abonnement Unibet Coolblue
pi_192526595
Waar het vorige week nog al mee viel is het hakken nu toch echt begonnen, tijd voor actie Rutte.

https://www.faillissement(...)landse-insolventies/
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_192526661
Eind Maart allemaal geen huur, salarissen of andere vaste kosten kunnen betalen?
.
  donderdag 9 april 2020 @ 07:45:48 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192526695
Zag er een uitvaartverzorger tussen staan. Dat lijkt me een bedrijf dat niet vanwege deze crisis failliet is gegaan.
pi_192526982
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 07:45 schreef kwiwi het volgende:
Zag er een uitvaartverzorger tussen staan. Dat lijkt me een bedrijf dat niet vanwege deze crisis failliet is gegaan.
Je hoeft er maar 1 te hebben die niet kan betalen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  donderdag 9 april 2020 @ 08:16:49 #5
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_192527014
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 08:14 schreef halfway het volgende:

[..]

Je hoeft er maar 1 te hebben die niet kan betalen.
Bij uitvaarten? Die zijn grotendeels verzekerd. Ik ga bij deze even uit van gezond faillissement wegens pensioen oid.
And so is the past
pi_192527096
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 07:45 schreef kwiwi het volgende:
Zag er een uitvaartverzorger tussen staan. Dat lijkt me een bedrijf dat niet vanwege deze crisis failliet is gegaan.
Even gegooogled erop. Is een budget uitvaartbedrijf. Misschien te weinig marge gemaakt vroeger en verdienmodel, dat nu spaak loopt met die kleine begrafenissen?
.
pi_192527150
Als je als bedrijf geen vet op de botten kan kweken dan ben je sowieso al fout bezig, dan kun je als bedrijf wel roepen dat de marges klein zijn, maar dan heb je gewoon een verkeerde business gekozen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192527300
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 08:29 schreef raptorix het volgende:
Als je als bedrijf geen vet op de botten kan kweken dan ben je sowieso al fout bezig, dan kun je als bedrijf wel roepen dat de marges klein zijn, maar dan heb je gewoon een verkeerde business gekozen.
Ik kom zelf dagelijks bij drukwerkbedrijven (ja nu even iets minder), maar die hebben ook hun beste tijd gehad.

Dan kom je als bedrijf in een situatie dat je voldoende verdient om van te leven, maar amper winst maakt en vaak zijn het vakidioten, die bij een eventuele verkoop van het bedrijf zelf ook niet weten wat te doen.

Die zitten eigenlijk gevangen in eigen onderneming en hopen het dan tot pensioen uit te houden. Zullen er in 2020 wel weer hoop op de fles gaan.
.
pi_192527342
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 08:39 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik kom zelf dagelijks bij drukwerkbedrijven (ja nu even iets minder), maar die hebben ook hun beste tijd gehad.

Dan kom je als bedrijf in een situatie dat je voldoende verdient om van te leven, maar amper winst maakt en vaak zijn het vakidioten, die bij een eventuele verkoop van het bedrijf zelf ook niet weten wat te doen.

Die zitten eigenlijk gevangen in eigen onderneming en hopen het dan tot pensioen uit te houden. Zullen er in 2020 wel weer hoop op de fles gaan.
Mijn schoonvader zat ook in drukwerk, was dan wel zeefdruk, maar dat was niet anders.
In dat soort business werd ook vaak bewust de boel geklapt, en dan gelijk weer doorstarten.
Was in de bouw vroeger ook gebruikelijk, daarom kreeg je ook eens per week contant uitbetaald (heb in in jaren 90 zelf ook nog meegemaakt).

Echter tegenwoordig is door automatisering dit soort klapwerk lastiger geworden. Vroeger konden deze lui best goed leven omdat je fiscaal meer kon doen, vooral de eenpitters, en er ging toen veel meer zwart.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 9 april 2020 @ 08:44:38 #10
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_192527359
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 08:29 schreef raptorix het volgende:
Als je als bedrijf geen vet op de botten kan kweken dan ben je sowieso al fout bezig, dan kun je als bedrijf wel roepen dat de marges klein zijn, maar dan heb je gewoon een verkeerde business gekozen.
Dat is wel zo.
Maar een heleboel horeca en kleine winkeltjes zijn geschikt om iemand een klein inkomentje te geven en niet veel meer. Klanten zijn er blij mee en voor de kleinewinkeltjesmensen is het vaak leuker dan voor hetzelfde geld burgers te flippen bij Mickey D's.

Praktijk:

Heb zelf deeltijdWW aangevraagd voor mijn tokootje op 16 maart. Nogmaals NOW (hetzelfde maar dan "nieuw") kon vanaf afgelopen maandag. Enige reactie is een standaardmail op 17 maart dat ze mijn aanvraag ontvangen hebben. Het is nu 9 april.

Neef van mij woont in D en daar komt in normale tijden een mevrouw om pianoles te geven. Zij had maandag steun aangevraagd, donderdag 5K op de rekening.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 9 april 2020 @ 08:45:24 #11
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_192527369
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 08:39 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik kom zelf dagelijks bij drukwerkbedrijven (ja nu even iets minder), maar die hebben ook hun beste tijd gehad.

Dan kom je als bedrijf in een situatie dat je voldoende verdient om van te leven, maar amper winst maakt en vaak zijn het vakidioten, die bij een eventuele verkoop van het bedrijf zelf ook niet weten wat te doen.

Die zitten eigenlijk gevangen in eigen onderneming en hopen het dan tot pensioen uit te houden. Zullen er in 2020 wel weer hoop op de fles gaan.
Dit inderdaad.

Elke dip in de economie weten ze net te overleven door een investering uit te stellen of weer een machine (lease) weg te doen. En dat waren dan net de apparaten die je nodig had om fatsoenlijk te kunnen draaien.

En als er dan een keer een order voor een groot evenement aankomt doen ze het tegen kostprijs omdat dan hun naam op het boekje mag.
Tot nooit .......
pi_192527403
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 08:44 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dat is wel zo.
Maar een heleboel horeca en kleine winkeltjes zijn geschikt om iemand een klein inkomentje te geven en niet veel meer. Klanten zijn er blij mee en voor de kleinewinkeltjesmensen is het vaak leuker dan voor hetzelfde geld burgers te flippen bij Mickey D's.

Praktijk:

Heb zelf deeltijdWW aangevraagd voor mijn tokootje op 16 maart. Nogmaals NOW (hetzelfde maar dan "nieuw") kon vanaf afgelopen maandag. Enige reactie is een standaardmail op 17 maart dat ze mijn aanvraag ontvangen hebben. Het is nu 9 april.

Neef van mij woont in D en daar komt in normale tijden een mevrouw om pianoles te geven. Zij had maandag steun aangevraagd, donderdag 5K op de rekening.
Oh voor kleine winkeltjes snap ik het wel, ik heb zelf ook een eigen webshop gehad in 1998, daar haalde ik een heel heel klein inkomen uit, ik had toen weinig levensonderhoud kosten, dus kon prima leven. Voor mij was het ook meer een manier om ervaring op te doen, en mijn toenmalige partner was helemaal gek van muziek, dus hij kon ook zijn ei kwijt.

Kijk het voordeel als kleine zelfstandige is, is dat je na een faillissement gewoon weer kunt doorgaan met wat je ervoor deed, natuurlijk wel handig om het financieel goed gescheiden te houden. Daarnaast is het natuurlijk ook nog zo dat lang niet alle bedrijven die failliet gaan schulden achter laten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192527452
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 08:45 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dit inderdaad.

Elke dip in de economie weten ze net te overleven door een investering uit te stellen of weer een machine (lease) weg te doen. En dat waren dan net de apparaten die je nodig had om fatsoenlijk te kunnen draaien.

En als er dan een keer een order voor een groot evenement aankomt doen ze het tegen kostprijs omdat dan hun naam op het boekje mag.
Je kunt soms ook pech hebben, mijn schoonvader zijn zaak heeft 25 jaar bestaan (helaas jong overleden), om juist wat te kunnen groeien hadden ze een enorm dure machine gekocht van 2 ton, ook al omdat ze dan een hele grote opdracht konden doen, helaas ging dat bedrijf failliet, en de machine heeft daar altijd staan te verstoffen. We hadden nog klein mazzeltje, toen we de zaak probeerden te verkopen kreeg de zaak waterschade en hebben we nog een mooi bedrag binnengeharkt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 9 april 2020 @ 08:53:19 #14
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_192527488
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 08:47 schreef raptorix het volgende:

[..]

Oh voor kleine winkeltjes snap ik het wel, ik heb zelf ook een eigen webshop gehad in 1998, daar haalde ik een heel heel klein inkomen uit, ik had toen weinig levensonderhoud kosten, dus kon prima leven. Voor mij was het ook meer een manier om ervaring op te doen, en mijn toenmalige partner was helemaal gek van muziek, dus hij kon ook zijn ei kwijt.

Kijk het voordeel als kleine zelfstandige is, is dat je na een faillissement gewoon weer kunt doorgaan met wat je ervoor deed, natuurlijk wel handig om het financieel goed gescheiden te houden. Daarnaast is het natuurlijk ook nog zo dat lang niet alle bedrijven die failliet gaan schulden achter laten.
Liquiditeitssteun in de vorm van leningen lijkt mij eigenlijk genoeg voor levensvatbare bedrijven/-jes. Maar de essentie van liquiditeit is wel dat je het snel moet hebben.

Kleine zelfstandigen met kleine winsten en reserves ondernemen eigenlijk niet veel anders dan de KLM. Maar de KLM heeft een hele afdeling die gericht is op het binnenhalen van steun. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_192527537
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 08:50 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je kunt soms ook pech hebben, mijn schoonvader zijn zaak heeft 25 jaar bestaan (helaas jong overleden), om juist wat te kunnen groeien hadden ze een enorm dure machine gekocht van 2 ton, ook al omdat ze dan een hele grote opdracht konden doen, helaas ging dat bedrijf failliet, en de machine heeft daar altijd staan te verstoffen. We hadden nog klein mazzeltje, toen we de zaak probeerden te verkopen kreeg de zaak waterschade en hebben we nog een mooi bedrag binnengeharkt.
Ja dat van die machines ken ik, gelukkig kun je die tegenwoordig huren is op termijn wel veel duurder maar het risico is minder.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_192527578
Dan maken we lekker even extra geld over naar Italie en alle andere landen die schijt aans ons hebben. En jan met de pet heeft weer het nakijken. Bedankt weer vereniging van dieven.

Slaap lekker
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_192528083
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 08:56 schreef halfway het volgende:

[..]

Ja dat van die machines ken ik, gelukkig kun je die tegenwoordig huren is op termijn wel veel duurder maar het risico is minder.
Mijn ervaring is dat drukkertjes met veel eigen apparatuur toch wel goed tegen dipjes in de conjunctuur kunnen. Die hebben minder vaste lasten.

De apparatuur waar ik aan werk kost in aanschaf tussen 50000 en 200000¤. Maar meeste is geleased. Dan mag je iedere maand 2000-10000¤ aftikken, ook als hij stilstaat.

Dat zijn vaste kosten, die de overheid niet vergoed momenteel.
.
pi_192528353
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 08:29 schreef raptorix het volgende:
Als je als bedrijf geen vet op de botten kan kweken dan ben je sowieso al fout bezig, dan kun je als bedrijf wel roepen dat de marges klein zijn, maar dan heb je gewoon een verkeerde business gekozen.
Als je nu iets in de olie doet bijv. kun je een succesvol bedrijf in 1x failliet laten verklaren. Dat is gewoon de realiteit bij een crisis.

Maar ik weet niet of mensen de lijst een beetje doorlezen, maar o.a. dit soort bedrijven staan er tussen: https://www.bndestem.nl/r(...)s-failliet~a772ecb2/
pi_192528470
quote:
7s.gif Op donderdag 9 april 2020 09:35 schreef HSG-BOMBER het volgende:

[..]

Als je nu iets in de olie doet bijv. kun je een succesvol bedrijf in 1x failliet laten verklaren. Dat is gewoon de realiteit bij een crisis.

Maar ik weet niet of mensen de lijst een beetje doorlezen, maar o.a. dit soort bedrijven staan er tussen: https://www.bndestem.nl/r(...)s-failliet~a772ecb2/
Zag die inderdaad staan, maar goed cafes gaan zelfs tijdens economische welvaart failliet.
Daarnaast ken ik maar weinig mensen die rijk worden van een cafe, dat zijn de pachters, brouwerijen en gokbazen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 9 april 2020 @ 09:52:57 #20
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_192528748
Het is Faillissementen. Met dubbel s.
AZ
ALKMAAR
  donderdag 9 april 2020 @ 09:57:04 #21
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_192528844
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 09:52 schreef Durmada het volgende:
Het is Faillissementen. Met dubbel s.
Neerlandici zullen nooit failliet gaan. *O*
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_192528936
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 09:52 schreef Durmada het volgende:
Het is Faillissementen. Met dubbel s.
Bedankt voor je inhoudelijke bijdrage.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  donderdag 9 april 2020 @ 10:38:57 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192529732
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 09:57 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Neerlandici zullen nooit failliet gaan. *O*
Wie zit daar op te wachten. :P Zeker als ze ook off-topic posten. Denk dat trouwens de problemen groter gaan worden als de 1.5 afstand maatschappij lang gaat duren twee jaar is al voorbij gekomen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192529952
De eerste betalingen voor de NOW zijn inderdaad gedaan inmiddels. Ruim 9000 werkgevers krijgen het eerste gedeelte van hun voorschot. Totaal uit te keren/uitgekeerd bedrag vandaag ruim 230 miljoen.
Het voorschot bedraagt uit 3 termijnen.

Sinds maandag zijn er 67.000 aanvragen ingediend voor de NOW.

[ Bericht 26% gewijzigd door Salina op 09-04-2020 11:13:15 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192529989
Boehoe al die arme ondernemers
pi_192530249
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 08:44 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dat is wel zo.
Maar een heleboel horeca en kleine winkeltjes zijn geschikt om iemand een klein inkomentje te geven en niet veel meer. Klanten zijn er blij mee en voor de kleinewinkeltjesmensen is het vaak leuker dan voor hetzelfde geld burgers te flippen bij Mickey D's.

Praktijk:

Heb zelf deeltijdWW aangevraagd voor mijn tokootje op 16 maart. Nogmaals NOW (hetzelfde maar dan "nieuw") kon vanaf afgelopen maandag. Enige reactie is een standaardmail op 17 maart dat ze mijn aanvraag ontvangen hebben. Het is nu 9 april.

Neef van mij woont in D en daar komt in normale tijden een mevrouw om pianoles te geven. Zij had maandag steun aangevraagd, donderdag 5K op de rekening.
Ik heb ook al vernomen, dat er een schifting gemaakt is tussen aanvragen.

Aan de andere kant is die steun voor zzp’ers een soort bijstand en zit er een voorschotje in. NOW komt uit een ander potje is soort WW.
.
pi_192531387
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 07:34 schreef halfway het volgende:
Waar het vorige week nog al mee viel is het hakken nu toch echt begonnen, tijd voor actie Rutte.

https://www.faillissement(...)landse-insolventies/
Zijn deze ook allemaal door corona veroorzaakt?
pi_192683450
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 12:07 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Zijn deze ook allemaal door corona veroorzaakt?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')