abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9805945
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 23:57 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

ben je de FAQ aan het aanpassen/doorlezen/bestuderen?

*zucht*

nee ik was onze troep aan het opruimen in dat topic waar dat niet thuishoorde lieverd.

Daarnaast ben je wat voorbarig want mijn reactie staat er al....

Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt - Jonh Lennon
pi_9805949
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 23:57 schreef MrCaBLeGuY het volgende:
oke ben ik topic schoongepoetst

De FAQ zegt wel plaats geen "zoek een op ebay" of "ga us kijken op martkplaats".

De FAQ zegt niet als jij de moeite doet om op Ebay, Marktplaats of wat voor derde bron dan ook te zoeken naar wat een user vraagt in een [GEZ] topic dan mag je dat niet plaatsen.

Dat is natuurlijk van harte welkom juist en dat sluit de FAQ ook niet uit.

juist ja, er is al meerdere malen een link van mij geeditt omdat ik naar een product op ebay linkte...

en ik ben niet de enige overings

maar ja, ik ga maffen

pi_9805979
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 23:59 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

juist ja, er is al meerdere malen een link van mij geeditt omdat ik naar een product op ebay linkte...

maar ja, ik ga maffen

Ja slacht me af

Ik vind dat wel van harte welkom! Ik ben nieuw, ben 1 dag mod. Vind je het goed als ik niet over het gedrag ga van de mensen die hiervoor jouw posts hebben ge-edit ?

slaap lekker jongen!

Edit:

in zoverre, ik vind dat welkom als het om wat excentrieks gaat. Bijvoorbeeld zo een poster. Als iemand een heel algemeen iets zoekt hoeven we natuurlijk geen honderd links naar 1000 verschillende advertenties. Maar das natuurlijk helemaal per geval verschillend. Als iemand een fiets zoekt en jij bent net op marktplaats een hele mooie fiets tegengekomen tegen een scherpe prijs en je plaatst dat met die motivatie erbij is dat welkom. Plaats je louter de link naar de eerste fiets die je op marktplaats vind is dat wellicht weer overbodig.

pi_9806092
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 23:59 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

Zo'n onrecht
  woensdag 16 april 2003 @ 08:16:40 #180
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_9808268
*Idee*

Modjes, is het misschien een idee om een centraal Ebay aanbied topic te maken? Zodat mensen die op Ebay zitten daar links plaatsen naar hun Ebay veilingen?

Er hoeft dan geen antwoord op te komen, maar gewoon een topic met links naar de Ebay veilingen van Fokkers.

Ook kan iemand bijvoorbeeld tips in dat topic plaatsen (een plasma TV vanaf één euro ofzo)

Kijk maar of het jullie wat lijkt!

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  woensdag 16 april 2003 @ 08:23:04 #181
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_9808316
Ik kan natuurlijk even overleggen met MrCableguy, maar in principe is V&A bedoeld voor particuliere handel tussen Fok!kers en niet voor handel via een andere website zoals Ebay of Marktplaats.
Maar ik zal het voorleggen.
  woensdag 16 april 2003 @ 08:32:59 #182
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9808391
quote:
Op woensdag 16 april 2003 08:23 schreef detulp050 het volgende:
Ik kan natuurlijk even overleggen met MrCableguy, maar in principe is V&A bedoeld voor particuliere handel tussen Fok!kers en niet voor handel via een andere website zoals Ebay of Marktplaats.
Maar ik zal het voorleggen.
ASls je een e-bay/marktplaats link topic plaatst schop je heel het idee van V&A onderuit. Want waarom zou je dan hier nog gaan zitten bieden / vragen?
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  woensdag 16 april 2003 @ 08:37:45 #183
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_9808439
quote:
Op woensdag 16 april 2003 08:32 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

ASls je een e-bay/marktplaats link topic plaatst schop je heel het idee van V&A onderuit. Want waarom zou je dan hier nog gaan zitten bieden / vragen?

Ik zeg toch ook dat het volgens mij geen goed idee is
  woensdag 16 april 2003 @ 08:38:52 #184
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9808454
quote:
Op woensdag 16 april 2003 08:37 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook dat het volgens mij geen goed idee is

Dan hoef je het ook niet voor te leggen, toch? Het is JULLIE forum

edit: typfoutje verwijderd

[Dit bericht is gewijzigd door MrCaBLeGuY op 16-04-2003 08:42]

woensdag 16 april 2003 @ 08:39:49 #185
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_9808463
quote:
Op woensdag 16 april 2003 08:38 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Dan hoef je het ook niet voor te leggen, toch? Het is JOUW forum

*kuch* : Mr Cableguy
  woensdag 16 april 2003 @ 08:40:46 #186
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_9808473
uit: [GEZ] 2 Kaartjes DJ Tiësto 10 mei Gelredome
quote:
Geplaatst door Swillie op woensdag 16 april 2003 08:38
Tulp je mag dan wel een mod zijn, je bent een mierenneuker, zoek eens een leven ofzo...

En die regel vindt ik trouwens erg vreemd, het lijkt me logisch dat je juist meer dan de kostprijs vraagt, aangezien ze moeilijk zijn om te krijgen, en er een hogere vraag naar is dan er aanbod is... ok 200 euro is wel erg veel, maar dat is de enige prijs waaronder ik ze zou verkopen, anders ga ik zelf, misschien is de TS wel zo Tiesto-gek om dat ervoor te geven en anders maakt het dus ook niet uit...

pi_9808482
Het is voor het FOK!forum niet erg interessant om users te verwijzen naar andere websites, zeker niet als deze een compleet alternaties voor V&A zijn. Ik vind een gepaste link naar Ebay/Marktplaats in een [GEZ] topic mits niet geheel overbodig wel leuk (zie vorige discussie) maar een centraal topics met links daarheen lijkt mij geen waardevolle aanvulling. Mensen die wat zoeken en het niet kunnen vinden in de FOK! V&A gaan zelf wel op zoek op andere sites. Als ik zo naar de posts van detulp050 en Wile_E_Coyote kijk zijn we het er wel over eens.

Maar wel bedankt voor het spuien van je idee dat stellen we wel op prijs! Mocht je er nog meer hebben

woensdag 16 april 2003 @ 08:41:50 #188
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_9808489
quote:
Op woensdag 16 april 2003 08:40 schreef detulp050 het volgende:
uit: [GEZ] 2 Kaartjes DJ Tiësto 10 mei Gelredome
[..]
Het is officieel (dus bij wet) verboden om kaartjes tegen een hogere prijs door te verkopen (zwarte handel). Derhalve is het niet toegestaan dit op Fok! wel te doen.
  woensdag 16 april 2003 @ 08:46:46 #189
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9808568
Ik lees net even terug in de e-bay/marktplaats link discussie en ik moet het oneens zijn met de mods (ieks. <beelden van wraakacties a la Hertog-ijs reclame voor ogen ziet>).

Als iemand iets zoekt, ga ik ervan uit, dat diegene op zoveel mogelijk plaatsen en manieren zoekt. Dus ook op e-bay en marktplaats en zo. Om dan hier nog een keer een link te plaatsen naar een dergelijk object op marktplaats of zo, vind ik wat neerbuigend naar de vrager.

Bovendien loop je kans dat topics vol gaan lopen met reacties als: Ik zoek wel zo'n ding, maar ik heb hier <marktplaats link> dezelfde gevonden voor veeel minder' waardoor je het risico loopt dat de aanbieder zijn spul niet meer kwijt raakt.

Maar ik ben maar een simpele user, hoor..

pi_9808585
Eens met Wile. Maarja, ik ben ook maar een simpele user. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9808683
quote:
Op woensdag 16 april 2003 08:46 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Als iemand iets zoekt, ga ik ervan uit, dat diegene op zoveel mogelijk plaatsen en manieren zoekt. Dus ook op e-bay en marktplaats en zo. Om dan hier nog een keer een link te plaatsen naar een dergelijk object op marktplaats of zo, vind ik wat neerbuigend naar de vrager.
Ik denk dat als iemand wat zoekt en hij dit al gevonden heeft op marktplaats of ebay hij of zij op FOK! geen [gez] topic meer plaatst. Wordt er een [gez] topic geplaatst en iemand heeft een link naar exact datgene wat die user wil op marktplaats of ebay lijkt me dat geen overbodige info.
  woensdag 16 april 2003 @ 08:56:03 #192
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_9808716
Het gaat mij hier om. Als een user een Nokia of een kaartje voor Britney Spears zoekt, dan heeft linken naar ebay geen nut. De user kan die zelf wel vinden. Als de user echter een zeldzame druk van een tijdschrift zoekt, dan vind ik het wel weer nut hebben. Ik moet hier even over nadenken, want er is niet echt een universele regel op toepasbaar, denk ik.
  woensdag 16 april 2003 @ 08:59:48 #193
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9808763
quote:
Op woensdag 16 april 2003 08:56 schreef detulp050 het volgende:
Het gaat mij hier om. Als een user een Nokia of een kaartje voor Britney Spears zoekt, dan heeft linken naar ebay geen nut. De user kan die zelf wel vinden. Als de user echter een zeldzame druk van een tijdschrift zoekt, dan vind ik het wel weer nut hebben. Ik moet hier even over nadenken, want er is niet echt een universele regel op toepasbaar, denk ik.
Wat is dan het verschil? Of je nou het ene of het andere zoekt, e-bay ziet het verschil niet. de zoekfunctie is hetzelfde. En iemand die echt iets zeldzaams zoekt, zal alle mogelijkheden proberen.

Ik zoek al een jaar twee jeugdboeken. Er zijn er maar heel weinig van gedrukt, dus ik struin echt wel alle boekensites, veilingsites en marktplaasten af. Maar de boeken zijn uit mijn jeugd. De jeugd van de gemiddelde fokker is minder lang geleden dus weinig kans dat ik ze hier vind. Dus probeer ik het hier ook niet.

woensdag 16 april 2003 @ 09:01:13 #194
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_9808781
quote:
Op woensdag 16 april 2003 08:59 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Wat is dan het verschil? Of je nou het ene of het andere zoekt, e-bay ziet het verschil niet. de zoekfunctie is hetzelfde. En iemand die echt iets zeldzaams zoekt, zal alle mogelijkheden proberen.

Ik zoek al een jaar twee jeugdboeken. Er zijn er maar heel weinig van gedrukt, dus ik struin echt wel alle boekensites, veilingsites en marktplaasten af. Maar de boeken zijn uit mijn jeugd. De jeugd van de gemiddelde fokker is minder lang geleden dus weinig kans dat ik ze hier vind. Dus probeer ik het hier ook niet.

Ik denk dat het volgende het meest wijze is:
Links naar Ebay of welke andere veilig/marktplaats-site dan ook mag niet. Mocht je een link hebben naar zo'n site waarmee de vragende user echt geholpen is, mail hem dan naar die user toe.
  woensdag 16 april 2003 @ 09:07:45 #195
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9808892
quote:
Op woensdag 16 april 2003 09:01 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Ik denk dat het volgende het meest wijze is:
Links naar Ebay of welke andere veilig/marktplaats-site dan ook mag niet. Mocht je een link hebben naar zo'n site waarmee de vragende user echt geholpen is, mail hem dan naar die user toe.

Hmmm.. Lijkt mij hetzelfde effect hebben. Worden er mailtjes gestuurd van 'Jij bent maf. Kijk eens op ,marktplaats link> daar staat ie voor <lager bedrag>. Is dat een 'helpende link'? Daar hebben wij als Fok! geen last van, maar lijkt me voor de verkoper / koper niet leuk.

Het is een moeilijk probleem.

Persoonlijk denk ik dat je gewoon de FAQ moet aanhouden. Niks linken naar e-bay of marktplaats of www.gsm.net of zo. De verkoper zet een prijs, dat is zijn goed recht en de markt doet verder het werk wel. Vindt niemand die prijs aanvaardbaar en wil de verkoper niet zakken, dan verkoopt ie zijn produkt niet. Simpel.

woensdag 16 april 2003 @ 09:09:06 #196
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_9808909
quote:
Op woensdag 16 april 2003 09:07 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Hmmm.. Lijkt mij hetzelfde effect hebben. Worden er mailtjes gestuurd van 'Jij bent maf. Kijk eens op ,marktplaats link> daar staat ie voor <lager bedrag>. Is dat een 'helpende link'? Daar hebben wij als Fok! geen last van, maar lijkt me voor de verkoper / koper niet leuk.

Het is een moeilijk probleem.

Persoonlijk denk ik dat je gewoon de FAQ moet aanhouden. Niks linken naar e-bay of marktplaats of www.gsm.net of zo. De verkoper zet een prijs, dat is zijn goed recht en de markt doet verder het werk wel. Vindt niemand die prijs aanvaardbaar en wil de verkoper niet zakken, dan verkoopt ie zijn produkt niet. Simpel.

Ik had het eigenlijk alleen over de Te Koop Gevraagd !
Te koop aangeboden is uit den bozen om te linken !
  vrijdag 18 april 2003 @ 00:17:49 #197
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_9852156
uit een ander topic
[TK] Toshiba TS21i
van spooky
quote:
beste detulp... (je kan dit ook gaan editen omdat het in feedback hoort maar je kan het ook lezen en van leren ipv eindeloos te bureucratiseren)
90% van alles hier is dan offtopic en sowieso bij Vraag en Aanbodsubtopic is bijna alles offtopic.. maar dat terzijde!!

ONTOPIC:
ik heb een link gezet naar andere toshiba te koop topic en daar heb ik al uitgebreid geschreven wat er allemaal mis mee is...
In mijn post hier heb ik ook al gezet wat er mis mee is maar dan niet met cijfertjes erbij maar wel heel duidelijk.. jammer alleen dat je het weggedit heb want zo wis je de bewijzen... editen is zo kansloos.. reageer dan gewoon maar ga niet een onderbouwd argument wegediten en dan zeggen ja er stond hier een niet onderbouwd geblaat.. nee dan moet je het laten staan en quoten en niet weghalen...

vrijdag 18 april 2003 @ 00:28:57 #198
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_9852381
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 00:17 schreef detulp050 het volgende:
uit een ander topic
[TK] Toshiba TS21i
van spooky
[..]
Je kritiek is erg een kwestie van smaak en helpt het topic niet vooruit.
Offtopic komt helaas nog veel voor in V&A, maar dat wil niet zeggen dat het mag. Daarom heb ik het ge-edit
  vrijdag 18 april 2003 @ 01:05:30 #199
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_9852969
Zelfde topic, zelfde user
quote:
Geplaatst door spooky1234 op vrijdag 18 april 2003 00:55effe heel kort dan om niet meer off topic te lullen:
ik vind het een te hoge prijs en zeg ook uitgebreid waarom, ik informeer alleen mensen die geen verstand van hebben, vind ik wel zo sociaal.

Whazzzuuuuuuuuuuuuuuuuuup!spooky1234

Geplaatst door spooky1234 op vrijdag 18 april 2003 00:57quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op vrijdag 18 april 2003 00:53 schreef MrCaBLeGuY het volgende:
Even voor spooky1234 die hier meld dat je dingen niet mag verkopen. Spulletjes die je dubbel hebt, gewonnen en niet gebruikt, gekregen maar niet leuk vind zijn nieuw en mag je hier uiteraard WEL verkopen van mij part voor de normale winkelprijs. Al zal dat niet werken dan halen mensen hem in de winkel dus meestal gaan ze daar dan iets onder zitten.
Das totaal geen probleem! Dit gaan we overigens nog duidelijk in de FAQ verwerken.

--------------------------------------------------------------------------------

ok top.. verwerk dat dan ook duidelijk in de FAQ... want ik heb al vaak genoeg gelezen dat mensen aan het zeiken waren: ja je mag je kaartjes niet verkopen voor meer!! - ja maar het is uitverkocht... -nog steeds je mag ze nie verkopen voor meer... vond ik ook onzin maargoed.. wees dan wel overal consistent..

pi_9853150
detulp een enkel kritiek in een topic mag toch zeker wel? je mag users er toch zeker wel op wijzen dat enkele spullen te duur zijn....

ik vind dat jij iets te snel edit...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')