abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 8 april 2020 @ 17:46:57 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192517479
Wat een bangmakerij weer. Gewoon niet opeten. Vleermuizen zijn mooie dieren.

quote:
Raadslid vreest verspreiding virussen in Zeeland: ‘Kijk uit met vleermuizenkasten op huurwoningen’



KRABBENDIJKE - Beveland Wonen moet terughoudend zijn met vleermuizenkasten aan huurwoningen om de verspreiding van het corona- en andere virussen te voorkomen. Daarvoor pleit Marien Weststrate van Leefbaar Reimerswaal. De woningcorporatie neemt zijn zorg uiterst serieus en wint advies in bij het RIVM.


,,Het coronavirus is ontstaan in China. We weten uit wetenschappelijk onderzoek dat dit vermoedelijk gekomen is door virussen die vleermuizen bij zich dragen. Tot mijn verbazing hangt Beveland Wonen al enige tijd aan heel veel woningen in Reimerswaal rücksichtslos vleermuizenkasten”, aldus Weststrate. ,,Het is misschien wel heel diervriendelijk, maar ik zou er maar eens terughoudend mee omgaan.” Hij riep dinsdag wethouder Jaap Sinke op om dit mogelijke gevaar aan te kaarten bij de woningcorporatie.

Woordvoerder Sven van den Dries bevestigt dat Beveland Wonen diverse vleermuizenkasten heeft opgehangen aan gevels. ,,Dat doen we om ons te houden aan de Wet natuurbescherming. Waar we woningen slopen, verdwijnen ook indirect de plekjes van vleermuizen en vogelsoorten. We zijn verplicht om daar elders ruimte voor te zoeken.” Beveland Wonen hangt bijvoorbeeld ook nestkasten voor mussen en gierzwaluwen op. ,,Met name in Reimerswaal hangen veel vleermuizenkasten. Het gaat om tientallen per kern.”

Hondsdolheid
Of er enig gevaar is voor de volksgezondheid, weet Van den Dries niet. ,,Daar hebben wij geen kennis voor in huis. We hebben de vraag neergelegd bij het RIVM en brancheorganisatie Aedes.” Volgens de Zoogdiervereniging dragen Nederlandse vleermuizensoorten niet het coronavirus bij zich. Het RIVM noemt op haar site alleen hondsdolheid als (dodelijke) ziekte die door een vleermuizenbeet kan worden opgelopen.

https://www.pzc.nl/dossie(...)urwoningen~a24443e7/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_192517579
quote:
Tot mijn verbazing hangt Beveland Wonen al enige tijd aan heel veel woningen in Reimerswaal rücksichtslos vleermuizenkasten
quote:
hangt aan heel veel woningen in Reimerswaal rücksichtslos vleermuizenkasten
quote:
aan heel veel woningen rücksichtslos vleermuizenkasten
quote:
rücksichtslos
_O- _O- _O-

Het laaghangende fruit van de paniekmachine dames en heren
  woensdag 8 april 2020 @ 18:05:15 #3
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192517763
Op zich heeft de wethouder wel gelijk. Ze kunnen bijvoorbeeld hondsdolheid verspreiden. Maar ik zie ze wel en heb er maar een keer een in een zomer in huis gehad en niet aangeraakt en of opgegeten. En leef nog. :P Diertje is na een nacht in een gordijn gewoon naar buiten gevlogen terwijl ik maar was gaan slapen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 8 april 2020 @ 18:06:09 #4
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_192517772
Wat een retard, sowieso had het vleermuis virus een ander dier nodig (Pangolin) om te muteren naar een versie die op mensen kon overslaan. Dat kon dus bij zo'n wetmarket van China.
  woensdag 8 april 2020 @ 18:07:29 #5
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192517796
:')

Vleermuizen zijn juist een onmisbare schakel in de natuur. De vleermuizen in Nederland zijn ook niet schadelijk, enige dat je er eventueel van kunt oplopen is hondsdolheid als je extreem veel pech hebt dat je door eentje gebeten wordt. En daar haal je gewoon een shot tegen.
  woensdag 8 april 2020 @ 18:09:49 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192517830
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
:')

Vleermuizen zijn juist een onmisbare schakel in de natuur. De vleermuizen in Nederland zijn ook niet schadelijk, enige dat je er eventueel van kunt oplopen is hondsdolheid als je extreem veel pech hebt dat je door eentje gebeten wordt. En daar haal je gewoon een shot tegen.
Plus dat ze enorm veel insecten eten waaronder de mug. :) Een organisme wat een van de dodelijkste is per jaar voor mensen. Helemaal met je eens. Als ik laat het raam uit kijk geniet ik best van hun vliegkunsten. Samen met de Zwaluw de natuurlijke jachtvliegers van het luchtruim.

[ Bericht 3% gewijzigd door Megumi op 08-04-2020 18:20:44 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 8 april 2020 @ 18:11:47 #7
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_192517861
Op zomeravonden zoals nu heb ik ze volop in mijn tuin, erg mooi om te zien. In Cambodja heb ik een enorme grote vlucht van tig vleermuizen gezien die bij zonsondergang uit de grotten kwamen ging zeker een dik half uur zo door, echt prachtig. Deze beestjes lekker met rust laten ze zijn inderdaad enorm nuttig.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_192518052
Corona kwam toch van schubdieren?
  woensdag 8 april 2020 @ 18:25:30 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192518091
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:23 schreef Godisdoodenikstaindefile het volgende:
Corona kwam toch van schubdieren?
Of vleermuizen. Maar het is meer een gevolg van alles eten behalve je eigen soort in onhygiënische slachtomstandigheden en vervolgens reizen. En daar sinds het SARS virus nog steeds niks van leren in bepaalde Aziatische landen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192518146
Er is wel eens een vleermuis tegen me aangevlogen. Wie wil me nu niet meer aanraken?
  woensdag 8 april 2020 @ 18:31:12 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192518185
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:28 schreef Document1 het volgende:
Er is wel eens een vleermuis tegen me aangevlogen. Wie wil me nu niet meer aanraken?
Ben je corona vrij en immuun maar dat heeft niks met een vleermuis in Nederland te maken
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 8 april 2020 @ 18:35:20 #13
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192518253
quote:
Artikel uit 2018. Wat je weer leert even toch een knip toe te passen. :P

[ Bericht 8% gewijzigd door Megumi op 08-04-2020 18:54:40 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 8 april 2020 @ 18:56:14 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192518561
quote:
Is dit serieus? :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_192518908
Paniekzaaier? Ik denk dat ze wel een punt hebben. Als Katten, honden en tijgers corona van ons krijgen, waarom zouden deze vleermuizen dat ook niet kunnen overnemen van ons, onze katten, honden of andere dieren die het ook hebben en waar we nog niet bekend mee zijn..

Als die vleermuis nou net schijt op je deurklink van je huis, je pakt die vast en krabt even onder je neus, dan ben je erbij.
pi_192519142
Volgens mij eten wij deze niet .

En likken we ze ook niet.

Dus soort fake nieuws
  woensdag 8 april 2020 @ 20:12:22 #17
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_192520085
ik heb ze juist opgehangen. Als door het gehamster de ziekenhuizen niet meer kunnen leveren kan ik er nog een keer soep van trekken.
Tot nooit .......
pi_192520555
Vaak moet je die kasten ophangen anders mag je in de buurt niet slopen en nieuwbouwen van de omgevingsdienst.. hoezo zou het een keuze zijn?
dag
pi_192520639
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:11 schreef controlaltdelete het volgende:
Op zomeravonden zoals nu heb ik ze volop in mijn tuin, erg mooi om te zien. In Cambodja heb ik een enorme grote vlucht van tig vleermuizen gezien die bij zonsondergang uit de grotten kwamen ging zeker een dik half uur zo door, echt prachtig. Deze beestjes lekker met rust laten ze zijn inderdaad enorm nuttig.
Vleermuizen _O_
pi_192520660
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:51 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

_O- _O- _O-

Het laaghangende fruit van de paniekmachine dames en heren
mijn god, dit wou ik ook posten ja. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 8 april 2020 @ 21:04:10 #21
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192521051
Opdonderen met die beesten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')