abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 9 april 2020 @ 09:31:23 #1
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_192528271
Als ik iets bak in m'n stalen koekenpan, gebruik ik een superdunne spatel. Zoiets als de spatel van dit plaatje:

(bron)

Dat dunne is makkelijk, want als iets lichtjes is aangebakken, kun je het goed loswrikken.

Ik zoek zoiets, maar dan uitgevoerd in kunststof, zodat ik het in m'n anti-aanbak pannen kan gebruiken. Er is genoeg kunststof spul te koop, maar op de plaatjes en in de beschrijving kun je niet zien of het echt super dun is.

Iemand een tip voor een artikel dat ook echt werkelijk ergens te koop is?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  donderdag 9 april 2020 @ 09:33:53 #2
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_192528319
Superdun, kunststof, wrikken en een hete pan is niet zo een gelukkige combinatie denk ik.
Hebben ze niet iets van metaal met een coating er om ofzo?
pi_192528475
Als je pan echt antiaanbak is dan hoef je toch niks te wrikken?
  donderdag 9 april 2020 @ 09:42:44 #4
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_192528514
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 09:41 schreef n0a het volgende:
Als je pan echt antiaanbak is dan hoef je toch niks te wrikken?
Dit dus :{
  donderdag 9 april 2020 @ 11:31:57 #6
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_192530649
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 09:33 schreef bleiblei het volgende:
Superdun, kunststof, wrikken en een hete pan is niet zo een gelukkige combinatie denk ik.
Hebben ze niet iets van metaal met een coating er om ofzo?
Je vergist je in wat er tegenwoordig met kunststof kan, gewoon de polymeer vinden met de juiste combinatie van eigenschappen.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 09:41 schreef n0a het volgende:
Als je pan echt antiaanbak is dan hoef je toch niks te wrikken?
Maar je moet nog steeds wel kunnen flippen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_192530743
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 11:31 schreef mvdejong het volgende:

Maar je moet nog steeds wel kunnen flippen.
Kwestie van techniek en een beetje oefenen. :P

Zorg dat de hele pan met een beetje vetstof is bedekt en het belangrijkste wacht tot bv je ei of pannenkoek gestold is voor je de boel probeert te flippen.
Bij vaste producten als rijst meteen vanaf het begin regelmatig om blijven flippen, zodat de rijst geen tijd krijgt ergens aan te koeken. :)
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_192531745
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 11:31 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Je vergist je in wat er tegenwoordig met kunststof kan, gewoon de polymeer vinden met de juiste combinatie van eigenschappen.
[..]

Maar je moet nog steeds wel kunnen flippen.
Daar hoeft het niet super dun als metaal voor te zijn. Ik heb er een die zat ooit bij m'n pan en die heeft een schuin randje aan de voorkant. Denk dat de meeste kunststof spatels goed genoeg zijn. Daar zijn ze voor gemaakt.
  donderdag 9 april 2020 @ 12:30:26 #9
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_192531813
quote:
Lastig, ik kan slecht zien of het dun is. Het zou mij niks verbazen als dat ding in werkelijkheid veel dikker is dan je denkt. Idealiter is 'ie over de hele lengte zo dun mogelijk. Dit ding lijkt wel scherp, maar loopt taps toe naar een bepaalde dikte. En is dat 1 of 3 mm?

Of heb je deze zelf?

quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 09:41 schreef n0a het volgende:
Als je pan echt antiaanbak is dan hoef je toch niks te wrikken?
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 11:36 schreef Zalmslaatje het volgende:
Zorg dat de hele pan met een beetje vetstof is bedekt en het belangrijkste wacht tot bv je ei of pannenkoek gestold is voor je de boel probeert te flippen.
In principe heb je gelijk, maar hier spelen twee dingen:
- Het is een keramische anti-aanbaklaag. Dat is mooi want robuuster dan teflon, maar heeft minder die "afstotende" werking.
- Ik maak vaak zelf groenteburgers. De basis is echter een kaas/ei-mengsel en dat is veel fragieler dan die kant-en-klare burgers, die lijken samengeperst te zijn.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_192531989
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 12:30 schreef Hallmark het volgende:

In principe heb je gelijk, maar hier spelen twee dingen:
- Het is een keramische anti-aanbaklaag. Dat is mooi want robuuster dan teflon, maar heeft minder die "afstotende" werking.
- Ik maak vaak zelf groenteburgers. De basis is echter een kaas/ei-mengsel en dat is veel fragieler dan die kant-en-klare burgers, die lijken samengeperst te zijn.
Op een laag vuurtje opzetten zodat de eiwitten kunnen stollen als het gestold/stevig genoeg is gas wat hoger en beide kanten bruin bakken.

In het begin plakt het vast op het moment dat je burger stevig genoeg is laat dat vanzelf weer los dan weet je dat hij ook stevig genoeg is om te keren.

[ Bericht 8% gewijzigd door Zalmslaatje op 09-04-2020 12:53:04 ]
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
  donderdag 9 april 2020 @ 12:59:05 #11
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_192532311
Met kooktips is mijn vraag toch echt niet opgelost. Ik zoek nog steeds.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_192533110
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 12:30 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Lastig, ik kan slecht zien of het dun is. Het zou mij niks verbazen als dat ding in werkelijkheid veel dikker is dan je denkt. Idealiter is 'ie over de hele lengte zo dun mogelijk. Dit ding lijkt wel scherp, maar loopt taps toe naar een bepaalde dikte. En is dat 1 of 3 mm?

Of heb je deze zelf?
[..]

[..]

In principe heb je gelijk, maar hier spelen twee dingen:
- Het is een keramische anti-aanbaklaag. Dat is mooi want robuuster dan teflon, maar heeft minder die "afstotende" werking.
- Ik maak vaak zelf groenteburgers. De basis is echter een kaas/ei-mengsel en dat is veel fragieler dan die kant-en-klare burgers, die lijken samengeperst te zijn.
Dit is echt een bazenspatel van zo'n 1,5mm. Er is niets dat ik hier nog niet handig mee geflipt heb. Ik snap je helemaal, zo'n spatel moet wel echt goed zijn. Anders heb je er nog niets aan.
Spoilers!
  donderdag 9 april 2020 @ 14:09:37 #13
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_192533376
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 12:59 schreef Hallmark het volgende:
Met kooktips is mijn vraag toch echt niet opgelost. Ik zoek nog steeds.
Alhoewel ik een RVS-pan heb, gebruik ik nog wel eens een deegspatel (de GUBBRÖRA om precies te zijn). Is kunststof met een erg dunne rand en omdat 'ie flexibeler is dan een normale spatel, kun je 'm mooi onder je aangebakken kooksel prutsen zonder dat er al teveel schade ontstaat. Als het eenmaal los zit kun je eventueel met een dikkere (bredere) spatel keren.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  vrijdag 10 april 2020 @ 08:19:07 #14
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_192548081
Allebei die Ikea dingen besteld. Datum 1 mei :Y duurt even vanwege de drukte...
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  maandag 13 april 2020 @ 12:55:03 #15
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_192595401
https://www.ikea.com/nl/n(...)taal-zwart-00149459/

Deze moet je hebben. Dun en flexibel, frummel je overal tussen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')