Een bron of specifieke gebruikers heb ik niet maar tussen de regels door valt wel te lezen dat sommigen het absoluut niet erg zouden vinden als stenen winkels zouden verdwijnen omdat online winkelen zo makkelijk is.quote:Op zondag 26 april 2020 05:57 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Heb je daar een bron voor of zou je 1 of 2 users in deze reeks kunnen noemen? Ik denk dat je het signaleren van een beweging (dat winkels gaan verdwijnen) verwart met de wens dat dat zo geweldig is. Je kunt immers nú alles al online kopen (boodschappen, kleding, reizen, auto's, huizen), daar hoeven de stenen winkels toch niet eerst voor te verdwijnen?
dat beleid heeft Zalando in Nederland ook al..quote:Op zondag 26 april 2020 19:22 schreef spectrumanalyser het volgende:
in Engeland hebben sommige webshops al een beleid dat je niet meer welkom bij als je te veel items hebt teruggestuurd.
dat is niet bekend.quote:Op zondag 26 april 2020 19:47 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
dat beleid heeft Zalando in Nederland ook al..
En op dat label staat dan "goedkope hoer" ofzo?quote:Op zondag 26 april 2020 20:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
dat is niet bekend.
ik weet wel dat Zalando bij dameskleding een extra label aan de kleding vastmaakt, aan de buitenzijde. zodra je dat label eraf haalt mag je het kledingstuk niet meer retour sturen. dat moet voorkomen dat vrouwen een avondje in een jurk lopen en het daarna retourneren.
de retouraantallen zijn nog altijd 50%.
ivm corona staat er "Houd afstand, ik ruft als je te dichtbij komt"quote:Op zondag 26 april 2020 20:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
En op dat label staat dan "goedkope hoer" ofzo?
Er zijn maar zat detailhandels zaken die geen last hebben van concurrentie met internet gezien specialistische kennis. Vastgoedhuren en in mindere mate parkeerbeleid zijn wel een groot probleem. Het zijn vooral de oudere zaken met een pand in eigen bezit die overleven, maar door gebrek aan opvolging sterven ook die langzaam uit.quote:Op zondag 26 april 2020 12:49 schreef ConnerJohn het volgende:
Online verkoop is een deel van het probleem voor fysieke winkels, Er zijn gewoon teveel winkels. Iedere gemeente wordt lekker gemaakt met een plan van als we een winkelcentrum of boulevard maken dan is dat goed voor de werkgelegenheid, lokale economie enz enz. Probleem is alleen dat verhuurders te hoge prijzen vragen. Als de bezoekersaantallen dalen in zo'n centrum of straat dan zou de huur ook lager moeten worden maar daar beginnen ze niet aan want de waarde van het vastgoed is gekoppeld aan de huurprijs. Men laat een winkel liever leegstaan dan dat de huur realistischer wordt. Daarom zie je ook overal dezelfde winkels want er zijn maar een beperkt aantal bedrijven die winkels kunnen veroorloven op a-locates.
nope, van zeer dichtbij ken ik iemand die er niet meer mag bestellen. Ze droeg het niet, netjes passen en terugsturen. Maar van de 25 kledingstukken hield ze er 1. Meerdere keren gedaan en toen einde oefening.quote:Op zondag 26 april 2020 20:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
dat is niet bekend.
ik weet wel dat Zalando bij dameskleding een extra label aan de kleding vastmaakt, aan de buitenzijde. zodra je dat label eraf haalt mag je het kledingstuk niet meer retour sturen. dat moet voorkomen dat vrouwen een avondje in een jurk lopen en het daarna retourneren.
de retouraantallen zijn nog altijd 50%.
Dat is ook wel terecht. Maar hoe controleer je dat? Bankgegevens? Bezorgadres?quote:Op zondag 26 april 2020 22:34 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
nope, van zeer dichtbij ken ik iemand die er niet meer mag bestellen. Ze droeg het niet, netjes passen en terugsturen. Maar van de 25 kledingstukken hield ze er 1. Meerdere keren gedaan en toen einde oefening.
wat is jouw mening daarover?quote:Op zondag 26 april 2020 22:34 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
nope, van zeer dichtbij ken ik iemand die er niet meer mag bestellen. Ze droeg het niet, netjes passen en terugsturen. Maar van de 25 kledingstukken hield ze er 1. Meerdere keren gedaan en toen einde oefening.
quote:Zalando, expert op het gebied van retouren, ontkent tegenover de Consumentenbond met een zwarte lijst te werken. Gratis retourneren is immers één van de drijvende krachten achter het succes van de Duitse retailer. "Wij zien het zo: in een gewone winkel vraagt men ook geen geld om kleding te mogen passen, dus waarom zouden wij dat wel doen?"
Dat moet haast wel op postcode gaan van het bezorgadres. Zo doen Klarna en Afterpay het ook.quote:Op zondag 26 april 2020 22:57 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat is ook wel terecht. Maar hoe controleer je dat? Bankgegevens? Bezorgadres?
Terecht. Dit maakt online winkelen duurder dan nodig, vooral voor degenen die wél thuis even hun maat checken en niks of veel minder terug sturen.quote:Op zondag 26 april 2020 22:34 schreef Speekselklier het volgende:
nope, van zeer dichtbij ken ik iemand die er niet meer mag bestellen. Ze droeg het niet, netjes passen en terugsturen. Maar van de 25 kledingstukken hield ze er 1. Meerdere keren gedaan en toen einde oefening.
moet ik overal een mening over hebben?quote:
Want de woningen ernaast mogen ook niet meer bestellen?quote:Op zondag 26 april 2020 23:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Dat moet haast wel op postcode gaan van het bezorgadres. Zo doen Klarna en Afterpay het ook.
je zal maar net zijn of haar buurman zijn.
je bent toch klant? dan hebben ze je gegevens.quote:Op zondag 26 april 2020 22:57 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat is ook wel terecht. Maar hoe controleer je dat? Bankgegevens? Bezorgadres?
een account de toegang ontzeggen is eenvoudig.quote:Op maandag 27 april 2020 14:46 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
je bent toch klant? dan hebben ze je gegevens.
Je kunt toch simpel 1 huisnummer blokkeren, hoe ingewikkeld kan het zijn?quote:Op maandag 27 april 2020 14:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
een account de toegang ontzeggen is eenvoudig.
echter voorkom je dan niet dat iemand een nieuw account aanmaakt en vrolijk doorgaat.
als je een in straat woont met tokkies moet je er niet van opkijken dat jij geen gebruik kunt maken van Klarna/Afterpay. of dat ze vragen gaan stellen bij het afsluiten van een mobiel abonnement.
misschien omdat 1 huisnummer blokkeren niet doeltreffend genoeg is?quote:Op maandag 27 april 2020 16:34 schreef Ronald het volgende:
[..]
Je kunt toch simpel 1 huisnummer blokkeren, hoe ingewikkeld kan het zijn?
Mijn broer woonde in een studentenhuis, en iemand die daar eerder had gewoond was wanbetaler bij een telefoonboer. Heel het huis kom daar geen abonnementen meer afsluiten. Het gebeurt dus welquote:Op maandag 27 april 2020 14:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
een account de toegang ontzeggen is eenvoudig.
echter voorkom je dan niet dat iemand een nieuw account aanmaakt en vrolijk doorgaat.
als je een in straat woont met tokkies moet je er niet van opkijken dat jij geen gebruik kunt maken van Klarna/Afterpay. of dat ze vragen gaan stellen bij het afsluiten van een mobiel abonnement.
Had een klasgenoot welke het ook had gehad, die houdt niet van normaal winkelen.quote:Op zondag 26 april 2020 22:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
wat is jouw mening daarover?
Esprit accepteert geen bestellingen meer nadat er eenmalig 90% retour is gekomen. Dan is Zalando nog coulant dat je dit twee keer kunt flikken.
een aantal jaar geleden beweerde Zalando nog geen zwarte lijst te hanteren.
[..]
tering wat asociaal en dan nog denken dat ze het netjes doetquote:Op zondag 26 april 2020 22:34 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
nope, van zeer dichtbij ken ik iemand die er niet meer mag bestellen. Ze droeg het niet, netjes passen en terugsturen. Maar van de 25 kledingstukken hield ze er 1. Meerdere keren gedaan en toen einde oefening.
dat is ook mijn mening. als je weet hoeveel tijd en moeite er in zit en dat het na retour is veel gevallen niet mogelijk is om opnieuw te verkopen...quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
tering wat asociaal en dan nog denken dat ze het netjes doet
Klopt, maar het omgekeerde is ook waar.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
dat is ook mijn mening. als je weet hoeveel tijd en moeite er in zit en dat het na retour is veel gevallen niet mogelijk is om opnieuw te verkopen...
ja zo snap ik het ook wel dat online shoppen zo 'populair' is.
Het probleem is dat je niet op de vermelde maten kunt vertrouwen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:26 schreef Speekselklier het volgende:
Ik betrap me er ook wel op dat ik vier artikelen bestel waarvan er dan drie tegenvallen.
Kleur past net niet bij mijn jarretels en zo.
Dit idd, ik snap niet dat ze dat niet doen. Al zetten ze tegenwoordig wel de maten van de modellen erbij.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:44 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Het probleem is dat je niet op de vermelde maten kunt vertrouwen.
Bij de ene heb ik een een t-shirt in M nodig, bij de ander in XL. Je gokt al snel verkeerd als je maar 1 maat koopt.
Zet er gewoon in centimeters bij hoe breed zo'n shirt is, wat de omtrek van een broekspijp is bij de bovenbenen, hoe breed de taille is, enzovoort. Dan weet ik meteen of ik erin pas. Opgelost.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |