abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage donderdag 16 januari 2003 @ 07:25:45 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_7924282
Will Smith Axed by Record Label
www.imdb.com

US superstar Will Smith has been dropped by his record label Sony, because he's too old. The music giants have decided that, at 34, the multitalented Summertime hitmaker is past it as an artist - and told him to concentrate on his movie career. Smith, who first appeared on the US music scene in the late 1980s - as one-half of rap duo Jazzy Jeff And The Fresh Prince - became one of the most successful hip-hop artists of the 1990s selling more than 20 million albums worldwide. He was also credited with making rap respectable, through his inoffensive non-violent lyrics. But Smith has always divided his time zig-zagging between successful music and acting careers. And, even though he became part of the Hollywood A-list - progressing from TV debut The Fresh Prince Of Bel Air, to the Tinseltown big-time with movie hits Independence Day and Men In Black - Smith has always returned to music, last year releasing a Greatest Hits Album. But his latest LP bombed - and now Sony have decided it's time to let him go. An industry source tells British tabloid The Sun, "It doesn't matter how big a star is, if they don't sell records they get dropped. Will has had a lot of success selling records but that time has passed. People aren't interested in him as a musician any more. He is big in movies and has obviously sold a lot of records on the back of that, but the demand for his rap projects has dried up. I think he accepts that he's not the force in hip-hop he once was. Will has had a good innings and there are no hard feelings."

Pas 34 jaar en heel veel hits op zijn naam. Sukkels

donderdag 16 januari 2003 @ 07:27:21 #2
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_7924285
Dat kun je niet menen...
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Redactie Frontpage donderdag 16 januari 2003 @ 07:28:39 #3
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_7924288
Sony gaat fantastisch met zijn artiesten om. Vraag maar aan George Michael.
pi_7924337
Michael Jackson zou er ook wel wat op te zeggen hebben.

[Dit bericht is gewijzigd door Karboenkeltje op 16-01-2003 08:25]

Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_7924438
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 07:45 schreef Karboenkeltje het volgende:
Micheal Jackson zou er ook wel wat op te zeggen hebben.
Yeah.....

[high pitch voice]
Sony makes me so sad.... now I'm emotional scared
[/high pitch voice]

Free people own guns! Slaves do not!
pi_7924448
ach ik vond het toch bagger muziek

maar wel gierig, sony behandelt zijn artiesten echt lame

pi_7924452
Wat was zijn laatste hit ook alweer?
pi_7924458
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 08:29 schreef calvobbes het volgende:
Wat was zijn laatste hit ook alweer?
Liedje van M.I.B. II . Geen idee wat de titel is.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_7924476
Black Suits Comin'.

Was trouwens redelijk geflopt, dacht ik zo.

pi_7924522
tja zo veel muziek maakte hij toch niet meer he en ik vind hem een veel beter acteur (bagger muziek)
maar ik vind het wel ranzig hoe sony omgaat met hun artiesten hoor.
TJa big business noemen ze dat zeker
Nobody deserves your tears, those who actually do will never make you cry!!!
pi_7924585
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 08:24 schreef Vampier het volgende:

[..]
[high pitch voice]
Sony makes me so sad.... now I'm emotional scared
[/high pitch voice]

donderdag 16 januari 2003 @ 09:03:35 #13
14989 Yo-L
I'll Keep Digging
pi_7924644
Going to Miami is toch nog niet zooo lang geleden en ook wel een redelijk hit geweest; net als dat nummer over/met zn zoontje...
Till I Feel Something!
pi_7924718
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 08:38 schreef dolle_hond het volgende:
kan hij zich weer op het acteren storten
"Leuk."
pi_7925007
beter ook voor Will Smith, kan hij zich goed richten op zijn fim carriere en het president worden van Amerika.
Als hij dan ooit nog eens een echt goede cd wil maken, dan kan hij op zoek naar een nieuw platenlabel, maar dan komen er tenminste niet meer al die afgeraffelde cdtjes langs.
  Redactie Frontpage donderdag 16 januari 2003 @ 23:33:39 #16
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_7942332
Laatste cd is geflopt misschien, maar Big Willy Style was een superhit in heel de wereld.

WS heeft imho wel bewezen dat hij hits kan scoren.

pi_7942451
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 23:33 schreef SunChaser het volgende:
WS heeft imho wel bewezen dat hij hits kan scoren.
Wat dacht je van z'n DJ Jazzy Jeff en Fresh Prince albums? Die waren ook big sellers.
  Redactie Frontpage donderdag 16 januari 2003 @ 23:41:27 #18
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_7942504
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 23:38 schreef Theeboon het volgende:

[..]

Wat dacht je van z'n DJ Jazzy Jeff en Fresh Prince albums? Die waren ook big sellers.

Ja, dat bedoel ik. Jazzy Jeff produceerde trouwens nog steeds de albums van WS.
pi_7943405
wat vind je van deze dan:
quote:
Madonna terug naar tekentafel gestuurd

Uitgegeven: 15 januari 2003 16:50

AMSTERDAM - Platenmaatschappij Warner Brothers heeft Madonna opdracht gegeven haar aanstaande album opnieuw op te nemen. De electro-pop die ze samen met Mirwais produceerde past niet in het straatje van de muziekgigant.

Volgens een bron nabij de zangeres zou Warner Brothers de muziek weliswaar waarderen, maar was het van te weinig commerciėle waarde. “Ze heeft erg veel synthesizers gebruikt die haar stem vervormden. Veel van haar zangpartijen hadden daarom een robotachtig karakter.

Ook nam ze een twaalf minuten durend nummer op. Ze stribbelde aanvankelijk tegen, maar zag uiteindelijk in dat ze geen keus had. Daarom is ze de studio maar weer ingegaan.” Naar verluidt is de titel van Madonna’s tiende album Ein Sof, de Hebreeuwse term voor eindeloosheid.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_7944963
Zeker weten 'een sof'.

Zelfs Madonna mag blijkbaar niet alles doen wat ze wil.

Ergens ben ik wel nieuwsgierig naar de orginelen die we nooit zullen horen.

vrijdag 17 januari 2003 @ 09:02:21 #21
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_7945435
Dat het nu toevallig op Will Smith en Madonna gaat, zorgt dat het nieuws is. Dergelijke praktijken komen veel vaker voor in de muziekwereld. Zeker het inperken van creativiteit is bij de zeer grote labels eerder regel dan uitzondering. Je moet een bepaald aantal CD's binnen een bepaalde periode uitbrengen en van die CD's moeten er een x-aantal exemplaren de toonbank over. Een artiest die zo'n soort contract afsluit, weet al van tevoren dat zijn/haar muziek anders gaat klinken dan eigenlijk de bedoeling is.
Als je echt wat wilt, kun je beter een eigen label beginnen. Voor artiesten van het formaat Will Smith en Madonna moet dat totaal geen probleem zijn. Andere optie is om naar een kleiner label te gaan, waar je nog wel kunt doen wat je zelf wilt.
Die tracks van Madonna zullen vast nog wel een keer ergens opduiken. Is het niet binnenkort, dan is het wel binnen een paar jaar. Wat betreft Will Smith... die heeft hoogstwaarschijnlijk binnen no-time een nieuwe platenmaatschappij gevonden.
Feit blijft wel dat het een volledig belachelijke redenering is van Sony om een artiest vanwege zijn leeftijd de laan uit te sturen.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  Redactie Frontpage vrijdag 17 januari 2003 @ 10:37:05 #22
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_7946804
Persoonlijk snap ik Robbie Williams, of Janet Jacksen ook niet om voor 120 miljoen dollar een deal af te sluiten voor 5 albums. Ze hebben geld zat en als ze per album een deal maken verdienen ze net zoveel. Dat goudt beide partijen scherp. In de filmwereld doen ze het toch ook per film?
pi_7946862
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 08:38 schreef dolle_hond het volgende:
kan hij zich weer op het acteren storten
of zich er weer op richten om president of the USA te worden
pi_7949191
quote:
An industry source tells British tabloid The Sun, "It doesn't matter how big a star is, if they don't sell records they get dropped.
It's the music that counts at Sony.
pi_7949663
Laatste single die uitgebracht is was 1000 Kisses samen met z'n vrouw Jada Pinket.

Suf trouwens dat ie eruit wordt gegooid omdat ie te oud is...

Hoe oud is Kylie Minoque ook alweer

Pleh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')