Hallmark | zaterdag 11 april 2020 @ 20:46 |
Ik las zojuist het volgende bericht op nu.nl: https://www.nu.nl/coronav(...)effen-ritten-op.html Wat mij niet helemaal duidelijk is: waarom laten ze die mensen instappen? De conducteur kan toch gewoon mensen tellen tijdens het instappen? | |
Frank_NL | zaterdag 11 april 2020 @ 20:50 |
De conducteur kan toch maar bij 1 deur staan? De trein heeft toch meerdere deuren? Dus hij kan niet voorkomen dat er niet te veel mensen instappen. | |
DeOlifantvis | zaterdag 11 april 2020 @ 20:59 |
Waar een wil is, is een weg. Ook hier zijn oplossingen voor te vinden: -Je kan gaan tellen. -Je kan stoelen waarmerken waar op gezeten wordt -staan verbieden -toiletten op slot | |
SimonedeBeauvoir | zaterdag 11 april 2020 @ 21:01 |
Of mensen moeten zich niet zo teringdom gedragen | |
DeOlifantvis | zaterdag 11 april 2020 @ 21:04 |
klopt, dat zou helpen. Maar misschien is een paar keer een trein opheffen, de reizigers op een klein station in de middle of nowhere een uur laten wachten voor de volgende trein komt, dit op het nieuws brengen, voldoende om dit te voorkomen | |
Frank_NL | zaterdag 11 april 2020 @ 21:06 |
Volle bus beboet: 399 euro per persoon omdat er geen 1,5 meter afstand was https://nos.nl/artikel/23(...)ter-afstand-was.html | |
MadJackthePirate | zaterdag 11 april 2020 @ 21:07 |
Leuk als je een vitaal beroep hebt | |
DeOlifantvis | zaterdag 11 april 2020 @ 21:07 |
daarvoor regelt de Ns een taxi ![]() Maar volgens mij was deze weekendtrein ergens in de middag, ik denk niet dat er heel veel vitale beroepen inzaten | |
Tyr80 | zaterdag 11 april 2020 @ 21:11 |
12000 euro ![]() (Excl. adm. kstn.) | |
Hyaenidae | zaterdag 11 april 2020 @ 21:43 |
@Geerd | |
Daffodil31LE | zaterdag 11 april 2020 @ 22:33 |
Overal wordt er tegenwoordig veel te spastisch gereageerd. | |
#ANONIEM | zaterdag 11 april 2020 @ 22:36 |
Dat vraag ik me af. | |
spectrumanalyser | zaterdag 11 april 2020 @ 22:36 |
conducteur zou 1 deur van de trein kunnen openen i.p.v. alle deuren. maar nee je krijgt dan als conducteur werkelijk de grootste ellende naar je toegewenst. omdat er nu minimale controle is zal 't aantal zwartrijders groter zijn. | |
Daffodil31LE | zaterdag 11 april 2020 @ 22:42 |
Er zijn minder treinreizigers en daarom waarschijnlijk ook minder zwartrijders. Bovendien zijn alle grotere stations al afgesloten met die poortjes, dus komen daar ook niet echt grote hoeveelheden zwartrijders vandaan. | |
Peter | zaterdag 11 april 2020 @ 23:22 |
Dan moet juist iedereen langs elkaar lopen.. Je kunt ook de deuren eerder sluiten als het druk dreigt te worden en dan bij de laatste deur alleen mensen met een ziekenhuispas oid binnenlaten. | |
#ANONIEM | zondag 12 april 2020 @ 01:12 |
Door het opheffen zorg je juist voor menigtes en oplopen. NS ![]() | |
Hallmark | zondag 12 april 2020 @ 10:30 |
Ja, ik denk dat ze meer mankracht moeten inzetten. In je eentje red je dat niet als conducteur. | |
Fer | zondag 12 april 2020 @ 16:00 |
Of ze laten iets meer treinen rijden ipv 30% | |
spectrumanalyser | zondag 12 april 2020 @ 16:15 |
van oud-collega's uit de zorg verneem ik dat de trein vol zit met zwartrijders. conducteurs sluiten zich op in de andere cabine en zie je tijdens de rit niet. ongure types die zenuwachtig door de trein lopen. | |
dick_laurent | zondag 12 april 2020 @ 16:48 |
Uberhaupt nu het OV nemen (als dat niet persé moet voor je werk) vind ik persoonlijk in deze tijden onverstandig. Snap eerlijk gezegd echt niet dat er nog steeds "dagjesmensen" zijn die de trein pakken. En dat conducteurs zich er niet zo relaxed bij voelen om nu continu door de trein te lopen om in close-contact mensen hun vervoersbewijs te controleren snap ik ergens ook wel. | |
potjecreme | zondag 12 april 2020 @ 17:05 |
Is er aan de NS gevraagd of het om verkorte treinen ging? | |
Hallmark | maandag 13 april 2020 @ 10:24 |
Yep, ik zou persoonlijk ook om en rond het huis blijven. Het is echter wel zo, dat rond de grote steden alles zeer druk kan zijn, of dicht. Amsterdam gooit de parken dicht, zo heb ik begrepen. Wat moet je dan, op straat hangen? Dan blijft het OV over. | |
potjecreme | maandag 13 april 2020 @ 10:26 |
Niet iedereen heeft een rijbewijs en/of auto. | |
spectrumanalyser | maandag 13 april 2020 @ 10:34 |
de conducteur had 9 keer omgeroepen dat het onveilig was om zoveel mensen in de trein te hebben, met de vraag om een deel uit te laten stappen. dit verzoek om uit te stappen is door niemand opgevolgd. in plaats daarvan volgde klachten bij de NS. zelfs in een auto is het niet toegestaan om met drie of meer personen te zijn. | |
potjecreme | maandag 13 april 2020 @ 10:51 |
De NS moet gewoon niet de treinen verkorten. Daar komen veel klachten over binnen. Het is ook onbegrijpelijk dat ze dat doen. | |
spectrumanalyser | maandag 13 april 2020 @ 11:37 |
Hoe kan de NS nog duidelijker communiceren. men dient alleen strikt noodzakelijk gebruik te maken van de trein. het staat in het rood op de voorpagina en wit op rood op alle andere pagina's. de treinen kunnen niet langer want dan is er een extra conducteur nodig. dan de vraag waarom bij de NS gaan klagen dat er te korte treinen worden ingezet. | |
potjecreme | maandag 13 april 2020 @ 11:40 |
Bij de klachten zie ik mensen met vitale beroepen klagen dat sinds de basis dienstregeling de treinen korter zijn geworden. Hierdoor komt het voor dat de coupés vol zijn. Prima dat ze een basis dienstregeling inzetten maar dat kan mijn inziens prima met lange treinen. | |
Cherni | maandag 13 april 2020 @ 12:08 |
In de avonduren zeker. Ik draai alleen late dienst en aflopers als mcn. | |
TheFreshPrince | maandag 13 april 2020 @ 12:18 |
Het is gewoon slecht georganiseerd: - laat meer treinen rijden, dan heb je minder mensen per trein - zet bewaking op het perron, is een trein vol dan komt er niemand meer in, wacht maar op de volgende Nee... in plaats daarvan heffen ze treinen op, laten ze er minder rijden en wordt het voller in de trein... | |
TheFreshPrince | maandag 13 april 2020 @ 12:20 |
Men heeft allemaal een excuus voor zichzelf bedacht waarom ze met het OV moeten, liep zelfs een topic over op FOK! van iemand die familie bezoeken met Pasen als "noodzaak" zag. | |
Maegrim | maandag 13 april 2020 @ 12:24 |
de inkomsten zijn al een fractie van wat er normaal binnenkomt en de NS moet maar geld bij blijven leggen ![]() | |
Cherni | maandag 13 april 2020 @ 12:26 |
Het ziektepercentage onder personeel loopt behoorlijk op. Zelfs als de partner ziek is(corona of de symptomen) moet je dit melden en ook thuis blijven. | |
TheFreshPrince | maandag 13 april 2020 @ 12:28 |
OV zou in de eerste plaats al niet geprivatiseerd moeten zijn, het is essentieel en dat blijkt nu maar weer. De overheid zou prima financieel kunnen bijspringen in deze periode. | |
TheFreshPrince | maandag 13 april 2020 @ 12:29 |
Ik heb geen exacte cijfers van ziekteverzuim en in hoeverre dit echt een probleem is. Dan nog lijkt het me geen reden om treinen in te korten. | |
oldford | maandag 13 april 2020 @ 12:31 |
Misschien omdat ze naast het recht tot vervoer van passagiers ook de Plicht hebben om passagiers te vervoeren? | |
spectrumanalyser | maandag 13 april 2020 @ 12:42 |
door de week zie je overdag amper iemand in de trein. hooguit vijf per coupe. in het weekend en in de avonduren is er drukte. de trein waar het in het artikel om gaat had geen zorgpersoneel aan boord. het lijkt op een foute aanname waar men dan op doorgaat bij de klachten. | |
#ANONIEM | maandag 13 april 2020 @ 12:48 |
Onderschat ook niet het bang gemaakte personeel dat voor de zekerheid maar even ziek thuis blijft [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2020 12:49:38 ] | |
WammesWaggel | maandag 13 april 2020 @ 12:51 |
De volgende trein was dus nog drukker? | |
spectrumanalyser | maandag 13 april 2020 @ 12:54 |
de reizigers hadden de optie om meteen terug te reizen of een half uur te wachten op de volgende trein. je kunt wel raden wat de meeste dan doen. NS is coulant met terugstorten van gemaakte reiskosten. | |
Cherni | maandag 13 april 2020 @ 12:58 |
Daar kan ik geen oordeel over geven. Ik kan alleen voor mijzelf spreken. Ik spot nooit met mijn gezondheid. Maar het zijn geen prettige tijden om te werken. Alleen al steeds met die alcohol alles ontsmetten als je weer een trein overneemt is al heel apart. Enfin in de late avonduren zitten er meer zwervers en ander tuig in de trein dan mensen met vitale beroepen. Men weet dat er toch geen controle plaats vind en die hebben de tijd van hun leven. Och zo ben ik toch nog nuttig voor een bepaalde doelgroep. ![]() | |
spectrumanalyser | maandag 13 april 2020 @ 13:22 |
van een conducteur:
| |
#ANONIEM | maandag 13 april 2020 @ 13:31 |
Dat geloof ik graag. Nu met een extra besmettingsrisico. Gezien je positieve inslag zou je het ook zo kunnen bekijken: de werkomgeving (en late avonduren doelgroep) optimaliseert in elk geval je weerstand ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2020 13:32:45 ] | |
Cherni | maandag 13 april 2020 @ 13:34 |
Uiteraard ![]() Nu moet ik zeggen dat mijn werkgever je keuze geeft zonder dwang je eigen verantwoording te nemen. |