abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192493533
Sinds kort werk ik meer thuis. Wij gebruiken binnen het bedrijf Microsoft Teams om mee te videobellen.

Het werkt op zich redelijk, alleen merk ik dat er vertraging zit in het geluid wat er uit mijn mond komt en wanneer anderen dit horen. Ik hoor zelf ook mijn woorden, 2 seconden later dan ik ze zeg, als een soort echo (hoop dat dit een beetje duidelijk is).

Een vloeiend verhaal vertellen wordt zo erg lastig als je je eigen stem daarna terughoort, net als spontaan op de anderen reageren. Het lijkt dan alsof ik door ze heen praat.

Met mijn webcam hetzelfde verhaal, alleen iets minder belangrijk voor goede communicatie.

Ik heb het al met een headset geprobeerd, dit geeft hetzelfde resultaat.

Nog wat info verder:
- Ik heb een Lenovo ideapad 320 van twee jaar oud, met Windows 10
- Ik ben via het thuiswerkprogramma VMware Horizon Client ingelogd op het interne systeem van het bedrijf

Iemand een goede tip of oplossing? Alvast bedankt!
pi_192493635
Die echo herken ik vooral als anderen hun instelling of apparatuur bagger hebben. Dus dat geluid rond gaat zingen. Daar kun je zelf weinig aan doen, behalve vragen of ze hun microfoon willen dempen als ze niet aan het woord zijn.

Vertraging hoort er een beetje bij, dat hoort bij de techniek van bellen via internet. Maar als je jezelf niet hoort heb je daar geen last van.
pi_192494766
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 12:12 schreef Piles het volgende:
Die echo herken ik vooral als anderen hun instelling of apparatuur bagger hebben. Dus dat geluid rond gaat zingen. Daar kun je zelf weinig aan doen, behalve vragen of ze hun microfoon willen dempen als ze niet aan het woord zijn.

Vertraging hoort er een beetje bij, dat hoort bij de techniek van bellen via internet. Maar als je jezelf niet hoort heb je daar geen last van.
Het is niet echt een echo, het galmt niet. Ik hoor mijn eigen stem 2 seconden later terug.
Het hoort er dus bij en is niet zoveel aan te doen?
pi_192494942
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 13:37 schreef Sloetski het volgende:

[..]

Het is niet echt een echo, het galmt niet. Ik hoor mijn eigen stem 2 seconden later terug.
Het hoort er dus bij en is niet zoveel aan te doen?
Ik heb dat alleen als bepaalde collega's in het gesprek zitten met kut-headset o.i.d. Dus volgens mij ligt dat aan de andere kant van de lijn, niet bij jou.
pi_192495962
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 12:06 schreef Sloetski het volgende:
- Ik ben via het thuiswerkprogramma VMware Horizon Client ingelogd op het interne systeem van het bedrijf
Ik kan me voorstellen dat dit ook rare vertraging kan opleveren. Kan je Teams ook lokaal openen (mogelijk via de browser) en checken of je het probleem dan ook hebt?

Zo niet, dan ligt het aan de client.
gr gr
pi_192496006
Je probleem is de echo, niet de vertraging.

Je moet allereerst weten dat als jij iets zegt het geluid eerst van jouw naar collega A gaat, en dan weer terugkomt naar jouw. Dat is een dubbele vertraging, die 2 seconden die je noemt is er in feite maar 1 (waarschijnlijk minder).

Zet je video eens uit, dat scheelt ook een hoop. En spreek collega's erop aan als je jezelf terughoort.
pi_192497523
quote:
Dit zou mijn eerste verdachte zijn. Draai je Teams ook op deze machine?
Dat betekend namelijk dat de Teams audio door vmware horizon getransporteerd moet worden, inclusies de video. En dat levert vertraging op...

Wat je zou kunnen proberen is om teams eens te installeren op je lenovo machine. Kans is heel groot dat de issues dan opgelost zijn.
pi_192497648
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 16:24 schreef Rolfieo het volgende:
Dit zou mijn eerste verdachte zijn. Draai je Teams ook op deze machine?
Dat betekend namelijk dat de Teams audio door vmware horizon getransporteerd moet worden, inclusies de video. En dat levert vertraging op...

Wat je zou kunnen proberen is om teams eens te installeren op je lenovo machine. Kans is heel groot dat de issues dan opgelost zijn.
Dit klinkt logisch inderdaad. Teams is gelukkig gewoon bereikbaar via de browser, ik hoef het niet te installeren op mijn eigen laptop.

Voor vandaag zijn de gesprekken klaar, ik zal dit binnenkort eens proberen.
  dinsdag 7 april 2020 @ 17:22:59 #9
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_192498247
quote:
Iemand een goede tip of oplossing?
Bel de IT-afdeling morgen.

Zij zijn er voor om je telewerk spullen goed te laten werken.
Zonde van je tijd om daar zelf energie in te gaan steken.
So we just called him Fred
pi_192729140
Net weer geprobeerd via de app Teams op mijn telefoon, dacht dat dit beter zou gaan omdat er geen thuiswerkportaal tussen zit.

Helaas hetzelfde resultaat.

IT-helpdesk zegt dat het aan mijn internetverbinding thuis ligt en raadt aan om het ook eens via 4G te proberen...
pi_192729157
Je zou natuurlijk het advies van de helpdesk kunnen opvolgen?
pi_192729206
Ga ik doen inderdaad, volgende overleg om 11.00 uur ;)
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:22:14 #13
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192729885
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192730960
Het ging eindelijk goed op 4G! Fijn, want vanmiddag heb ik een sollicitatiegesprek en dan wil je wel een beetje vlot uit je woorden komen.

Ik ga nog kijken naar de wifi assistent, dank voor het meedenken!
pi_192733293
quote:
Iemand een goede tip of oplossing? Alvast bedankt!
Scheelt het als je via UTP werkt i.p.v. wifi?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')