abonnement Unibet Coolblue
pi_196420284
Agenten hebben geen schuld aan dood Adil

De twee agenten die op 10 april met hun politiewagen de 19-jarige Adil C. uit Anderlecht aanreden, treft geen schuld. Adil werd geen slachtoffer van politiegeweld. Dat is de conclusie van het gerechtelijk onderzoek. Dat bevestigt het Brusselse parket.

De familie van Adil had na de feiten klacht ingediend tegen de twee politiemensen. Een gerechtelijk onderzoek werd geopend wegens onvrijwillige doodslag.

Maar de onderzoeksrechter heeft zijn onderzoek nu afgesloten zonder dat de agenten iets ten laste wordt gelegd. Het parket zal de raadkamer vragen hen niet vervolgen.

Een rapport van de verkeersdeskundige die de omstandigheden van het ongeval heeft onderzocht, pleit de agenten vrij. Hij legt de fout voor het ongeval bij de omgekomen Adil.

De 19-jarige Adil C. kwam vrijdagavond 10 april in Anderlecht om het leven tijdens een politieachtervolging. De jongeman sloeg met zijn scooter op de vlucht bij een controle die de politie deed om de coronamaatregelen te handhaven.

Toen hij op zijn vlucht een bestelwagen wou inhalen, botste hij frontaal op een politievoertuig van de zone Zuid dat was opgeroepen ter versterking en van de andere kant kwam aangereden.

De dood van Adil was de directe aanleiding voor gewelddadige rellen in de wijk rond het metrostation Clemenceau. Er werden dat weekend tientallen arrestaties verricht.

Volgens sommige jongeren was Adil slachtoffer van politiegeweld en waren de agenten bewust op hem ingereden. Volgens hen was het dan ook geen ongeval maar moord. Ook een aantal persartikels die achteraf verschenen, suggereerden dat het geen ongeval was.

Maar de conclusie van de verkeersexpert die het ongeval onderzocht, klinkt heel anders. Zijn onderzoek bevestigt de versie van de agenten en legt de schuld van het ongeval bij de overleden Adil.

De agenten konden, zo stelt de expert vast, de scooter niet zien aankomen: het was donker en het voorlicht van de scooter werkte niet. De scooter reed bovendien tegen een onaangepaste snelheid. Volgens de expert reed de vluchtende Adil op zijn opgedreven scooter aan een snelheid tussen 57 en 70 kilometer per uur toen hij een Mercedes bestelwagen die voor hem reed, wilde voorbij steken.

De maximumsnelheid op die plaats is 50 km/u. De politiewagen die vanuit de andere richting kwam, reden aan een snelheid tussen 17 en 25 km per uur. Er zijn volgens de expert ook geen elementen die aantonen dat de politieauto afgeweken zou zijn in de richting van de aanrijdende scooter zoals werd gesuggereerd na de feiten. De impact van de klap werd vastgesteld op de rijstrook waar de politiewagen op reed.

Adil droeg een helm maar volgens de expert is het duidelijk dat die niet correct werd gedragen omdat hij tijdens het ongeval los kwam. Volgens de expert speelde dat feit een grote rol bij de dodelijke afloop van het ongeval.

De familie van Adil en hun advocaat Alexis De Swaef kunnen nog altijd bijkomende onderzoeksdaden vragen. Het is nog niet bekend of ze dat gaan doen.

De Standaard
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 26 november 2020 @ 12:00:17 #103
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196420318
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:56 schreef AchJa het volgende:
*lap tekst*
En terecht!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_196420395
Dat wordt dus weer rellen.
  donderdag 26 november 2020 @ 14:49:02 #106
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_196422266
Terechte conclusie, mja daar legt dat tuig zich vast niet bij neer. Kan niet,want gezichtverlies als je je iets fout doet. Tis per definitie dus ALTIJD de schuld van een ander bij dit volk.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_196422326
Tuig vindt wel een reden om te rellen ook al ligt de schuld bij henzelf.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_196422709
Spijker je winkel maar weer dicht...
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_196422727
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:56 schreef AchJa het volgende:
Agenten hebben geen schuld aan dood Adil

De twee agenten die op 10 april met hun politiewagen de 19-jarige Adil C. uit Anderlecht aanreden, treft geen schuld. Adil werd geen slachtoffer van politiegeweld. Dat is de conclusie van het gerechtelijk onderzoek. Dat bevestigt het Brusselse parket.

De familie van Adil had na de feiten klacht ingediend tegen de twee politiemensen. Een gerechtelijk onderzoek werd geopend wegens onvrijwillige doodslag.

Maar de onderzoeksrechter heeft zijn onderzoek nu afgesloten zonder dat de agenten iets ten laste wordt gelegd. Het parket zal de raadkamer vragen hen niet vervolgen.

Een rapport van de verkeersdeskundige die de omstandigheden van het ongeval heeft onderzocht, pleit de agenten vrij. Hij legt de fout voor het ongeval bij de omgekomen Adil.

De 19-jarige Adil C. kwam vrijdagavond 10 april in Anderlecht om het leven tijdens een politieachtervolging. De jongeman sloeg met zijn scooter op de vlucht bij een controle die de politie deed om de coronamaatregelen te handhaven.

Toen hij op zijn vlucht een bestelwagen wou inhalen, botste hij frontaal op een politievoertuig van de zone Zuid dat was opgeroepen ter versterking en van de andere kant kwam aangereden.

De dood van Adil was de directe aanleiding voor gewelddadige rellen in de wijk rond het metrostation Clemenceau. Er werden dat weekend tientallen arrestaties verricht.

Volgens sommige jongeren was Adil slachtoffer van politiegeweld en waren de agenten bewust op hem ingereden. Volgens hen was het dan ook geen ongeval maar moord. Ook een aantal persartikels die achteraf verschenen, suggereerden dat het geen ongeval was.

Maar de conclusie van de verkeersexpert die het ongeval onderzocht, klinkt heel anders. Zijn onderzoek bevestigt de versie van de agenten en legt de schuld van het ongeval bij de overleden Adil.

De agenten konden, zo stelt de expert vast, de scooter niet zien aankomen: het was donker en het voorlicht van de scooter werkte niet. De scooter reed bovendien tegen een onaangepaste snelheid. Volgens de expert reed de vluchtende Adil op zijn opgedreven scooter aan een snelheid tussen 57 en 70 kilometer per uur toen hij een Mercedes bestelwagen die voor hem reed, wilde voorbij steken.

De maximumsnelheid op die plaats is 50 km/u. De politiewagen die vanuit de andere richting kwam, reden aan een snelheid tussen 17 en 25 km per uur. Er zijn volgens de expert ook geen elementen die aantonen dat de politieauto afgeweken zou zijn in de richting van de aanrijdende scooter zoals werd gesuggereerd na de feiten. De impact van de klap werd vastgesteld op de rijstrook waar de politiewagen op reed.

Adil droeg een helm maar volgens de expert is het duidelijk dat die niet correct werd gedragen omdat hij tijdens het ongeval los kwam. Volgens de expert speelde dat feit een grote rol bij de dodelijke afloop van het ongeval.

De familie van Adil en hun advocaat Alexis De Swaef kunnen nog altijd bijkomende onderzoeksdaden vragen. Het is nog niet bekend of ze dat gaan doen.

De Standaard
Fijn voor de agenten! Ze zullen hun hele leven met een trauma zitten, maar is fijn dat ze niet ook nog eens vervolgd gaan worden voor iets waar ze zelf niet om gevraagd hebben. Als die lul op z'n scooter gewoon gestopt was had hij nu nog kunnen chillen en roven met z'n matties.

Onder de streep missen we niets aan die lulhannes en ben ik blij met deze uitspraak. Nu nog met scherp schieten in de toekomst op dit soort debielen en ik ben helemaal blij.
U MAD?
  donderdag 26 november 2020 @ 15:48:37 #110
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_196422934
Adil was een domme lul.
  donderdag 26 november 2020 @ 16:06:00 #111
489305 Borisboemboem
Boris boem boem bam bam boem!
pi_196423148
Adil winkelde vast bij de Aldi
Boem <br />Bam <br />Boem<br />Boem
pi_196423153
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 15:48 schreef Twiitch het volgende:
Adil was een domme lul.
Adil was een domme piel.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_196423284
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 17:54 schreef Scarface88 het volgende:
Waarom zijn ze boos? Dit is net zo logisch als de Marokkaanse gemeenschap die ging protesteren en rellen in Deurne omdat Marokkaanse overvallers tijdens een roof op een juwelier werden doodgeschoten.
Het is alleen erg als hen kwaad wordt aangedaan, maar anderen kwaad doen is geen enkel probleem. Dat is het motto van 'tuig'.
  donderdag 26 november 2020 @ 16:32:50 #114
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_196423455
quote:
Volgens sommige jongeren was Adil slachtoffer van politiegeweld en waren de agenten bewust op hem ingereden. Volgens hen was het dan ook geen ongeval maar moord.
Hoe dit soort mensen ook denken... 8)7
  donderdag 26 november 2020 @ 17:58:54 #115
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_196424432
Staat de Dam al vol ?
Ik ben inmiddels overleden
  donderdag 26 november 2020 @ 18:05:27 #116
22565 asco
Los in deze tent
pi_196424527
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 17:58 schreef Enchanter het volgende:
Staat de Dam al vol ?
Nee.

Ook niet nadat er door een stuk menselijk afval een vader werd vermoord een paar dagen geleden door twee keer over hem heen te rijden.

Ik WALG van de hedendaagse maatschappij. :r
  donderdag 26 november 2020 @ 18:38:33 #117
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_196424956
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 18:05 schreef asco het volgende:

[..]

Nee.

Ook niet nadat er door een stuk menselijk afval een vader werd vermoord een paar dagen geleden door twee keer over hem heen te rijden.

Ik WALG van de hedendaagse maatschappij. :r
Afschuwelijk natuurlijk maar dat komt natuurlijk ook niet dagelijks voor. Ik merk zelf dat als ik alleen maar op het slechte nieuws focus, ik daar ook niet echt vrolijker van wordt; dus ik begrijp je wel.

quote:
Voorbeeldje: https://www.telegraaf.nl/(...)oodrijden-marlena-13
Geldboete van 750 euro voor doodrijden Marlena (13)
https://www.goednieuws.com :)

quote:
https://www.goednieuws.com/lachen-gezond.html :D

Slecht humeur? Probeer te glimlachen. Binnen enkele seconden is je slechte humeur voorbij.


[ Bericht 7% gewijzigd door Tengano op 26-11-2020 18:52:15 ]
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 27 november 2020 @ 15:15:28 #118
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196438266
quote:
Tientallen jongeren voeren actie in Anderlecht voor Adil: politie bezig met arrestaties



Het blijft onrustig in Anderlecht. Tientallen jongeren voeren momenteel actie in de straten van Anderlecht voor Adil (19), de jongeman die in april stierf na een aanrijding met een anoniem politievoertuig. De agenten die bij die dodelijke achtervolging betrokken waren, worden niet vervolgd. Adil was op de vlucht voor een coronacontrole.

Gisteren gooide een veertigtal jongeren met stenen en brandbommen naar het gemeentehuis op het Raadsplein in Anderlecht. Via sociale media circuleerde een oproep om vandaag om 14u op diezelfde plek actie te voeren tegen de buitenvervolgingstelling van de agenten die betrokken waren bij de dodelijke achtervolging van Adil (19).

Vanmiddag troepten omstreeks 14u twintig à dertig activisten samen aan het gemeentehuis op het Raadsplein in Anderlecht. Lokale jeugd voegde zich al snel toe aan die actie en trekt momenteel door de straten van Anderlecht.

De politie heeft die groep jongeren, die zich snel uitbreidde, zojuist langs twee kanten ingesloten ter hoogte van de Van Lintstraat. Het gaat in het totaal om een vijftigtal jongeren, maar er zouden nog tientallen jongeren betrokken zijn bij de actie.

Politiediensten zijn ter plekke met een waterkanon, maar zouden dat nog niet ingezet hebben. Wel is de politie op dit ogenblik bezig met meerdere arrestaties uit te voeren.

Er zou intussen ook vuurwerk afgestoken zijn aan het gemeentehuis.





https://www.hln.be/brusse(...)rrestaties~a8814007/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 27 november 2020 @ 15:29:39 #119
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_196438442
"Justice for Adil" :')

Die hebben echt een bijzonder wereldbeeld.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_196438832
Samentroepen, wat een leuk woord
  vrijdag 27 november 2020 @ 16:05:20 #121
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196439086
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:05 schreef AchJa het volgende:
Het is weer de schuld van iedereen maar vooral niet van Adil zelf... :') _!
Dit ja, typisch ook weer :|W
  vrijdag 27 november 2020 @ 16:22:06 #123
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_196439108
Tragisch ongeval dus.
pi_196439365
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:22 schreef detaris het volgende:
Tragisch ongeval dus.
Fixed
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  vrijdag 27 november 2020 @ 16:56:36 #125
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_196439489
Zolang die lui niet inzien dat hun gedrag het grootste probleem is gaat het nooit wat worden.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 27 november 2020 @ 17:14:08 #126
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196439699
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_196439714
quote:
Das de mijne, de asbak zat vol, laat maar fikken.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 27 november 2020 @ 17:45:07 #128
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_196440122
Vreemd dat er over jongeren en activisten wordt gesproken. Noem het beestje gewoon bij de naam.
pi_196440505
Meer types als Adil zouden zich met hun scooter te pletter moeten rijden. Liefst tegen een boom ofzo, dan kunnen ze ook niemand de schuld geven.

De wereld is beter af zonder deze Adil.
Whatever...
  vrijdag 27 november 2020 @ 22:19:32 #130
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196445257
Dit zijn nou de ondankbaren @Slayage
pi_196445709
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 18:12 schreef Spanky78 het volgende:
Meer types als Adil zouden zich met hun scooter te pletter moeten rijden. Liefst tegen een boom ofzo, dan kunnen ze ook niemand de schuld geven.

De wereld is beter af zonder deze Adil.
Die boom verdient een lintje
metal up your ass
pi_196445819
Ach joh, het is bij voorbaat en altijd de schuld van de blanke man bij deze mensen ongeacht de situatie.

[ Bericht 15% gewijzigd door Jeanne_Darc op 27-11-2020 22:48:20 ]
pi_196445907
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:56 schreef PzKpfw het volgende:
Zolang die lui niet inzien dat hun gedrag het grootste probleem is gaat het nooit wat worden.
Er valt niet met deze mensen te praten. Ze zijn altijd onredelijk en altijd koppig op het vijandige af. He ligt altijd aan de boze blanke buitenwereld, ja wat doe je hier dan, als iedereen zogenaamd tegen je is buiten je eigen kliek.
  vrijdag 27 november 2020 @ 22:51:19 #134
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_196445969
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 22:47 schreef Jeanne_Darc het volgende:

[..]

Er valt niet met deze mensen te praten. Ze zijn altijd onredelijk en altijd koppig op het vijandige af. He ligt altijd aan de boze blanke buitenwereld, ja wat doe je hier dan, als iedereen zogenaamd tegen je is buiten je eigen kliek.
Dit snap ik dus ook niet. Als je het helemaal niet eens bent met de manier van leven in het land wat je woont, wat doe je er dan nog?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_196446288
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 22:51 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dit snap ik dus ook niet. Als je het helemaal niet eens bent met de manier van leven in het land wat je woont, wat doe je er dan nog?
Dat begrijp ik ook niet.

Je geluk en dat van je familie is toch het belangrijkste in het leven. Ze wekken de indruk doodongelukkig te zijn. Loop eens door zo'n wijk. Je ziet geen vrolijke, blije gezichten. Mannen en vrouwen gaan niet met elkaar om.

Denken ze alleen maar aan het hiernamaals? Is dat hun levensdoel. Zo van, dit leven is een test en het paradijs is het einddoel. Het is zo'n andere houding dan die van de gemiddelde westerling. Dan vang ik in Europa mijn centen wel en zit ik de rit uit. Wat een kaal leven.

Het wantrouwen naar de blanke mens zit diep. Er hoeft maar iets te gebeuren of de vlam slaat in de pan. Dan is er dus geen vertrouwen en een negatief mensbeeld.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jeanne_Darc op 28-11-2020 19:10:05 ]
pi_196446368
verkeerde topic..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')