abonnement Unibet Coolblue
pi_192487983
Hoe gaan jullie om met een dominanten schoonfamilie die een hekel heeft aan jou door je schoonzus die iedereen om haar vingers weet te winden?

En vervolgens de schoonmoeder je partner emotioneel manipuleert en de rest van de familie ook? Wat resulteert in dat bij elk probleem, ze elkaar appen en je partner met z'n allen bombarderen per app en belletjes met dat ik fout ben en gestoord.

Zijn moeder appt zelfs via de vaders app en doet zich voor als hem (en komt voor haarzelf op), maar intimideert hem ook. Zijn hele familie met uitspraken als 'je bent niet meer welkom' als hij voor me opkomt... als ik racistische teksten en erg beledigende uitspraken en scheldpartijen krijg van zijn moeder.

[ Bericht 73% gewijzigd door Brenda94 op 07-04-2020 00:19:24 ]
pi_192488372
Eieren voor je geld kiezen dit gaat vroeg of laat fout.
pi_192488546
Klinkt als een gezellige boel.
pi_192488565
Ik zou wegwezen.
pi_192488676
Solidair zijn in deze tijd.
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_192489767
Waarom haat ze je dan?
pi_192489776
Klinkt als een stelletje zwakbegaafde sensatiebeluste paupers. Ik zou wegwezen.
pi_192489913
Jouw vriendje mag ook wel wat ballen kweken zeg lol
pi_192490079
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 01:00 schreef Zolder het volgende:
Eieren voor je geld kiezen dit gaat vroeg of laat fout.
Dit.
Kan de partner nog zo leuk zijn, dit gaat vroeg of laat conflicten (blijven) opleveren en dan komt familie vaak eerst.
Zeker als je kinderen zou krijgen.
pi_192490118
Zijn jullie een stelletje met verschillende culturen?

Als 1 van die 2 culturen erg traditioneel/dominant is dan moet de liefde wel heel erg sterk zijn.
  dinsdag 7 april 2020 @ 08:20:46 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192490133
Het is al te laat, kennelijk laat hij zich door zijn geretardeerde familie beïnvloeden en heeft hij de ballen niet om zijn moeder te vertellen dat ze normaal moet doen.
Dat is het probleem namelijk, dat zijn moeder dit überhaupt flikt, en dat doet ze omdat ze weet dat ze ermee wegkomt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192490203
Mijn familie zou mij niet meer zien in elk geval.

Als het mijn partner zijn familie is, zou het voor mij snel klaar zijn in elk geval.
  dinsdag 7 april 2020 @ 08:55:53 #13
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192490436
Als je partner niet aan jouw kant staat en niet voor je opkomt, overal en altijd (wat een breuk met zijn familie zal betekenen), ren dan hard van hem weg.
Dit gaat nog erger worden als er kinderen zijn en het zal nooit goedkomen.
pi_192490639
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:20 schreef Leandra het volgende:
Het is al te laat, kennelijk laat hij zich door zijn geretardeerde familie beïnvloeden en heeft hij de ballen niet om zijn moeder te vertellen dat ze normaal moet doen.
Dat is het probleem namelijk, dat zijn moeder dit überhaupt flikt, en dat doet ze omdat ze weet dat ze ermee wegkomt.
Hoeft niet zo te zijn. De moeder van mijn vriend is altijd door blijven gaan met haar passief agressieve manipulatie richting hem terwijl hij dat niet pikte. En ze begrijpt nog steeds niet waarom hij geen contact meer met haar wil. Sommige mensen hebben zo'n plaat voor hun kop dat ze niet zien dat ze hun hand overspelen.
pi_192490886
Nou ja, het wordt er in ieder geval niet gezelliger op met de jaren. Denk aan alle keren dat je toch samen zou zijn met feetjes of speciale dagen.
Elke keer gezeik. :{w
pi_192490894
Hoelang zijn jullie al samen?
  dinsdag 7 april 2020 @ 09:26:41 #17
474953 EspressoCoffee
Latte Machiatto
pi_192490926
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 07:23 schreef Silven het volgende:
Klinkt als een stelletje zwakbegaafde sensatiebeluste paupers. Ik zou wegwezen.
Dit.

En als het niet altijd lukt, in hun gezicht zeggen dat ze zich moeten gedragen.

Waarschijnlijk lukt dat ook niet want ze denken dat je een pussy bent (anders zouden ze dit niet doen). Wat dat betreft zou ik het contact ENORM minimaliseren.

Sterkte TS
  Vis een optie? dinsdag 7 april 2020 @ 09:35:00 #18
70532 loveli
N
pi_192491050
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 23:59 schreef Brenda94 het volgende:
Hoe gaan jullie om met een dominanten schoonfamilie die een hekel heeft aan jou door je schoonzus die iedereen om haar vingers weet te winden?
Nieuwe kloon maken en een topic op Fok openen.
crap in = crap out
  dinsdag 7 april 2020 @ 10:01:59 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192491399
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:09 schreef Chia het volgende:

[..]

Hoeft niet zo te zijn. De moeder van mijn vriend is altijd door blijven gaan met haar passief agressieve manipulatie richting hem terwijl hij dat niet pikte. En ze begrijpt nog steeds niet waarom hij geen contact meer met haar wil. Sommige mensen hebben zo'n plaat voor hun kop dat ze niet zien dat ze hun hand overspelen.
Dat is idd wel uitzonderlijk, maar waarschijnlijk ook een gevolg van het feit dat ze jarenlang overal mee weg kon komen.
Ik ken ook zulke vrouwen; manipuleren al 50 jaar het hele gezin en als je er wat van zegt dan is het van "ja, maar ze bedoelt het goed" (en met die "goede bedoelingen" stookt ze al 50 jaar haar kinderen tegen elkaar op), "Ze is oud en verandert toch niet" enz. enz. enz.
En niemand die er wat van zegt; man niet, kinderen niet, en het gaat net zo makkelijk door.

Als ik zou flikken wat zij zou flikken dan zou mijn volwassen zoon mij gewoon vertellen dat ik normaal moest doen.
Maar idd, als je dat afkapt door helemaal geen contact meer te hebben dan snappen ze dat ook niet, en zijn ze zielig en weet ik veel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192491658
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is idd wel uitzonderlijk, maar waarschijnlijk ook een gevolg van het feit dat ze jarenlang overal mee weg kon komen.
Ik ken ook zulke vrouwen; manipuleren al 50 jaar het hele gezin en als je er wat van zegt dan is het van "ja, maar ze bedoelt het goed" (en met die "goede bedoelingen" stookt ze al 50 jaar haar kinderen tegen elkaar op), "Ze is oud en verandert toch niet" enz. enz. enz.
En niemand die er wat van zegt; man niet, kinderen niet, en het gaat net zo makkelijk door.

Als ik zou flikken wat zij zou flikken dan zou mijn volwassen zoon mij gewoon vertellen dat ik normaal moest doen.
Maar idd, als je dat afkapt door helemaal geen contact meer te hebben dan snappen ze dat ook niet, en zijn ze zielig en weet ik veel.
Ja toen hij nog minderjarig was ja :+ Maar eens met dat een volwassen iemand die zich weinig los heeft gemaakt van zo'n destructieve familie waarschijnlijk nog wel gevangen zit in dat web en zich daar ook niet van de een op de andere dag uit zal weten te bevrijden.

Als je vriendin wordt uitgescholden en racistisch wordt bejegend is voor haar opkomen wel een beetje een gepasseerd station. :') Dus ren, TS, ren.

En begin onder geen beding aan kinderen samen, want dan zit je altijd aan die familie vast.
pi_192491719
Zo min mogelijk zien en spreken.
pi_192492112
Jeetje, heftig. Hoe staat je vriend hierin?
pi_192492443
Er is veel gebeurd. Ik ben altijd een open boek geweest en ben mezelf gebleven. Desondanks creeert zijn zus een beeld van mij, terwijl ze nooit moeite heeft gedaan om mij te leren kennen. Ik heb nooit willen geloven dat mensen 2 gezichten hebben en uit jaloezie kunnen reageren. Maar uiteindelijk heb ik dat wel ingezien. Ik heb ook altijd de waarheid gesproken, terwijl moeder en dochter liegen, verzinnen maar ook mijn woorden verdraaien. Ze hebben geen grip op emoties en denken ook niet na voor ze wat zeggen/doen. Ze hebben ook last van woede aanvallen en de rest van de familie (de mannen) doen alles om ze te pleasen (in mijn ogen door angst voor hun woede). Ze mogen geen eigen mening hebben.

Ik had contact verbroken toen ik een patroon zag in hun daden. Ondanks hun beschuldigingen van tafel geveegd te hebben met feiten die zo tegenstrijdig waren, bleef zijn moeder erop terugkomen tot nu toe als we contact hebben. Het zijn uitspraken als dat ik voor zijn geld bij hem ben, maar hem ook zou willen isoleren van vrienden en een wig drijven tussen hem en zijn zus...

Toen mijn partner en ik gingen samenwonen hebben we besproken dat ik weer contact met zijn familie zou hebben, omdat ik zag wat het met hem deed als we hun niet zouden betrekken. Ik heb wel gezegd dat zijn zus niet welkom was, want die heeft alles veroorzaakt, nooit contact met me opgenomen en alleen maar meer gestookt in mijn afwezigheid en heel familie tegen mij weten op te zetten. Toen mijn man haar dit vertelde was haar reactie: dan hebben wij geen band meer.

Ik had verwacht dat zij spijt en besef zou hebben en voor haar broertjes geluk dingen wilde oplossen. Maar het ging wederom om haar.
Ik had besloten geen gesprek over het verleden met zijn moeder aan te gaan en vooruit te kijken, omdat een gesprek met haar gewoon niet te doen is (het is ik en mijn dochter), want in haar ogen blijf ik fout. Ze heeft me in de tussentijd ook van alles gestuurd waaronder vreselijke teksten onder haar mans Fb account terwijl ze via haar eigen social media en mail wel wat netter blijft in haar woorden naar mij. Maar alles wat ik probeerde in herstel pogingen, het werkte niet door haar ego en trots.

Uiteindelijk heb ik geen contact en alles geblokkeerd op alle kanalen van zijn hele familie wat me rust heeft gegeven ipv angst. Want ze heeft op veel manieren contact gezocht waaronder via families account.

Ik had verwacht dat mijn man niet beïnvloedt zou raken door hun. Maar helaas gebeurt dat wel. Daarnaast is hij bang hun kwijt te raken maar ook mij. Hij heeft hun vaker aangesproken en zelfs gedreigd met contact te verbreken maar het interesseert ze niet want ze gaan gewoon door. Waarschijnlijk omdat ze weten dat ze hem onder de duim hebben en hij toch in contact met ze zal blijven. Ze intimideren hem door te zeggen dat hij niet meer welkom is, wat hem dan weer angst aanjaagt. Ze zijn ook altijd in paniek en paniek bij elkaar aan T zaaien en doen dat ook bij mijn partner.
Maar nu is mijn partner dus in goed contact weer met hun en ergens kwetst dat wel na alles. Ik gun hem het beste, en snap dat het zijn familie blijft maar ik maak me wel zorgen. Hij kwam vroeger voor me op en goed ook en nu is hij zo geïntimideerd dat hij alles maar tolereert doordat hij emotioneel gemanipuleerd wordt door een ‘bezorgde’ moeder. Het gaat ten koste van mij.

Ik kan een heel boek erover schrijven met wat er allemaal aan vooraf is gegaan en in de tussentijd is gebeurd maar dat is echt teveel. We houden van elkaar maar ik voel me toch duidelijk een tweede keuze sinds kort. En idd maak ik mij ook zorgen om de toekomst. Want als ik een kind krijg dan kan het ook idd de kant opgaan dat hij zijn familie voor laat gaan.

Ik kan er niet meer echt boven staan door al het gekwets en ben nu wel harder geworden. Ik heb ook een hekel gekregen aan hun maar vind ze meer zielig met hoe ze in het leven staan en mensen opzettelijk kwetsen omdat ik niet hun bloed heb... ik zag ze wel als mijn familie en vertrouwde hun enorm. Maar ik heb geleerd dat je idd naar iemands daden moet kijken ipv mooie woorden. Pfff ik ben het zo zat. Ik wil mijn partner zoals hij was, we waren zo gelukkig en ik mis de steun. Ik snap hem ook wel aan de ene kant, hij houdt van allebei (ook altijd hecht geweest, want ze hebben elkaar en ook genoeg goede tijden) en wilt niemand kwijt maar hij raakt me al kwijt en denkt van niet omdat ik nog steeds bij hem ben.
pi_192493949
De telefoon uitzetten, want je man heeft er last van. De feiten spreken voor zich je hebt je onschuld bewezen Misschien kun je alleen met je schoonzus een gesprek aan gaan ergens buiten Samen met je man en ook haar vader. En dan kun je zeggen van dat je kinderen met hem wil en dus niet voor het geld doet. En praten over de toekomst.
pi_192494004
Zonder concreet voorbeeld is het wel heel erg 'zij zijn fout en ik absoluut niet'.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')