abonnement Unibet Coolblue
pi_193637790
quote:
Lachen ben benieuwd wat een beurtje daarvoor kost bij de dealer, als ze hem überhaupt willen doen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 15 juni 2020 @ 12:15:53 #152
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193638392
Geef je weinig kans dat een dealer dat doet.
Kan geen computer aan :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 15 juni 2020 @ 14:46:04 #153
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_193640495
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:08 schreef boegschroef het volgende:
Mijn e92 had ook een instelbaar onderstel als onderdeel van het totale M pakket. Maar dat was wel een keuze.

Hou er rekening mee dat de e93 alweer 13 jaar oud is. Als er nog geen nieuwe schokbrekers onderzitten weet ik niet wat er nog over is van de orginele 'comfort' ;)
Instelbaar als in vanuit de auto met een druk op de knop harder/zachter te zetten? Dacht dat dat alleen op de M3 zat..
Life's like music, get the rhythm..
pi_193643913
Met een goed stel Bilsteins en eventueel andere stabi's is al die adaptieve onzin niet nodig
pi_193645085
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 22:05 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

A Kerkhof in Rotterdam en Automaan in Pijnacker, beiden schijnen wel goede te zijn. Zelf altijd naar Automaan geweest, beetje gemengde ervaring.
Automaan (zeer) slechte ervaring mee.

quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 17:30 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Al iets gevonden?
Heb zelf geen idee, want geen Zuid Hollander. :P
Nee, helaas.
pi_193653861
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 19:54 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Automaan (zeer) slechte ervaring mee.
[..]

Nee, helaas.
In welke opzichte? Zelf had ik na enkele maanden problemen met een onderdeel die zij hadden gemonteerd. Moest onderzoekskosten voorschieten totdat zij het probleem hebben gevonden. Bij Breeman waar ik ook veel onderhoud liet doen zijn ze wat makkelijker daarin, maar betaalde dan ook bijna het dubbele.
pi_193687373
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 12:09 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

In welke opzichte? Zelf had ik na enkele maanden problemen met een onderdeel die zij hadden gemonteerd. Moest onderzoekskosten voorschieten totdat zij het probleem hebben gevonden. Bij Breeman waar ik ook veel onderhoud liet doen zijn ze wat makkelijker daarin, maar betaalde dan ook bijna het dubbele.
Mijn ervaring stamt van 6-7 jaar terug, wellicht langer. Had wat problemen met een E46 destijds, het een ander laten vervangen, voor iets boven de 1000 euro. Waren ze sommige onderdelen (bobine) vergeten goed aan te sluiten + probleem was niet opgelost.

Net wat spullen wezen halen om een mini revisie te doen van mijn automaatbak, dat wil zeggen een aantal rubbers + pan + pakking en olie vervangen.

Nooit eerder gedaan, dus ben benieuwd :) Iemand tips waar ik rekening mee moet houden?

pi_193687639
Leg er een bak onder, een automaat blijft nog uren nadruppelen nadat je de pan er onder uit hebt.

Haal eerst de vul plug los, het komt voor dat je die niet los krijgt, als de olie er dan al uit is heb je een probleem.

Verder is het niet zo moeilijk.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_193687776
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 18:36 schreef boegschroef het volgende:
Leg er een bak onder, een automaat blijft nog uren nadruppelen nadat je de pan er onder uit hebt.

Haal eerst de vul plug los, het komt voor dat je die niet los krijgt, als de olie er dan al uit is heb je een probleem.

Verder is het niet zo moeilijk.
^O^

Net mijn momentsleutel binnen. Eerst de vul plug losdraaien was ik inderdaad van plan. Ik heb trouwens geen nieuwe vul plug, ik draai de oude gewoon weer terug..

Hoop dat het niet lang blijft nadruppelen... ik zal namelijk een brug moeten huren en ga niet 3 uurtjes de brug bezet houden vanwege het druppelen :P

Ik moet trouwens nog een pompje kopen, om het olie erin te pompen, hoe heet zoiets?
pi_193694722
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 18:48 schreef xaban06 het volgende:

[..]

^O^

Net mijn momentsleutel binnen. Eerst de vul plug losdraaien was ik inderdaad van plan. Ik heb trouwens geen nieuwe vul plug, ik draai de oude gewoon weer terug..

Hoop dat het niet lang blijft nadruppelen... ik zal namelijk een brug moeten huren en ga niet 3 uurtjes de brug bezet houden vanwege het druppelen :P

Ik moet trouwens nog een pompje kopen, om het olie erin te pompen, hoe heet zoiets?
een hevelpomp bedoel je?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 19 juni 2020 @ 09:42:34 #161
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193694729
12V oliepomp, 18 euro bij de Lidl.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_193695417
ik gebruik altijd van die flessen waar je een dop op kan zetten waar je in kan knijpen. Meestal is dat standaard bij versnellingsbak olie:
Dit idee:

Dan heb je geen pompje nodig, maar dat is nu waarschijnlijk een beetje te laat ;)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  vrijdag 19 juni 2020 @ 11:25:53 #163
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_193696071
Ik heb die van mijn GM automaat al gedaan, inderdaad zo'n oliepompje en checken dat de vulplug los wil.
De rest spreekt voor zich, en zorgvuldig de moment sleutel gebruiken. Het kleppenblok moet op 8Nm.

Ik ga mijn ZF 6HP tranmissie binnenkort ook afronden. Diezelfde set heb ik ook net binnen. Ik ga van de General Motors GA6L45R transmissie over naar ZF 6HP21. Daarop wil ik over een klein tijdje een stage 3 xHP flash schrijven.
Ben dan zeer waarschijnlijk de eerste met een elektronische pook (zo'n DCT versie) icm ZF automaat en een N52 motorblok in de 1 serie :)

De huidige GM automaat was nieuw goed, maar na 2 ton slijtage wel flink minder geworden. Helaas is er niet bij 1 ton een flush uitgevoerd. Heb zelfs een keer gehad met volgas uitaccelereren uit de bocht dat het motortoerental steeg zonder dat ik wheelspin had. Dat was schrikbarend.

Het 128i project waarin ik al enige tijd participeer is stage 1 gereed. Dat wil zeggen dat de mechanische afdeling geheel in orde is. Stage 2 is het interieur naar luxe upgraden. (climate control, stuur en stoelverwarming, NBT-EVO navigatie, Top-hifi audio enzovoort)
Een N20 (benzine 2.0 Turbo) in een 1 E81 serie is echt goede fun! Qua power vergelijkbaar aan mijn 130i, maar het turbokoppel is echt super.. en de 8 traps automaat ook!
Filmpje van acceleratie:


[ Bericht 10% gewijzigd door -Richard- op 19-06-2020 11:31:02 ]
Weet van alles een beetje maar net niets.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 11:43:30 #164
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193696357
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 10:41 schreef boegschroef het volgende:
ik gebruik altijd van die flessen waar je een dop op kan zetten waar je in kan knijpen. Meestal is dat standaard bij versnellingsbak olie:
Dit idee: [ afbeelding ]

Dan heb je geen pompje nodig, maar dat is nu waarschijnlijk een beetje te laat ;)
En het is gegarandeerd knoeien, want je moet vaak van onderen vullen, dus het buisje knikken, in de fles knijpen, etc.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 11:44:36 #165
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193696370
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 11:25 schreef -Richard- het volgende:
Ik heb die van mijn GM automaat al gedaan, inderdaad zo'n oliepompje en checken dat de vulplug los wil.
De rest spreekt voor zich, en zorgvuldig de moment sleutel gebruiken. Het kleppenblok moet op 8Nm.

Heb jij (zelf) een momentsleutel die zo weinig aan kan dan? :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_193696563
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 11:43 schreef daNpy het volgende:

[..]

En het is gegarandeerd knoeien, want je moet vaak van onderen vullen, dus het buisje knikken, in de fles knijpen, etc.
De truuk is om de versnellingsbak steun los te maken en de bak wat te laten zakken, vaak kan je er dan ineens heel goed bij. Geloof me ik heb zeker 30 bakken op deze manier gevuld, gaat prima zonder knoeien. Het enige nadeel is dat je hierdoor tegen de tijd dat hij bijna vol zit af en toe de bak recht moet hangen om hem niet te vol te doen.

Ieder z'n ding ;)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  vrijdag 19 juni 2020 @ 12:06:04 #167
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193696622
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 12:01 schreef boegschroef het volgende:

[..]

De truuk is om de versnellingsbak steun los te maken en de bak wat te laten zakken, vaak kan je er dan ineens heel goed bij. Geloof me ik heb zeker 30 bakken op deze manier gevuld, gaat prima zonder knoeien. Het enige nadeel is dat je hierdoor tegen de tijd dat hij bijna vol zit af en toe de bak recht moet hangen om hem niet te vol te doen.

Ieder z'n ding ;)
Bij m'n DAF lukt dat dus niet en is een pompje veel makkelijker :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 14:15:13 #168
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_193698142
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 11:44 schreef daNpy het volgende:

[..]

Heb jij (zelf) een momentsleutel die zo weinig aan kan dan? :)
Klopt! Eentje met het bereik 5-25Nm heb ik
Weet van alles een beetje maar net niets.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 14:17:15 #169
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193698162
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 14:15 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Klopt! Eentje met het bereik 5-25Nm heb ik
Cool. Check je die ook regelmatig, of laat je hem checken?
Bij die lage momentjes is het risico groter als er wat fout gaat (ervaring)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 14:21:34 #170
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_193698205
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 14:17 schreef daNpy het volgende:

[..]

Cool. Check je die ook regelmatig, of laat je hem checken?
Bij die lage momentjes is het risico groter als er wat fout gaat (ervaring)
Ik heb die GM tranmissie uhh.. 2 jaar geleden gedaan? Ik gebruikte toen een Smoos momentsleutel van Datona. Bij de afgelopen distributieketting wissel begin dit jaar kapte de 3/8 versie ermee. Die klikte niet meer af bij 55Nm. Dus.. draad kapot gedraaid '' want die moment sleutel moet gewoon gaan klikken''... Mijn gevoel zei stop, mn verstand zei doorgaan.
Helaas...

Dus sinds een maandje heb ik nu een Gedore sleutel, 2-25 dus en eentje van 10-50 Nm.
Door de leeftijd dus nog niet laten checken (fabrieks calibratie zit er immers bij ).. Heb jij een idee hoe dat in zijn werk gaat?
Heb dat nog niet eerder laten doen en het is wel zeer verstandig dat te doen, want inderdaad de toleranties bij dat fijn mechanische spul zijn nou eenmaal klein.
Weet van alles een beetje maar net niets.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 14:24:31 #171
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193698244
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 14:21 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Ik heb die GM tranmissie uhh.. 2 jaar geleden gedaan? Ik gebruikte toen een Smoos momentsleutel van Datona. Bij de afgelopen distributieketting wissel begin dit jaar kapte de 3/8 versie ermee. Die klikte niet meer af bij 55Nm. Dus.. draad kapot gedraaid '' want die moment sleutel moet gewoon gaan klikken''... Mijn gevoel zei stop, mn verstand zei doorgaan.
Helaas...
Ja, dat feest ken ik dus van een brandstof pomp vastzetten. Kan prima met de hand, maar ik wilde het een keer netjes doen :')

quote:
Dus sinds een maandje heb ik nu een Gedore sleutel, 2-25 dus en eentje van 10-50 Nm.
Door de leeftijd dus nog niet laten checken (fabrieks calibratie zit er immers bij ).. Heb jij een idee hoe dat in zijn werk gaat?
Heb dat nog niet eerder laten doen en het is wel zeer verstandig dat te doen, want inderdaad de toleranties bij dat fijn mechanische spul zijn nou eenmaal klein.
Hoe dat precies gaat niet, maar bij de bedrijven waar ik werkte lieten we dit wel jaarlijks doen omdat we er mee meten. Hoe dit prive zit weet ik niet precies voor dit soort gereedschap.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_193699465
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 09:41 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

een hevelpomp bedoel je?
^O^ inderdaad

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 09:42 schreef daNpy het volgende:
12V oliepomp, 18 euro bij de Lidl.
Zal eens een keer kijken :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 10:41 schreef boegschroef het volgende:
ik gebruik altijd van die flessen waar je een dop op kan zetten waar je in kan knijpen. Meestal is dat standaard bij versnellingsbak olie:
Dit idee: [ afbeelding ]

Dan heb je geen pompje nodig, maar dat is nu waarschijnlijk een beetje te laat ;)
Haha, ja, daar is het te laat voor.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 11:25 schreef -Richard- het volgende:
Ik heb die van mijn GM automaat al gedaan, inderdaad zo'n oliepompje en checken dat de vulplug los wil.
De rest spreekt voor zich, en zorgvuldig de moment sleutel gebruiken. Het kleppenblok moet op 8Nm.

Ik ga mijn ZF 6HP tranmissie binnenkort ook afronden. Diezelfde set heb ik ook net binnen. Ik ga van de General Motors GA6L45R transmissie over naar ZF 6HP21. Daarop wil ik over een klein tijdje een stage 3 xHP flash schrijven.
Ben dan zeer waarschijnlijk de eerste met een elektronische pook (zo'n DCT versie) icm ZF automaat en een N52 motorblok in de 1 serie :)

De huidige GM automaat was nieuw goed, maar na 2 ton slijtage wel flink minder geworden. Helaas is er niet bij 1 ton een flush uitgevoerd. Heb zelfs een keer gehad met volgas uitaccelereren uit de bocht dat het motortoerental steeg zonder dat ik wheelspin had. Dat was schrikbarend.

Het 128i project waarin ik al enige tijd participeer is stage 1 gereed. Dat wil zeggen dat de mechanische afdeling geheel in orde is. Stage 2 is het interieur naar luxe upgraden. (climate control, stuur en stoelverwarming, NBT-EVO navigatie, Top-hifi audio enzovoort)
Een N20 (benzine 2.0 Turbo) in een 1 E81 serie is echt goede fun! Qua power vergelijkbaar aan mijn 130i, maar het turbokoppel is echt super.. en de 8 traps automaat ook!
Filmpje van acceleratie:
Gaaf! Ik heb ook een ZF 6HP21 (of een 6HP19, geen idee).

Wat is stage 3 xHP flash :@

Wat is het verschil tussen een flush en een oliewissel? Kan ik een flush zelf ook uitvoeren?

Trouwens speciaal hiervoor een momentsleutel gekocht, een 3/8" 5-25 Nm.

Nog tips wat ik gelijk mee kan pakken nu de boel toch open is? (Bijna) alle zichtbare rubberen delen ga ik sowieso vervangen.

Onderdeel 1 en 2 van https://www.realoem.com/b(...)-325i&diagId=24_1047
Onderdeel 5, 6 en 7 van https://www.realoem.com/b(...)-325i&diagId=24_1042
pi_193699534
Bij een flush spoel je ook de torqueconverter schoon, bij een 'oliewissel' vervang je eigenlijk maar de helft van de olie, de andere helft van de oude olie blijft in de converter, koeler en leidingen zitten.

Ik weet niet of het bij de bmw ook kan, maar bij mijn amerikanen is het simpel om zelf te flushen. Je haalt de koeler naar versnellingsbak leiding los, die hang je in een bak. Je start de auto voor een paar seconden, de bak loopt leeg, je vult bij, start de auto weer en zo doe je dat een paar keer tot er nieuwe olie uit de leiding komt. vaak zie je het kleurverschil wel.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  vrijdag 19 juni 2020 @ 20:51:09 #174
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_193702991
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 16:25 schreef xaban06 het volgende:

Gaaf! Ik heb ook een ZF 6HP21 (of een 6HP19, geen idee).

Wat is stage 3 xHP flash :@

Wat is het verschil tussen een flush en een oliewissel? Kan ik een flush zelf ook uitvoeren?

Trouwens speciaal hiervoor een momentsleutel gekocht, een 3/8" 5-25 Nm.

Nog tips wat ik gelijk mee kan pakken nu de boel toch open is? (Bijna) alle zichtbare rubberen delen ga ik sowieso vervangen.

Onderdeel 1 en 2 van https://www.realoem.com/b(...)-325i&diagId=24_1047
Onderdeel 5, 6 en 7 van https://www.realoem.com/b(...)-325i&diagId=24_1042
De 6HP19 is vrijwel gelijk aan de 21. Als ik het goed begrepen heb ik de 19 generatie 1 en bij generatie 2 is de benaming 6HP19TU. Die weer gelijkstaat aan de benaming 6HP21.
De TU staat voor Technical Updates, waardoor deze dus gelijk staat aan de 21 versie.

xHP is een fabrikant/ontwikkelaar van transmissie software. Ze hebben verschillende gradaties in de aanpassingen en stage 1 omvat minder dan stage 3. Die laatste is het maximale wat er op dit moment gemodificeerd dient te worden aan de software zijde.
Wat ze zelf omschrijven bij de aanpassing is het volgende:

1
2
3
The Stage 3 file kind of changes everything from the standard calibration. Shiftpoints, shiftpressures and timings are adapted in all modes, to improve shift-speeds significantly. S and M modes shift aggressively with throttle blips and super-fast upshifts. S revs out all the way to 7000 and M let's you hit the rev-limiter like in manual car. 

If you love having fun with your car, this is the Stage for you.

Er bestaat voor onze versnellingsbakken ook Alpina software, die weer ander gedrag heeft dan de standaard, over het algemeen is deze beter en bij iemand die software updates doet kan dit tegen een gering bedrag (de software zelf is in overvloed op het internet te vinden).

De flush zelf uitvoeren weet ik niet. Ik had toen ook alleen de oliepan ververst. Bij mijn 6HP bak heb ik de versnellingsbak en koppel omvormer los, dus vrijwel alle olie is er nu uit.
Wat boegschroef hierboven vermeldt is een goed idee maar of het kan bij onze versnellingsbakken, weet ik niet.

Omdat je een set gekocht hebt, heb je alle delen die je nodig bent voor het onderhoud. De magneet zit in de oliepan en het filter ook.
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_193714694


Hij is weer terug hoor :P 8-) Niemand wilde hem kopen.. dwazen, toen m'n Tesla maar weggedaan daar was nog veel interesse voor vanwege lage bijtelling. Ach ja, benzine kost nu toch niet zoveel... heb het rijgedrag wel gemist, is wel wat anders dan een Berlingo, E36 318i of een Golf 5 op LPG >:)
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 20 juni 2020 @ 19:57:42 #176
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193714777
Mooi ding, te duur aangeboden?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_193714812
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 19:57 schreef daNpy het volgende:
Mooi ding, te duur aangeboden?
Best nog wel wat in prijs gezakt... zat onder de rest van de M135i's met deze km-stand. En verkoop via een bedrijf niet privé dus dan verwacht je ook wel dat je iets meer kan vragen. Maar goed was ook niet echt een mooie periode voor aanschaf van zo'n auto. En blijkbaar vinden mensen 3 deurs toch vaak een probleem 8)7
Facts don't care about your feelings
pi_193715853
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 19:50 schreef YoshiBignose het volgende:
[ afbeelding ]

Hij is weer terug hoor :P 8-) Niemand wilde hem kopen.. dwazen, toen m'n Tesla maar weggedaan daar was nog veel interesse voor vanwege lage bijtelling. Ach ja, benzine kost nu toch niet zoveel... heb het rijgedrag wel gemist, is wel wat anders dan een Berlingo, E36 318i of een Golf 5 op LPG >:)
Welcome back! Blijft een dikke bak 😎
  zondag 21 juni 2020 @ 15:53:30 #179
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_193725053
Inderdaad een dikke wagen. Zou er zelf graag een hebben. Maar ik zit nog met de 130i in m'n mik. Daar wil ik graag nog wat kilometers bij op drukken nu 't ding zo fijn rijd. Zou ook zonde zijn van 'm'n moeite.
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_193769121
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:53 schreef -Richard- het volgende:
Inderdaad een dikke wagen. Zou er zelf graag een hebben. Maar ik zit nog met de 130i in m'n mik. Daar wil ik graag nog wat kilometers bij op drukken nu 't ding zo fijn rijd. Zou ook zonde zijn van 'm'n moeite.
Een 130i is ook geen straf toch? >:)
Facts don't care about your feelings
  donderdag 25 juni 2020 @ 09:57:15 #181
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_193779135
Wel waar van driedeurs trouwens, is minder interessant. 2 jaar terug op zoek geweest naar een 116i en toen was dat al heel erg duidelijk: goed uitgevoerde 5-deurs werden onder je neus weggekocht. Terwijl er wel redelijk wat goed uitgevoerde 3-deurs te vinden waren die je vervolgens nog een tijd bleef tegenkomen. En ik snap het wel, want die extra deuren zijn gewoon wel praktisch. Is ook de reden dat ik zelf een E91 heb, kun je tenminste eens een keer een fiets, kitesurfspullen of 40m2 laminaat naar binnen slingeren :P
Life's like music, get the rhythm..
  donderdag 25 juni 2020 @ 10:06:20 #182
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_193779213
Raar, want 3-deurs stuk minder lelijk. :+
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_193779504
Bij m'n vorige werk kocht de baas ook geen 3-deurs 1-series in, alleen 5-deurs. Op een gegeven moment stonden er 4 of 5 M135i/M140i's op voorraad, allemaal 5-deurs en allemaal vrij vlot verkocht. Ik vind zelf de 5-deurs mooier (en uiteraard praktischer). 3-deurs wel weer wat specialer. Fijn rijden doen ze allemaal (ook de 130i, misschien nog wel 1 van mijn favorieten).
pi_193780015
Ik vind 3 deurs er echt veel mooier uitzien (bij iedere auto). Natuurlijk is 5 deurs wel praktischer maar alleen als je jonge kinderen hebt dan, want beenruimte heb je achterin sowieso niet.
Facts don't care about your feelings
pi_193780059
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 11:09 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik vind 3 deurs er echt veel mooier uitzien (zoals bij iedere auto). Natuurlijk is 5 deurs wel praktischer maar alleen als je jonge kinderen hebt dan, want beenruimte heb je achterin sowieso niet.
Maar ook als je wat grotere dingen versjouwt (bank plat). Maar ik ben sowieso van de stations :P Vind het wel mooi dat de 3-deurs geen stijlen om de voorramen heeft.
pi_193780103
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 11:12 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Maar ook als je wat grotere dingen versjouwt (bank plat). Maar ik ben sowieso van de stations :P Vind het wel mooi dat de 3-deurs geen stijlen om de voorramen heeft.
Maar mijn bank kan ook plat... uiteindelijk is de auto toch even lang? Het is iets vervelender erin te krijgen omdat je niet van de zijkant kan helpen maar daar merk ik niet echt nadelen van. Belangrijkste is de hatchback achterkant en geen sedan, dat is wel onpraktisch. Maar goed ik heb dan ook een Berlingo voor dat soort ongein.
Facts don't care about your feelings
pi_193780202
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 11:15 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Maar mijn bank kan ook plat... uiteindelijk is de auto toch even lang? Het is iets vervelender erin te krijgen omdat je niet van de zijkant kan helpen maar daar merk ik niet echt nadelen van. Belangrijkste is de hatchback achterkant en geen sedan, dat is wel onpraktisch. Maar goed ik heb dan ook een Berlingo voor dat soort ongein.
Precies dat bedoel ik inderdaad. Maar niet enorm verschil nee. Mij zou het vooral voor de looks zijn. Wisselt per model of ik 3 of 5-deurs prefereer.
  donderdag 25 juni 2020 @ 11:46:52 #188
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193780600
helaas een koelwaterpeil waarschuwing (E38), wel bijgevuld maar helaas was het binnen een kwartier alweer raak, als het er zo hard uitloopt moet het toch wel een slang of een aansluiting zijn of is dat te gemakkelijk gedacht?
pi_193780623
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 11:46 schreef Tarado het volgende:
helaas een koelwaterpeil waarschuwing (E38), wel bijgevuld maar helaas was het binnen een kwartier alweer raak, als het er zo hard uitloopt moet het toch wel een slang of een aansluiting zijn of is dat te gemakkelijk gedacht?
Was bij m'n E36 wel het geval, stroomde er letterlijk uit. Onderdeel van ¤35 piek uiteindelijk. Een vriend met een C3 daarentegen liep het ook heel snel eruit en temperatuur naar rood maar dat lijkt toch de koppakking te zijn.
Facts don't care about your feelings
  donderdag 25 juni 2020 @ 12:12:20 #190
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_193781099
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 11:09 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik vind 3 deurs er echt veel mooier uitzien (bij iedere auto). Natuurlijk is 5 deurs wel praktischer maar alleen als je jonge kinderen hebt dan, want beenruimte heb je achterin sowieso niet.
Vaak wel, niet altijd.
Seat Leon bv vind ik er een beetje karig uitzien in 3-deurs, daklijn van 5-deurs vind ik mooier.



pindazakje
pi_193781946
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 12:12 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Vaak wel, niet altijd.
Seat Leon bv vind ik er een beetje karig uitzien in 3-deurs, daklijn van 5-deurs vind ik mooier.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
En een S-klasse coupe dan 8-)

Facts don't care about your feelings
  donderdag 25 juni 2020 @ 13:22:49 #192
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_193782017
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 13:17 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

En een S-klasse coupe dan 8-)

[ afbeelding ]
Ja dikke bak, een coupé hoort ook gewoon 2/3-deurs te zijn (zie o.a. 4 en 6 serie).
Maar deze is er toch ook niet als 5-deurs? In 90% van de gevallen vind ik 3 deurs idd mooier, maar dus niet altijd zoals bij de Leon en de 1-serie F20 maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Vind hem als 5-deurs ook niet verkeerd.
pindazakje
pi_193782310
Met coupé vind ik het ook anders inderdaad. Maar ik ben ook iemand die al sneller voor een sedan zou kiezen dan coupé. En nog sneller dus voor een station :P
pi_193782653
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 13:22 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Ja dikke bak, een coupé hoort ook gewoon 2/3-deurs te zijn (zie o.a. 4 en 6 serie).
Maar deze is er toch ook niet als 5-deurs? In 90% van de gevallen vind ik 3 deurs idd mooier, maar dus niet altijd zoals bij de Leon en de 1-serie F20 maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Vind hem als 5-deurs ook niet verkeerd.
Naja de S-klasse is er natuurlijk wel in 5 deurs maar heb geen idee meer hoe dat tegenwoordig werkt want ze hebben zoveel soorten types. Het lijkt niet op een echte S-klasse eigenlijk, eerder een verlengde E-klasse coupe ofzo.
Facts don't care about your feelings
  donderdag 25 juni 2020 @ 14:08:17 #195
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_193782741
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 14:01 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Naja de S-klasse is er natuurlijk wel in 5 deurs maar heb geen idee meer hoe dat tegenwoordig werkt want ze hebben zoveel soorten types. Het lijkt niet op een echte S-klasse eigenlijk, eerder een verlengde E-klasse coupe ofzo.
Ja echt belachelijk hoeveel verschillende types Mercedes maakt, vroeger kende ik ze nog allemaal van buiten maar nu boeit het me niet meer, teveel om bij te houden :')
Maar een 5 deurs S-klasse Coupé ken ik niet, heb je pics? Ken alleen de 4-deurs sedan en de 2 deurs coupé en cabrio.
pindazakje
pi_193783359
AMG GT 4-door?
  donderdag 25 juni 2020 @ 15:18:17 #197
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193783907
Is dit het taxi topic?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 25 juni 2020 @ 19:47:32 #198
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_193787919





^O^
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_193787991
quote:
Onder! Zo dik is die!
pi_193790324
Na de M635CSI en 3.0 CSL mijn favoriete BMW ontwerp
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')