abonnement Unibet Coolblue
pi_192511026
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:19 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

'Omwille van de volksgezondheid' jaja :')
Waarvoor anders? Waar haal je uit dat ik belang heb bij het sluiten van mijn zaak?
  woensdag 8 april 2020 @ 11:04:01 #77
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192511033
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:03 schreef sanger het volgende:

[..]

Bij KLM zijn ze alsnog refundable... Bij een TUI bv. niet...
Jep, maar pas na een jaar. Terwijl je je geld gewoon binnen 7 dagen terug hoort te krijgen bij een annulering.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 8 april 2020 @ 11:11:11 #78
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_192511171
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:04 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Jep, maar pas na een jaar. Terwijl je je geld gewoon binnen 7 dagen terug hoort te krijgen bij een annulering.
Dat staat er in de info vanuit TUI niet bij, van die restitutie na 1 jaar. Ze zeggen wel in hun communicatie dat de onvoorziene omstandigheden maken dat de wettelijke bepalingen niet meer redelijk zijn om op te volgen.

Waar ik vooral benieuwd naar ben zijn de prijzen die een TUI gaat hanteren straks. Ze weten dat mensen met die voucher in hun maag zitten en kunnen dus prijsverhogingen doorvoeren, niemand zal zijn voucher "weggooien" en is dus min of meer gedwongen dure boekingen te doen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_192511351
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 19:00 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nee joh. Lubach gaat alleen voor de makkelijke slachtoffers.
16 februari had hij een Item over kapitalisme/Amazon.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  woensdag 8 april 2020 @ 11:27:07 #80
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_192511400
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:22 schreef Shreyas het volgende:
Dividend is iets waar de aandeelhouders recht op hebben, het is het resultaat van hun investering.
Zonder die investeringen kan een bedrijf niet (goed) produceren, geen winst maken, niet groeien en dus ook geen werkgelegenheid creëren. Het beeld dat aandeelhouders allemaal geldwolven zijn en alle gewone werknemers altijd het slachtoffer daarvan klopt niet.
Aandeelhouders zitten er over het algemeen toch echt alleen maar in voor het geld ja. Wil je nu echt met droge ogen beweren dat voor een aandeelhouder het creëren van werkgelegenheid een belangrijk doel is?

Je draait oorzaak en gevolg om. Extra werkgelegenheid is alleen een gevolg van het opvoeren van de productie en daarmee de winst en als die op peil kan blijven of zelfs kan stijgen met minder werknemers (toch over het algemeen echt goedkoper), dan zijn er bijzonder weinig aandeelhouders die er voor kiezen om genoegen te nemen met minder rendement zodat de werknemers allemaal kunnen blijven of dat er nog meer werknemers kunnen worden aangenomen.
pi_192511465
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 20:36 schreef tstile het volgende:
Supermarkt Dirk die medewerker verbiedt een mondkapje te dragen
https://www.dagelijksesta(...)-naar-huis-gestuurd/

Verhuurder Ambuco die z'n huurder eruit zet tijdens corona
https://www.at5.nl/artike(...)corona-eist-zijn-tol
quote:
15.gif
Albert Einstein Quote's:
"Soms betaal je het meest voor dingen die gratis zijn."
"Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen".
"Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal".
  woensdag 8 april 2020 @ 11:32:11 #82
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_192511489
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:11 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat staat er in de info vanuit TUI niet bij, van die restitutie na 1 jaar. Ze zeggen wel in hun communicatie dat de onvoorziene omstandigheden maken dat de wettelijke bepalingen niet meer redelijk zijn om op te volgen.
Dus als ik mijn baan kwijtraak en daarom mijn reis wil annuleren kan dat voortaan ook bij TUI zonder problemen. De wettelijke bepaling dat ik toch moet betalen is dan ook onredelijk volgens die logica.
pi_192511700
Corendon waar wij voor een negatief reisadvies een reis geannuleerd hebben en 50% van de aanbetaling retour zouden krijgen binnen 10 werkdagen. Na de 10 werkdagen hadden ze nog 2 dagen nodig, maar op de 2e dag zetten ze het om naar een voucher en geven aan niets meer te kunnen betekenen en geen geld terug geven. Vervolgens alleen maar onbeschofte communicatie dat je maar extern (rechtsbijstand) een oplossing moet gaan zoeken.
pi_192512407
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 03:30 schreef Drekkoning het volgende:

Hetzelfde truukje doen veel airlines, waaronder KLM. Vlucht gecanceld? Hier heb je een voucher
Lyceo, een organisator van examentraining, kwam ook met vouchers.

Dat is dus een bedrijf wat bijles organiseert voor middelbare scholieren, een specifiek onderdeel, de eindexamentrainingen konden dit jaar niet doorgaan omdat de eindexamens niet doorgaan.
Wat is de oplossing volgens Lyceo... Vouchers geven voor nieuwe bijlessen of examentrainingen.

Bedenk dan even dat een groot deel van de leerlingen waar het om gaat hierna niet meer op de middelbare school zullen zitten en deze lessen dus nooit meer nodig gaan hebben.
En ook dit bedrijf veranderde stiekem de algemene voorwaarden op de website.

:')
pi_192512507
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:23 schreef -0- het volgende:

[..]

Lyceo, een organisator van examentraining, kwam ook met vouchers.

Dat is dus een bedrijf wat bijles organiseert voor middelbare scholieren, een specifiek onderdeel, de eindexamentrainingen konden dit jaar niet doorgaan omdat de eindexamens niet doorgaan.
Wat is de oplossing volgens Lyceo... Vouchers geven voor nieuwe bijlessen of examentrainingen.

Bedenk dan even dat een groot deel van de leerlingen waar het om gaat hierna niet meer op de middelbare school zullen zitten en deze lessen dus nooit meer nodig gaan hebben.
En ook dit bedrijf veranderde stiekem de algemene voorwaarden op de website.

:')
Is er door de klant geen behoefte meer aan de training, of kan Lyceo de training nu ook niet meer aanbieden?
pi_192512704
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:27 schreef Zelva het volgende:

[..]

Aandeelhouders zitten er over het algemeen toch echt alleen maar in voor het geld ja. Wil je nu echt met droge ogen beweren dat voor een aandeelhouder het creëren van werkgelegenheid een belangrijk doel is?

Wat boeit dat? Het is een gevolg van hun handelen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  Moderator / Miss SHO woensdag 8 april 2020 @ 12:44:07 #87
22592 crew  Ole
pi_192512725
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:29 schreef Adames het volgende:

[..]

Is er door de klant geen behoefte meer aan de training, of kan Lyceo de training nu ook niet meer aanbieden?
beide. examens gaan niet door. Leerlingen krijgen diploma op basis van schoolexamens
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_192513836
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:44 schreef Ole het volgende:

[..]

beide. examens gaan niet door. Leerlingen krijgen diploma op basis van schoolexamens
Ik zie het, waren klassikale trainingen die zelf zijn afgelast
Dat is slecht
  woensdag 8 april 2020 @ 14:00:36 #89
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_192514013
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:32 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dus als ik mijn baan kwijtraak en daarom mijn reis wil annuleren kan dat voortaan ook bij TUI zonder problemen. De wettelijke bepaling dat ik toch moet betalen is dan ook onredelijk volgens die logica.
Ja, mee eens. Dat werkt uiteraard twee kanten op :Y
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_192514248
quote:
15s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:30 schreef Ansachteraf het volgende:

[..]


[..]

[ afbeelding ]
Van Wonderen is er niet 'uitgezet' die hadden voor deze shit begon al moeite om de huur te betalen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_192514634
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 20:31 schreef Ferdii het volgende:
onze sportschool,

nog geen uur na de eerste persconferentie, waarbij groepszaken etc werd verboden kregen we een berichtje waarin oa dit stuk stond.

"Het moeten sluiten van de sportschool is ingrijpend. Velen van jullie komen meerdere malen per week voor krachttraining en/of één of meerdere groepslessen. Het raakt ons allen. Dit is echt een situatie van overmacht.
Om deze reden vragen wij jullie begrip voor onze keuze dat het helaas niet mogelijk is om je abonnement tijdelijk stop te zetten in de periode van 16 maart t/m 6 april 2020. Wij gaan de komende periodieke contributie gewoon incasseren en we zijn druk doende om te kijken hoe we jullie hierin mogelijk kunnen compenseren."

niks woorden over verantwoordelijkheid, medeleven betrokkenen etc, nee alleen eigen hachje en geld
Hier precies hetzelfde. Ik betaal 150 euro per maand en dat is nu automatisch omgezet in een online abonnement neerkomt op filmpjes op instagram voor 70E per maand. Maar je normale abonnement loopt wel gewoon door en dan wordt het later wel verrekend. Ik heb ze nog proberen te bereiken maar ze geven niet thuis. Van een ander lid begreep ik dat het personeel (allemaal ZZPers) ook niet betaald worden. Ik was van plan om mijn abonnement te verlengen met een jaar maar daar zie ik nu toch maar vanaf :W

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 20:50 schreef RamboDirk het volgende:
Coaches/life coaches/management coaches/kansloze ZZP'ers die hun diensten onder het mom van corona zijdelings proberen aan te bieden via social media als linkedin etc.
Ik kreeg deze week opeens een bericht via LinkedIn van een oud docent die tegenwoordig ook zon charlatan is. Ze doet lunch sessies: 5 voor 100 euro, en er dan bij zetten dat je baas dit vast wel kan betalen. 8)7 8)7
pi_192514662
Oeps dubbele post
pi_192514738
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:42 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Wat boeit dat? Het is een gevolg van hun handelen.
Het boeit vooral dat reserves helemaal leeggetrokken zijn bij bedrijven met het idee van "dat is van de aandeelhouders" "dood geld" etc. Vaak is het nog verder gegaan en hebben bedrijven (goedkoop) geld geleend om aandelen terug te kopen om zo 'aandeelhouderswaarde' te creëren.

En dat werkgelegenheid nu als chantagemiddel wordt gebruikt om bij de overheid geld op te halen zit bij veel mensen terecht dwars.
pi_192515307
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:45 schreef Blink_blonk het volgende:
Corendon waar wij voor een negatief reisadvies een reis geannuleerd hebben en 50% van de aanbetaling retour zouden krijgen binnen 10 werkdagen. Na de 10 werkdagen hadden ze nog 2 dagen nodig, maar op de 2e dag zetten ze het om naar een voucher en geven aan niets meer te kunnen betekenen en geen geld terug geven. Vervolgens alleen maar onbeschofte communicatie dat je maar extern (rechtsbijstand) een oplossing moet gaan zoeken.
Volgens mij is al uitgebreid in het nieuws geweest, dat de reisorganisaties geen geld meer in kas hebben, door geannuleerde reizen en dat zij ook alreeds aanbetalingen hebben gedaan aan hotels en vliegmaatschappijen.

Het is een voucher uitdelen of ze gaan failliet.
.
pi_192515418
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 17:34 schreef Farenji het volgende:
Amazon, een van de rijkste bedrijven en met een topman die rijkste persoon op aarde is, dat weigerde om de werknemers enige vorm van betaald ziekteverlof te geven. Werknemers die daarover iets zeiden werden er meteen uitgegooid. Pas na heel veel publieke verontwaardiging werd een "fonds" in het leven geroepen waaruit zieke werknemers konden putten, maar dat fonds moest mede gevuld worden door publieke donaties. Want zelf zat amazon natuurlijk even krap bij kas.

Amazon is fucking evil.

Dat was het al voor deze crisis.

https://www.vpro.nl/progr(...)zon-zij-met-ons.html
pi_192515451
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 14:45 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Het boeit vooral dat reserves helemaal leeggetrokken zijn bij bedrijven met het idee van "dat is van de aandeelhouders" "dood geld" etc. Vaak is het nog verder gegaan en hebben bedrijven (goedkoop) geld geleend om aandelen terug te kopen om zo 'aandeelhouderswaarde' te creëren.

En dat werkgelegenheid nu als chantagemiddel wordt gebruikt om bij de overheid geld op te halen zit bij veel mensen terecht dwars.
Aandeelhouders hebben net zo veel recht op het geld als de werknemers. Als de overheid sneller bereid is geld te geven als het de werknemers betreft dan als het de aandeelhouders betreft is dat een logische werkwijze van die bedrijven.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_192515466
Maar verhuurders die nog steeds de volle mep willen, terwijl de huurder dicht moet van de overheid.

Vaak hebben kapitalisten een paar miljoen aan panden in bezit en een flinke buffer aan liquiditeit in kas. Die kunnen best een paar maandjes zonder inkomsten.
.
pi_192515560
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 15:36 schreef Fer het volgende:
Maar verhuurders die nog steeds de volle mep willen, terwijl de huurder dicht moet van de overheid.

Vaak hebben kapitalisten een paar miljoen aan panden in bezit en een flinke buffer aan liquiditeit in kas. Die kunnen best een paar maandjes zonder inkomsten.
Te generaliserend. Dat kunnen jij of ik niet beoordelen. Wij kunnen niet op hun bankrekening kijken. Er zijn genoeg mensen die panden bezitten en schulden hebben.

Ik zie dit vooral als bedrijfsrisico van de huurder, gewoon ondernemingsrisico dus. Het maximale wat je kan doen is de verhuurders verzoeken om op basis van empathie hier wat coulanter mee om te gaan.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_192516062
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 15:36 schreef Fer het volgende:
Maar verhuurders die nog steeds de volle mep willen, terwijl de huurder dicht moet van de overheid.

Vaak hebben kapitalisten een paar miljoen aan panden in bezit en een flinke buffer aan liquiditeit in kas. Die kunnen best een paar maandjes zonder inkomsten.
Volgens mij heel veel grote ketens niet meer. Die werden gekocht door buitenlandse investeerders die de panden verkocht hebben om ze vervolgens direct weer te huren, en de opbrengsten gingen direct in de zak van de aandeelhouders. Daardoor kwam bv ook V&D in de problemen.
  woensdag 8 april 2020 @ 18:07:02 #100
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192517785
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 15:44 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Te generaliserend. Dat kunnen jij of ik niet beoordelen. Wij kunnen niet op hun bankrekening kijken. Er zijn genoeg mensen die panden bezitten en schulden hebben.

Ik zie dit vooral als bedrijfsrisico van de huurder, gewoon ondernemingsrisico dus. Het maximale wat je kan doen is de verhuurders verzoeken om op basis van empathie hier wat coulanter mee om te gaan.
En als de nood hoog is is het wellicht ook in belang van de verhuurder, afhankelijk van hoe makkelijk ze in deze tijd een nieuwe huurder voor die lokatie gaan vinden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')