abonnement Unibet Coolblue
pi_192515546
"Maatregelen mogelijk noodzakelijk voor de komende twee jaar", lees ik zojuist. Maar het gaat dan vooral om de maatregelen als afstand houden, horeca dicht etc. Maar ik hoor eigenlijk niemand over het besluit dat de EU nam op 18 maart, om de buitengrenzen van de EU dicht te gooien voor 30 dagen.

Hier zit ik persoonlijk erg mee in mijn maag, omdat ik (zoals vele anderen) afgezonderd ben van mijn partner hierdoor. Zij zal nu hier in NL geweest zijn, maar toen kwam COVID-19 even om hoek kijken. Vooralsnog is het totaal onzeker wanneer wij weer elkaar kunnen opzoeken. Zij werkt momenteel voor een jaar in Abu Dhabi en is geen EU burger. Ook geen verblijfsvergunning hier. Met andere woorden, zij kan niet naar Nederland komen. We hopen natuurlijk dat deze maatregelen snel versoepelt, zodat vrij verkeer weer mogelijk is. Uiteraard wel met de gezondheidsrisico's in acht genomen.

Hoe denken jullie hierover? Hoor 't heel graag!

Bron: https://www.rijksoverheid(...)en-van-buiten-europa
  woensdag 8 april 2020 @ 16:13:03 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192516005
Zeer vervelend TS. Gezien wat ik overal lees en gaat dit probleem nog wel even duren ben ik bang.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 8 april 2020 @ 16:13:38 #3
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_192516017
We zitten in hetzelfde schuitje
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
pi_192556669
Hoor net op het nieuws dat NL na 28 april mogelijk de maatregelen wil gaan versoepelen. Andere landen beginnen nu al langzaamaan met versoepelen. Ik heb erg de hoop dat mijn vriendin misschien in mei of juni weer hierheen kan komen!
pi_192557248
kan jij niet daarheen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192595173
Nope. UAE is ook potdicht.
pi_192595228


[ Bericht 100% gewijzigd door Za op 13-04-2020 12:43:27 ]
pi_192606120
Goede post :P
pi_192606439
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 23:38 schreef Bessensap het volgende:
Goede post :P
Ja ik wilde het eigenlijk ellenlang onderbouwen, maar ik ben af en toe het spoor bijster met al die info.

Ik denk gewoon dat jullie elkaar over 4 weken weer kunnen zien, eventueel een quarantaine periode dus 6 weken dan, echt geen twee jaar. Max is alles in Sept weer bij het oude, imo.
pi_192606444
Ah, thanks. Ben nog steeds wel benieuwd naar je "ellenlange onderbouwing"! ;) Waar baseer je die 4 weken op?
pi_192606514
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 00:13 schreef Bessensap het volgende:
Ah, thanks. Ben nog steeds wel benieuwd naar je "ellenlange onderbouwing"! ;) Waar baseer je die 4 weken op?
Omdat met een halve lockdown het niet zo uit de hand gelopen is als verwacht, en in Zweden zonder lockdown de curve ookal afgebogen is.
Onderzoek uit Duitsland wijst uit dat mensen eigenlijk alleen besmet raken in close contact in kleine ruimtes, niet in de horeca, kapper, supermarkt of via objecten, dat mensen die in contact komen met een kleine hoeveelheid van het virus slechts milde of totaal geen symptomen hebben en toch mogelijk voor 8-16 maanden immuniteit opbouwen. Geen of nauwelijks passagiersvluchten uit allerlei landen blijft dan echt geen maanden gehandhaafd. Over een maand kun je waarschijnlijk een antibody testje halen bij de apotheek of is er een sneltest op luchthavens voor vliegcertificaten. IMO
  dinsdag 14 april 2020 @ 00:32:23 #12
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_192606584
Mijn vrouw mag ook wel voor 2 jaar naar Abu Dhabi.
  dinsdag 14 april 2020 @ 00:33:43 #13
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_192606596
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2020 00:22 schreef Za het volgende:

[..]

Omdat met een halve lockdown het niet zo uit de hand gelopen is als verwacht, en in Zweden zonder lockdown de curve ookal afgebogen is.
Onderzoek uit Duitsland wijst uit dat mensen eigenlijk alleen besmet raken in close contact in kleine ruimtes, niet in de horeca, kapper, supermarkt of via objecten, dat mensen die in contact komen met een kleine hoeveelheid van het virus slechts milde of totaal geen symptomen hebben en toch mogelijk voor 8-16 maanden immuniteit opbouwen. Geen of nauwelijks passagiersvluchten uit allerlei landen blijft dan echt geen maanden gehandhaafd. Over een maand kun je waarschijnlijk een antibody testje halen bij de apotheek of is er een sneltest op luchthavens voor vliegcertificaten. IMO
Oké, Za van het Fok!forum :')
pi_192606666
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 00:33 schreef RamboDirk het volgende:

Oké, Za van het Fok!forum :')
Wat is jouw mening Rambodirk?
pi_192651259
Inreisverbod niet-EU burgers verlengd t/m 15 mei :(
pi_192748778
Update 21 april:

quote:
The external borders of the Schengen Area will probably remain shut until summer, the European Commissioner for Internal Market and Services Thierry Breton said on Tuesday, speaking for French-Monegasque radio station RMC.

According to Commissioner Breton, the issue is still being discussed, while revealing that there will be additional constraints to respect and pointing out that the battle against the Coronavirus has not been won yet.

“I see impatience, five weeks of confinement is long, and we are asking questions, but we have to come back to realistic things,” the Commissioner said during his interview.

Later during the Tuesday videoconference with EU lawmakers, asked by the MEPS on the reopening of borders, the Commissioner said that this would depend on the health situation, asserting that border closure and controls lifting needs to be done through coordinated actions of Member States.

“We will do our utmost to make sure we are as harmonized as possible in trying to allow controlled movement and travel while meeting obligations and measures,” he told MEPs.

He also told to MEPs during the videoconference that tourism is one of the hardest-hit sectors in the current health crisis in Europe, announcing that a special summit in September or October could be organized to deal with the fallout of the pandemic.

During the morning interview with RMC, he also talked about the topic of tourism and its revival.

“We need a real plan for tourism,” Commissioner Breton said.

According to the World Tourism Organization, the industry will suffer a drop in activity in 2020, which will cost 300 to 500 billion euros worldwide or almost a third of the revenue generated in 2019.

The organization estimates that France alone will see a loss of 40 billion euros per one quarter alone, while millions of jobs could be lost at the European level.

Only today the French Transport and Environment Minister Elisabeth Borne called on French citizens not to plan vacancies outside the country for this summer, reminding them adding that it is a priority to allow activities resume from May 11 and on, and not to travel long distances.

On the meantime, the Czech Republic’s President Milos Zeman has suggested that all borders of the country should remain sealed off for a year, in order to prevent another surge of infections in the country, that may be caused from arrivals from outside.

Whereas in mid-April, the French President Emanuel Macron warned that the external borders of the Schengen Area and the Schengen Associated States might remain shut until September, as a measure against another wave of Coronavirus infections in the territory that may be caused by an outer factor, as travellers coming from the US and other countries.
Bron: https://www.schengenvisai(...)ays-eu-commissioner/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')