abonnement Unibet Coolblue
pi_192527383
Lawaai, nooit meer een foto ophangen, iedere dag een andere plek, nooit rust, altijd iemand die je komt lastigvallen, overleggende collega’s verderop.

De kantoortuin, 20-40 man in een grote ruimte, druk werkend, terwijl de airco de hele dag virusdeeltjes door de lucht laat circuleren.

Zullen we in de nieuwe 1,5m economie afscheid moeten nemen dan deze populaire bedrijfssetting?
.
pi_192527469
Ik denk het niet. Het is nog steeds heel geliefd onder managers.
Misschien wel paar dagen thuis en paar dagen op kantoor.
Wat na een poos leidt tot efficienter ingerichte kantoortuinen.
  donderdag 9 april 2020 @ 08:53:14 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192527486
Ik mag het hopen, maar vrees van niet.
pi_192527670
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 08:46 schreef Fer het volgende:
Zullen we in de nieuwe 1,5m economie afscheid moeten nemen dan deze populaire bedrijfssetting?
Dan ga je er vanuit dat die 1,5 economie er echt komt. En dat denk ik niet. Als de storm over is, zijn we het zo weer vergeten.
  Redactie Frontpage donderdag 9 april 2020 @ 09:06:03 #5
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_192527677
Het op 1,5m blijven is economisch niet houdbaar, dus nee.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_192527739
Denk wel dat de 'snoeppot' lang leeg blijft. Lekker met z'n allen grabbelen in dezelfde pot met winegums of ander snoep :')
  PR/Manusje van alles donderdag 9 april 2020 @ 09:12:22 #7
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_192527809
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 09:09 schreef xFriendx het volgende:
Denk wel dat de 'snoeppot' lang leeg blijft. Lekker met z'n allen grabbelen in dezelfde pot met winegums of ander snoep :')
Ach, wat dacht je steeds koffie voor elkaar halen doet?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_192527821
quote:
10s.gif Op donderdag 9 april 2020 09:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Ach, wat dacht je steeds koffie voor elkaar halen doet?
Zou mooi zijn als we daar vanaf zijn _O_ En het zoenen van collega's ook. Het heeft wel voordelen *O*
pi_192527844
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 09:09 schreef xFriendx het volgende:
Denk wel dat de 'snoeppot' lang leeg blijft. Lekker met z'n allen grabbelen in dezelfde pot met winegums of ander snoep :')
Veel van dat soort onzin zal wel eruit gaan ja.
Handen schudden ook, koffierondjes.

Waar ik ook benieuwd naar ben is een omslag in waar je normaal verwacht wordt te komen werken met lichte griep symptomen je hierna eerder verzocht wordt weg te gaan en thuis te blijven.
Of misschien word je wel verzocht een mondkapje op te doen.
pi_192528351
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 08:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik denk het niet. Het is nog steeds heel geliefd onder managers.
Misschien wel paar dagen thuis en paar dagen op kantoor.
Wat na een poos leidt tot efficienter ingerichte kantoortuinen.
mwah de managers van de teams kan het volgens mij niet zoveel boeien... tis vooral een dingetje dat bestuurders graag willen om kosten te besparen
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_192528382
quote:
10s.gif Op donderdag 9 april 2020 09:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Ach, wat dacht je steeds koffie voor elkaar halen doet?
Dat deed ik gelukkig al zelf. Meer dat was meer omdat je anders 1x een loopje hebt voor iedereen en de rest van de dag (als je geen andere reden kan bedenken voor een loopje stil zit). Vind het fijn om regelmatig even de benen te strekken.

Ook voel ik mij altijd wat ongemakkelijk als je er staat met een dienblad (of 2) voor 20 man en de rij achter je steeds maar groeit.
pi_192528410
over paar jaar is het allemaal wel weer opgelost toch...en dan krijgen we een hippie lente, gaat iedereen alles inhalen.

trouwens, ze zeggen dat airco niet verspreidt.
pi_192528419
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 09:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Veel van dat soort onzin zal wel eruit gaan ja.
Handen schudden ook, koffierondjes.

Waar ik ook benieuwd naar ben is een omslag in waar je normaal verwacht wordt te komen werken met lichte griep symptomen je hierna eerder verzocht wordt weg te gaan en thuis te blijven.
Of misschien word je wel verzocht een mondkapje op te doen.
Dat laatste ook benieuwd naar. Alle mogelijkheden hebben om thuis te werken maar dan toch met je volle kop vol slijm naar je werk moeten. Mega irritant ook als je ook nog met de trein moet.
Hoop inderdaad dat ze daar makkelijker in worden en je dan even 2-3 dagen thuis laten werken waar je alle thee, honing en kippensoepjes bij de hand heb. Vaak als je een dag of 3 thuis blijft, geen grote warmte/kou wisseling hebt tijdens het reizen knap je al vrij snel op en kan je weer wat normaal op je werk zitten.
  donderdag 9 april 2020 @ 09:40:09 #14
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192528448
In de kantoortuin waar ik werkte zat ik verder van mijn collega's af (zo'n 5 meter) dan in het kamertje waar ik nu zit (nog geen meter). Tussendoor had ik een kamer alleen maar ik vraag me af of die luxe iedereen gegund wordt.

Daarom is een èchte kantoortuin een goede oplossing voor de 1,5 meter regel. Maar dan moeten bedrijven dus flink investeren in vierkante meters en geluidsisolerende materialen. Denk aan een werkplek van zo'n 20 m² vloeroppervlak.
pi_192528536
Zou er ook zoiets zijn als een kantoortuinman?
  donderdag 9 april 2020 @ 09:58:52 #16
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192528878
quote:
11s.gif Op donderdag 9 april 2020 09:43 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Zou er ook zoiets zijn als een kantoortuinman?
Wij hadden wel een kantoortuinkabouter :D
pi_192529250
Japke D _O_
Ik was hier...
pi_192529344
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:16 schreef Nismo91 het volgende:
Japke D _O_
Dat sowieso _O_ Heerlijke boekjes heeft zij geschreven. Niet lezen als je je werk en collega's ooit nog serieus wil nemen :7
pi_192529494
quote:
11s.gif Op donderdag 9 april 2020 09:43 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Zou er ook zoiets zijn als een kantoortuinman?
ja, dat is rick de schoonmaker
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_192530170
quote:
11s.gif Op donderdag 9 april 2020 09:43 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Zou er ook zoiets zijn als een kantoortuinman?
Ja, die komt de leaseplanten onderhouden en dit is geen grap.
.
  donderdag 9 april 2020 @ 11:11:39 #21
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192530306
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 11:02 schreef Fer het volgende:

[..]

Ja, die komt de leaseplanten onderhouden en dit is geen grap.
Klopt. Een echte kantoortuin heeft heel veel planten (natuurlijke afscherming voor privacy en tevens geluiddempend) en dan zijn leaseplanten ideaal. Bij voorkeur in Playmobilplantenbakken (Lechuza) want dan hoeven ze minder vaak water te krijgen. Is ook echt veel beter voor de dure grote planten dat ze echt onderhouden worden on plaats van dat ze onregelmatig water krijgen en verder niks, of door amateurs die weinig van de planten weten.
Overigens zet je planten in een kantoortuin liefst zo ver weg van de bureaus dat je niet vanaf het bureau de koude koffie in de bak kunt gieten.
pi_192530460
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 08:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik denk het niet. Het is nog steeds heel geliefd onder managers.
Misschien wel paar dagen thuis en paar dagen op kantoor.
Wat na een poos leidt tot efficienter ingerichte kantoortuinen.
Ik ken geen enkele manager die thuiswerken promoot, zelfs nu wil mijn manager me af en toe op het werk zien ondanks dat er geen enkele goede reden voor is.

Wanneer we massaal thuis zouden werken dan legt het redelijk snel bloot dat een manager geen manager is maar hooguit een opzichter.

Blijkbaar hebben bedrijven nog teveel geld dat ze dit in dure vierkante meters kunnen stoppen.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_192530488
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 11:19 schreef kawotski het volgende:

[..]

Ik ken geen enkele manager die thuiswerken promoot, zelfs nu wil mijn manager me af en toe op het werk zien ondanks dat er geen enkele goede reden voor is.

Wanneer we massaal thuis zouden werken dan legt het redelijk snel bloot dat een manager geen manager is maar hooguit een opzichter.

Blijkbaar hebben bedrijven nog teveel geld dat ze dit in dure vierkante meters kunnen stoppen.
Tijd om een nieuwe baan te zoeken, want dat is geen goede manager.
pi_192530552
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 11:19 schreef kawotski het volgende:

[..]

Ik ken geen enkele manager die thuiswerken promoot, zelfs nu wil mijn manager me af en toe op het werk zien ondanks dat er geen enkele goede reden voor is.

Wanneer we massaal thuis zouden werken dan legt het redelijk snel bloot dat een manager geen manager is maar hooguit een opzichter.

Blijkbaar hebben bedrijven nog teveel geld dat ze dit in dure vierkante meters kunnen stoppen.
Idd MAnagers zijn ook soort opzichters vaaK. Usefull idiots voor het bestuur en extravert genoeg om schoolmeester te spelen.

Vaak functioneert een team net zo goed thuis (zoals je ziet) al blijft men toch de voorkeur houden voor de moderne fabriek om de controle en het overzicht te behouden.

Het nutteloze vergaderen om het vergaderen is ook weg al zijn er wel webcam pogingen die kantoor dynamiek te kopieren.
pi_192530555
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 11:21 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Tijd om een nieuwe baan te zoeken, want dat is geen goede manager.
Tsja, om nou vanwege een manager ander werk te zoeken terwijl het bedrijf verder leuk is. Maar het zit wel in m'n achterhoofd.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  donderdag 9 april 2020 @ 11:26:17 #26
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_192530559
Denk het niet. Ik zie allemaal mensen roepen dat de wereld na corona zo anders zal zijn, maar ik betwijfel het ten zeerste.
pi_192530588
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 11:25 schreef kawotski het volgende:

[..]

Tsja, om nou vanwege een manager ander werk te zoeken terwijl het bedrijf verder leuk is. Maar het zit wel in m'n achterhoofd.
Misschien zijn er bedrijven waar er ook leuk werk is en waar ze wel een goede manager hebben.
pi_192530941
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 11:28 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Misschien zijn er bedrijven waar er ook leuk werk is en waar ze wel een goede manager hebben.
Ongetwijfeld. Binnenkort maar eens de vacatures bekijken.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')