Net wat ik zeg.quote:Op zondag 12 april 2020 11:17 schreef Document1 het volgende:
Je kan toch prima met je ijskar bij de mensen langs gaan? Ik vind heel veel 'ondernemers' maar zielige tosti's in deze crisis. Echt zo snel mogelijk allemaal hun handjes ophouden bij vadertje staat.
De staat roept daar ook gewoon toe op. Vergeet niet dat er achter de steunverlening een groter doel zit. Namelijk het stutten van de economie. Een slechte zomer treft misschien de ijscoman, dit treft iedereen.quote:Op zondag 12 april 2020 11:17 schreef Document1 het volgende:
Je kan toch prima met je ijskar bij de mensen langs gaan? Ik vind heel veel 'ondernemers' maar zielige tosti's in deze crisis. Echt zo snel mogelijk allemaal hun handjes ophouden bij vadertje staat.
Naja Als ik net bij WNL een Nikkie Plessen zie die daar zit als selfmade miljonair en verkondigt dat ze zo snel mogelijk alle aanvragen heeft ingestuurd dan denk ik wel dat het geld naar de verkeerde mensen gaat.quote:Op zondag 12 april 2020 11:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De staat roept daar ook gewoon toe op. Vergeet niet dat er achter de steunverlening een groter doel zit. Namelijk het stutten van de economie. Een slechte zomer treft misschien de ijscoman, dit treft iedereen.
Niet de mondkapjesverkoper. En ook niet meneer Ab Osterhaus met zijn Pharma-bedrijfje. En wat is "de economie"? Waarom moeten de "oude bedrijven", zoals vliegtuigmaatschappijen, betaalde voetballers, betaalde artiesten/zangers die hun brood verdienden met mega-events weer in ere worden hersteld. Laten we eerst maar eens afwachten of die markt na de crisis nog wel bestaat. Doe als Marga Bult. Zij was zangeres/artiest, en is nu verpleegster. Klaar.quote:Op zondag 12 april 2020 11:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De staat roept daar ook gewoon toe op. Vergeet niet dat er achter de steunverlening een groter doel zit. Namelijk het stutten van de economie. Een slechte zomer treft misschien de ijscoman, dit treft iedereen.
Omdat in de evenementenbranche ook heel veel mensen werken. Of in de luchtvaart. Of in de voetballerij. Gewoon mensen zoals jij en ik. Daar zijn ook gewoon gezinnen van afhankelijk.quote:Op zondag 12 april 2020 11:27 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Niet de mondkapjesverkoper. En ook niet meneer Ab Osterhaus met zijn Pharma-bedrijfje. En wat is "de economie"? Waarom moeten de "oude bedrijven", zoals vliegtuigmaatschappijen, betaalde voetballers, betaalde artiesten/zangers die hun brood verdienden met mega-events weer in ere worden hersteld. Laten we eerst maar eens afwachten of die markt na de crisis nog wel bestaat. Doe als Marga Bult. Zij was zangeres/artiest, en is nu verpleegster. Klaar.
Vroeger had je ook een mandenvlechters-industrie, of een klompenmakersbedrijf, en in de vijftiger/zestiger jaren waren hele gezinnen afhankelijk van een hoela-hoep-onderneming.quote:Op zondag 12 april 2020 11:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat in de evenementenbranche ook heel veel mensen werken. Of in de luchtvaart. Of in de voetballerij. Gewoon mensen zoals jij en ik. Daar zijn ook gewoon gezinnen van afhankelijk.
wat is een echte ondernemer?quote:Op zondag 12 april 2020 11:27 schreef Hyaenidae het volgende:
Een echte ondernemer moet dit gewoon prima op kunnen vangen anders ben je sowieso ongeschikt en toch niet zo stoer en zelfstandig als dat je misschien dacht. Sowieso heel onverstandig ook om niet voldoende geld achter de hand te houden waarmee je het iig een paar jaar uit kunt zingen.
Dus ja de kneusjes vallen nu om en daar kan iedereen weer aan meebetalen helaas.
Ik hoop ook dat het deze lui verboden wordt om als zelfstandige te opereren in de toekomst.
Een ZZP-er bespaart geld omdat hij al die premies niet hoeft af te dragen. Dat scheelt ook voor een opdrachtgever. Feit is wél dat ie dan zelf voor een buffer moet zorgen, en in zijn maandelijks uitgavenpatroon de tering naar de nering moet zetten. Probleem (en dat is een sociaal-maatschappelijk-educatief probleem, en geen landelijk financieel probleem) is dat veel mensen (dus ook ZZP'ers) geen/minder budgettaire kwaliteiten hebben.quote:Op zondag 12 april 2020 12:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat is een echte ondernemer?
Ik denk dat 90% van de zzpers liever in loondienst hadden gewerkt maar gedwongen worden het op deze manier te doen en ook dat zijn ondernemers.
Dus waar komt dat waanidee vandaan dat echte ondernemers het 2 jaar moeten kunnen uitzingen zonder dat ze wat verdienen?
Interessante stelling. Ik heb altijd het idee dat 90% van de ZZP'ers bewust kiezen voor het ondernemerschap terwijl ze ook prima ergens anders een baan hadden kunnen vinden. Is een puur onderbuiksgevoel wat ik nooit heb kunnen staven met cijfers.quote:Op zondag 12 april 2020 12:00 schreef Tarado het volgende:
Ik denk dat 90% van de zzpers liever in loondienst hadden gewerkt maar gedwongen worden het op deze manier te doen en ook dat zijn ondernemers.
Je denkt er allemaal wat makkelijk over geloof ik. ‘Gewoon flexibel zijn’ ik vind het wat makkelijk roepen. Wie gaat dat betalen?quote:Op zondag 12 april 2020 11:56 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Vroeger had je ook een mandenvlechters-industrie, of een klompenmakersbedrijf, en in de vijftiger/zestiger jaren waren hele gezinnen afhankelijk van een hoela-hoep-onderneming.
Die moesten op een gegeven moment ook wat anders zoeken.
Domweg omdat er geen vraag meer was naar hun producten. Dat lot kan nu ook gelden voor vliegmaatschappijen, betaalde voetbalclubs en de entertainment industrie.
Gewoon flexibel zijn.
Net als Marga Bult.
Een ZZPer bespaart vooral de opdrachtgever geld, we hoeven niet te doen alsof dit niet een verkapte werkgever-werknemer relatie in de meeste gevallen, is gewoon omzeilen van regels en dus kosten.quote:Op zondag 12 april 2020 12:07 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Een ZZP-er bespaart geld omdat hij al die premies niet hoeft af te dragen. Dat scheelt ook voor een opdrachtgever. Feit is wél dat ie dan zelf voor een buffer moet zorgen, en in zijn maandelijks uitgavenpatroon de tering naar de nering moet zetten. Probleem (en dat is een sociaal-maatschappelijk-educatief probleem, en geen landelijk financieel probleem) is dat veel mensen (dus ook ZZP'ers) geen/minder budgettaire kwaliteiten hebben.
In een geval van een tuinbouw-onderneming moet je volgens jou dus.. even rekenen:quote:Op zondag 12 april 2020 11:27 schreef Hyaenidae het volgende:
Een echte ondernemer moet dit gewoon prima op kunnen vangen anders ben je sowieso ongeschikt en toch niet zo stoer en zelfstandig als dat je misschien dacht. Sowieso heel onverstandig ook om niet voldoende geld achter de hand te houden waarmee je het iig een paar jaar uit kunt zingen.
Dus ja de kneusjes vallen nu om en daar kan iedereen weer aan meebetalen helaas.
Ik hoop ook dat het deze lui verboden wordt om als zelfstandige te opereren in de toekomst.
Als je 25k per dag om wilt zetten dan wel ja, dan ben je geen kleine ondernemer meer en is 18 miljoen geen gek bedrag.quote:Op zondag 12 april 2020 12:14 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
In een geval van een tuinbouw-onderneming moet je volgens jou dus.. even rekenen:
Wij vernietigen nu 25.000 euro per dag omdat de vraag totaal weggevallen is. Dit maal 365-104= 261 dagen is ¤6.250.000 alleen al aan weggegooid product dus exclusief alle andere kosten (loon, rente en aflossing, grondstoffen etc.).
Dit maal 3 jaar, dus volgens jou moet een bedrijf 18.750.000 als reserve aanhouden, want anders ben je een kneusje?
Het is duidelijk dat jij er echt niks van snapt.
volgens mij krijgen ze 2 dingen.quote:Op zondag 12 april 2020 12:13 schreef Fer het volgende:
Maar die ondernemer wordt niet gecompenseerd. Hij krijgt geld om zijn personeel te kunnen blijven betalen, meer ook niet. Andere kosten blijven doorlopen.
voor een bedrijf met een omzet van 25.000 euro lijk mij dat peanuts?quote:Op zondag 12 april 2020 12:14 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
In een geval van een tuinbouw-onderneming moet je volgens jou dus.. even rekenen:
Wij vernietigen nu 25.000 euro per dag omdat de vraag totaal weggevallen is. Dit maal 365-104= 261 dagen is ¤6.250.000 alleen al aan weggegooid product dus exclusief alle andere kosten (loon, rente en aflossing, grondstoffen etc.).
Dit maal 3 jaar, dus volgens jou moet een bedrijf dat zo'n ¤9.000000 omzet heeft, even ¤18.750.000 als reserve aanhouden, want anders ben je een kneusje?
Het is duidelijk dat jij er echt niks van snapt.
Shell kan zijn product bewaren, wij niet.quote:Op zondag 12 april 2020 12:17 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Als je 25k per dag om wilt zetten dan wel ja, dan ben je geen kleine ondernemer meer en is 18 miljoen geen gek bedrag.
Wat denk je dat Shell nu voor verliezen draait? Hoor je die janken? Nee, want Shell is een goede onderneming die niet meteen het handje ophoudt bij de eerste de beste tegenslag.
En hoe precies denk jij twee maal je jaaromzet als reserve aan te houden?quote:Op zondag 12 april 2020 12:19 schreef fespo het volgende:
[..]
voor een bedrijf met een omzet van 25.000 euro lijk mij dat peanuts?
en dat gaat er nou precies mis.quote:Op zondag 12 april 2020 12:19 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Shell kan zijn product bewaren, wij niet.
25k is niet de omzet per dag. Dat zijn de kosten van het product dat we nu weg moeten gooien. De omzet is zo'n 35k per dag.
En geen enkele ondernemer heeft 3x ziin jaaromzet in reserve, maar volgens jou moet dat wel anders ben je een kneusje.
Een goede defensieve ondernemer heeft dat wel degelijk.quote:Op zondag 12 april 2020 12:19 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Shell kan zijn product bewaren, wij niet.
25k is niet de omzet per dag. Dat zijn de kosten van het product dat we nu weg moeten gooien. De omzet is zo'n 35k per dag.
En geen enkele ondernemer heeft 3x zijn jaaromzet in reserve, maar volgens jou moet dat wel anders ben je een kneusje.
Onmogelijk voor een hoop bedrijven.quote:Op zondag 12 april 2020 12:21 schreef fespo het volgende:
[..]
en dat gaat er nou precies mis.
al is de helft, maar niet 3 maanden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |