Nee niet specifiek een virusuitbraak. Je moet een buffer hebben om x periode te kunnen overleven met weinig tot geen inkomsten.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:32 schreef Noek het volgende:
[..]
Voorbereid zijn op een virusuitbraak waarbij de wereld platligt.
Nederland was niet voorbereid, China niet maar de ondernemers in NL hadden dat wel moeten zijn. Het is goed met je.
ja, maar het positieve nieuws van vandaag is meer, dat er nu minder nieuwe doden zijn vergeleken met gisterenquote:Op woensdag 8 april 2020 14:32 schreef Momo het volgende:
Neemt het aantal ziekenhuisopnames nou weer ietsjes toe?
Uiteraard zijn er zeer schrijnende gevallen. Jouw werkgever gaat het niet redden dus?quote:Op woensdag 8 april 2020 14:33 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Geen afzet betekend voor mijn werkgever goed product weggooien.
Op een omzetdaling kun je reserves voor aanhouden. Voor wat nu gebeurt niet.
Jij denkt dat bedrijven geen omzet meer hebben, maar er zijn zat bedrijven die momenteel een negatieve omzet hebben. En er zijn maar heel weinig bedrijven die dat lang vol kunnen houden.
M'n inkomen is momenteel nul, ik schat dat ik het nog 5 jaar kan volhouden.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:20 schreef Da_Sandman het volgende:
Benieuwd naar de spaarrekening van de users die hier over de buffer van ondernemers beginnen en hoelang zij het vol gaan houden als het inkomen ineens voor een paar maanden 0 is.
Daar hebben ze geen tests dus zullen ze het nooit weten.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:19 schreef Craptacular het volgende:
Is die shit al aan het huishouden in Afrika?
Uiteraard heeft niet iedere ondernemer het breed maar er zullen er genoeg zijn die leven naar wat ze verdienen en amper een buffer hebben voor dit soort situaties.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:33 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee niet specifiek een virusuitbraak. Je moet een buffer hebben om x periode te kunnen overleven met weinig tot geen inkomsten.
Dat ligt 100% aan de overheid. We hebben nu al voor zo'n half miljoen aan goed product moeten storten, wat gewoon zeer veel geld voor een familiebedrijf is.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:34 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Uiteraard zijn er zeer schrijnende gevallen. Jouw werkgever gaat het niet redden dus?
Wat heb je dan voor bedrijf? Bloemen?quote:Op woensdag 8 april 2020 14:36 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Dat ligt 100% aan de overheid. We hebben nu al voor zo'n half miljoen aan goed product moeten storten, wat gewoon zeer veel geld voor een familiebedrijf is.
Tenzij je bezit hebt dat je kan liquideren, zal geld niet veel van waarde zijn.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:35 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
M'n inkomen is momenteel nul, ik schat dat ik het nog 5 jaar kan volhouden.
We moeten nu maximale (90%) IC capaciteit gebruiken. We hebben de curve te laag geflattend. Zo gaat het te lang duren.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:08 schreef LXIV het volgende:
Het halve land zal op zeker moment toch ziek moeten worden. Dat kunnen we binnen 6 weken afronden of binnen 2 jaar. De schade is in het laatste geval het grootste.
Omdat je als politiek verantwoordelijke beter te voorzichtig geweest kan zijn dan te riskant.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:10 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Maar waarom kiest geen enkel land voor dit? Zelfs China dat geen fuck om zijn mensen geeft heeft een regio zo groot als Nederland 3 maanden bijna op slot gegooid. Het meest kapitalistische land ter wereld gooit zelfs staten geheel op slot. Waarom zou het in godsnaam een goed idee zijn om in één van de dichtbevolkte landen ter wereld alles weer open te gooien.
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:33 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee niet specifiek een virusuitbraak. Je moet een buffer hebben om x periode te kunnen overleven met weinig tot geen inkomsten.
Vast niet van de een op de andere dag zo gekomen.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:35 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als jij gewoon altijd een jaar buffer achter de hand hebt kan dit overbruggen.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:19 schreef Noek het volgende:
[..]
En personeel wat betaald moet worden.
Nee joh, ondernemers zijn het schuim der aarde van die wonen op Fiji met hun dikke boterhammen.Kut Fok!kers.
Een buffer opbouwen voor complete stilstand. Dat gebeurt voor de zomermaanden bijv. Of wanneer er een rustige periode aankomt. Rustig is alsnog geen 0 inkomen. Daar valt niet tegen te wapenen maar prima. Daarom zijn de meeste mensen ook geen ondernemer want weten zij veel.
Nibud adviseert (althans was vroeger zo) een buffer van 5-10k.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:20 schreef Da_Sandman het volgende:
Benieuwd naar de spaarrekening van de users die hier over de buffer van ondernemers beginnen en hoelang zij het vol gaan houden als het inkomen ineens voor een paar maanden 0 is.
Inderdaad. En gezonde mensen moeten moedig zijn en wat risico durven lopen. Want die genereren veel minder ic-behoefte per besmet persoon.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:38 schreef zoost het volgende:
[..]
We moeten nu maximale (90%) IC capaciteit gebruiken. We hebben de curve te laag geflattend. Zo gaat het te lang duren.
Ik heb geen bedrijf, mijn werkgever welquote:
Klopt je moet mikken op een bezetting van ongeveer 1500 continu.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Inderdaad. En gezonde mensen moeten moedig zijn en wat risico durven lopen. Want die genereren veel minder ic-behoefte per besmet persoon.
RP + I + PSE een optie?quote:Op woensdag 8 april 2020 14:35 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Eh? Volgens mij zitten we nu over de 200+% van de pre-outbreak capaciteit, en blijven we dat ook nog wel een tijdje.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:38 schreef zoost het volgende:
[..]
We moeten nu maximale (90%) IC capaciteit gebruiken. We hebben de curve te laag geflattend. Zo gaat het te lang duren.
Nee, ook gezonde mensen moeten voorzichtig zijn. Even voor de zekerheid, straks denken mensen dat dit serieus is.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Inderdaad. En gezonde mensen moeten moedig zijn en wat risico durven lopen. Want die genereren veel minder ic-behoefte per besmet persoon.
Stap je over op Regering cannabis/wiet .aan vraag indienen te Den Haag.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:42 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Ik heb geen bedrijf, mijn werkgever wel
Ja, bloemen.
Al komen nu heel zachtjes aan wel weer wat ordertjes binnen, hopen dat dat doorzet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |