afhankelijk van of die dan leverbaar is en de prijs. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 29 april 2020 @ 13:22:14 #59
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_192857237
quote:
7s.gif Op woensdag 29 april 2020 13:19 schreef vosss het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat dat een kantoor is.

Buiten dat zal het me jeuken hoe groot een fabriek is.

Het zal mij helemaal jeuken.
Maar een Zwitsers product is het niet. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_192857331
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 13:22 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Het zal mij helemaal jeuken.
Maar een Zwitsers product is het niet. :P
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Qooder
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192857405
quote:
14s.gif Op maandag 27 april 2020 16:14 schreef vosss het volgende:
Kennelijk van de bedenker (van het kantelsysteem) van de Piaggio MP3. Alleen dan beter.
Beter dan het kantelsysteem van de eerste A-klasse van Mercedes wordt het niet :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192857415
quote:
11s.gif Op woensdag 29 april 2020 13:33 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Beter dan het kantelsysteem van de eerste A-klasse van Mercedes wordt het niet :7
:')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 29 april 2020 @ 13:40:23 #63
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_192857494
quote:
Dat ze in Zwitserland een (hoofd)kantoor hebben maakt het geen Zwitsers product hè :') . Als Zwitsers zo'n ding zouden maken dan zou je er geen kunnen kopen voor een paar duizend euro.

't Spul wordt door Kymco gemaakt, in Taiwan, en door Italianen in elkaar geschroefd.
Huilen dan.
  woensdag 29 april 2020 @ 13:48:20 #64
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_192857620
quote:
7s.gif Op woensdag 29 april 2020 13:40 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dat ze in Zwitserland een (hoofd)kantoor hebben maakt het geen Zwitsers product hè :') . Als Zwitsers zo'n ding zouden maken dan zou je er geen kunnen kopen voor een paar duizend euro.

't Spul wordt door Kymco gemaakt, in Taiwan, en door Italianen in elkaar geschroefd.
Hemelsbreed is het nog geen 25 km naar de Guzzi factory. Het zal toch niet? :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_192857954
quote:
7s.gif Op woensdag 29 april 2020 13:40 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dat ze in Zwitserland een (hoofd)kantoor hebben maakt het geen Zwitsers product hè :') . Als Zwitsers zo'n ding zouden maken dan zou je er geen kunnen kopen voor een paar duizend euro.

't Spul wordt door Kymco gemaakt, in Taiwan, en door Italianen in elkaar geschroefd.
Niks mis met kymco. Die maken al jaren kwaliteit. In die mate zelfs dat bv een BMW onderdelen voor hun motorscooters door kymco laat maken.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192858005
De motor zelf dus. Dat zou BMW niet doen als kymco rotzooi zou leveren.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 29 april 2020 @ 14:15:24 #67
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_192858060
quote:
7s.gif Op woensdag 29 april 2020 14:08 schreef vosss het volgende:

[..]

Niks mis met kymco. Die maken al jaren kwaliteit. In die mate zelfs dat bv een BMW onderdelen voor hun motorscooters door kymco laat maken.

:)
Ik zeg nergens iets over Kymco. Ik zeg alleen dat dat ding met de beste wil van de wereld geen Zwitsers product te noemen is.
Huilen dan.
pi_192858308
quote:
7s.gif Op woensdag 29 april 2020 14:15 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ik zeg nergens iets over Kymco. Ik zeg alleen dat dat ding met de beste wil van de wereld geen Zwitsers product te noemen is.
Ja en. Een iPhone is ook geen Amerikaans product te noemen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192859403
quote:
7s.gif Op woensdag 29 april 2020 13:40 schreef Isdatzo het volgende:

't Spul wordt door Kymco gemaakt, in Taiwan, en door Italianen in elkaar geschroefd.
Heb je daar toevallig een bron van? Ik wist dit nog niet en zo 123 met google vind ik het ook niet :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 29 april 2020 @ 16:03:22 #70
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_192859655
A rijbewijs zeker halen want rijinstructies en daarmee een veel beter bewustzijn van waar je mee bezig bent.
Weet van alles een beetje maar net niets.
  woensdag 29 april 2020 @ 16:44:20 #71
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_192860119
quote:
7s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:47 schreef vosss het volgende:

[..]

Heb je daar toevallig een bron van? Ik wist dit nog niet en zo 123 met google vind ik het ook niet :@
Op advrider.com heeft iemand dat van Qooder (destijds nog Quadro) te horen gekregen als antwoord op de vraag waar productie nou eigenlijk plaatsvond.
Huilen dan.
pi_193197708
quote:
2s.gif Op maandag 13 april 2020 12:08 schreef junkiexp het volgende:
Gewoon A halen man, is niet zo heel moeilijk en dan kan je alles kiezen wat je wil.
Met die invalidenscooters heb je alsnog niet alle voordelen van een motor, stuk breder en minder wendbaar.
Minder wendbaar is onzin, motorscooters en zeker de desbetreffende gevallen zijn alles behalve minder wendbaar. Daarnaast zie ik alleen maar meer voordelen. Zoals bijvoorbeeld liters opbergruimte in je buddy. Of zie jij het als een voordeel om je helm overal mee naar toe te moeten zeulen? Motorscooters hebben vaak ruimte voor twee helmen en zelfs dan nog ruimte over. Lijkt me toch vrij lastig om voor elk klein dingetje een tas te moeten meenemen als je met de motor ergens naartoe gaat. Kan aan mij liggen ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Tydi12 op 18-05-2020 21:16:51 (.) ]
pi_193197929
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 19:44 schreef ColtZ40 het volgende:
Man je kan toch ook gewoon schakelen in een auto! Waarom overweeg je dan ook op een a rijbewijs te halen met beperkingen? |:(

Straks heb je je rijbewijs en rij met je scooter :') een keer mee met een paar maten die een echte motor hebben. En dan kom je er achter dat je ze niet bij kan houden in de lange bochten omdat je niks tussen je benen hebt en wil je toch echte motor en een normaal a rijbewijs...
Dit is echt de grootste misvatting ooit over motorscooters. Natuurlijk klopt dit als je met een 300cc motorscooter meerijdt met 600/100cc motoren. Logisch. Maar dat zou ook gebeuren als je mee zou rijden met een 300cc motor. Als je voor snelheid gaat en wilt "meekomen" moet je is kijken naar de Kymco Ak550i of de gilera gp 800. Beide beestachtig snel. Op een lang recht stuk zullen ze onderdoen voor een 1000cc supersport maar hè niet heel gek met die extra cc'tjes. Daarnaast gaat het erom wie de bestuurder is en niet watvoor motor(scooter) het is.
pi_193198018
quote:
10s.gif Op maandag 13 april 2020 20:04 schreef Isdatzo het volgende:
Ik vraag me eigenlijk wel af waarom TS een topic opent, op advies zit hij duidelijk niet te wachten.
Hilarisch. Als die oude lullen gelijk triggered zodra iemand over een motorscooter begint. Zoals ik het zie geeft niemand advies maar proberen ze hem om te halen om motor te gaan rijden ipv motorscooter ;') dat was niet z'n vraag vgm?
pi_193206252
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:13 schreef Tydi12 het volgende:

[..]

Minder wendbaar is onzin, motorscooters en zeker de desbetreffende gevallen zijn alles behalve minder wendbaar. Daarnaast zie ik alleen maar meer voordelen. Zoals bijvoorbeeld liters opbergruimte in je buddy. Of zie jij het als een voordeel om je helm overal mee naar toe te moeten zeulen? Motorscooters hebben vaak ruimte voor twee helmen en zelfs dan nog ruimte over. Lijkt me toch vrij lastig om voor elk klein dingetje een tas te moeten meenemen als je met de motor ergens naartoe gaat. Kan aan mij liggen ;)
Jij rijdt zeker met een motorscooter?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_193206687
Motorscooters zijn voor mensen die zittend plassen en hun onderbroek aanhouden tijdens het douchen op de sportvereniging
pi_193229385
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:26 schreef Tydi12 het volgende:

[..]

Als je voor snelheid gaat en wilt "meekomen" moet je is kijken naar de Kymco Ak550i of de gilera gp 800. Beide beestachtig snel. Op een lang recht stuk zullen ze onderdoen voor een 1000cc supersport maar hè niet heel gek met die extra cc'tjes.
54 en 75 pk op veel te veel kilo's, beestachtig hoor
  woensdag 20 mei 2020 @ 20:01:13 #78
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193229583
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 19:51 schreef Maegrim het volgende:

[..]

54 en 75 pk op veel te veel kilo's, beestachtig hoor
De straatstenen zijn hun leven niet meer zeker dan _O_
Huilen dan.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 16:38:34 #79
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193275296
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_193436097
nou zit ie op tweakers te zieken :')
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:25:45 #81
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_193453163
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:13 schreef Maegrim het volgende:
nou zit ie op tweakers te zieken :')
En dan geen linkje posten :{
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_193454695
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:25 schreef fathank het volgende:

[..]

En dan geen linkje posten :{
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1932058/715

:7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 3 juni 2020 @ 19:49:22 #83
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_193458412
quote:
_O_ mooie brommert
pi_193470064
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:13 schreef Maegrim het volgende:
nou zit ie op tweakers te zieken :')
Hey achterlijke arrogante teringlijer, ik zit helemaal niet te zieken. Ik stel gewoon normale vragen.

:r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193470078
ja daar kwam ik na het lezen ook achter _O-
pi_193470088
blijft wel over dat je ook daar geen advies wenst
pi_193470127
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 14:05 schreef Maegrim het volgende:
ja daar kwam ik na het lezen ook achter _O-
Godtering. Post dan niet man :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193470151
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 14:05 schreef Maegrim het volgende:
blijft wel over dat je ook daar geen advies wenst
Onzin. Finaal en compleet.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193470179
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:30 schreef Tydi12 het volgende:

[..]

Hilarisch. Als die oude lullen gelijk triggered zodra iemand over een motorscooter begint. Zoals ik het zie geeft niemand advies maar proberen ze hem om te halen om motor te gaan rijden ipv motorscooter ;') dat was niet z'n vraag vgm?
En dit.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 4 juni 2020 @ 14:20:17 #90
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_193470323
Zo'n "speciaal" rijbewijs lijkt mij wel wat voor TS. Net iets makkelijker dan een grotemensenrijbewijs en toch stoerder dan met de "speciale" bus. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_193471098
Er valt weinig advies te halen over driewielige motorscooters en quads op autokenteken in een motortopic, sorry hoor
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')