abonnement Unibet Coolblue
pi_192557024
1. Waarom zijn vrouwen korte broeken korten dan mannen korte broeken?

2. Waarom hebben vrouwen kleding kleinere broek of rokzakken?0

3. Waarom heeft een vrouwenbroek ook een gulp?

4. Waarom wordt een man in een jurk uitgelachen maar Sinterklaas en de dominee die een gewaad dragen (feitelijk ook een jurk) weer niet?
En als een beroemde acteur in rok loopt is dat ook opeens weer cool: https://www.google.com/se(...)1C1GCEA_enNL887NL887

Mocht iemand zelf nog een vraag hebben over verschil vrouwen vs. mannenkleding voeg die dan vooral toe.
  Spellchecker vrijdag 10 april 2020 @ 20:51:12 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192557833
Waarom past een smartfoon niet in een vrouwenbroekzak?!
  vrijdag 10 april 2020 @ 20:53:24 #3
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192557880
Bedrijven bieden de producten waar behoefte en geld voor is bij de consument.


Als vrouwen geen gulp willen en massaal gulploze broeken kopen dan zal je zien over een paar jaar alleen maar gulploze vrouwenbroeken in de winkel liggen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_192557942
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:51 schreef maily het volgende:
Waarom past een smartfoon niet in een vrouwenbroekzak?!
Omdat vrouwen niet smart genoeg zijn.
pi_192557958
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:01 schreef adinas het volgende:
En als een beroemde acteur in rok loopt is dat ook opeens weer cool: https://www.google.com/se(...)1C1GCEA_enNL887NL887

Hij (?) mist nog een schattige strikje op zijn kale hoofd.
pi_192557996
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:53 schreef SpecialK het volgende:
Bedrijven bieden de producten waar behoefte en geld voor is bij de consument.

Als vrouwen geen gulp willen en massaal gulploze broeken kopen dan zal je zien over een paar jaar alleen maar gulploze vrouwenbroeken in de winkel liggen.
En hoe weet men of vrouwen gulploze broeken willen als alleen met gulp in de winkel liggen?
pi_192558001
Waarom stel je zoveel waarom vragen?
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_192558183
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:51 schreef maily het volgende:
Waarom past een smartfoon niet in een vrouwenbroekzak?!
Daarbovenop hebben vrouwen genoeg ruimte in hun schoudertas die ze overal meedragen.
pi_192558270
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 21:11 schreef FrietZonderPatat het volgende:

[..]

Daarbovenop hebben vrouwen genoeg ruimte in hun schoudertas die ze overal meedragen.
Ja wat een non argument, die hebben ze dan weer omdat de broekzakken zo klein zijn of hun rok/jurk helemaal geen zakken heeft. Duh!!
  vrijdag 10 april 2020 @ 21:17:12 #10
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192558279
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 21:00 schreef adinas het volgende:

[..]

En hoe weet men of vrouwen gulploze broeken willen als alleen met gulp in de winkel liggen?
Marktonderzoek. Er zijn veel variaties kleding.. als er een trend ontstaat dan komen daar signalen van. Slimme bedrijven pikken die signalen op en spelen er op in.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_192558297
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 21:16 schreef adinas het volgende:

[..]

Ja wat een non argument, die hebben ze dan weer omdat de broekzakken zo klein zijn of hun rok/jurk helemaal geen zakken heeft. Duh!!
Je hebt het trouwens allebei niet nodig, ook als man. Er zijn armbanden waar je een smartphone in kan plaatsen.
  Spellchecker vrijdag 10 april 2020 @ 21:18:59 #12
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192558314
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 21:11 schreef FrietZonderPatat het volgende:

[..]

Daarbovenop hebben vrouwen genoeg ruimte in hun schoudertas die ze overal meedragen.
Ze willen dus geen schoudertas meer meedragen!!
pi_192558482
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 21:16 schreef adinas het volgende:

[..]

Ja wat een non argument, die hebben ze dan weer omdat de broekzakken zo klein zijn of hun rok/jurk helemaal geen zakken heeft. Duh!!
Wat hebben nonnen hiermee te maken, die zijn niet materialistisch en hebben derhalve geen schoudertas of broekzak nodig.

Vrouwen hebben kleine/geen broekzakken zodat hun vormen beter naar voren komt. Alles moet strak en klein en kort bij vrouwen. Dat heeft zo zijn nadelen als het gaat om spullen sjouwen.
  vrijdag 10 april 2020 @ 21:29:07 #14
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_192558485
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 21:17 schreef adinas het volgende:

[..]

Je hebt het trouwens allebei niet nodig, ook als man. Er zijn armbanden waar je een smartphone in kan plaatsen.
Telefoon hoort sowieso in een riemholster als je enig besef van stijl hebt.
pi_192558513
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 21:28 schreef FrietZonderPatat het volgende:

[..]

Wat hebben nonnen hiermee te maken, die zijn niet materialistisch en hebben derhalve geen schoudertas of broekzak nodig.

Vrouwen hebben kleine/geen broekzakken zodat hun vormen beter naar voren komt. Alles moet strak en klein en kort bij vrouwen. Dat heeft zo zijn nadelen als het gaat om spullen sjouwen.
De behaarden benen van mannen mogen niet gezien worden? Of hun spierballen?
pi_192558514
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 21:18 schreef maily het volgende:

[..]

Ze willen dus geen schoudertas meer meedragen!!
Dan zorg je voor een man die het wil dragen. Die hebben genoeg zakken.
pi_192558533
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 21:30 schreef FrietZonderPatat het volgende:

[..]

Dan zorg je voor een man die het wil dragen. Die hebben genoeg zakken.
Of stop in de BH of laars of onderbroek.
pi_192558553
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 21:30 schreef adinas het volgende:

[..]

De behaarden benen van mannen mogen niet gezien worden? Of hun spierballen?
Liever niet. Daarbovenop wordt van een man verwacht praktisch te zijn, dus zijn zakken, extra zakken, geheime zakken, hard nodig.
pi_192558584
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 21:32 schreef FrietZonderPatat het volgende:

[..]

Liever niet. Daarbovenop wordt van een man verwacht praktisch te zijn, dus zijn zakken, extra zakken, geheime zakken, hard nodig.
Dan mogen mannen in de zomer dus ook geen korte broek aan? En moeten een lange zwembroek aan met pijpen tot de voeten? En een naaktstrand al helemaal niet, dan zie je het hele lichaam.
  Spellchecker vrijdag 10 april 2020 @ 21:36:40 #20
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192558628
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 21:30 schreef FrietZonderPatat het volgende:

[..]

Dan zorg je voor een man die het wil dragen. Die hebben genoeg zakken.
Als je geen man hebt? Als je alleen boodschappen gaat doen?
pi_192558676
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 april 2020 21:29 schreef borbit het volgende:

[..]

Telefoon hoort sowieso in een riemholster als je enig besef van stijl hebt.
[ afbeelding ]
Tering wat moet dat materiaal hard zijn, beter niet laten vallen anders krijg je een lava fontein.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 10 april 2020 @ 21:39:18 #22
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_192558677
Antwoord op vraag 1 t/m 4: Cultuur.

Ik ben zeker geen politiek correcte linkse zwever die gelooft in 72 genders, maar je moet je kleden en uiten zoals je dat zelf wil. Als je als man zijnde graag een jurk draagt of nagellak draagt moet je je niet door iets waardeloos als cultuur laten tegenhouden.

Zelf ben ik een man en uit ik me graag mannelijk in het algemeen, dus ik heb het makkelijk. Maar als dat anders geweest was had niemand me tegengehouden.

Cultuur ontstaat wanneer mensen elkaar nadoen door gebrek aan eigen inventiviteit. Nou zeg ik niet dat het onderwerp van dit topic iets met inventiviteit te maken heeft. Maar het gaat in de wereld nog altijd heel erg om het toepassen van standaarden.
pi_192558682
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 21:36 schreef maily het volgende:

[..]

Als je geen man hebt? Als je alleen boodschappen gaat doen?
Incel :{w
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192558772
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 21:36 schreef maily het volgende:

[..]

Als je geen man hebt? Als je alleen boodschappen gaat doen?
Dan wordt je maar een feministische minimalist die niet veel spullen of man nodig heeft.
pi_192558774
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 21:39 schreef Ixnay het volgende:
Antwoord op vraag 1 t/m 4: Cultuur.

Ik ben zeker geen politiek correcte linkse zwever die gelooft in 72 genders, maar je moet je kleden en uiten zoals je dat zelf wil. Als je als man zijnde graag een jurk draagt of nagellak draagt moet je je niet door iets waardeloos als cultuur laten tegenhouden.

Zelf ben ik een man en uit ik me graag mannelijk in het algemeen, dus ik heb het makkelijk. Maar als dat anders geweest was had niemand me tegengehouden.

Cultuur ontstaat wanneer mensen elkaar nadoen door gebrek aan eigen inventiviteit. Nou zeg ik niet dat het onderwerp van dit topic iets met inventiviteit te maken heeft. Maar het gaat in de wereld nog altijd heel erg om het toepassen van standaarden.
Verschilt ook per land. In de Oosterse cultuur dragen mannen al veel vaker gewaden en jurken.
Is dus ook wel een beetje een westers/NL ding.
En we kennen natuurlijk ook allemaal de kilt in Schotland.

Vind trouwens wel als men van mening is dat een man ook een rok kan dragen, er wel mannen specifieke rokken moeten zijn. Een strakke rok waar een erectiepennis uitsteekt is nou niet bepaalt een fraai gezicht. Daar moet dus rekening mee worden gehouden tijdens het ontwerp van de rok vind ik.
pi_192558826
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 21:34 schreef adinas het volgende:

[..]

Dan mogen mannen in de zomer dus ook geen korte broek aan? En moeten een lange zwembroek aan met pijpen tot de voeten? En een naaktstrand al helemaal niet, dan zie je het hele lichaam.
Mag wel, maar is niet praktisch of ingesteld om te overleven mocht er zich een ramp voordoen.
  Spellchecker vrijdag 10 april 2020 @ 21:53:34 #27
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192558969
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 21:43 schreef FrietZonderPatat het volgende:

[..]

Dan wordt je maar een feministische minimalist die niet veel spullen of man nodig heeft.
:'(
pi_192559040
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 21:53 schreef maily het volgende:

[..]

:'(
:'(
Ik trek me terug uit deze discussie.
  Spellchecker vrijdag 10 april 2020 @ 22:03:27 #29
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192559152
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 21:57 schreef FrietZonderPatat het volgende:

[..]

:'(
Ik trek me terug uit deze discussie.
:W
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 11 april 2020 @ 05:27:45 #30
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_192562690
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 21:43 schreef adinas het volgende:

[..]

Verschilt ook per land. In de Oosterse cultuur dragen mannen al veel vaker gewaden en jurken.
Is dus ook wel een beetje een westers/NL ding.
En we kennen natuurlijk ook allemaal de kilt in Schotland.

Vind trouwens wel als men van mening is dat een man ook een rok kan dragen, er wel mannen specifieke rokken moeten zijn. Een strakke rok waar een erectiepennis uitsteekt is nou niet bepaalt een fraai gezicht. Daar moet dus rekening mee worden gehouden tijdens het ontwerp van de rok vind ik.
Ook dat is cultuur. De vorm van de borsten van de vrouw is ook zichtbaar. Als je ze gaat vertellen dat ze losse kleding moet dragen dan kun je harde kritiek verwachten.

Een vrouw kan er niets aan doen dat ze ze heeft en sommige laten ze graag zien anderen minder. Sommige mannen kijken er graag naar, mannen uit andere culturen hebben er bezwaar tegen als ze ze te goed kunnen zien, of als ze niet iets te veel van een been zien.

Een man heeft datzelfde recht als hij dat zou willen. Al hoop ik dat er hier niet veel gebruik van zullen maken. Maar wegkijken kan altijd. Net als bij die vrouw.

Dat wij het niet gewend zijn is een ander verhaal. En de reden daarvoor is... cultuur.
  zaterdag 11 april 2020 @ 05:51:29 #31
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192562708
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 21:00 schreef Zalmslaatje het volgende:
Waarom stel je zoveel waarom vragen?
Vrouwen...
  zaterdag 11 april 2020 @ 06:07:20 #32
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192562723
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:01 schreef adinas het volgende:
1. Waarom zijn vrouwen korte broeken korten dan mannen korte broeken?
Is dat zo of lijkt dat zo?
Hotpants zijn leuk voor jonge vrouwen maar bij oudere vrouwen zie je langere korte broeken, tot op de knie (bermuda). Zie je ook bij rokjes, zo'n brede riem als rok dragen de meeste vrouwen van 25+ niet meer.
Verder kan het bij mannen moeilijk zo kort omdat dan hun 40cm eronderuit piept. Je kunt de boel dan wel gaan verpakken in een strakke onderbroek maar dat zit niet lekker en is ongezond.

quote:
2. Waarom hebben vrouwen kleding kleinere broek of rokzakken?
Omdat we geen genderneutrale cultuur meer hebben. In de jaren '90 kon je als vrouw makkelijk dezelfde spijkerbroek dragen als je vriend (en andersom), één model voor iedereen, je koos wat het beste bij je lichaam paste.

quote:
3. Waarom heeft een vrouwenbroek ook een gulp?
Hoe moet je anders die broek uitdoen?

Echte feministen hebben een tuinbroek, dat is een broek zonder gulp. Maar die is niet exclusief voor vrouwen.

quote:
4. Waarom wordt een man in een jurk uitgelachen maar Sinterklaas en de dominee die een gewaad dragen (feitelijk ook een jurk) weer niet?
En als een beroemde acteur in rok loopt is dat ook opeens weer cool: https://www.google.com/se(...)1C1GCEA_enNL887NL887
Omdat vooral mannen onzeker worden als ze zien dat mannen ook iets vrouwelijks kunnen hebben, dat valt onder homofobie. Je ziet op FOK! ook dat het alleen mannen zijn die losgaan op transgenders, doodsbang dat ze per ongeluk rukken op een andere man en zo in hun mannelijkheid worden aangetast.

quote:
Mocht iemand zelf nog een vraag hebben over verschil vrouwen vs. mannenkleding voeg die dan vooral toe.
Waarom sluiten bh's aan de achterkant zodat vrouwen zich in allerlei bochten moeten wringen om dat ding aan te doen? Het is echt geen gezicht.
Er zijn wel bh's zonder sluiting en zelfs met een sluiting aan de voorkant, maar zeker dat laatste zie je zelden.
Geldt ook voor veel jurken, met een sluiting op de rug. Leuk dat je dan als man galant kunt helpen maar echt intelligent is het design niet.
pi_192564933
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 06:07 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Is dat zo of lijkt dat zo?
Hotpants zijn leuk voor jonge vrouwen maar bij oudere vrouwen zie je langere korte broeken, tot op de knie (bermuda). Zie je ook bij rokjes, zo'n brede riem als rok dragen de meeste vrouwen van 25+ niet meer.
Verder kan het bij mannen moeilijk zo kort omdat dan hun 40cm eronderuit piept. Je kunt de boel dan wel gaan verpakken in een strakke onderbroek maar dat zit niet lekker en is ongezond.
[..]

Omdat we geen genderneutrale cultuur meer hebben. In de jaren '90 kon je als vrouw makkelijk dezelfde spijkerbroek dragen als je vriend (en andersom), één model voor iedereen, je koos wat het beste bij je lichaam paste.
[..]

Hoe moet je anders die broek uitdoen?

Echte feministen hebben een tuinbroek, dat is een broek zonder gulp. Maar die is niet exclusief voor vrouwen.
[..]

Omdat vooral mannen onzeker worden als ze zien dat mannen ook iets vrouwelijks kunnen hebben, dat valt onder homofobie. Je ziet op FOK! ook dat het alleen mannen zijn die losgaan op transgenders, doodsbang dat ze per ongeluk rukken op een andere man en zo in hun mannelijkheid worden aangetast.
[..]

Waarom sluiten bh's aan de achterkant zodat vrouwen zich in allerlei bochten moeten wringen om dat ding aan te doen? Het is echt geen gezicht.
Er zijn wel bh's zonder sluiting en zelfs met een sluiting aan de voorkant, maar zeker dat laatste zie je zelden.
Geldt ook voor veel jurken, met een sluiting op de rug. Leuk dat je dan als man galant kunt helpen maar echt intelligent is het design niet.
1. Kan ook opgelost worden door meer ruimte bij het kruis te maken (uitsteeksel) al is dat natuurlijk ook wel allemaal gefaceerd gedoe. In natuurlijke houding hangt het gewoon naar beneden. Dacht trouwens ook even, stalen onderbroek, piemel naar beneden drukken en aantrekken. Geen last meer van een piemel die omhoog komt, maar prettig is anders.
Neemt niet weg dat mannen korte broeken gewoon vrij lang zijn. 10 cm kan er makkelijk af.
Zo kort als bij de vrouw is lastig, maar korten kan het zeker.

2. Is inderdaad wel een beetje dom, okay een vrouwenbroek bij een man is mischien niet al te handig, wegens minder ruimte bij het kruis, maar een vrouw kan makkelijk een mannenbroek aan lijkt mij?
En heren en dames jassen en sokken, waar slaat dat op?
Over genderneutraal gesproken, tegenwoordig zijn er wel zwembaden met gemengde kleedkamers, alles door elkaar. Dat kan dan blijkbaar weer wel.

3. Er zijn ook broeken en rokken zonder gulp, is afhankelijk van de stof en ontwerp.
Een gulp kan/maakt het zeker makkelijker maar een vereist is het niet.
Bij een rok zou je trouwens ook een doorlopen rits kunnen maken van boven naar beneden.
Al betwijvel ik wel of dit nou echt handig werkt.
pi_192565066
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 05:27 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Ook dat is cultuur. De vorm van de borsten van de vrouw is ook zichtbaar. Als je ze gaat vertellen dat ze losse kleding moet dragen dan kun je harde kritiek verwachten.

Een vrouw kan er niets aan doen dat ze ze heeft en sommige laten ze graag zien anderen minder. Sommige mannen kijken er graag naar, mannen uit andere culturen hebben er bezwaar tegen als ze ze te goed kunnen zien, of als ze niet iets te veel van een been zien.

Een man heeft datzelfde recht als hij dat zou willen. Al hoop ik dat er hier niet veel gebruik van zullen maken. Maar wegkijken kan altijd. Net als bij die vrouw.

Dat wij het niet gewend zijn is een ander verhaal. En de reden daarvoor is... cultuur.
Doet mij een beetje denken aan dat gezeur als vrouwen/meiden een rok dragen ze niet willen dat anderen hun ondergoed zien.
Dan zien ze je ondergoed? En dan, gaat er dan iemand dood ofzo?
En als iemand het serieus leuk vind om minuten lang naar die onderbroek te kijken zit er ook wel een steekje los bij die persoon.
  zaterdag 11 april 2020 @ 10:58:50 #35
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_192565109
Waarom zitten de knopen van een blouse en een overhemd aan de andere kant.
Dat is ook niet meer nodig.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  zaterdag 11 april 2020 @ 11:55:18 #36
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192565783
Over de korte broek bij mannen; vroegàh, jaren '70, zag je (jonge) mannen weleens in een "voetbalbroekie" lopen. Dat waren dus sportbroeken zoals Cruijff die droeg.
Kijk je naar foto's van voetballers uit die tijd en vergelijk je dat met spelers van nu, dan valt zeker op dat ze nu een veel langere broek hebben dan toen. Dus zeker ook een deel mode.
pi_192566188
Ja weleens gezien, dat ziet er niet echt uit vind ik. Dat ziet er van buitenaf echt uit of de piemel en ballen worden afgeknepen.
pi_192573263
Hoe moet je een (strakkere) spijkerbroek aandoen als er geen gulp in zit?
pi_192598669
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 21:24 schreef Pinuts het volgende:
Hoe moet je een (strakkere) spijkerbroek aandoen als er geen gulp in zit?
Zorgen dat je meer spierballen krijgt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')