abonnement Unibet Coolblue
pi_192513807
quote:
Wie verliezen in deze crisis hun baan? Voor welke kinderen is thuisonderwijs het lastigst? En wie heeft de minste ruimte om de economische klappen op te vangen? Het zijn de lagere inkomens die het hardst worden getroffen door de coronacrisis, schrijft Het Parool.

Angst voor besmetting
Uit een rapport van CNV dat afgelopen week verscheen, blijkt dat een kwart van de medewerkers in de zorg, de bouw, de beveiliging, de schoonmaak, het transport en de retail zich niet veilig voelt op de werkvloer en bang is te worden besmet. “De tegenstelling tussen witte en blauwe boorden tekent zich ook hier weer af,” zei CNV-voorzitter Piet Fortuin daarover.

Les in de badkamer
Ook in het onderwijs is de ongelijkheid schrijnend. In sommige gezinnen zijn de ouders niet in staat te helpen bij online onderwijs of is er geen ruimte om te werken. “Leraren krijgen nu via de webcam een kijkje achter de voordeur en zien dat sommige leerlingen in de badkamer werken,” zei onderwijsbestuurder Joke Middelbeek tegen de krant. Uit onderzoek is bekend dat alleen al een zomervakantie leidt tot aanzienlijke ontwikkelingsverschillen tussen kinderen van hoog- en laagopgeleide ouders, omdat hoogopgeleiden vaker een boek lezen met hun kinderen of naar een museum gaan.

Meer huiselijk geweld
De Kindertelefoon signaleert bovendien een schrikbarende stijging van huiselijk geweld en ruzies binnen gezinnen. “We zien op dit vlak een stijging van veertig procent sinds het begin van de coronacrisis,” zegt woordvoerder Suzanne Pappot. “Dat zijn een paar honderd gesprekken extra per week met kinderen die aangeven dat ze liever niet thuis zijn.”

Laagbetaalden hardst getroffen
Degenen die als eerste hun baan kwijtraken zijn niet de mensen die financieel wel tegen een stootje kunnen. Vooral de horeca, het toerisme en de groothandel worden immers zwaar getroffen door de coronacrisis. Bij de gemeente Amsterdam is het aantal bijstandsaanvragen verdrievoudigd, schrijft het Parool.

Het zijn mensen met niet al te hoge salarissen en niet al te vaste contracten die nu al in de problemen komen. “Het is toeval,” zegt onderzoeker Bert Tieben. “Maar als er geen maatregelen worden genomen, zal deze crisis laagbetaalden harder treffen.”

Bron(nen): Het Parool (¤)
Dat bedoel ik. Lang leve de tweedeling tussen mondige hoogopgeleiden die allerlei regelingen krijgen terwijl laagopgeleiden de macht missen om steun te krijgen.
  woensdag 8 april 2020 @ 14:03:04 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192514067
Welke maatregelen moeten er hiervoor worden genomen?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_192514098
En welke regelingen zijn er dan precies voor hoogopgeleiden?
^ To je nesmysl ^
pi_192514125
Van die gezinnen die elkaar alleen zien tijdens het ontbijt, het avondeten, paar uurtjes tv en naar bed en verder volledig langs elkaar heen leven in hun eigen werkbubbel komen er nu na een paar weken crisis ineens achter dat ze elkaar eigenlijk niet kunnen luchten of zien. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_192514180
Hadden ze maar moeten doorleren, dan hadden ze een goede baan en was er nu geen probleem. Zo werkt kapitalisme toch?
  woensdag 8 april 2020 @ 14:16:16 #6
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192514266
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 14:10 schreef Pizzakoppo het volgende:
Hadden ze maar moeten doorleren, dan hadden ze een goede baan en was er nu geen probleem. Zo werkt kapitalisme toch?
Doorleren hoeft niet hetzelfde te betekenen als een goede baan/hoog inkomen. Er zijn zat lageropgeleide met een goede baan en hooggeschoolde mensen met een slechte baan.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192514362
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 14:05 schreef TyVole het volgende:
En welke regelingen zijn er dan precies voor hoogopgeleiden?
De hoogopgeleiden hebben meestal een netwerk, waardoor zij sneller geholpen worden door mensen met vergelijkbare diploma's, de hoogopgeleiden kunnen zich dus helpen in talen die laagopgeleiden nooit onderwezen hebben gekregen.
  woensdag 8 april 2020 @ 14:23:31 #8
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192514391
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 14:21 schreef torentje het volgende:

[..]

De hoogopgeleiden hebben meestal een netwerk, waardoor zij sneller geholpen worden door mensen met vergelijkbare diploma's, de hoogopgeleiden kunnen zich dus helpen in talen die laagopgeleiden nooit onderwezen hebben gekregen.
Een netwerk is geen regeling, net als de verschillende talen.

Sowieso zie ik niet in wat het wel of niet beheersen van meerdere talen voor invloed heeft op je baankans. Als ze in je vakgebied nodig zijn dan zou je ze al spreken. En anders heb je het blijkbaar niet nodig.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192514651
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:50 schreef osodevo het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. Lang leve de tweedeling tussen mondige hoogopgeleiden die allerlei regelingen krijgen terwijl laagopgeleiden de macht missen om steun te krijgen.
Maar er worden meer zaken bij dit artikel gehaald; alsof er bij hoogopgeleiden thuis geen sprake kan zijn van huiselijk geweld of kindermishandeling en zo. Of da als je hoogopgeleid bent, je je kind dan beter kan steunen. Onzin natuurlijk.
pi_192514700
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 14:21 schreef torentje het volgende:

[..]

De hoogopgeleiden hebben meestal een netwerk, waardoor zij sneller geholpen worden door mensen met vergelijkbare diploma's, de hoogopgeleiden kunnen zich dus helpen in talen die laagopgeleiden nooit onderwezen hebben gekregen.
Welke talen heb je nodig voor thuisonderwijs? Sinds wanneer heeft een netwerk hebben iets te maken met hoog of laagopgeleid zijn? Ik woonde als student eens in zo’n volksbuurt met allemaal laagopgeleide mensen (klinkt een beetje arrogant maar goed, het was wel zo); nou die mensen hadden wel een netwerk hoor.

Maar sowieso worden in dit artikel verschillende dingen aangegeven:

1) mensen die economisch vatbaar zijn voor deze crisis (
2) nare thuissituaties voor kinderen

Maar dat tweede staat toch echt wel los van opleidingsniveau lijkt me?
  woensdag 8 april 2020 @ 14:50:04 #11
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192514797
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 14:06 schreef Hathor het volgende:
Van die gezinnen die elkaar alleen zien tijdens het ontbijt, het avondeten, paar uurtjes tv en naar bed en verder volledig langs elkaar heen leven in hun eigen werkbubbel komen er nu na een paar weken crisis ineens achter dat ze elkaar eigenlijk niet kunnen luchten of zien. :')
Ja heftig. Blijkbaar alleen maar bij elkaar vanwege hun portemonnee.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 8 april 2020 @ 16:24:32 #12
473624 Blubbertut
Moet hier iets stoers komen te
pi_192516161
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:50 schreef osodevo het volgende:

[..]

Het volk heeft de macht, maar is te dom om te poepen..

Dat bedoel ik. Lang leve de tweedeling tussen mondige hoogopgeleiden die allerlei regelingen krijgen terwijl laagopgeleiden de macht missen om steun te krijgen.
pi_192516415
quote:
Het zijn mensen met niet al te hoge salarissen en niet al te vaste contracten die nu al in de problemen komen. “Het is toeval,” zegt onderzoeker Bert Tieben. “Maar als er geen maatregelen worden genomen, zal deze crisis laagbetaalden harder treffen.”
Wat is dit voor raars dan? Hoe is dat toeval? Wanneer je het als overheid mogelijk maakt / toelaat dat de positie van de werknemer mbt baanzekerheid zo erg verzwakt (flex-contracten, gedwongen zzp gedoe, etc.) dan is het toch juist hartstikke logisch dat die mensen bij een plotselinge economische stilstand als een van de eersten in de financiële problemen komen?
"Pools are perfect for holding water"
pi_192516464
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 14:23 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Een netwerk is geen regeling, net als de verschillende talen.

Sowieso zie ik niet in wat het wel of niet beheersen van meerdere talen voor invloed heeft op je baankans. Als ze in je vakgebied nodig zijn dan zou je ze al spreken. En anders heb je het blijkbaar niet nodig.
Met een netwerk kan men wel veel sneller een verandering of regeling ten gunste van zichzelf geregeld krijgen.
  woensdag 8 april 2020 @ 16:51:19 #15
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192516604
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 16:44 schreef torentje het volgende:

[..]

Met een netwerk kan men wel veel sneller een verandering of regeling ten gunste van zichzelf geregeld krijgen.
Dat hoef je mij niet te vertellen. Maar dat kan je toch met goed fatsoen geen regeling noemen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192516631
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 14:41 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Welke talen heb je nodig voor thuisonderwijs? Sinds wanneer heeft een netwerk hebben iets te maken met hoog of laagopgeleid zijn? Ik woonde als student eens in zo’n volksbuurt met allemaal laagopgeleide mensen (klinkt een beetje arrogant maar goed, het was wel zo); nou die mensen hadden wel een netwerk hoor.

Maar sowieso worden in dit artikel verschillende dingen aangegeven:

1) mensen die economisch vatbaar zijn voor deze crisis (
2) nare thuissituaties voor kinderen

Maar dat tweede staat toch echt wel los van opleidingsniveau lijkt me?
1) mensen die economisch vatbaar zijn voor deze crisis.
2) ongelijkheid in (thuis)onderwijs.
3) huiselijk geweld.

Volgens mij 3 zaken die allemaal in verband staan met het opleidingsniveau van de volwassenen.

Mbt huiselijk geweld:

quote:
https://vng.nl/sites/defa(...)huiselijk-geweld.pdf

CBS - Impactmonitor huiselijk geweld en kindermishandeling 2019.

p.14:
Uit de informantenstudie blijkt voorts dat de kans op kindermishandeling beduidend groter is (ongeveer 3 tot 5 keer zo hoog) in gezinnen met een laag opleidingsniveau dan in gezinnen met een hoog opleidingsniveau.

p.11:
Daarnaast blijkt uit de zelfrapportage dat personen met een middelbaar of hoger opleidingsniveau vaker aangeven slachtoffer te zijn dan personen met een laag opleidingsniveau.
"Pools are perfect for holding water"
pi_192517058
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 16:41 schreef probeer het volgende:

[..]

Wat is dit voor raars dan? Hoe is dat toeval? Wanneer je het als overheid mogelijk maakt / toelaat dat de positie van de werknemer mbt baanzekerheid zo erg verzwakt (flex-contracten, gedwongen zzp gedoe, etc.) dan is het toch juist hartstikke logisch dat die mensen bij een plotselinge economische stilstand als een van de eersten in de financiële problemen komen?
De burgers maken dat mogelijk door op de verkeerde partijen te stemmen.
Persoonlijk zal de crisis mij niet snel raken, maar ik snap dat voor velen donkere tijden aanbreken.
Hoewel ik persoonlijk dus niet of nauwelijks last zal hebben van een aanstaande depressie zal hebben heb ik nooit gestemd op een partij die voor flexcontracten en zzp'ers hebben gezorgd.
Het is eigenlijk onbegrijpelijk dat er mensen op gestemd hebben die nu al in de problemen zitten. Niet alleen vermogende mensen stemmen op zulke partijen.
  woensdag 8 april 2020 @ 17:30:35 #18
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_192517237
Tja, wat verwacht je ook. Laagopgeleiden geloven vaak helemaal niet in dat "corona-gedoe".

"Ik wil gawoon lekkah kunnah winkal0n met muh vriendinnutjus!!"

"Ik wil gawoon aan deurkrukk0n en weecee-brillon likkan, as ik daar sin in hep!!"

:') :') :')
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_192517294
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:30 schreef Interloper het volgende:
Tja, wat verwacht je ook. Laagopgeleiden geloven vaak helemaal niet in dat "corona-gedoe".

"Ik wil gawoon lekkah kunnah winkal0n met muh vriendinnutjus!!"

"Ik wil gawoon aan deurkrukk0n likkon, as ik daar sin in hep!!"

:') :') :')
Volgens mij zijn laagopgeleiden juist banger van corona, doordat ze de de paniekerige media sneller geloven dan hoger opgeleiden. Ze zijn ook gevoeliger voor populistische stellingen van bepaalde politieke partijen die angst zaaien.
pi_192517370
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 16:52 schreef probeer het volgende:

[..]

1) mensen die economisch vatbaar zijn voor deze crisis.
2) ongelijkheid in (thuis)onderwijs.
3) huiselijk geweld.

Volgens mij 3 zaken die allemaal in verband staan met het opleidingsniveau van de volwassenen.

Mbt huiselijk geweld:
[..]

Ja, deze schatting zegt me niks. Er is natuurlijk veel meer huiselijk geweld dan enkel de zaken die gemeld worden bij veilig thuis/de politie of die überhaupt bekend zijn. Mensen zijn gek en gefrustreerd, dat staat los van opleidingsniveau. Misschien dat het bij bepaalde mensen eerder onopgemerkt blijft.
pi_192517965
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 16:51 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat hoef je mij niet te vertellen. Maar dat kan je toch met goed fatsoen geen regeling noemen?
Ik bedoel te zeggen dat hoogopgeleiden veel gemakkelijker en sneller dan laagopgeleiden een voordelige regeling voor zichzelf en andere gediplomeerden geregeld kunnen krijgen. Momenteel zijn de hoogopgeleiden stil, dus zullen zij wel geen inkomstenverlies hebben door de Coronamaatregelen.
pi_192519036
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:18 schreef torentje het volgende:

[..]

Momenteel zijn de hoogopgeleiden stil, dus zullen zij wel geen inkomstenverlies hebben door de Coronamaatregelen.
Flinke aanname doe je daar. Is wel erg kort door de bocht, vind je zelf ook niet?
Alius aliud dicit
  woensdag 8 april 2020 @ 19:27:39 #23
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_192519088
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 19:24 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Flinke aanname doe je daar. Is wel erg kort door de bocht, vind je zelf ook niet?

Torentje is redelijk geobsedeerd door de ‘rijken’ vs de ‘armen’.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_192519150
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 19:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Torentje is redelijk geobsedeerd door de ‘rijken’ vs de ‘armen’.
Nou inderdaad :')
Alius aliud dicit
pi_192519539
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 19:24 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Flinke aanname doe je daar. Is wel erg kort door de bocht, vind je zelf ook niet?
De hoogopgeleiden met al hun diploma's zijn toch ook verdacht stil?
pi_192519643
Wat een jankverhaal in de OP zeg :')
Worden even alle zielige dingen die je kunt noemen opgenoemd.

Ja de zorgmedewerker kan ziek worden. Maar heeft een enorm belangrijk beroep en werk is voorzien

De communicatie manager bij een bedrijf in de artiesten industrie komt er nu achter dat zijn baan best zinloos is.
Bijvoorbeeld

Maar ga alle zielige dingen noemen manmanman kan ik ook een krant mee vullen.
Vakman pur sang
pi_192520976
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:18 schreef torentje het volgende:

[..]

Ik bedoel te zeggen dat hoogopgeleiden veel gemakkelijker en sneller dan laagopgeleiden een voordelige regeling voor zichzelf en andere gediplomeerden geregeld kunnen krijgen. Momenteel zijn de hoogopgeleiden stil, dus zullen zij wel geen inkomstenverlies hebben door de Coronamaatregelen.
Wanneer hoogopgeleiden en laagopgeleiden massaal hun baan verliezen zullen hoogopgeleiden eerder een baan vinden dan laagopgeleiden, doordat ze ook lager geschoold werk kunnen verrichten. Andersom is dat niet mogelijk.
pi_192521016
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 14:06 schreef Hathor het volgende:
Van die gezinnen die elkaar alleen zien tijdens het ontbijt, het avondeten, paar uurtjes tv en naar bed en verder volledig langs elkaar heen leven in hun eigen werkbubbel komen er nu na een paar weken crisis ineens achter dat ze elkaar eigenlijk niet kunnen luchten of zien. :')
Heel pijnlijk voor alle betrokkenen. Ik zou niet graag in hun schoenen staan. Dan is vrijgezel zijn zo slecht nog helemaal niet.
pi_192521091
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 19:54 schreef Lospedrosa het volgende:

Ja de zorgmedewerker kan ziek worden. Maar heeft een enorm belangrijk beroep en werk is voorzien

Het wordt slecht betaald.
pi_192521273
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2020 21:06 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Het wordt slecht betaald.
Mwoah slecht?
Vakman pur sang
pi_192521347
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 21:18 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Mwoah slecht?
Ja de uitvoerenden op de werkvloer krijgen een slecht salaris wanneer je het loongebouw in een ziekenhuis bekijkt.
pi_192521373
quote:
3s.gif Op woensdag 8 april 2020 21:21 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Ja de uitvoerenden op de werkvloer krijgen een slecht salaris wanneer je het loongebouw in een ziekenhuis bekijkt.
Huh?

Wat is een loongebouw in een ziekenhuis?

[ Bericht 4% gewijzigd door Lospedrosa op 08-04-2020 22:04:19 ]
Vakman pur sang
pi_192521396
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 21:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Huh?
Wat snap je niet aan die zin?
  woensdag 8 april 2020 @ 21:30:55 #34
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_192521518
quote:
3s.gif Op woensdag 8 april 2020 21:21 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Ja de uitvoerenden op de werkvloer krijgen een slecht salaris wanneer je het loongebouw in een ziekenhuis bekijkt.
Dat zijn dan doorgaans ook niet echt moeilijke beroepen dus zo raar is dat niet.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_192521544
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 21:30 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dat zijn dan doorgaans ook niet echt moeilijke beroepen dus zo raar is dat niet.
Ze schijnen toch vitaal te zijn
  woensdag 8 april 2020 @ 21:33:20 #36
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_192521561
quote:
3s.gif Op woensdag 8 april 2020 21:32 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Ze schijnen toch vitaal te zijn
Ja vuilnismannen ook. Wat is je punt?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_192521583
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 21:33 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ja vuilnismannen ook. Wat is je punt?
Je kunt lezen toch? Wordt slecht betaald.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2020 21:35:36 ]
pi_192521930
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 20:59 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Wanneer hoogopgeleiden en laagopgeleiden massaal hun baan verliezen zullen hoogopgeleiden eerder een baan vinden dan laagopgeleiden, doordat ze ook lager geschoold werk kunnen verrichten. Andersom is dat niet mogelijk.
Precies, want alle hoogopgeleiden hebben diploma's gehaald waar veel deuren voor open gaan.
pi_192522495
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 21:47 schreef torentje het volgende:

[..]

Precies, want alle hoogopgeleiden hebben diploma's gehaald waar veel deuren voor open gaan.
Vorige crisis verdrongen hoger opgeleiden ook de lager opgeleiden van de arbeidsmarkt. Dat zal een komende crisis of zelfs depressie niet anders zijn.
Ikzelf werk gelukkig in een branch waar altijd genoeg werk in is te vinden. Daarnaast kan mijn werkgever nooit failliet gaan, dat scheelt ook een hoop. Daarnaast ben ik natuurlijk ook hoger opgeleid. Ik maak me geen zorgen dus.
pi_192522710
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 21:47 schreef torentje het volgende:

[..]

Precies, want alle hoogopgeleiden hebben diploma's gehaald waar veel deuren voor open gaan.
Vuile klootzakken zijn het. Beetje doorleren :(
Vakman pur sang
pi_192522995
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 22:20 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Vuile klootzakken zijn het. Beetje doorleren :(
Ik ben wel van mening dat als je een beurs gekregen hebt wel meer terug zou moeten doen voor de burgers. Nu kan iemand veel overheidssteun geniet tijdens de studie daarna flink cashen, zonder iets terug te doen voor de rest. Alleen als iemand zonder extra overheidssteun de studie afrondt, zou je daarvan vrijgesteld moeten worden.

Als voorbeeld kun je denken aan het op non-profit basis bedenken van een medicijn tegen corona. Dit wordt nu door personen ontwikkeld die mogelijk veel overheidssteun ontvangen hebben, doordat hun ouders niet hun studie konden betalen. Ze verdienen nu een goed salaris op kosten die de maatschappij gezamenlijk gemaakt heeft. Je zou het kunnen vergelijken met een soort dienstplicht.
pi_192523022
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 19:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Torentje is redelijk geobsedeerd door de ‘rijken’ vs de ‘armen’.
En mannen met krachtige armen en benen of zoiets, het levert in ieder geval vaak vermakelijke posts op.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_192523131
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 22:32 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

En mannen met krachtige armen en benen of zoiets, het levert in ieder geval vaak vermakelijke posts op.
Oeh goeie baan hier en krachtige armen en benen. >:)
Vakman pur sang
pi_192523282
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 21:47 schreef torentje het volgende:

[..]

Precies, want alle hoogopgeleiden hebben diploma's gehaald waar veel deuren voor open gaan.
Tsja. En die mogelijkheden zijn er voor iedereen. Ok, bijna iedereen, voor elk op het eigen niveau.
Whatever...
pi_192523299
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 22:31 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik ben wel van mening dat als je een beurs gekregen hebt wel meer terug zou moeten doen voor de burgers. Nu kan iemand veel overheidssteun geniet tijdens de studie daarna flink cashen, zonder iets terug te doen voor de rest. Alleen als iemand zonder extra overheidssteun de studie afrondt, zou je daarvan vrijgesteld moeten worden.

Als voorbeeld kun je denken aan het op non-profit basis bedenken van een medicijn tegen corona. Dit wordt nu door personen ontwikkeld die mogelijk veel overheidssteun ontvangen hebben, doordat hun ouders niet hun studie konden betalen. Ze verdienen nu een goed salaris op kosten die de maatschappij gezamenlijk gemaakt heeft. Je zou het kunnen vergelijken met een soort dienstplicht.
Zeker; dat gebeurt door ons progressieve belastingtarief. Als je veel verdient betaal je veel extra.
Whatever...
pi_192523321
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 14:06 schreef Hathor het volgende:
Van die gezinnen die elkaar alleen zien tijdens het ontbijt, het avondeten, paar uurtjes tv en naar bed en verder volledig langs elkaar heen leven in hun eigen werkbubbel komen er nu na een paar weken crisis ineens achter dat ze elkaar eigenlijk niet kunnen luchten of zien. :')
Haha mooi is dat ja.

Allemaal kinderen genomen want het hoort erbij. Maar nu ineens verplicht thuis met de kinderen ipv allebei 40 uur per week werken en ze op de opvang dumpen.
pi_192523827
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 22:45 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Zeker; dat gebeurt door ons progressieve belastingtarief. Als je veel verdient betaal je veel extra.
Zoveel extra is dat niet hoor, zo ervaar ik dat. Overigens heb ik zelf nooit extra steun van de overheid ontvangen. Mijn ouders hebben mijn studie gewoon betaald.
pi_192524012
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:15 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Zoveel extra is dat niet hoor, zo ervaar ik dat. Overigens heb ik zelf nooit extra steun van de overheid ontvangen. Mijn ouders hebben mijn studie gewoon betaald.
Dan ben je een van de weinigen. Of dacht je dat studiegeld en boeken kostendekkend waren?

Overigens betaal ik fucking veel belasting. In veel gevallen prima, soms ben ik het vooral met de manier waarop het wordt uitgegeven niet eens.
Whatever...
pi_192524051
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 21:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Huh?

Wat is een loongebouw in een ziekenhuis?
Dat loongebouw zijn de salarisschalen voor het vaste personeel.
pi_192524132
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:33 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Dat loongebouw zijn de salarisschalen voor het vaste personeel.
Oh ambtenaren jargon :D
Vakman pur sang
pi_192524155
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Oh ambtenaren jargon :D
Je krijgt dat toch wat mee in de loop der jaren.
  woensdag 8 april 2020 @ 23:53:00 #52
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_192524243
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 14:10 schreef Pizzakoppo het volgende:
Hadden ze maar moeten doorleren, dan hadden ze een goede baan en was er nu geen probleem. Zo werkt kapitalisme toch?
Nee zo werkt kapitalisme niet.
Ik kan je 'Wealth of Nations' van Adam Smith dringend aanraden.
Ons huidige kapitalistische systeem heeft niets meer te maken met hoe het ooit bedoeld is.
We zijn verschoven van Industrieel Kapitalisme naar Financieel Kapitalisme en dat vloeit langzaamaan over in een hybride vorm van Corporatisme.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_192525950
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:30 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dan ben je een van de weinigen. Of dacht je dat studiegeld en boeken kostendekkend waren?

Overigens betaal ik fucking veel belasting. In veel gevallen prima, soms ben ik het vooral met de manier waarop het wordt uitgegeven niet eens.
Ik weet dat de overheid sowieso meebetaalt aan en studie. Ik bedoelde de mensen die dus meer dan het minimum krijgen, omdat ze anders die studie niet kunnen volgen.

Ook ik betaal heel veel belasting. Natuurlijk ben ik het niet altijd eens met de besteding van het gemeenschapsgeld. Het zou raar zijn als dat wel zo was.
pi_192528975
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 22:11 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Vorige crisis verdrongen hoger opgeleiden ook de lager opgeleiden van de arbeidsmarkt. Dat zal een komende crisis of zelfs depressie niet anders zijn.
Ikzelf werk gelukkig in een branch waar altijd genoeg werk in is te vinden. Daarnaast kan mijn werkgever nooit failliet gaan, dat scheelt ook een hoop. Daarnaast ben ik natuurlijk ook hoger opgeleid. Ik maak me geen zorgen dus.
Dus jij denkt dat de hoogopgeleiden misbruik gaan maken van de situatie met hun diploma's?
  donderdag 9 april 2020 @ 10:29:52 #55
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_192529547
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:03 schreef torentje het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat de hoogopgeleiden misbruik gaan maken van de situatie met hun diploma's?
Waarom ga jij niet in Sherwood Forest wonen? Of tijdreizen naar de tijd van Lenin?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  donderdag 9 april 2020 @ 13:18:36 #56
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_192532598
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2020 21:34 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Je kunt lezen toch? Wordt slecht betaald.
Ja ik gaf je een verklaring. Makkelijke beroepen met een groot aanbod aan mensen die het willen doen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_192532894
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:03 schreef torentje het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat de hoogopgeleiden misbruik gaan maken van de situatie met hun diploma's?
Hoezo zie je dat als misbruik. Stel dat ik wel een werkgever had die failliet kon gaan en ik zou mijn baan kwijt raken en geen werk op niveau kunnen vinden, dan zou ik wellicht mogelijk een lager geschoolde functie aannemen. Als jij dat misbruik van mijn diploma vindt is dat je goed recht, maar het zal een kwestie worden van vraag en aanbod.
pi_192538333
het hele laag t.o.v. hoogopgeleid is een valse dichotomie. Opleidingsniveau zal gewoon volgens een normaal verdeling lopen.
pi_192539591
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 13:37 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Hoezo zie je dat als misbruik. Stel dat ik wel een werkgever had die failliet kon gaan en ik zou mijn baan kwijt raken en geen werk op niveau kunnen vinden, dan zou ik wellicht mogelijk een lager geschoolde functie aannemen. Als jij dat misbruik van mijn diploma vindt is dat je goed recht, maar het zal een kwestie worden van vraag en aanbod.
Ik persoonlijk zie daar geen misbruik in, was gewoon een vraag die bij mij opkwam.
pi_192550364
Ik vind het artikel ook een beetje gezeur moet ik zeggen. Oh, ik heb nog werk, waar anderen thuis zitten, en ben bang besmet te worden. Ja, daarom worden er schermen geplaatst, en moet je afstand houden.

Ik denk dat de kans gewoon heel klein is dat je besmet wordt als je die maatregelen in acht neem, en iedereen onder de 50 heeft sowieso weinig kans om er serieus iets op te lopen.
pi_192550596
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 16:52 schreef probeer het volgende:

[..]

1) mensen die economisch vatbaar zijn voor deze crisis.
2) ongelijkheid in (thuis)onderwijs.
3) huiselijk geweld.

Volgens mij 3 zaken die allemaal in verband staan met het opleidingsniveau van de volwassenen.

Mbt huiselijk geweld:
[..]

Opleidingsniveau wordt indd vaak onterecht gebruikt als verklarende variabele terwijl vaak uit nadere analyse blijkt dat door opleidingsniveau te gebruiken constant spurieuze verbanden worden gebruikt als zogenaamd feit.. Heel kwalijk..
  vrijdag 10 april 2020 @ 15:14:50 #62
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192553066
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 14:50 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ja heftig. Blijkbaar alleen maar bij elkaar vanwege hun portemonnee.
En kinderen. Als geld en kinderen geen problemen waren was half Nederland uit elkaar.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  vrijdag 10 april 2020 @ 15:17:53 #63
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192553095
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 22:11 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Vorige crisis verdrongen hoger opgeleiden ook de lager opgeleiden van de arbeidsmarkt. Dat zal een komende crisis of zelfs depressie niet anders zijn.
Ikzelf werk gelukkig in een branch waar altijd genoeg werk in is te vinden. Daarnaast kan mijn werkgever nooit failliet gaan, dat scheelt ook een hoop. Daarnaast ben ik natuurlijk ook hoger opgeleid. Ik maak me geen zorgen dus.
Ik werk in een branche waarin de werkgever ook niet failliet kan gaan (Staatsbedrijf van S-A), waarin altijd veel werk is ook voor laagopgeleiden maar je je enorm goed door kan groeien tot een ruim boven gemiddeld salaris.

En nog eens vitaal ook.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_192554132
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 15:17 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Ik werk in een branche waarin de werkgever ook niet failliet kan gaan (Staatsbedrijf van S-A), waarin altijd veel werk is ook voor laagopgeleiden maar je je enorm goed door kan groeien tot een ruim boven gemiddeld salaris.

En nog eens vitaal ook.
Overheid is veelal cruciaal. Hoewel ik thuis werk hebben we ivm mijn beroep icm thuisonderwijs toch besloten de kinderen naar school te brengen vanaf volgende week.
De salarissen van de overheid zijn zeker niet slecht, maar blijven altijd wel wat achter bij het bedrijfsleven.
Starters beginnen bij ons op 40k per jaar. Uitvoerend werk verdient op max van de schalen tussen de 62k en 76k per jaar op basis van 36 uur per week.
Wel natuurlijk lekker 9,5 weken vakantie per jaar.
  vrijdag 10 april 2020 @ 17:04:45 #65
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192554470
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 16:40 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Overheid is veelal cruciaal. Hoewel ik thuis werk hebben we ivm mijn beroep icm thuisonderwijs toch besloten de kinderen naar school te brengen vanaf volgende week.
De salarissen van de overheid zijn zeker niet slecht, maar blijven altijd wel wat achter bij het bedrijfsleven.
Starters beginnen bij ons op 40k per jaar. Uitvoerend werk verdient op max van de schalen tussen de 62k en 76k per jaar op basis van 36 uur per week.
Wel natuurlijk lekker 9,5 weken vakantie per jaar.
Effe ter verduidelijking een staatsbedrijf is niet dat ik voor de overheid werk van Saudi-Arabië, maar dat hun een bedrijf hebben (Het grootste bedrijf ter wereld) waardoor ik word betaald. In de chemie, wat vitaal is.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_192562671
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 14:16 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Doorleren hoeft niet hetzelfde te betekenen als een goede baan/hoog inkomen. Er zijn zat lageropgeleide met een goede baan en hooggeschoolde mensen met een slechte baan.
Deze crisis heeft me wel wat inzichten gegeven, via Facebook. Wat mensen met verschillende achtergronden doen, nu ze niet kunnen werken.

Zo is er een oud klasgenoot van de lagere school die naar het LBO is gegaan, en nu een dure BMW rijdt. Wij kunnen ons niet eens een auto veroorloven, met onze PhD’s.

Ondernemers hebben het vaker beter voor elkaar, en om te ondernemen heb je geen moeilijke opleiding nodig. Hard durven werken en de juiste risico’s nemen kan voldoende zijn.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_192563046
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 04:48 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Deze crisis heeft me wel wat inzichten gegeven, via Facebook. Wat mensen met verschillende achtergronden doen, nu ze niet kunnen werken.

Zo is er een oud klasgenoot van de lagere school die naar het LBO is gegaan, en nu een dure BMW rijdt. Wij kunnen ons niet eens een auto veroorloven, met onze PhD’s.

Ondernemers hebben het vaker beter voor elkaar, en om te ondernemen heb je geen moeilijke opleiding nodig. Hard durven werken en de juiste risico’s nemen kan voldoende zijn.
Dan doe je toch ook iets niet goed, of ben je net begonnen?
Vakman pur sang
pi_192563098
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 04:48 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Deze crisis heeft me wel wat inzichten gegeven, via Facebook. Wat mensen met verschillende achtergronden doen, nu ze niet kunnen werken.

Zo is er een oud klasgenoot van de lagere school die naar het LBO is gegaan, en nu een dure BMW rijdt. Wij kunnen ons niet eens een auto veroorloven, met onze PhD’s.

Ondernemers hebben het vaker beter voor elkaar, en om te ondernemen heb je geen moeilijke opleiding nodig. Hard durven werken en de juiste risico’s nemen kan voldoende zijn.
Dan doe je toch iets verkeerd lijkt me.
En een 'dure BMW' is duur als je hem nieuw koopt.
Een dikke BMW van pak em beet 5-10 jaar oud is nog steeds een dikke BMW, echter een stuk betaalbaarder.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192563249
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 08:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dan doe je toch ook iets niet goed, of ben je net begonnen?
Wij doen iets niet goed. Eens per jaar verhuizen, leven in de duurste steden ter wereld, etc.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_192563268
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 08:39 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Wij doen iets niet goed. Eens per jaar verhuizen, leven in de duurste steden ter wereld, etc.
Waarom verhuizen jullie dan eens per jaar?
En waar wonen jullie nu dan?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192563372
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 08:41 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Waarom verhuizen jullie dan eens per jaar?
En waar wonen jullie nu dan?
De banen liggen in mijn vakgebied niet voor het oprapen. Er zijn eigenlijk maar een paar plekken ter wereld waar ik mijn ei kwijt kan. Nou ja, waar ze me willen hebben. ;) In het KAA forum heb ik het een en ander gepost.

KAA / Australië #9 - Good on ya mate
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_192563410
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 17:04 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Effe ter verduidelijking een staatsbedrijf is niet dat ik voor de overheid werk van Saudi-Arabië, maar dat hun een bedrijf hebben (Het grootste bedrijf ter wereld) waardoor ik word betaald. In de chemie, wat vitaal is.
Als het geen overheid is, maar een bedrijf kan dat wel degelijk failliet. Geen idee of het iets met olie te maken heeft, maar zeker een bedrijf dat in de olie zit zal het in de toekomst moeilijk krijgen, omdat het gebruik daarvan natuurlijk steeds meer in opspraak komt.
pi_192563485
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 04:48 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Deze crisis heeft me wel wat inzichten gegeven, via Facebook. Wat mensen met verschillende achtergronden doen, nu ze niet kunnen werken.

Zo is er een oud klasgenoot van de lagere school die naar het LBO is gegaan, en nu een dure BMW rijdt. Wij kunnen ons niet eens een auto veroorloven, met onze PhD’s.

Ondernemers hebben het vaker beter voor elkaar, en om te ondernemen heb je geen moeilijke opleiding nodig. Hard durven werken en de juiste risico’s nemen kan voldoende zijn.
Je kunt aan een auto tegenwoordig vaak echt niet meer zien of iemand veel geld heeft hoor. Zeker als het een gloednieuwe is, is slechts 10 procent particulier bezit. En dan is het veelal in geval van een bedrijf ook nog eens financial lease wat ook deel uit maakt van die 10 procent.
  zaterdag 11 april 2020 @ 09:34:31 #74
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192563852
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 04:48 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Deze crisis heeft me wel wat inzichten gegeven, via Facebook. Wat mensen met verschillende achtergronden doen, nu ze niet kunnen werken.

Zo is er een oud klasgenoot van de lagere school die naar het LBO is gegaan, en nu een dure BMW rijdt. Wij kunnen ons niet eens een auto veroorloven, met onze PhD’s.

Ondernemers hebben het vaker beter voor elkaar, en om te ondernemen heb je geen moeilijke opleiding nodig. Hard durven werken en de juiste risico’s nemen kan voldoende zijn.
Euh, dat iemand een "dure" BMW heeft hoeft niet te zeggen dat hij het helemaal gemaakt heeft. En als je elk jaar verhuisd en in dure steden woont snap ik wel dat jullie weinig geld over houden.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 11 april 2020 @ 09:46:48 #75
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_192563991
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:50 schreef osodevo het volgende:

Dat bedoel ik. Lang leve de tweedeling tussen mondige hoogopgeleiden die allerlei regelingen krijgen terwijl laagopgeleiden de macht missen om steun te krijgen.
kuchekuchebijelkecrisiswordenlaagopgeleidenhardergetroffenkuchekuche

#welcometotherealworld
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_192564311
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 13:37 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Hoezo zie je dat als misbruik. Stel dat ik wel een werkgever had die failliet kon gaan en ik zou mijn baan kwijt raken en geen werk op niveau kunnen vinden, dan zou ik wellicht mogelijk een lager geschoolde functie aannemen. Als jij dat misbruik van mijn diploma vindt is dat je goed recht, maar het zal een kwestie worden van vraag en aanbod.
Niet alleen van vraag en aanbod maar ook op het gebied van kennis. Je hebt niets aan een werkloze theoreticus die plots met zijn handen moet werken als je een lager opgeleide kunt aannemen die uitstekend met zijn handen kan werken. Bovendien als een crisis voorbij is lopen de hoger opgeleiden meteen weg.
pi_192565385
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 10:09 schreef Cherni het volgende:

[..]

Niet alleen van vraag en aanbod maar ook op het gebied van kennis. Je hebt niets aan een werkloze theoreticus die plots met zijn handen moet werken als je een lager opgeleide kunt aannemen die uitstekend met zijn handen kan werken. Bovendien als een crisis voorbij is lopen de hoger opgeleiden meteen weg.
gelukkig heeft een werkgever hier ook een keuze isn.....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192565491
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 04:48 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Deze crisis heeft me wel wat inzichten gegeven, via Facebook. Wat mensen met verschillende achtergronden doen, nu ze niet kunnen werken.

Zo is er een oud klasgenoot van de lagere school die naar het LBO is gegaan, en nu een dure BMW rijdt. Wij kunnen ons niet eens een auto veroorloven, met onze PhD’s.

Ondernemers hebben het vaker beter voor elkaar, en om te ondernemen heb je geen moeilijke opleiding nodig. Hard durven werken en de juiste risico’s nemen kan voldoende zijn.
ik wou vroeger toen ik net afgestudeerd was specialist worden, waar ik gelukkig weer vanaf gestapt. Er is gewoon te weinig werk als je bedrijf stopt, project is afgelopen of als je ergens anders wilt werken.
Daarom ben ik 2 jaar gelede afgestapt van dit idee en een baan en toekomstambitie te kiezen waar je veel meer mee kan, zoals bijvoorbeeld manager, projectleider, etc. Dit zorgt ervoor dat je veel flexibeler bent en niet elke keer hoeft te verhuizen met alle bijkomende kosten. Daarnaast kan je wonen waar het goedkoop is, want je bent overal inzetbaar, waardoor je ook meer geld overhoudt voor leuke dingen.
De salarissen bij deze functies groeien ook sneller dan die van een specialist. Een specialist kan ook 80k verdienen in NL, maar dan ben je 50+. Als manager is dan al bij 40 of eind dertig haalbaar.

Maar ieder zijn ding, ik ben ervanaf gestapt om een specialistische loopbaan te kiezen.

Ondernemers hebben het soms beter voor elkaar. Het moet wel in je zitten om zelf acquisitie te doen en een grote bek te hebben. Dat laatste heb ik mezelf aangeleerd en dat heeft mij tot op heden alleen maar goede dingen gebracht.
Wellicht wordt ik ook nooit zzp-er, maar eerst moet ik een netwerk opbouwen en dat doe ik in loondienst.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 11 april 2020 @ 11:29:00 #79
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192565516
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 11:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

gelukkig heeft een werkgever hier ook een keuze isn.....
Je bent duidelijk meer een all-rounder ja, specialisme lijkt niet bij je te passen.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_192565526
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 11:29 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Je bent duidelijk meer een all-rounder ja, specialisme lijkt niet bij je te passen.
klopt inderdaad. Daar kan ik mij beter in vinden.... de specialisten die ik ken en dat ook volhouden, dat zijn er maar weinig, verhuizen ook steeds over geheel europa omdat de banen schaars zijn. Ze zijn daarom vaak alleen, geen kinderen en werken daarom ook veel uren.
De specialisten die ik ken wonen ook niet meer in NL omdat het heel moeilijk is in NL om tijdelijke woonruimte te vinden zonder extreme hoge kosten te maken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192565591
Deze crisis heeft mij weer eens bevestigd dat je aan zo min mogelijk financiele verplichtingen vast moet zitten en dat degene waar je niet aan ontkomt zo laag mogelijk moeten zijn. Mijn woonlasten staan bij mij bv op nummer 7 qua financiele verplichtingen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192565596
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 04:48 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Deze crisis heeft me wel wat inzichten gegeven, via Facebook. Wat mensen met verschillende achtergronden doen, nu ze niet kunnen werken.

Zo is er een oud klasgenoot van de lagere school die naar het LBO is gegaan, en nu een dure BMW rijdt. Wij kunnen ons niet eens een auto veroorloven, met onze PhD’s.

Ondernemers hebben het vaker beter voor elkaar, en om te ondernemen heb je geen moeilijke opleiding nodig. Hard durven werken en de juiste risico’s nemen kan voldoende zijn.
Precies, maar niet iedereen heeft die karakter eigenschappen. Zelf zou ik niet geschikt zijn als ondernemer. Ik ben een vakidioot. Zelfs het maken van bepaalde onderdelen voor een simulator doe ik gratis omdat het voor mij een hobby is waar ik dan wel steeds de software gratis mag ontvangen.

Wat mij betreft vind ik plezier in werk veel belangrijker dan het salaris. Ik pas mijn levenstijl gewoon aan. Mogelijk heb ik makkelijk praten omdat een BMW etc. mij totaal niets interesseert.
pi_192565635
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 11:36 schreef Cherni het volgende:

[..]

Precies, maar niet iedereen heeft die karakter eigenschappen. Zelf zou ik niet geschikt zijn als ondernemer. Ik ben een vakidioot. Zelfs het maken van bepaalde onderdelen voor een simulator doe ik gratis omdat het voor mij een hobby is waar ik dan wel steeds de software gratis mag ontvangen.

Wat mij betreft vind ik plezier in werk veel belangrijker dan het salaris. Ik pas mijn levenstijl gewoon aan. Mogelijk heb ik makkelijk praten omdat een BMW etc. mij totaal niets interesseert.
inderdaad, als iedereen ondernemer is dan wordt er niks meer gemaakt namelijk en delegeert iedereen werk naar iedereen.

De huidige maatschappij maakt het echter wel moeilijk om specialist te zijn op bepaalde gebieden zonder dat je er teveel voor moet inleveren, als ik voor mijzelf spreek.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192565769
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 11:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

inderdaad, als iedereen ondernemer is dan wordt er niks meer gemaakt namelijk en delegeert iedereen werk naar iedereen.

De huidige maatschappij maakt het echter wel moeilijk om specialist te zijn op bepaalde gebieden zonder dat je er teveel voor moet inleveren, als ik voor mijzelf spreek.
Het moeilijkste van het specialisme is om gehoord te worden. Dat stoorde mij nog het meeste. Dat je overruled word door een pennenlikker maar ondertussen wel de verantwoording behoud van het vakgebied. Loopt het project goed loopt de manager er mee weg, loopt het fout doen ze er alles aan om de fout bij jou neer te leggen. Zeker in deze tijd waar alles word vast gelegd in structuren en regels.
pi_192565845
Daarom is het zo jammer dat de huurprijzen zo omhoog zijn gegaan en de overheid (en de schapen in de samenleving) "scheefhuurders" tot paria's hebben gemaakt.

Of om het anders te zeggen. De inkomensgrens moet veel hoger liggen. Het meest neem ik het de samenleving kwalijk. Het verkwanselen van een goed systeem.
pi_192566091
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 10:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Twee auto's! ^O^
Als het aan mij had gelegen, had jij nooit energie gehad, om met die auto's te kunnen rijden, om zodoende de jeugd te frustreren. Dan was jij nu ook nog bezig geweest met het aanleggen van infrastructuur en het delven naar ertsen om daarmee een auto te kunnen bouwen. O-)
  zaterdag 11 april 2020 @ 12:30:36 #87
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_192566176
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 16:41 schreef probeer het volgende:

[..]

Wat is dit voor raars dan? Hoe is dat toeval? Wanneer je het als overheid mogelijk maakt / toelaat dat de positie van de werknemer mbt baanzekerheid zo erg verzwakt (flex-contracten, gedwongen zzp gedoe, etc.) dan is het toch juist hartstikke logisch dat die mensen bij een plotselinge economische stilstand als een van de eersten in de financiële problemen komen?
Natuurlijk, want dat was precies de bedoeling. Een voor bedrijven risico-vrije flexibele schil. En tegelijk het afbouwen van sociale huur en uitkeringen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_192566201
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2020 12:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Natuurlijk, want dat was precies de bedoeling. Een voor bedrijven risico-vrije flexibele schil. En tegelijk het afbouwen van sociale huur en uitkeringen.
Jup.
"Pools are perfect for holding water"
pi_192566407
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 10:05 schreef torentje het volgende:

[..]

Iedereen met een auto en/of motor is crimineel, want ze dwingen medemensen om hen te voorzien van infrastructuur en energie zodat ze ook kunnen rijden met hun auto's en/of motoren.
Hoezo vind je mij crimineel met meerdere auto's?
Ik ben van mening dat niet iedereen die een auto rijdt op dit moment er een zou moeten kunnen rijden. Iemand die geen spaargeld heeft om een nieuwe auto te kopen zou er geen moeten rijden.
pi_192566894
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 11:36 schreef Cherni het volgende:

[..]

Precies, maar niet iedereen heeft die karakter eigenschappen. Zelf zou ik niet geschikt zijn als ondernemer. Ik ben een vakidioot. Zelfs het maken van bepaalde onderdelen voor een simulator doe ik gratis omdat het voor mij een hobby is waar ik dan wel steeds de software gratis mag ontvangen.

Wat mij betreft vind ik plezier in werk veel belangrijker dan het salaris. Ik pas mijn levenstijl gewoon aan. Mogelijk heb ik makkelijk praten omdat een BMW etc. mij totaal niets interesseert.
Ik heb nog niet zo heel lang geleden drie maanden zonder loon gewerkt. Iedere dag maar weer hopen dat ik nog toegang tot het lab had, om verder te ploeteren, met resultaat!

Plezier in mijn werk? Er zijn dagen dat ik net zo gelukkig ben als een topvoetballer of topartiest. Het gevoel hebben precies het juiste vak gekozen te hebben, dat naadloos aansluit bij wat ik wil: als eerste ter wereld iets nieuws zien. Neil Armstrong of Columbus spelen, maar dan op kleine schaal. Helaas komt dat maar eens in de twee, drie jaar voor. Maar het houdt me wel op de been.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_192567248
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 13:31 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik heb nog niet zo heel lang geleden drie maanden zonder loon gewerkt. Iedere dag maar weer hopen dat ik nog toegang tot het lab had, om verder te ploeteren, met resultaat!

Plezier in mijn werk? Er zijn dagen dat ik net zo gelukkig ben als een topvoetballer of topartiest. Het gevoel hebben precies het juiste vak gekozen te hebben, dat naadloos aansluit bij wat ik wil: als eerste ter wereld iets nieuws zien. Neil Armstrong of Columbus spelen, maar dan op kleine schaal. Helaas komt dat maar eens in de twee, drie jaar voor. Maar het houdt me wel op de been.
Ik ken het gevoel wel. Dat heb ik nu niet meer. Maar het is wel een bijzonder gevoel als je met de auto rijd en je kinderen kunt vertellen wat je daar ziet heb ik ooit ontworpen. Beetje trots. Nu doe ik werk op mbo n3 maar hoe gek het ook klinkt, ondanks simpel werk(wat mij betreft) heb ik er tot nu toe enorm veel plezier in. Neemt niet weg dat ook dat steeds minder word vanwege de procedures en bepaalde verantwoordelijkheden die je worden ontnomen.

Maar zo nu en dan mis ik mijn oud vakgebied wel. Niet vanwege het salaris maar de kick van het ontwerpen. Maar zoals ik zei, doorlooptijden en management hebben het vakgebied overruled en daarmee gaat ook het plezier verloren.
pi_192567402
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 12:50 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Hoezo vind je mij crimineel met meerdere auto's?
Ik ben van mening dat niet iedereen die een auto rijdt op dit moment er een zou moeten kunnen rijden. Iemand die geen spaargeld heeft om een nieuwe auto te kopen zou er geen moeten rijden.
Nou, crimineel zijn ze doordat zij niet monogaam zijn.
pi_192568135
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 13:52 schreef Cherni het volgende:

Maar zo nu en dan mis ik mijn oud vakgebied wel. Niet vanwege het salaris maar de kick van het ontwerpen. Maar zoals ik zei, doorlooptijden en management hebben het vakgebied overruled en daarmee gaat ook het plezier verloren.
Het wordt ons ook niet gemakkelijk gemaakt. Vanwege Corona kreeg ik een paar weken kado om m’n eigen interesses na te jagen, en daardoor kreeg ik in drie weken meer gedaan dan in twee jaar regulier werk. Ik was het plezier ook al weer een tijdje kwijt. Terugkijkend had ik vaker een middelvinger naar de organisatie op moeten steken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_192572224
Daarom moet het beleid veel linkser worden. We laten mensen teveel aan hun lot over.
pi_192577264
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 20:12 schreef GeneralRadek het volgende:
Daarom moet het beleid veel linkser worden. We laten mensen teveel aan hun lot over.
Door de maatregelen tegen het Corona-virus is het nu toch een beetje leefbaar geworden? Er zijn nu toch veel meer medemensen die de maatregelen proberen te handhaven ook zijn er meer medemensen die het verklikken als er mensen zijn die de maatregelen niet naleven. Persoonlijk vind ik dat links zat.
pi_192577312
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 08:31 schreef torentje het volgende:

[..]

Door de maatregelen tegen het Corona-virus is het nu toch een beetje leefbaar geworden? Er zijn nu toch veel meer medemensen die de maatregelen proberen te handhaven ook zijn er meer medemensen die het verklikken als er mensen zijn die de maatregelen niet naleven. Persoonlijk vind ik dat links zat.
Dat is helemaal niet links, leugenaar
  zondag 12 april 2020 @ 09:02:06 #97
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_192577400
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 15:17 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Ik werk in een branche waarin de werkgever ook niet failliet kan gaan (Staatsbedrijf van S-A), waarin altijd veel werk is ook voor laagopgeleiden maar je je enorm goed door kan groeien tot een ruim boven gemiddeld salaris.

En nog eens vitaal ook.
Hé collega! Je zit toch niet toevallig in auditing? Ik zit in SAOO.

[ Bericht 2% gewijzigd door nixxx op 12-04-2020 10:55:53 ]
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_192577439
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 15:17 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Ik werk in een branche waarin de werkgever ook niet failliet kan gaan (Staatsbedrijf van S-A), waarin altijd veel werk is ook voor laagopgeleiden maar je je enorm goed door kan groeien tot een ruim boven gemiddeld salaris.

En nog eens vitaal ook.
Welk bedrijf is dat dan?
Mag ook per PM.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192578382
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 08:41 schreef GeneralRadek het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet links, leugenaar
Dan verschillen wij daarover van mening en kunnen dus nooit samen door een deur. Terwijl ik door jouw reactie dacht, dat jij geen gelovige was.
pi_192578703
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 11:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
Deze crisis heeft mij weer eens bevestigd dat je aan zo min mogelijk financiele verplichtingen vast moet zitten en dat degene waar je niet aan ontkomt zo laag mogelijk moeten zijn. Mijn woonlasten staan bij mij bv op nummer 7 qua financiele verplichtingen.
Precies, jij snapt het. Jammer dat die mentaliteit bij zo weinig mensen tussen oren zit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')