abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 7 april 2020 @ 07:33:24 #1
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_192489821
https://nos.nl/l/2329664

quote:
Hoe zorg je ervoor dat jongeren niet te dicht bij elkaar op straat hangen, dat ze in plaats van boetes oplopen aan hun toekomst werken, dat kwetsbare ouderen worden geholpen én dat lokale ondernemers worden gesteund?

Jongerenwerker Mourad Ouari en Haags jongerenambassadeur Aad van Loenen hebben daarvoor iets bedacht. Ze proberen hangjongeren iets positiefs te laten maken van deze coronatijd.

In de wijk Transvaal gaan Ouari en Van Loenen pleintjes af en portieken langs om jongeren te werven voor hun actie 'niet hangen maar helpen'. In de wijk hangen allerlei mensen op straat, vaak te dicht op elkaar. De politie heeft hiervoor al meerdere boetes uitgedeeld.

'Ik kreeg een boete van 390 euro'
"We zaten hier gewoon met de jongens, een meter uit elkaar. Komt de politie krijg ik 390 euro boete", zegt een jongen op een scooter. Daarna is hij drie dagen binnengebleven, maar daar hield hij het niet uit. Hij heeft geen idee hoe hij die boete moet betalen.

In een portiek verderop staan Barrie (25) en Bilal (27) een joint te draaien. "Het valt niet uit te houden om binnen te zitten", zegt Barrie. "Als je vierentwintig uur thuis bent ga je elkaar op een gegeven moment opeten."

Boetes worden al snel problematisch voor hangjongeren, denkt Aad van Loenen. "Ze kunnen die niet betalen en dan lopen de bedragen verder op. Je drukt ze nog verder in de schulden en dat drijft ze de criminaliteit in."

Jongerenwerker Ouari: "Ik snap dat er een signaal moest worden gegeven tegen het hangen, maar wij proberen er een win-win van te maken."

Van Loenen en Ouari hebben geregeld dat deze hangjongeren op woensdagen op de Haagse Markt voedselpakketten samenstellen voor klanten van de voedselbank. Op donderdagen worden de pakketten uitgedeeld.

"We zochten iets om de mensen te bereiken die dit het hardst nodig hebben", zegt Ouari. De voedselbank, waar klanten vanwege coronamaatregelen niet meer kunnen komen, heeft hier een budget voor. "Zo raken de marktkooplui ook wat meer spullen kwijt, want zij hebben het moeilijk."

"Zo zijn de hangjongeren toch buiten, maar zijn ze voor de maatschappij aan het werk, in plaats van er een last voor te zijn", zegt Van Loenen.

Bij deelname krijgen ze een certificaat, zodat jongeren dit werk op hun cv kunnen zetten. De bedoeling is dat ze zichtbaar maken wat ze kunnen en wie ze zijn. Van Loenen wil de jongeren ook na de coronacrisis begeleiden naar werk of naar school. Hij probeert ze ook daarmee over de streep te trekken. "We gaan jullie niet alleen gebruiken", zegt hij. "We zijn er voor jullie."

Hamza, die dit aanhoort in een portiek, wil zich best inschrijven, maar alleen als zijn vrienden ook meedoen. Mehd (18) en Younes (18) die op een schoolpleintje staan te roken, laten zich ook overtuigen. "Waarom ook niet", zegt Mehd. Hij gaat niet meer naar school en hij werkt ook niet. "Ik doe verder niks. En gewoon hier zitten, dat mag nu niet meer."
Certificaat zodat je op je CV kan zetten dat je voedselpakketten hebt samengesteld... :')
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_192489838
Een artikel over hangjongeren en dan Barrie (25) en Bilal (27) benoemen. Dat zijn gewoon uitvreters, sorry hoor..... Op je 27ste nog rondhangen in een portiek om jointjes te moeten roken, wat voor hersenloze debiel ben je dan zeg :') Zo'n gasten zullen wel het product zijn van kansenouders, man man man.
U MAD?
pi_192489911
Leuk dat de TT de suggestie wekt dat dit al gaande is, terwijl in werkelijkheid het nog slechts een hersenscheet is van een straatwerker lol
pi_192489950
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 07:37 schreef de_boswachter het volgende:
Een artikel over hangjongeren en dan Barrie (25) en Bilal (27) benoemen. Dat zijn gewoon uitvreters, sorry hoor.....
Dit. Bij hangjongere denk ik aan aan een 17 jarige die een uurtjes per dag naar een mbo-2 opleiding gaat en daarbuiten in de portieken staat te blowen.

Als je met je 27e nog steeds werkloos staat te blowen ben je gewoon een kansloze klaploper.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_192490063
Leuk inititiatief en sneue en negatieve reacties, no surprise here O+
-
  dinsdag 7 april 2020 @ 08:16:05 #6
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_192490068
quote:
Boetes worden al snel problematisch voor hangjongeren, denkt Aad van Loenen. "Ze kunnen die niet betalen en dan lopen de bedragen verder op. Je drukt ze nog verder in de schulden en dat drijft ze de criminaliteit in."
Ze zouden zich ook een keer.....weet niet hoor......AAN DE WET kunnen houden.....dan krijg je ook geen stapel boetes. :')
  dinsdag 7 april 2020 @ 08:44:47 #7
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_192490344
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 07:37 schreef de_boswachter het volgende:
Een artikel over hangjongeren en dan Barrie (25) en Bilal (27) benoemen. Dat zijn gewoon uitvreters, sorry hoor..... Op je 27ste nog rondhangen in een portiek om jointjes te moeten roken, wat voor hersenloze debiel ben je dan zeg :') Zo'n gasten zullen wel het product zijn van kansenouders, man man man.
"Als je vierentwintig uur thuis bent ga je elkaar op een gegeven moment opeten"

Ga dan werken ofzo :')
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_192490351
En morgen filmpjes op twitter van deze "jonge lui" die op de pakketten staan te spugen, alla akbar haha.
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
  dinsdag 7 april 2020 @ 08:48:46 #9
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_192490376
Lekker cynisch doen, wat gemakkelijk!

Ik zeg: goed initiatief, lekker bezig houden die jongens. ^O^
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 7 april 2020 @ 09:03:28 #10
186611 Haags
pi_192490528
Goed man!
Zonder wrijving geen glans
pi_192490976
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:48 schreef SicSicSics het volgende:
Lekker cynisch doen, wat gemakkelijk!

Ik zeg: goed initiatief, lekker bezig houden die jongens. ^O^
:') cynisch? Jij vind een 25 en 27 jarige die jointjes rollen in een portiek 'normaal' en nog onder hangjongeren vallen :')

Lekker je ogen sluiten voor dit soort mongooltjes, wat gemakkelijk!
U MAD?
pi_192491143
goed bezig. los van het meelijverhaal van de jongerenwerker, is het prima dat deze gasten iets te doen krijgen.
  dinsdag 7 april 2020 @ 09:47:02 #13
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_192491190
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:30 schreef de_boswachter het volgende:
:') cynisch? Jij vind een 25 en 27 jarige die jointjes rollen in een portiek 'normaal' en nog onder hangjongeren vallen :')
Nee, dat zeg ik niet.
Ik zeg dat het prima is om die jongens uit het portiek te trekken en ze aan het werk te zetten. ;)
quote:
Lekker je ogen sluiten voor dit soort mongooltjes, wat gemakkelijk!
Integendeel. Wat jij doet is je ogen sluiten voor dit soort 'mongooltjes'. Lekker in het portiek laten staan en zeggen dat het toch nooit niet wat wordt.
Dat is wegkijken. 8-)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_192491196
25 en 27 jaar en dan hang jongere genoemd worden _O- _O- _O- _O- _O-
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_192491213
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:44 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

"Als je vierentwintig uur thuis bent ga je elkaar op een gegeven moment opeten"

Ga dan werken ofzo :')
op dit moment meestal thuiswerken :D
  dinsdag 7 april 2020 @ 09:48:57 #16
455560 Logic91
Always stay rational
pi_192491222
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 07:57 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Dit. Bij hangjongere denk ik aan aan een 17 jarige die een uurtjes per dag naar een mbo-2 opleiding gaat en daarbuiten in de portieken staat te blowen.

Als je met je 27e nog steeds werkloos staat te blowen ben je gewoon een kansloze klaploper.
Eens. Toen ik die namen en de leeftijd zag dacht ik bij mezelf wat ben je dan voor kansloze persoon? Hoe kun je zo met jezelf leven?

Een collega van me is 25 en is getrouwd, heeft een eigen woning en een vast contract. En dan heb je deze Barrie die op straat rondhangt. Bizar hoe groot het verschil kan zijn tussen leeftijdsgenoten.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_192491370
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:14 schreef Haushofer het volgende:
Leuk inititiatief en sneue en negatieve reacties, no surprise here O+
Inderdaad. Wat een negativiteit. Als je dan de argumentatie ziet, zakt je broek je ook tot de enkels.

Prima initiatief ook prima omdat je zo misschien jongens uit een isolement kan halen en ze het gevoel geven succesvol te zijn. Dat zijn vaak belangrijke factoren om het gevoel te krijgen zelf iets te kunnen en erbij te horen.
  dinsdag 7 april 2020 @ 10:04:01 #18
117098 Hathor
Effe niet
pi_192491423
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:48 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Eens. Toen ik die namen en de leeftijd zag dacht ik bij mezelf wat ben je dan voor kansloze persoon? Hoe kun je zo met jezelf leven?

Een collega van me is 25 en is getrouwd, heeft een eigen woning en een vast contract. En dan heb je deze Barrie die op straat rondhangt. Bizar hoe groot het verschil kan zijn tussen leeftijdsgenoten.
Waarmee natuurlijk niet gezegd is dat jouw collega gelukkiger in het leven staat dan Barrie.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_192492083
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:48 schreef Logic91 het volgende:
Eens. Toen ik die namen en de leeftijd zag dacht ik bij mezelf wat ben je dan voor kansloze persoon? Hoe kun je zo met jezelf leven?
Niet om het goed te praten, maar je kent de achtergrond ook niet van dit soort mensen. En de één kan beter omgaan met tegenslagen dan de ander, is minder gevoelig voor verslavingen, heeft een socialer en pro-actief netwerk om zich heen, etc.etc.
-
pi_192492361
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:48 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

op dit moment meestal thuiswerken :D
Genoeg mensen in Nederland die nog elke dag gaan werken maar dat niet thuis doen. :)
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_192492404
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:14 schreef Haushofer het volgende:
Leuk inititiatief en sneue en negatieve reacties, no surprise here O+
Hier zijn alleen maar beste stuurlui. Hoeveel hebben ze je geholpen bij je boek.
:D _O-
pi_192492445
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:48 schreef Logic91 het volgende:
Een collega van me is 25 en is getrouwd, heeft een eigen woning en een vast contract.
Zo dan _O_. Wat een prestatie.
  dinsdag 7 april 2020 @ 11:09:37 #23
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192492463
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:48 schreef Logic91 het volgende:
en collega van me is 25 en is getrouwd, heeft een eigen woning en een vast contract. En dan heb je deze Barrie die op straat rondhangt.
Ik verkies het leven van Barrie.
Als je op je 25e al getrouwd bent ben je niet goed snik.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 7 april 2020 @ 11:11:49 #24
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192492488
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:45 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Niet om het goed te praten, maar je kent de achtergrond ook niet van dit soort mensen. En de één kan beter omgaan met tegenslagen dan de ander, is minder gevoelig voor verslavingen, heeft een socialer en pro-actief netwerk om zich heen, etc.etc.
Het ligt 80% aan de omgeving waarin je opgroeit.

De wijk waar ik in ben opgegroeid was ook bijna iedereen werkeloos, beetje zo'n communistische sfeer. Ik was een van de weinige die aan de slag ging.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 7 april 2020 @ 11:58:28 #25
117098 Hathor
Effe niet
pi_192493340
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:09 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik verkies het leven van Barrie.
Als je op je 25e al getrouwd bent ben je niet goed snik.
Dat idee had ik ook al, 25 is veel te vroeg, je mist gewoon teveel als je op die leeftijd al getrouwd bent en moet sappelen om een gezin te onderhouden. 35 zou wat mij betreft vroeg genoeg zijn om zo'n stap te maken.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 7 april 2020 @ 12:13:28 #26
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_192493649
Ik snap de negatieve reacties niet. Wat nu als er ook maar een paar van deze hangjongeren uit hun negatieve wereldje worden gehaald en door deze ervaringen wat verantwoordelijkheidsgevoel kan worden bijgebracht? Ik kan me voorstellen dat wie in zo'n depressieve achterbuurt opgroeit en nooit de positieve kant van de samenleving ziet, een hele negatief wereldbeeld heeft. Door ze aan het werk te zetten om anderen te helpen, kan je misschien iets verbeteren aan de instelling van deze jongeren. Misschien is het een druppel op de gloeiende plaat, maar er zijn tenminste mensen die het proberen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_192493651
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:58 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat idee had ik ook al, 25 is veel te vroeg, je mist gewoon teveel als je op die leeftijd al getrouwd bent en moet sappelen om een gezin te onderhouden. 35 zou wat mij betreft vroeg genoeg zijn om zo'n stap te maken.
Nou ja dan zijn ze ook eerder het huis uit.
  dinsdag 7 april 2020 @ 12:18:00 #28
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192493721
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 12:13 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik snap de negatieve reacties niet. Wat nu als er ook maar een paar van deze hangjongeren uit hun negatieve wereldje worden gehaald en door deze ervaringen wat verantwoordelijkheidsgevoel kan worden bijgebracht?
Mensen vinden het heerlijk om naar beneden te trappen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 7 april 2020 @ 12:20:58 #29
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_192493771
Maar die marktkooplui verdienen er dus wel geld aan? En die jongeren niet?
pi_192493875
Goed initiatief. Ja, ik heb ook wat oordelen over dit soort figuren, maar die laat ik maar achterwege.
  dinsdag 7 april 2020 @ 12:45:20 #31
117098 Hathor
Effe niet
pi_192494075
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 12:13 schreef Chadi het volgende:

[..]

Nou ja dan zijn ze ook eerder het huis uit.
Ik was sowieso al vrij vroeg het huis uit, toen ik 21 was vond ik het wel mooi geweest en had ik mijn eerste eigen hutje. Een ouwe maat van me is thuis blijven wonen tot zijn 36ste, daar heb ik nooit niks van begrepen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_192494107
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:30 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

:') cynisch? Jij vind een 25 en 27 jarige die jointjes rollen in een portiek 'normaal' en nog onder hangjongeren vallen :')

Lekker je ogen sluiten voor dit soort mongooltjes, wat gemakkelijk!
Tjah als hun pallet stapel baantjes nu dicht zijn..
pi_192494152
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 07:37 schreef de_boswachter het volgende:
Een artikel over hangjongeren en dan Barrie (25) en Bilal (27) benoemen. Dat zijn gewoon uitvreters, sorry hoor..... Op je 27ste nog rondhangen in een portiek om jointjes te moeten roken, wat voor hersenloze debiel ben je dan zeg :') Zo'n gasten zullen wel het product zijn van kansenouders, man man man.
Veel werk, via uitzendbureaus bijvoorbeeld, staat ook stil dus wellicht dat zij anders wel(eens) werken.
pi_192494345
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 12:52 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Veel werk, via uitzendbureaus bijvoorbeeld, staat ook stil dus wellicht dat zij anders wel(eens) werken.
Kan maar kan het me niet voorstellen dat iemand met een baan zich savonds in een portiek gaat verstoppen om wiet te roken. En dat op je 27ste....
U MAD?
pi_192494367
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 13:06 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Kan maar kan het me niet voorstellen dat iemand met een baan zich savonds in een portiek gaat verstoppen om wiet te roken. En dat op je 27ste....
Veel van die jongens wonen nog thuis dus dat komt wel veel voor.
pi_192494387
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 13:08 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Veel van die jongens wonen nog thuis dus dat komt wel veel voor.
Dus de gangster uithangen en dan thuis wonen... wat voor mensen zijn dit eigenlijk.

#verbazing
U MAD?
pi_192494414
''Jongeren'' doen vrijwilligerswerk.
Ja, natuurlijk.

Haagse ''jongeren'' doen vrijwilligerswerk.
Ho! Dat is nieuws en een topic waard.

:')
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_192494498
Prima initiatief.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_192494528
quote:
"Waarom ook niet", zegt Mehd. Hij gaat niet meer naar school en hij werkt ook niet. "Ik doe verder niks. En gewoon hier zitten, dat mag nu niet meer."
Wat een hard leven.

Vreselijk.
pi_192494558
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 13:06 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Kan maar kan het me niet voorstellen dat iemand met een baan zich savonds in een portiek gaat verstoppen om wiet te roken. En dat op je 27ste....
Kan me voorstellen dat jij je niet kan voorstellen wat mensen met een baan doen.
  dinsdag 7 april 2020 @ 15:00:24 #41
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192496149
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:48 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Eens. Toen ik die namen en de leeftijd zag dacht ik bij mezelf wat ben je dan voor kansloze persoon? Hoe kun je zo met jezelf leven?

Een collega van me is 25 en is getrouwd, heeft een eigen woning en een vast contract. En dan heb je deze Barrie die op straat rondhangt. Bizar hoe groot het verschil kan zijn tussen leeftijdsgenoten.
Mwoah...... jouw collega wordt aan het eind van z'n contract misschien de laan uitgestuurd en zit dan in nog problemen dan deze knapen en we moeten maar zien hoe dat dan afloopt.
  dinsdag 7 april 2020 @ 18:59:50 #42
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192499761
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 12:13 schreef Chadi het volgende:

[..]

Nou ja dan zijn ze ook eerder het huis uit.
Je kan ze ook te vondeling leggen, ben je er gelijk van af :')
  dinsdag 7 april 2020 @ 20:33:49 #43
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192502284
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:47 schreef Boris_Karloff het volgende:
25 en 27 jaar en dan hang jongere genoemd worden _O- _O- _O- _O- _O-

jemig de pemig!
We have always been at war with Eastasia.
pi_192503385
Ik heb in mijn tijd als hangjongere ontelbaar veel jointjes in portieken gedraaid maar op mijn 27e had ik die leefstijl toch al heel erg lang achter me gelaten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 7 april 2020 @ 21:36:07 #45
338319 ZarB
Piña colada
pi_192503602
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:00 schreef the-eye het volgende:

[..]

Mwoah...... jouw collega wordt aan het eind van z'n contract misschien de laan uitgestuurd en zit dan in nog problemen dan deze knapen en we moeten maar zien hoe dat dan afloopt.
Vergeet de scheiding niet op zijn 32ste met 3 koters.

Prima initiatief. Als er maar een paar van dit soort figuren aan de bak moeten heb je ze iig tijdelijk van de straat. Kan nooit kwaad.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  dinsdag 7 april 2020 @ 22:24:42 #46
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192504501
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 21:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik heb in mijn tijd als hangjongere ontelbaar veel jointjes in portieken gedraaid maar op mijn 27e had ik die leefstijl toch al heel erg lang achter me gelaten.
k'Weenie hoe het bij jou zat maar ik had op die leeftijd een piep klein huisje, eigenlijk niet groter dan een ruime portiek, en daar rookten we vrolijk verder dus gezien de huidige woningnood snap ik deze jongens wel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')