Idd ik zie al weken een leeg schap bloem bij ah en vomar hier om de hoek.quote:Op zaterdag 18 april 2020 07:55 schreef Aventura het volgende:
[..]
ik wil al weken een pak bloem kopen. Alleen maar om te paneren of om een sausje te maken. Echt maar 1 pak nodig dus, maar niks! Elke keer schap leeg.
Misschien typisch Nederlands maar in België en Duitsland wordt het dragen van een mondkapje juist aangeraden.quote:Op zaterdag 18 april 2020 02:25 schreef Daffodil31LE het volgende:
Voor de rest is er niets veranderd. Geen paniekerige mensen. Af en toe iemand met zo'n doekje voor zijn mond en dan zie je alle anderen even met de ogen rollen.
Toch wel relaxed, een supermarkt in een dorp.
Een mondkapje suggereert veiligheid en bescherming en werkt, als de goegemeente eraan meedoet, intimiderend bij degenen die er nog geen dragen. Het is een manier om de mensen mee te laten lopen in het collectief. Voor eigenwijze, tegendraadse burgers is een stuk minder ruimte en tolerantie, zodra het mondkapje is ingeburgerd.quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:49 schreef osodevo het volgende:
Misschien typisch Nederlands maar in België en Duitsland wordt het dragen van een mondkapje juist aangeraden.
Nee hoor. In België is het officiële advies nog steeds dat het niet nodig is. Dat zal wel gaan veranderen in de afbouwstrategie van de maatregelen, maar die mondkapjes zijn er nu nog niet eens.quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:49 schreef osodevo het volgende:
[..]
Misschien typisch Nederlands maar in België en Duitsland wordt het dragen van een mondkapje juist aangeraden.
Ik heb vorige week geluk gehad bij de Poiesz een pak bloem te kunnen scoren. Poiesz zit wel alleen in de noordelijke provinciesquote:Op zaterdag 18 april 2020 07:55 schreef Aventura het volgende:
[..]
ik wil al weken een pak bloem kopen. Alleen maar om te paneren of om een sausje te maken. Echt maar 1 pak nodig dus, maar niks! Elke keer schap leeg.
Is dat dan met een wegwerp vochtig doekje ofzo? Als het met zo'n spuit is pakt dus elke klant die spuit vastquote:Op vrijdag 17 april 2020 14:36 schreef Ole het volgende:
[..]
Moet bij mijn Aldi ook. Ik vind dat wel fijn zelf. Weet je zeker hoe schoon je mandje us en voor medewerkers scheelt het ook met afstand houden
Mijn ervaring is dat het rustiger en gemoedelijker is. Onze buurtsuper mogen 65 in, maar als er 20 aanwezig waren was het al druk voor hun doen 😅.quote:Op zaterdag 18 april 2020 06:31 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat is dan het verschil met een supermarkt in de stad want zo gaat het hier ook al maanden
In het noorden en oosten geen probleem om bloem te krijgen. Wie wil er nog in die randstad wonen nu je meer kan thuiswerken. Verpauperde bende daar.quote:Op zaterdag 18 april 2020 07:55 schreef Aventura het volgende:
[..]
Eerst een stuk papier pakken, daarmee de spuit vasthouden en een ander stuk papier bevochtigenquote:Op zaterdag 18 april 2020 17:05 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Is dat dan met een wegwerp vochtig doekje ofzo? Als het met zo'n spuit is pakt dus elke klant die spuit vast
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |