abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_524497
Na het lezen van enkele topics in dit forum kon ik mijzelf maar één vraag stellen:

Waar komt al deze AJAX haat vandaan???

Immers, Ajax is de enige club in Nederland die de potentie heeft om goed mee te doen met de wereldtop. Dat heeft zij nog een paar jaar geleden bewezen toen het EC1-kampioen werd, en zelfs twee jaar later, toen het al heel slecht ging, haalden zij nog de halve finale!!! Hierdoor mochten er 3 Nederlandse clubs zich inschrijven voor de Champions League. Volgend jaar is dat helaas niet meer zo, omdat twee jaar achter elkaar 3 clubs er niet in geslaagd zijn genoeg punten te vergaren, wat Ajax in zijn eentje wel gelukt is!!!

Om een lang verhaal kort te maken, dat je fan bent van een andere voetbalclub, dat begrijp ik, maar dat er niet eens een klein beetje respect is voor een club die zoveel heeft betekent voor het Nederlandse voetbal, nationaal en internationaal, vind ik onbegrijpelijk!!!

O+. Ripley. O+.
  woensdag 6 december 2000 @ 14:03:03 #2
904 L-X
The Lover X
pi_524644
Het meeste wat me toch stoort aan Ajax is de grenseloze arrogantie die nu een permanente vorm blijkt aan te houden. Zelf ben ik meer liefhebber van Engels voetbal, maar het gedrag van Ajax naar de buitenwereld toe stoort me gewoon. That's it, I guess...
It takes a minute to have a crush on someone,
an hour to like someone,
and a day to love someone,
but it takes a lifetime to forget someone.
pi_524661
quote:
Op 06 december 2000 14:03 schreef L-X het volgende:
Het meeste wat me toch stoort aan Ajax is de grenseloze arrogantie die nu een permanente vorm blijkt aan te houden. Zelf ben ik meer liefhebber van Engels voetbal, maar het gedrag van Ajax naar de buitenwereld toe stoort me gewoon. That's it, I guess...
Tja, dat noemt men ook wel amsterdamse arrogantie. Is niet typisch Ajax, meer typisch amsterdams denk ik. Maar ik kan me wel enigszins voorstellen dat mensen zich daaraan irriteren....
O+. Ripley. O+.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 6 december 2000 @ 14:56:51 #4
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_524821
Arrogantie of geen arrogantie:
Ajax is nou eenmaal de Nederlandse club met tot nu toe de beste prestaties van de afgelopen 30 jaar, nationaal en internationaal.

Is het arrogant om zo iets te melden?

Je kan het wel kut vinden, als supporter van een andere club, maar het is nu eenmaal zo.

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  woensdag 6 december 2000 @ 16:26:39 #5
3102 Lot
hoezo...ondeugend????
pi_525122
quote:
Op 06 december 2000 14:09 schreef Smike het volgende:
Tja, dat noemt men ook wel amsterdamse arrogantie. Is niet typisch Ajax, meer typisch amsterdams denk ik. Maar ik kan me wel enigszins voorstellen dat mensen zich daaraan irriteren....
zeker een Hagenees he?
Zit niet te spitten in jezelf, in elke centimeter.....pas als je aan een ander denkt, gaat alles stukken beter....
  woensdag 6 december 2000 @ 16:29:52 #6
3102 Lot
hoezo...ondeugend????
pi_525134
quote:
Op 06 december 2000 13:34 schreef Smike het volgende:
Na het lezen van enkele topics in dit forum kon ik mijzelf maar één vraag stellen:

Das gewoon de kift joh........
Zit niet te spitten in jezelf, in elke centimeter.....pas als je aan een ander denkt, gaat alles stukken beter....
pi_525141
quote:
Op 06 december 2000 16:26 schreef Lot het volgende:
zeker een Hagenees he?
Nope, amsterdammer!!! (zga dan)
O+. Ripley. O+.
pi_525201
quote:

Immers, Ajax is de enige club in Nederland die de potentie heeft om goed mee te doen met de wereldtop.

naar onzin met dit topic
bad to tha bone
pi_526660
quote:

Zit in m'n groen gele bloed.
quote:
Immers, Ajax is de enige club in Nederland die de potentie heeft om goed mee te doen met de wereldtop.
Die potentie heeft geen enkele Nederlandse club

Zal je even een lijstje geven, lijstje van de clubs met de hoogste omzet over het seizoen 98 - 99

1. Man Utd (Omzet 110 miljoen pond)
2. Bayern
3. Real
4. Chelsea
5. Juve
6. Barca
7. Milan
8. Lazio
9. Inter
10. Arsenal
11. Liverpool
12. Newcastle United
13. Parma
14. Borussia Dortmund
15. Spurs
16. Roma
17. Leeds
18. Rangers
19. Aston Villa
20. Celtic

Deze clubs staan zo ver boven welke club uit het Nederlandse voetbal dan ook. En geen enkele Nederlands club kan tippen aan deze clubs, niet kwa toeschouwersaantallen, niet kwa selectie, niet kwa Marketing, niet kwa organisatie, niet kwa stadion/faciliteiten, niet kwa uitstraling, niks. De kloof is enorm.

Nederlandse clubs stellen in Europa amper meer iets voor en de potentie voor de top is er al geeneens meer. Een club als Man Utd kan rustig voor van Nistelrooij een bedrag neerleggen die de gehele begroting van P$V ontstijgt. Real betaal Barca een bedrag voor Figo wat anderhalf keer de begroting van Ajakkus is, Lazio koopt in 4 seizoenen voor een totaal bedrag aan nieuwe spelers welke zo'n 20 keer de jaarbegroting van Ajakkus etc.

quote:
Dat heeft zij nog een paar jaar geleden bewezen toen het EC1-kampioen werd
Vervlogen tijden voor het Nederlandse clubvoetbal...

[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 06-12-2000 21:46]

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammą, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_527318
Aardig verhaal DIGGER, je vergeet alleen een ding, dat Ajax onderscheidt van vele andere clubs (zowel nationaal als internationaal). En dat is natuurlijk de jeugdopleiding, en een neus voor jeugdtalent elders! Als je Ajax de laatste tijd een beetje volgt is het je -hopelijk- opgevallen dat er heel wat jonge spelers in het team zitten met redelijk wat talent. Ik blijf dus hopen, alhoewel ik ook wel begrijp dat iedere goede voetballer in de Nederlandse competitie snel naar het buitenland zal vertrekken!!
O+. Ripley. O+.
pi_527447
Dat vergeet ik niet. Maar je laatste zin maakt toch al duidelijk dat er geen potentie in zit om tot de Europse top te behoren? Zodra 1 van die talenten echt op top niveau komt staat er een Lazio, Milan, Man Utd, Barca oid klaar met een zak geld en hopla, foetsie speler.

De begroting van Man Utd is zo hoog als die van de gehele eredivisie bij mekaar.... NL heeft gewoon de boot volledig gemist.

pi_527456
quote:
Op 07 december 2000 01:00 schreef DIGGER het volgende:
De begroting van Man Utd is zo hoog als die van de gehele eredivisie bij mekaar.... NL heeft gewoon de boot volledig gemist.
Sorry hoor DIGGER, maar dat is nou al een van de redenen die ik zo tegen heb op voetbal. De absurde hoeveelheid geld die wordt neergeteld om een knul achter een bal aan te laten huppelen. Net als met formule I en met tennis!!!!! Bah!

Nee hoor Manchester United mag er echt trots op zijn dat ze zoveel geld verspillen!! Laat Nederland dan maar lekker de boot missen, hoewel Nederland ook veel te veel geld uitgeeft aan dit soort ongein.

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieėn behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_527490
Man Utd maakt wel winst, ajakkus niet

Maar ben wel met je eens dat de bedragen die omgaan bij het voetbal, Tennis, Golf, Basketbal (VS) de NBA (VS), F1 etc van den zotte zijn

pi_530495
quote:
Op 07 december 2000 00:00 schreef Smike het volgende:
En dat is natuurlijk de jeugdopleiding, en een neus voor jeugdtalent elders!
Ja klopt
Toevallig vond ik net nog een foto van een micheal reiziger
bad to tha bone
  donderdag 7 december 2000 @ 22:43:58 #15
3878 Vork
Manisch creatief
pi_530608
LOL om foto

Arg.

najah, iig... komt door die nieuwe wetten van een aantal jaar terug dta speler ineens heel erg makkelijk kunnen vertrekken enzo.. dat heeft toch bestwel definitief de kop gekost van het hele nederlandse voetbal...

Maar die arrogantie valt wel mee enzo, Alleen dat het zo commercieel is gaan worden is ene hele foute zet van ze, maar volgens imj hebben ze weinig keus, stadion te klein, inkomsten die steeds minder werden, het een is het gevolg van het ander...

Misschien doen Feyenoord en Psv het op't moment wel aardig, maar ik vrees voor hun dat ze ook zo'n zelfde duikeling gaan maken, overgens die ik ze nietmeer meer zo''n hoogtepunt als ajax een aantal jaar terug meer maken... En dan nog de kleinere clups, leuk voor hun, maar die halen oo kniet eel meer uit. eentje licht ik er ff uit, dat is het Bedrijf Vitesse. Is een beetje de ajax kant op gegaan kwa club enzo en die doenut nu vrij aardig, maar meer dan dat ook niet...

Nee het nederlands voetbal zit in de lift, OMLAAG dus en da's dood en dood zonde,... een clunb als ajax haalt nu dus alleen nogmaar grote winsten uit de jeugdopleiding, die hard, maar wel erg goed is, nogsteeds en ze moeten wel, anders gaat die club failliet. en niet alleen Ajax is heeft rode cijfers, Feyenoord stond nog niet zo heel erg lang geleden ook 40 miljoen piek in de min en kleinere clubs als Volendam, Ado den haang, haarlem etc hebben ook moeite het hoofd boven water te houden...

Maargoed om weer ff ontopic te gaan, ik snap zowieso de haat tegen een voetbal club niet echt, ze hebben ze niets misdaan daar. Het het feit dat dsie supporters zo begaan zijn met HUN club enzo kannik met me kop niet bij. een legioen dat scandeert "we hebben gewonnen, we zijn de beste" ofzo.. Eeuhuhuh, waar slaat dat op, jullie hebben och niet gevoetbald? en dan dat gedreig van die utrecht en Den haag fans tegen de film over Ajax (die je als supporter van de tegenpartij JUIST zo moeten gaan zien). Het zijn zulke stereotypen die die hard supporters en veel van de harde kern zijn ook gewoon p'cies zo 'niet nadenkend en vol met geweld en haat jegens medemensen die toevallig een andere club leuk vinden' ..

nogmaar een beetje dom gedrag om gelijk al anti een club te zijn waarover je toch niets weet, of omdat ze toevallig uit een bepaalde stad komen (daar gaat het vaak om)... tis altijd t zelfde, Frankrijk tegen duitsland, Nedelrand tegen Belgiė, Rotterdam tegen Amsterdam, ajax tegen Feyenoord.. .etc...en dan draait en een hilarische slapstick over de club die je haat maar waarvan je niet weet waarom je die haat, en dna ga je daartegen lopen protesteren en driegen met eigenhandige verbouwingen enzo.. Doh!m

ik snap die haat tegen die voetbalclubs dus zowieso niet, en tegen ajax dus ook niet...

vrijdag 8 december 2000 @ 00:17:01 #16
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_531005
Enigszins gerelateerd topic:

http://www.fokforum.nl/showtopic/25704

Ik snap het ook niet, totaal niet...Maar ik heb er m'n uitspraken al bij gedaan. Het is een trend, niets dan een trend, die door een stel vreselijk Nederland & Amsterdamhekelende mensen wordt voortgezet. Ik vind het gewoon ZIELIG...Als ze iets verkeerds doen in jouw ogen, heb JIJ er toch geen last van? Maargoed...Over en sluiten...

pi_531199
quote:
Op 08 december 2000 00:17 schreef twi het volgende:
Het is een trend, niets dan een trend
Het is al decennia lang zo...
pi_532455
quote:
Smike
Aardig verhaal DIGGER, je vergeet alleen een ding, dat Ajax onderscheidt van vele andere clubs (zowel nationaal als internationaal). En dat is natuurlijk de jeugdopleiding, en een neus voor jeugdtalent elders!
Wajoooooooo wat een inkoppertje!
Daar moet ik gebruik van maken.Natuurlijk hebben die Amsterdammers er een neus voor. Daar zijn ze immers NEUZEN voor!!!!

Nee, zonder gekheid, zoals ik al in meerdere topics heb geschreven. Het gaat te ver. Jullie weten inmiddels wel wie mijn favoriet is, maar soms (eigenlijk steeds vaker) schaam je jezelf er toch voor om voor die club te zijn. Niet om de club (want niemand speelt altijd even goed), maar om de verschrikkelijk racistische supporters. BLERCH!

vrijdag 8 december 2000 @ 12:36:22 #19
3878 Vork
Manisch creatief
pi_532477
*zucht*
  dinsdag 19 december 2000 @ 17:21:58 #20
4208 Citroen
The Nightmare Of Holland
pi_565590
Ik haat @#$t*rd@# en @j@x omdat ik een Utrechter ben. Neuzen en Utrechters zijn hele verschillende soort mensen. Wij zijn niet arrogant en zullen dat nooit worden. Die figuren aan het IJmeer hebben een misplaatste arrogantie van het ergste soort. Ze denken dat ze de top zijn. @j@x denkt dat het nog steeds een topclub is, maar helaas voor hun en gelukkig voor ons is die 4-letterclub een toBclub geworden.

@j@x heeft gewoonweg NIETS meer te zoeken in Europees verbnand. @j@X heeft nix meer te zoeken in de top van onze competitie. Waarom denk je dat die kut van Praag samen met die pratende lampenkap van een Van Raay een EuroLeauge wil? Omdat ze het via de competitie bijna niet meer kunnen...

En dan over de jeugdopleiding... Er is op dit moment 1 club met de beste jeugdopleiding van NL en dat is nog altijd de FCU. Overal wordt onze jeugd geroemd. We zijn hofleverancier voor Jong Oranje.. En @j@x??

Maar ik kan het je waarschijnlijk toch niet duidelijk maken. De haat tegen alles wat @#$t*rd@#$ is zit heel diep. Net als dat de liefde voor Utreg heel diep zit.

-- "God schiep mens en dier, maar wie bracht de @msterd@##ers hier?" --

dinsdag 19 december 2000 @ 17:41:29 #21
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_565647
Haat je dus alles wat niet voor Utrech is

Ennuh wanneer speelde Utrech ook weer eens Europees Wanneer eindigden ze boven Ajax

It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
  dinsdag 19 december 2000 @ 17:51:04 #22
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_565677
quote:
Op 19 december 2000 17:41 schreef Machiel het volgende:
Haat je dus alles wat niet voor Utrech is

Ennuh wanneer speelde Utrech ook weer eens Europees Wanneer eindigden ze boven Ajax

Citroen probeert te zeggen dat het moeilijk is Ajax niet te haten als je voor FCU bent. Ik ben voor de FCU maar heb geen hekel aan Ajax. Sterker nog, ik vind de Amsterdamse Nonchalance prachtig en vind Ajax een prima reclamebord voor het Nederlandse voetbal.
  dinsdag 19 december 2000 @ 18:58:22 #23
4208 Citroen
The Nightmare Of Holland
pi_565878
Ach Machiel... Ik speel liever Eerste divisie in een ECHT stadion met ECHTE supporters dan Champions League in een aRENa met meeloopneuzen...
En laatste keer dat wij Europees speelde was 90/91. Maar dat is het punt helemaal niet.

En dan die gozer die ook voor FCU zou zijn: Als jij een ECHTE Utregger bent. Met een ECHT FCU-hart zou je dat soort dingen niet zeggen. @j@x is abslouut geen reclamebord voor hetNL-voetbal en die arrogantie is al helemaal niet grappig.

110% ANTI-@j@X

-- "God schiep mens en dier, maar wie bracht de @msterd@##ers hier?" --

dinsdag 19 december 2000 @ 21:00:33 #24
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_566265
Tsja...Citroen, vind je het heel erg dat ik FC Utrecht een prachtige club vind, met een mooi stadion en leuke voetballers. Volg ze graag, vooral Vreven kan een balletje trappen (en wel meer )

Ohja...mag ik ook nog even kwijt dat ik Ajacied ben?

dinsdag 19 december 2000 @ 21:18:59 #25
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_566345
* Machiel sluit zich aan bij Twi
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')