abonnement Unibet Coolblue
pi_192487734
Hallo allemaal,

De titel zegt het al, mijn werkgever wil dat ik met mijn team over 2 weken naar Belgie ga voor een project.
Dit project zal zo'n 2-3 weken in beslag nemen.

Dit werd vorige week al zachtjes ingemasseerd door mijn directe leidinggevende om te peilen hoe we hier in stonden.
Ik was en ben tegen dit bezoek, ik vind dat we in deze tijdens ons zo min mogelijk moeten verplaatsen en ons moeten houden aan de adviezen van de overheid/RIVM: zoveel mogelijk thuisblijven en 1,5 meter afstand houden.
Een paar collega's uit mijn team waren het hier mee eens en hadden nog als extra argument dat zij voor hun (bejaarde) ouders zorgden.
De andere 6 hadden geen mening en vonden het wel prima zo (we zijn met 10 in totaal).

Onze zorgen werden zogenaamd begrepen, maar vanmorgen bij werd er nogmaals benadrukt dat het voordelen heeft om nu dit project te doen nu het zo rustig is. Bij de partij in Belgie zou het project slecht uitkomen straks na de coronacrisis als alles weer drukker wordt.
Nu haalt mijn directe leidinggevende zijn leidinggevende erbij die deze week ook nog met ons in gesprek wil over het wel of niet gaan.

Ik voel me dus aardig onder druk gezet en voel me bijna de boeman dat ik hier moeilijk over doe, terwijl dit volgens mij helemaal geen discussie zou hoeven zijn.
Pas gaan wanneer we vanuit de overheid horen dat het weer kan en het reisadvies van Buitenlandse Zaken verbetert.

Er zitten overigens ook nog praktische haken en ogen aan het verhaal, zo zijn hotels wel open maar de bijbehorende restaurants niet. Ook hier was al aan gedacht, ze wilden een hotel regelen met keukentjes zodat we zelf konden koken :N
Ook over de grenspassage was nagedacht, de partij waarvoor we het project zouden gaan doen kon een verklaring regelen waarmee we Belgie binnen zouden mogen.

Wat vinden jullie allemaal van dit gedoe?
Kan dit zomaar? Mag mijn werkgever ons dwingen dat project te doen in Belgie tijdens corona?
Nog meer argumenten die ik zou kunnen gebruiken?

Alvast bedankt!

Edit: het is overigens een project op kantoor waar we veel uitleg moeten geven Dus je komt al snel bij elkaar in de buurt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Noisecontrollers op 06-04-2020 23:37:44 ]
pi_192487782
Ik zou de boeman spelen. Mag je daar na een dag lang werken zeker nog in de rij voor een supermarkt wachten.
.
  maandag 6 april 2020 @ 23:39:33 #3
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192487794
Als je werkgever een zwaarwegend bedrijfsbelang heeft, dan kan hij dit zeker van je vragen. De werkgever moet dan wel zorgen dat hij een redelijk verzoek doet. Dus bijvoorbeeld zorgen dat jullie mogelijkheden hebben om te koken als de restaurants gesloten zijn.


Een project kan zeker een zwaarwegend bedrijfsbelang zijn, kun je hierover iets meer details geven? Dan kan ik wat gerichter antwoorden. Als jullie bijvoorbeeld gevraagd als hoveniers gevraagd wordt om een tuin aan te leggen en jullie klant zit in België, dan is het een zwaarwegend bedrijfsbelang en de veiligheidsmaatregelen er omheen maken het een redelijk verzoek.
Resistance is futile.
  maandag 6 april 2020 @ 23:43:28 #4
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192487825
Ah, meer details zijn al gegeven. Project met veel uitleg. Nou ja, de 1,5m regel geldt in Nederland. In België kan dat 1 of 2 meter zijn, maar die afstand moet wel gerespecteerd worden volgens de lokale regelgeving.

Verder kun je natuurlijk met wat voorbereiding je uitleg ook op afstand doen, bijvoorbeeld met presentaties en schermen delen.

Je kunt ook met je leidinggevende afspreken dat jullie een aparte zone krijgen van diegenen aan wie jullie de uitleg verschaffen. Dan neem je gewoon een meetlint mee en dan tape je de zone af op de vloer.

Welke dingen baren je nog meer zorgen?
Resistance is futile.
  maandag 6 april 2020 @ 23:46:44 #5
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192487848
For the record, als de werkgever een zwaarwegend bedrijfsbelang heeft en hij kan aantonen dat hij je een redelijk verzoek doet, dan is nee zeggen gelijk aan werk weigeren. Je zou dus een waarschuwing kunnen krijgen en als er al een enorm dossier ligt en je zit in een verbeteringstraject, dan speel je echt met vuur.

Niet om lullig te zijn of zo, maar dan weet je dat ;)
Resistance is futile.
pi_192487880
TS, word je normaal ook vaak naar het buitenland uitgezonden?
dag
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 6 april 2020 @ 23:51:05 #7
408813 crew  trein2000
pi_192487899
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2020 23:39 schreef Seven. het volgende:
Als je werkgever een zwaarwegend bedrijfsbelang heeft, dan kan hij dit zeker van je vragen. De werkgever moet dan wel zorgen dat hij een redelijk verzoek doet. Dus bijvoorbeeld zorgen dat jullie mogelijkheden hebben om te koken als de restaurants gesloten zijn.


Een project kan zeker een zwaarwegend bedrijfsbelang zijn, kun je hierover iets meer details geven? Dan kan ik wat gerichter antwoorden. Als jullie bijvoorbeeld gevraagd als hoveniers gevraagd wordt om een tuin aan te leggen en jullie klant zit in België, dan is het een zwaarwegend bedrijfsbelang en de veiligheidsmaatregelen er omheen maken het een redelijk verzoek.
Negatief reisadvies. Dus werkgever mag met een heel goed verhaal komen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 6 april 2020 @ 23:53:31 #8
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192487924
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 23:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Negatief reisadvies. Dus werkgever mag met een heel goed verhaal komen.
Toevallig vandaag nog gekeken want ik hak inmiddels dagelijks met dit bijltje, er is geen negatief reisadvies voor België afgegeven. Het betreft alleen noodzakelijke reizen en of de meneren aan de grens dat ook zo zien, ligt 100% aan de verklaring van de opdrachtgever.
Resistance is futile.
  maandag 6 april 2020 @ 23:55:26 #9
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192487940
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 23:49 schreef Peter het volgende:
TS, word je normaal ook vaak naar het buitenland uitgezonden?
Ook een zeer relevante vraag waar ik erg benieuwd naar ben. Als de inkomsten structureel in het buitenland gehaald worden, dan draagt dit bij aan een zwaarwegend belang. Als dit normaal echt nóóit gebeurt, dan heeft TS een goed argument. De vraag is dan 'wat is structureel'.
Resistance is futile.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 6 april 2020 @ 23:57:16 #10
408813 crew  trein2000
pi_192487957
quote:
12s.gif Op maandag 6 april 2020 23:53 schreef Seven. het volgende:

[..]

Toevallig vandaag nog gekeken want ik hak inmiddels dagelijks met dit bijltje, er is geen negatief reisadvies voor België afgegeven. Het betreft alleen noodzakelijke reizen en of de meneren aan de grens dat ook zo zien, ligt 100% aan de verklaring van de opdrachtgever.
Er is een negatief reisadvies. Niet voor België maar helemaal.

En je voorbeel van een tuin valt nu niet onder noodzakelijk. Als er echt serieuze economische schade zou optreden (storingsmonteurs oid) zou misschien nog anders zijn.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_192487962
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2020 23:43 schreef Seven. het volgende:
Ah, meer details zijn al gegeven. Project met veel uitleg. Nou ja, de 1,5m regel geldt in Nederland. In België kan dat 1 of 2 meter zijn, maar die afstand moet wel gerespecteerd worden volgens de lokale regelgeving.

Verder kun je natuurlijk met wat voorbereiding je uitleg ook op afstand doen, bijvoorbeeld met presentaties en schermen delen.

Je kunt ook met je leidinggevende afspreken dat jullie een aparte zone krijgen van diegenen aan wie jullie de uitleg verschaffen. Dan neem je gewoon een meetlint mee en dan tape je de zone af op de vloer.

Welke dingen baren je nog meer zorgen?
Het gaat om de omschakeling van een systeem.
De voorbereidingen zijn al maandenlang in volle gang en de gebruikers (zo'n 50 man) zijn over de afgelopen periode al getraind.
Het gaat dus meer om on site support en ad hoc brandjes blussen.
Daarnaast moeten er fysiek ook wat dingen worden aangepast op het kantoor.
Ervaring leert (heb dit klusje al vaker gedaan) dat het direct meekijken met een probleem, overleggen en oplossen zoveel beter werkt dan op afstand, zeker als straks 30 man tegelijk allerlei vragen hebben.
  maandag 6 april 2020 @ 23:58:28 #12
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192487964
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 23:37 schreef Fer het volgende:
Ik zou de boeman spelen. Mag je daar na een dag lang werken zeker nog in de rij voor een supermarkt wachten.
Slecht advies.

quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 23:37 schreef Fer het volgende:
Ik zou de boeman spelen. Mag je daar na een dag lang werken zeker nog in de rij voor een supermarkt wachten.
Slecht advies, we weten nog niet genoeg over het bedrijfsbelang. TS loopt het risico dat hij onbedoeld werk weigert.

Bovendien, de werkgever doet dit tot dusver heel netjes in overleg. Waarom een gestrekt been als je ook gewoon boodschappen mee zou kunnen nemen van huis?
Resistance is futile.
pi_192487976
Denk dat geval weer door alle mazen heen glipt.

Opdrachtgever zal wel essentiële sector zijn, want open en kan dus ook grens briefjes regelen voor TS en collega’s.

Voor de werkgever kan al zwaarwegend belang zijn, als het inkomsten oplevert en andere projecten wegvallen door Corona.

Dat de opdrachtgever dit laat uitvoeren, omdat het momenteel zo lekker rustig is, daar is maatregel voor om het te verbieden.
.
pi_192487984
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 23:46 schreef Seven. het volgende:
For the record, als de werkgever een zwaarwegend bedrijfsbelang heeft en hij kan aantonen dat hij je een redelijk verzoek doet, dan is nee zeggen gelijk aan werk weigeren. Je zou dus een waarschuwing kunnen krijgen en als er al een enorm dossier ligt en je zit in een verbeteringstraject, dan speel je echt met vuur.

Niet om lullig te zijn of zo, maar dan weet je dat ;)
Bedankt voor de uitleg :)
Ik heb zeker geen enorm dossier of verbetertraject, mijn werkgever is erg tevreden over mij.
pi_192488003
quote:
2s.gif Op maandag 6 april 2020 23:55 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ook een zeer relevante vraag waar ik erg benieuwd naar ben. Als de inkomsten structureel in het buitenland gehaald worden, dan draagt dit bij aan een zwaarwegend belang. Als dit normaal echt nóóit gebeurt, dan heeft TS een goed argument. De vraag is dan 'wat is structureel'.
Dit is het 1e project in het buitenland.
Heb hetzelfde klusje vaker mogen doen, maar dan in Nederland
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 7 april 2020 @ 00:01:34 #16
408813 crew  trein2000
pi_192488004
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 23:58 schreef Seven. het volgende:

[..]

Slecht advies.
[..]

Slecht advies, we weten nog niet genoeg over het bedrijfsbelang. TS loopt het risico dat hij onbedoeld werk weigert.

Bovendien, de werkgever doet dit tot dusver heel netjes in overleg. Waarom een gestrekt been als je ook gewoon boodschappen mee zou kunnen nemen van huis?
Maar dat bedrijfsbelang mag en moet je weer afwegen tegen het belang van de werknemer he. Dat zwaarwegend belang is de eerste hindernis. Daarna moet je nog de belangen afwegen. En een tuin aanleggen wint het dan van mensen die zorgen voor een kwetsbaar iemand gok ik zo. Maar om die afweging te maken hebben we echt meer info nodig.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 7 april 2020 @ 00:05:45 #17
408813 crew  trein2000
pi_192488050
Oh en even gedubbelchecked maar ook België is oranje. TS, zit je werkgever in economisch zwaar weer?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_192488058
Wettelijk zit het wel goed in elkaar.

Denk dat je meer de morele kant moet bespreken met je werkgever.

In theorie kan je wel aan die 1,5m houden, maar in de praktijk werkt zoiets niet met support en instructie geven. Dan zit je toch met zijn 2en ernaar te kijken.
.
  dinsdag 7 april 2020 @ 00:07:44 #19
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192488066
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 23:58 schreef Noisecontrollers het volgende:

[..]

Het gaat om de omschakeling van een systeem.
De voorbereidingen zijn al maandenlang in volle gang en de gebruikers (zo'n 50 man) zijn over de afgelopen periode al getraind.
Het gaat dus meer om on site support en ad hoc brandjes blussen.
Daarnaast moeten er fysiek ook wat dingen worden aangepast op het kantoor.
Ervaring leert (heb dit klusje al vaker gedaan) dat het direct meekijken met een probleem, overleggen en oplossen zoveel beter werkt dan op afstand, zeker als straks 30 man tegelijk allerlei vragen hebben.
Zwaarwegend bedrijfsbelang lijkt mij hier zeker aan de orde, indien het niet ongewoon is dat jullie di in het buitenland doen. Mijn advies is om mee te denken over hoe de veiligheid en afstand gegarandeerd kan worden, maar dan niet te lichtzinnig.

Je kunt een systeem bedenken om de vragen te filteren zodat je niet 30 man tegelijk moet helpen en met de opdrachtgever afspreken dat hij de gebruikers vooraf brieft.

Meekijken op de computer? Met teamviewer kun je meekijken op een scherm.

Fysieke aanpassingen: heldere afspraken met de opdrachtgever dat de gebruiker naar een coronavrije zone gaat alvorens de aanpassingen gedaan worden, en afspreken met de werkgever dat jullie genoeg desinfectie doekjes en handschoenen meekrijgen (elke aanpassing is 1 paar handschoenen).

Het zou kunnen dat je werkgever dan tot een conclusie komt dat het geen optie is. Echter, als jullie in coronatijden dit soort werkzaamheden in NL wel gewoon uitgevoerd hebben, dan heb je natuurlijk geen poot om op te staan ;), het risico is in België niet hoger dan in Nederland.
Resistance is futile.
pi_192488085
Je kan zeggen dat je zorgen maakt over de gezondheid van je zelf en van je collega's
Tegen de werkgever gebruik je als argument dat werknemers belangrijk zijn voor de toekomst van het bedrijf.
En dus ook de gezondheid en de arbeidsomstandigheden zijn belangrijk
Dus we moeten toch spaarzaam zijn op de arbeidskracht en het personeel. Dat is ook duurzamer.
En als je dus ook zelf moet koken dan zorgt dat dus voor veel stress onder de werknemers
En je weet ook niet hoe hygienisch het daar is, dus dat wordt veel zorgen.
De collegas moeten dus ook voor de bejaarden zorgen en dat heeft dus ook impact op hun familie omstandigheden.
Al met al veel zorgen die niet werkgerelateerd zijn.
De toekomst voor de werknemers en het bedrijf is belangrijk.
  dinsdag 7 april 2020 @ 00:10:51 #21
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192488088
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 00:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar dat bedrijfsbelang mag en moet je weer afwegen tegen het belang van de werknemer he. Dat zwaarwegend belang is de eerste hindernis. Daarna moet je nog de belangen afwegen. En een tuin aanleggen wint het dan van mensen die zorgen voor een kwetsbaar iemand gok ik zo. Maar om die afweging te maken hebben we echt meer info nodig.
Daarom redelijk verzoek, wat doet de werkgever om de veiligheid van de werknemer te waarborgen (en waar begint die van de werknemer zelf, handen wassen kan de werkgever niet voor je doen).

Zorg voor ouderen is technisch gezien geen belang. Daarvoor kun je zorgverlof opnemen indien nodig maar je kunt van je werkgever niet verlangen dat zijn zwaarwegend belang opzij geschoven wordt omdat opa zelf geen boodschappen kan doen.
Resistance is futile.
  dinsdag 7 april 2020 @ 00:11:29 #22
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192488093
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 00:10 schreef Twintig het volgende:
Je kan zeggen dat je zorgen maakt over de gezondheid van je zelf en van je collega's
Tegen de werkgever gebruik je als argument dat werknemers belangrijk zijn voor de toekomst van het bedrijf.
En dus ook de gezondheid en de arbeidsomstandigheden zijn belangrijk
Dus we moeten toch spaarzaam zijn op de arbeidskracht en het personeel. Dat is ook duurzamer.
En als je dus ook zelf moet koken dan zorgt dat dus voor veel stress onder de werknemers
En je weet ook niet hoe hygienisch het daar is, dus dat wordt veel zorgen.
De collegas moeten dus ook voor de bejaarden zorgen en dat heeft dus ook impact op hun familie omstandigheden.
Al met al veel zorgen die niet werkgerelateerd zijn.
De toekomst voor de werknemers en het bedrijf is belangrijk.
Dit zijn geen argumenten, dit zijn emoties.
Resistance is futile.
  dinsdag 7 april 2020 @ 00:13:23 #23
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192488106
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 00:05 schreef trein2000 het volgende:
Oh en even gedubbelchecked maar ook België is oranje. TS, zit je werkgever in economisch zwaar weer?
Alleen rood geldt als negatief reisadvies (momenteel alleen Italië). Wel een aantal oost Europese landen waar je bij aankomst direct in quarantaine gaat.
Resistance is futile.
  dinsdag 7 april 2020 @ 00:16:38 #24
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192488123
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 00:01 schreef Noisecontrollers het volgende:

[..]

Dit is het 1e project in het buitenland.
Heb hetzelfde klusje vaker mogen doen, maar dan in Nederland
Dat is een zeer sterk argument voor jullie kant van het verhaal. Dus hier kun je aangeven dat er tot zover nog nooit een verwachting is geweest om in het buitenland te werken, en dat de omstandigheden voor de werkgever dan misschien wel optimaal zijn maar voor de werknemer is dat absoluut niet het geval omdat er buiten het werken in het buitenland, de omstandigheden ook nog eens vereisen dat de processen drastisch aangepast worden. Hiervoor relatief korte voorbereiding (jullie hebben nog niet toegezegd en dan begint pas de voorbereiding).

Edit: als jullie dit soort werkzaamheden gewoon zijn blijven doen in NL in de afgelopen maand, dan ligt je argument wel volledig op z'n gat. Dan blijft alleen de reis er naartoe en het overnachten en zelf moeten koken nog over. Dan moet je alweer met zwaarder geschut komen en erop staan dat in NL de processen aangepast worden etc.

[ Bericht 13% gewijzigd door Seven. op 07-04-2020 00:22:48 ]
Resistance is futile.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 7 april 2020 @ 00:17:13 #25
408813 crew  trein2000
pi_192488129
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 00:13 schreef Seven. het volgende:

[..]

Alleen rood geldt als negatief reisadvies (momenteel alleen Italië). Wel een aantal oost Europese landen waar je bij aankomst direct in quarantaine gaat.
Whatever. Het advies is iig om er hier heen te gaan tenzij stikt noodzakelijk en met gedegen voorbereiding.

quote:
Wat betekent kleurcode oranje?
Kleurcode oranje betekent dat de lokale overheid verregaande maatregelen neemt die het openbare leven ontwrichten. Bijvoorbeeld gecontroleerde in- en uitreis van het gebied. Het aantal besmettingen met coronavirus is relatief hoog. Advies: reis alleen als dit noodzakelijk is. Vakantiereizen en andere reizen die niet noodzakelijk zijn, worden afgeraden.
TS wat houdt je klusje in?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_192488132
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 april 2020 00:11 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dit zijn geen argumenten, dit zijn emoties.
Inderdaad, je hebt gelijk, dus je kan ze formuleren als argumenten of andere bewoordingen gebruiken.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 7 april 2020 @ 00:18:19 #27
408813 crew  trein2000
pi_192488134
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 april 2020 00:11 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dit zijn geen argumenten, dit zijn emoties.
Ik vind de directe omgeving van de werknemer weldegelijk een argument. Dat is gewoon iets wat je moet meewegen in het kader van goed werkgeverschap.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_192488135
Dubbelpost

[ Bericht 98% gewijzigd door Twintig op 07-04-2020 00:19:27 (Dubbelpost) ]
pi_192488138
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 april 2020 00:07 schreef Seven. het volgende:

[..]

Zwaarwegend bedrijfsbelang lijkt mij hier zeker aan de orde, indien het niet ongewoon is dat jullie di in het buitenland doen. Mijn advies is om mee te denken over hoe de veiligheid en afstand gegarandeerd kan worden, maar dan niet te lichtzinnig.

Je kunt een systeem bedenken om de vragen te filteren zodat je niet 30 man tegelijk moet helpen en met de opdrachtgever afspreken dat hij de gebruikers vooraf brieft.

Meekijken op de computer? Met teamviewer kun je meekijken op een scherm.

Fysieke aanpassingen: heldere afspraken met de opdrachtgever dat de gebruiker naar een coronavrije zone gaat alvorens de aanpassingen gedaan worden, en afspreken met de werkgever dat jullie genoeg desinfectie doekjes en handschoenen meekrijgen (elke aanpassing is 1 paar handschoenen).

Het zou kunnen dat je werkgever dan tot een conclusie komt dat het geen optie is. Echter, als jullie in coronatijden dit soort werkzaamheden in NL wel gewoon uitgevoerd hebben, dan heb je natuurlijk geen poot om op te staan ;), het risico is in België niet hoger dan in Nederland.
Bedankt voor het meedenken!
Dit is overigens de 1e keer buitenland, de vorige keren waren gewoon in Nederland en voor de coronacrisis.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 7 april 2020 @ 00:19:49 #30
408813 crew  trein2000
pi_192488145
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 00:10 schreef Seven. het volgende:

[..]

Daarom redelijk verzoek, wat doet de werkgever om de veiligheid van de werknemer te waarborgen (en waar begint die van de werknemer zelf, handen wassen kan de werkgever niet voor je doen).

Zorg voor ouderen is technisch gezien geen belang. Daarvoor kun je zorgverlof opnemen indien nodig maar je kunt van je werkgever niet verlangen dat zijn zwaarwegend belang opzij geschoven wordt omdat opa zelf geen boodschappen kan doen.
De toets kent 2 stappen
1. Is er een zwaarwegend belang?
2. Weegt dat belang zwaarder dan de belangen van werknemer?

In die 2e stap is zorgen voor iemand gewoon een factor.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 7 april 2020 @ 00:20:49 #31
408813 crew  trein2000
pi_192488152
@Seven. Dat er bedrijfsbelang is lijkt me logisch. Maar wat maakt dat je in dit geval de zwaarwegendheid al direct aanneemt? Die vind ik ook nog wel het bekijken waard.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 7 april 2020 @ 00:21:52 #32
408813 crew  trein2000
pi_192488158
Oh en TS wat is nu je concrete bezwaar. Want het argument “ja maar in NL is de kans om besmet te worden net zo goed aanwezig” kan ik inkomen.

Kun je tijdens het werk wel de maatregelen in acht nemen?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 7 april 2020 @ 00:24:20 #33
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192488176
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 00:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik vind de directe omgeving van de werknemer weldegelijk een argument. Dat is gewoon iets wat je moet meewegen in het kader van goed werkgeverschap.
Dat kun jij best vinden maar daar heeft een werkgever nou net zorgverlof en calamiteitenverlof voor opgesteld.
Resistance is futile.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 7 april 2020 @ 00:27:55 #34
408813 crew  trein2000
pi_192488203
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 april 2020 00:24 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat kun jij best vinden maar daar heeft een werkgever nou net zorgverlof en calamiteitenverlof voor opgesteld.
Ja dus? Dan kun je het in een andere weging niet meer meenemen?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 7 april 2020 @ 00:29:19 #35
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192488217
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 00:20 schreef trein2000 het volgende:
@:seven. Dat er bedrijfsbelang is lijkt me logisch. Maar wat maakt dat je in dit geval de zwaarwegendheid al direct aanneemt? Die vind ik ook nog wel het bekijken waard.
Het genereert inkomen en daarvoor is TS zijn team nodig (ik interpreteer dit even als een implementatieteam, dus noodzakelijk om je product te verkopen). Zoals een caissière en een vakkenvuller ook noodzakelijk zijn om inkomen te genereren voor een supermarkt.
Resistance is futile.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 7 april 2020 @ 00:30:31 #36
408813 crew  trein2000
pi_192488222
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 00:29 schreef Seven. het volgende:

[..]

Het genereert inkomen en daarvoor is TS zijn team nodig (ik interpreteer dit even als een implementatieteam, dus noodzakelijk om je product te verkopen). Zoals een caissière en een vakkenvuller ook noodzakelijk zijn om inkomen te genereren voor een supermarkt.
Maar als de werkgever van TS wek zat zou hebben kan hij net zo goed iets gaan doen in NL. Vind je het dan nog steeds zwaarwegend?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 7 april 2020 @ 00:38:20 #37
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192488268
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 00:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja dus? Dan kun je het in een andere weging niet meer meenemen?
Dat zeg ik persoonlijk niet, ik zeg alleen dat de werkgever van TS daar mogelijk niet gevoelig voor is.

Het is gewoon geen slimme strategie om er rekening mee te houden dat de werkgever wel over zijn hart strijkt voor persoonlijke omstandigheden als de werkgever zelf in zwaar weer zit. Gezien de grootte van het gebruikersteam zou het ook zomaar kunnen dat dit project veel geld oplevert, stel dat dit net het zetje is waardoor men die 5 of 6 nieuwe mensen wel een contractverlenging aan kan bieden...
Resistance is futile.
  dinsdag 7 april 2020 @ 00:43:39 #38
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192488288
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 00:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar als de werkgever van TS wek zat zou hebben kan hij net zo goed iets gaan doen in NL. Vind je het dan nog steeds zwaarwegend?
Wat ik er persoonlijk van vind, doet er helemaal niet toe.

Als dit project 2000 euro per gebruiker oplevert, en de inkomsten in NL lopen terug en TS heeft dit werk in de laatste 4 weken zonder aanpassingen in NL wel gedaan, dan is er geen discussie natuurlijk. Als er genoeg werk in NL is en de werkgever bedenkt ineens dat er in België ook wat te verdienen valt, dan kun je je afvragen of de werkgever een zwaarwegend bedrijfsbelang heeft en of hij dan een redelijk verzoek doet.

Edit: TS bevestigt dat het alleen in NL en voor corona was, dus dan is het gewoon een goed verhaal als de werknemers nu aankaarten dat ze dit geen redelijk verzoek vinden, al helemaal niet als er geen maatregelen getroffen worden. Dus TS maakt wel een kans als hij niet in emotionele verhalen verzandt. En dan nog.. als de inkomsten teruglopen in NL, dan zou het TS en zijn collega's sieren om heel goed mee te denken over wat wel zou kunnen.
Resistance is futile.
  dinsdag 7 april 2020 @ 01:00:28 #39
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192488374
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 00:18 schreef Noisecontrollers het volgende:

[..]

Bedankt voor het meedenken!
Ik hoop dat je er wat aan hebt ^O^

Blijf vooral in een constructief gesprek met je werkgever hierover zonder direct nee te zeggen, het klinkt alsof zij graag overleg willen als ik zo afga op termen als voormasseren en de mate waarin ze er zelf al over nagedacht hebben. En wie weet valt er wel een mouw aan te passen en kunnen toch jullie veilig je werkzaamheden uitvoeren. :)
Resistance is futile.
pi_192488818
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 23:58 schreef Noisecontrollers het volgende:

[..]

Het gaat om de omschakeling van een systeem.
De voorbereidingen zijn al maandenlang in volle gang en de gebruikers (zo'n 50 man) zijn over de afgelopen periode al getraind.
Het gaat dus meer om on site support en ad hoc brandjes blussen.
Daarnaast moeten er fysiek ook wat dingen worden aangepast op het kantoor.
Ervaring leert (heb dit klusje al vaker gedaan) dat het direct meekijken met een probleem, overleggen en oplossen zoveel beter werkt dan op afstand, zeker als straks 30 man tegelijk allerlei vragen hebben.
Dat lees ik als 'het kan wel op afstand, maar dat is nogal ongemakkelijk'. Klopt dat?
"Pools are perfect for holding water"
pi_192488820
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 april 2020 00:07 schreef Seven. het volgende:

[..]

Zwaarwegend bedrijfsbelang lijkt mij hier zeker aan de orde, indien het niet ongewoon is dat jullie di in het buitenland doen. Mijn advies is om mee te denken over hoe de veiligheid en afstand gegarandeerd kan worden, maar dan niet te lichtzinnig.

Je kunt een systeem bedenken om de vragen te filteren zodat je niet 30 man tegelijk moet helpen en met de opdrachtgever afspreken dat hij de gebruikers vooraf brieft.

Meekijken op de computer? Met teamviewer kun je meekijken op een scherm.

Fysieke aanpassingen: heldere afspraken met de opdrachtgever dat de gebruiker naar een coronavrije zone gaat alvorens de aanpassingen gedaan worden, en afspreken met de werkgever dat jullie genoeg desinfectie doekjes en handschoenen meekrijgen (elke aanpassing is 1 paar handschoenen).

Het zou kunnen dat je werkgever dan tot een conclusie komt dat het geen optie is. Echter, als jullie in coronatijden dit soort werkzaamheden in NL wel gewoon uitgevoerd hebben, dan heb je natuurlijk geen poot om op te staan ;), het risico is in België niet hoger dan in Nederland.
Ik vind juist die laatste alinea erg apart. Daarin zegt TS in feite dat het wel op afstand kan, maar makkelijker is om in persoon te doen. En dan zou ik toch zeggen dat er niet echt een zeer zwaarwegende reden lijkt te zijn voor de werkgever om ze er fysiek heen te sturen ipv op afstand te laten werken.
"Pools are perfect for holding water"
pi_192488825
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 00:10 schreef Seven. het volgende:

[..]

Daarom redelijk verzoek, wat doet de werkgever om de veiligheid van de werknemer te waarborgen (en waar begint die van de werknemer zelf, handen wassen kan de werkgever niet voor je doen).

Zorg voor ouderen is technisch gezien geen belang. Daarvoor kun je zorgverlof opnemen indien nodig maar je kunt van je werkgever niet verlangen dat zijn zwaarwegend belang opzij geschoven wordt omdat opa zelf geen boodschappen kan doen.
Als op afstand werken een mogelijkheid is, lijkt me dat helemaal geen onredelijk verzoek.
"Pools are perfect for holding water"
pi_192489667
Maar even heel simpel, wil je het niet omdat het in België is en zou je het in Nederland wel doen? Zo klinkt het ook een beetje
All management is Strategic Management.
  dinsdag 7 april 2020 @ 07:02:14 #44
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192489719
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 03:10 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik vind juist die laatste alinea erg apart. Daarin zegt TS in feite dat het wel op afstand kan, maar makkelijker is om in persoon te doen. En dan zou ik toch zeggen dat er niet echt een zeer zwaarwegende reden lijkt te zijn voor de werkgever om ze er fysiek heen te sturen ipv op afstand te laten werken.
TS heeft wel aangegeven dat dergelijke projecten tijdens corona nog niet gedaan zijn, ook niet in NL. Dus als TS in gesprek gaat met de werkgever hierover, dan moet hij zich goed bedenken dat zij een gezamenlijk belang hebben om ook voor de NL werkvloer een precedent te scheppen.
Resistance is futile.
  dinsdag 7 april 2020 @ 07:23:05 #45
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_192489773
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 00:10 schreef Seven. het volgende:

[..]

Daarom redelijk verzoek, wat doet de werkgever om de veiligheid van de werknemer te waarborgen (en waar begint die van de werknemer zelf, handen wassen kan de werkgever niet voor je doen).

Zorg voor ouderen is technisch gezien geen belang. Daarvoor kun je zorgverlof opnemen indien nodig maar je kunt van je werkgever niet verlangen dat zijn zwaarwegend belang opzij geschoven wordt omdat opa zelf geen boodschappen kan doen.
Zorgverlof om 2x per week boodschappen te doen? Nogal overdreven. Kan prima na werktijd normaal gesproken. Moet een goede werkgever hier niet meedenken over oplossingen? Zeker gezien de bijzondere omstandigheden, bezorgdiensten die overbelast zijn etc.

Ik zou de daadwerkelijke problemen met werkgever doornemen. Misschien zit er bijv wel iemand op de bank die tijdelijk de boodschappen kan doen?

[ Bericht 3% gewijzigd door Heremeteit op 07-04-2020 07:34:15 ]
pi_192489786
Fijn van die bedrijven die met je leven spelen omdat de directeur zelf die mooie Tesla XXII 5.0 liter op het oog heeft. Triest.
U MAD?
pi_192489814
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 23:32 schreef Noisecontrollers het volgende:
Edit: het is overigens een project op kantoor waar we veel uitleg moeten geven Dus je komt al snel bij elkaar in de buurt.
Dit vind ik wel bezwaarlijk, het zou wel zo opgezet moeten zijn dat er conform de geldende gezondheidsadviezen gewerkt moet kunnen worden. En ieder moet dan ook een eigen hotelkamer krijgen met keukentje, want anders gaat het onderling ook niet lukken met die afstand.
  dinsdag 7 april 2020 @ 07:37:09 #48
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192489837
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 07:23 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Zorgverlof om 2x per week boodschappen te doen? Nogal overdreven. Kan prima na werktijd normaal gesproken. Moet een goede werkgever hier niet meedenken over oplossingen? Zeker gezien de bijzondere omstandigheden, bezorgdiensten die overbelast zijn etc.

Ik zou de daadwerkelijke problemen met werkgever doornemen. Misschien zit er bijv wel iemand op de bank die tijdelijk de boodschappen kan doen?
Dat dus. En mensen die op kantoor moeten werken zoals ikzelf, doen gewoon in de weekenden hun boodschappen voor zichzelf en oma... kan aan mij liggen hoor ;) maar waarom zou je daarom niet doordeweeks over de landsgrenzen kunnen werken?
Resistance is futile.
  dinsdag 7 april 2020 @ 07:39:03 #49
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192489843
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 07:25 schreef de_boswachter het volgende:
Fijn van die bedrijven die met je leven spelen omdat de directeur zelf die mooie Tesla XXII 5.0 liter op het oog heeft. Triest.
Of het bedrijf vraagt om wat inzet zodat ze die mensen met een tijdelijk contract wel een verlenging aan kunnen bieden, of niet failliet gaan zodat iedereen zijn baan kan houden...

Wat enorm veelzeggend dat jij er vanuit gaat dat dit om de Tesla van de baas gaat.
Resistance is futile.
pi_192489851
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 april 2020 07:39 schreef Seven. het volgende:

[..]

Of het bedrijf vraagt om wat inzet zodat ze die mensen met een tijdelijk contract wel een verlenging aan kunnen bieden, of niet failliet gaan zodat iedereen zijn baan kan houden...

Wat enorm veelzeggend dat jij er vanuit gaat dat dit om de Tesla van de baas gaat.
Wat enorm veelzeggend dat je direct met een bedacht iets komt en niet rept over de gezondheid van mensen...
U MAD?
  dinsdag 7 april 2020 @ 07:42:52 #51
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192489865
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 07:40 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Wat enorm veelzeggend dat je direct met een bedacht iets komt en niet rept over de gezondheid van mensen...
Heb je dit topic gelezen waarin ik letterlijk de enige ben die voorstellen doet over hoe de werkgever wel de veiligheid van de werknemer kan waarborgen?

En besef jij ondertussen ook dat de kans dat je in NL corona oploopt, net zo groot is als de kans dat je in BE corona oploopt? Ben jij zo iemand die inmiddels al 4 weken 'ziek' thuis zit?
Resistance is futile.
pi_192489894
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 april 2020 07:42 schreef Seven. het volgende:

[..]

Heb je dit topic gelezen waarin ik letterlijk de enige ben die voorstellen doet over hoe de werkgever wel de veiligheid van de werknemer kan waarborgen?

En besef jij ondertussen ook dat de kans dat je in NL corona oploopt, net zo groot is als de kans dat je in BE corona oploopt? Ben jij zo iemand die inmiddels al 4 weken 'ziek' thuis zit?
Ik werk alleen op dinsdagmorgen bij een kringloop die al vier weken dicht is, dus ja. En nee heb de overige reacties van je niet gelezen.
Gezondheid gaat boven alles vriend! En ook als je bedrijf het zwaar heeft kun je mensen die niet willen niet gaan dwingen ergens naartoe te reizen. Er zullen na deze crisis nog wel wat lastigere knopen doorgehakt moeten worden.
U MAD?
  dinsdag 7 april 2020 @ 08:11:41 #53
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192490041
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 07:48 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Ik werk alleen op dinsdagmorgen bij een kringloop die al vier weken dicht is, dus ja. En nee heb de overige reacties van je niet gelezen.
Gezondheid gaat boven alles vriend! En ook als je bedrijf het zwaar heeft kun je mensen die niet willen niet gaan dwingen ergens naartoe te reizen. Er zullen na deze crisis nog wel wat lastigere knopen doorgehakt moeten worden.
Vriendin.

Met mensen als jij ga je de oorlog sowieso niet winnen. Je gezondheid staat in NL net zo goed op het spel. Na de crisis zijn er mogelijk geen knopen meer door te hakken als jij en je collega's op straat staan.
Resistance is futile.
pi_192490045
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:11 schreef Seven. het volgende:

[..]

Vriendin.

Met mensen als jij ga je de oorlog sowieso niet winnen. Je gezondheid staat in NL net zo goed op het spel.
Ja, waar zeg ik dan van niet :')
U MAD?
  dinsdag 7 april 2020 @ 08:13:10 #55
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192490052
Ik zou dit met het team doorspreken en wat arbo-deskundigen erbij zetten. Dan aansturen naar een combi van thuiswerken (op afstand) en een of meer korte bezoeken ter plekke waarbij maatregelen worden genomen om besmetting te voorkomen.
Verder de afspraak voor elke ochtend vanuit België een briefing te geven en een duidelijk plan voor wat te doen als a) iemand corona-symptomen krijgt en b) als in België de lockdown strenger wordt en er geëvacueerd moet worden. Die punten ook goed doornemen met de opdrachtgever.
Drie weken van huis in deze tijd is niet redelijk, vooral niet als het werk (deels) thuisgedaan kan worden.
Ik zou ook denken aan wat langere werkdagen in België zodat er minder dagen nodig zijn daar. Dan kun je mogelijk ook voor en na de gebruikelijke openingsuren aanpassingen doen, wanneer niemand je voor de voeten loopt (uiteraard in overeenstemming met de opdrachtgever).

Zelf ga ik volgende week collega's via Skype inwerken. Niet ideaal, maar ik ben ervan overtuigd dat het kan. Natuurlijk is het prettiger naast ze te zitten, maar dat kan dus niet met de 1,5 meter regel. Daarom is op afstand werken vanuit huis niet eens veel slechter dan met die anderhalve meter.

[ Bericht 6% gewijzigd door Lunatiek op 07-04-2020 08:24:33 ]
  dinsdag 7 april 2020 @ 08:14:15 #56
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192490060
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:12 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Ja, waar zeg ik dan van niet :')
Je zegt dat je mensen niet kunt dwingen om te reizen, je impliceert daarmee dat reizen een verhoogd risico inhoudt door in één ademteug aan te geven dat gezondheid voor alles gaat.
Resistance is futile.
pi_192490269
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 april 2020 07:37 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat dus. En mensen die op kantoor moeten werken zoals ikzelf, doen gewoon in de weekenden hun boodschappen voor zichzelf en oma... kan aan mij liggen hoor ;) maar waarom zou je daarom niet doordeweeks over de landsgrenzen kunnen werken?
TS legt het accent op België, maar zoals ik het lees heeft de werkgever alleen maar oog voor de praktische uitvoering van het project en niet voor de veiligheid en algemene volksgezondheid. Of de werkgever heeft daar wel oog voor, maar koppelt dit iig niet (tijdig) terug aan de werknemers, dus dat schiet niet op. Als je wel wel degelijk op basis van een plattegrond hebt uitgedacht hoe iedereen gedurende de werkdag op de Belgische locatie moet gaan zitten en hebt uitgerekend dat er genoeg ruimte is voor de vereiste onderlinge afstand is dat terugkoppelen een kleine moeite waar je veel mee wint.

Hoe de werksituatie van TS in Nederland is rept hij verder niet over, maar ik heb niet de indruk dat hij nu ook vragen van 30 man op een te korte onderlinge afstand moet beantwoorden. En zijn inschatting is dus dat dat in België wel zal gebeuren.

Bovendien is er er blijkbaar wel degelijk de mogelijkheid om op afstand te werken, maar er wordt niet op voorhand ingestoken op zoveel mogelijk van afstand werken. Terwijl dit juist een mooi pilotproject is, want als erg echt iets spaak of vast loopt is het vooralsnog goed mogelijk om toch even fysiek langs te gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2020 08:40:34 ]
pi_192490293
Het blijft in mijn ogen niet-essentieel om het op lokatie te doen, omdat:

- Het kan ook vanaf afstand, het is alleen makkelijker op lokatie.
- We trekken de datum vooruit omdat het lekker rustig is nu tijdens lockdown in België.
- De aard van de werkzaamheden is dat je toch met 50 verschillende personen relatief dicht in contact komt en met elkaar praat en misschien zelfs fysiek aan dezelfde apparatuur zit. Een potentieel risico op besmetting en nogmaals, niet perse nodig.

- Tenslotte over een zwaarwegend belang, als dit onderdeel is een van een groter project, hoeveel inkomsten zal het dan uitmaken, als deze stap niet op lokatie wordt uitgevoerd, maar vanaf afstand?
- Gaan er mensen ontslagen worden als dit niet op lokatie gebeurt?

Dus als ze alle voorwaarden kwa afstand houden en hygiëne kunnen voldoen, mag het wel van de wet. Maar het is geen goed werkgeverschap als je de kans op besmetting groter maakt en medewerkers op lokatie stuurt, als het niet perse nodig is.
.
pi_192490367
quote:
Op dinsdag 7 april 2020 07:25 schreef de_boswachter het volgende:
Fijn van die bedrijven die met je leven spelen omdat de directeur zelf die mooie Tesla XXII 5.0 liter op het oog heeft. Triest.
pi_192491195
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:14 schreef Seven. het volgende:

[..]

Je zegt dat je mensen niet kunt dwingen om te reizen, je impliceert daarmee dat reizen een verhoogd risico inhoudt door in één ademteug aan te geven dat gezondheid voor alles gaat.
klopt, alle (buitenlandse) reizen brengen een verhoogd risico met zich mee, dat was al voor de corona crisis zo en nu zelfs hoger.

zo te lezen gaat het om de implementatie van een software pakket, de gebruikers hebben al training gehad, dus eigenlijk is er geen belangrijke reden om in deze tijden op locatie aanwezig te zijn. de nodige support kan makkelijk via teams of teamviewer of zo gegeven worden. natuurlijk kost dat iets meer tijd dan normaal maar zoals de klant zelf al aangeeft is de werkdruk door de crisis nu niet zo hoog, dus er is ook meer tijd beschikbaar om support te verlenen.

overigens wil je baas echt dat je met 10 man een groep van 50 gebruikers gaat ondersteunen? dus wel ruim zeg, daar zouden wij hoogstens 2 man naar toe sturen.
pi_192491328
Belgie is een veiliger land dan Nederland is in corona tijden.

Belgen nemen alles veel meer serieus.

Per situatie zal het natuurlijk wel verschillen. Beter thuis in NL dan op de werkvloer in BE.. etc
  dinsdag 7 april 2020 @ 10:03:48 #62
33189 RM-rf
1/998001
pi_192491421
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 23:32 schreef Noisecontrollers het volgende:
Nog meer argumenten die ik zou kunnen gebruiken?
je kunt bv voorstellen dat tijdelijk een werklooosheidsuitkering aanvraagt zodat je werkgever je niet hoeft te betalen...

als jij je werk wil weigeren te doen, moet je je werkgever ook daarvoor wat teruggeven.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_192492793
10 man op 50 gebruikers. Zou het team splitsen iets raars zijn? 3 man de ene week, 3 man de andere week op lokatie. 4 die niet willen geven remote support.

Hoe denkt de werkgever eigenlijk erover als over 4 weken het hele team tegelijk met corona ziek thuis zit? Is er dan nog een ander team wat kan invallen?
.
pi_192493005
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:32 schreef Fer het volgende:
10 man op 50 gebruikers. Zou het team splitsen iets raars zijn? 3 man de ene week, 3 man de andere week op lokatie. 4 die niet willen geven remote support.

Hoe denkt de werkgever eigenlijk erover als over 4 weken het hele team tegelijk met corona ziek thuis zit? Is er dan nog een ander team wat kan invallen?
Ik zou mijn hele team er al niet willen hebben zitten om die reden. Werkgever heeft grotere problemen als 80% van zijn team uit de running is door corona.

Ben benieuwd of de werkgever ook mee gaat :+

Ik zou alternatieven voorstellen richting de werkgever ipv "ik ga niet". Als je nu al remote werkt zou het toch ook nu kunnen ?
  dinsdag 7 april 2020 @ 12:00:49 #65
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_192493406
Er is nog steeds een risico dat Belgie weer andere regels invoert of Nederland dat doet en je vast komt in het buitenland. Dat risico wil je niet nemen met 10 man als het ook op afstand kan. Dus 10 man, of zelfs 6, dat is toch van de gekke. En idd, waar zou je verblijven, en eten etc. Ik zou het echt weigeren, het is geen normaal verzoek in deze tijd.

Als het echt nodig is om iets the implementeren wat van afstand niet lukt, dan is 1 of 2 man echt genoeg. Ik kan niet anders bedenken dan dat de werkgever ergens een boete clausule op heeft of zo, want anders vraag je dit, als goed werkgever, niet van je medewerkers in deze tijd.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
  dinsdag 7 april 2020 @ 12:09:20 #66
80382 manny
30 is best veel
pi_192493585
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 07:25 schreef de_boswachter het volgende:
Fijn van die bedrijven die met je leven spelen omdat de directeur zelf die mooie Tesla XXII 5.0 liter op het oog heeft. Triest.
Diezelfde bedrijven die zorgen voor inkomen waarvan we eten kopen en onze ziektekosten kunnen betalen? En dat bedrijf dat er voor zorgt dat TS niet uit de staatskas hoeft te plukken nu?

De wereld is niet zo zwart wit gelukkig. Het gaat om balans, en als er een redelijke wijze gevonden kan worden waarin dit kan (met in achtneming van regels en voorschriften) dan lijkt het me kunnen of in ieder geval iets dat besproken kan worden tussen werkgever, klant en werknemer.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  dinsdag 7 april 2020 @ 12:23:17 #67
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192493815
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:37 schreef Fer het volgende:
Het blijft in mijn ogen niet-essentieel om het op lokatie te doen, omdat:

- Het kan ook vanaf afstand, het is alleen makkelijker op lokatie.
- We trekken de datum vooruit omdat het lekker rustig is nu tijdens lockdown in België.
- De aard van de werkzaamheden is dat je toch met 50 verschillende personen relatief dicht in contact komt en met elkaar praat en misschien zelfs fysiek aan dezelfde apparatuur zit. Een potentieel risico op besmetting en nogmaals, niet perse nodig.

- Tenslotte over een zwaarwegend belang, als dit onderdeel is een van een groter project, hoeveel inkomsten zal het dan uitmaken, als deze stap niet op lokatie wordt uitgevoerd, maar vanaf afstand?
- Gaan er mensen ontslagen worden als dit niet op lokatie gebeurt?

Dus als ze alle voorwaarden kwa afstand houden en hygiëne kunnen voldoen, mag het wel van de wet. Maar het is geen goed werkgeverschap als je de kans op besmetting groter maakt en medewerkers op lokatie stuurt, als het niet perse nodig is.
TS geeft zelf aan dat het op afstand niet echt te doen is...
Resistance is futile.
  dinsdag 7 april 2020 @ 12:24:30 #68
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192493832
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:35 schreef Chia het volgende:

[..]

TS legt het accent op België, maar zoals ik het lees heeft de werkgever alleen maar oog voor de praktische uitvoering van het project en niet voor de veiligheid en algemene volksgezondheid. Of de werkgever heeft daar wel oog voor, maar koppelt dit iig niet (tijdig) terug aan de werknemers, dus dat schiet niet op. Als je wel wel degelijk op basis van een plattegrond hebt uitgedacht hoe iedereen gedurende de werkdag op de Belgische locatie moet gaan zitten en hebt uitgerekend dat er genoeg ruimte is voor de vereiste onderlinge afstand is dat terugkoppelen een kleine moeite waar je veel mee wint.

Hoe de werksituatie van TS in Nederland is rept hij verder niet over, maar ik heb niet de indruk dat hij nu ook vragen van 30 man op een te korte onderlinge afstand moet beantwoorden. En zijn inschatting is dus dat dat in België wel zal gebeuren.

Bovendien is er er blijkbaar wel degelijk de mogelijkheid om op afstand te werken, maar er wordt niet op voorhand ingestoken op zoveel mogelijk van afstand werken. Terwijl dit juist een mooi pilotproject is, want als erg echt iets spaak of vast loopt is het vooralsnog goed mogelijk om toch even fysiek langs te gaan.
Ik zal nergens beweren dat de werkgever van TS zich enorm inleeft ;) . TS geeft zelf aan dat op afstand een moeilijk verhaal wordt.
Resistance is futile.
pi_192493856
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 april 2020 12:23 schreef Seven. het volgende:

[..]

TS geeft zelf aan dat het op afstand niet echt te doen is...
Hij geeft aan dat het minder ideaal is, dat is iets anders...
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 23:58 schreef Noisecontrollers het volgende:

[..]

Ervaring leert (heb dit klusje al vaker gedaan) dat het direct meekijken met een probleem, overleggen en oplossen zoveel beter werkt dan op afstand, zeker als straks 30 man tegelijk allerlei vragen hebben.
pi_192493987
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 april 2020 12:24 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik zal nergens beweren dat de werkgever van TS zich enorm inleeft ;) . TS geeft zelf aan dat op afstand een moeilijk verhaal wordt.
Het gaat mij niet om inleven, maar om erop kunnen vertrouwen dat je onder de juiste voorwaarden (die 1,5 m of de lokale Belgische afstand dus) je werk kan doen.

Bovendien zit de meerwaarde van het op locatie werken als ik het goed begrijp in het direct kunnen meekijken. Met 1,5 m afstand kan dat al niet meer.
pi_192494027
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 april 2020 12:23 schreef Seven. het volgende:

[..]

TS geeft zelf aan dat het op afstand niet echt te doen is...
Het maakt het lastiger, maar niet onmogelijk. Je kunt je dan ook afvragen of op lokatie, maar vanaf 1,5-2m afstand het heel veel makkelijker gaat maken.

En nogmaals, ik heb niet de indruk dat het bedrijf zal omvallen of veel omzet misloopt, door met minder personeel of helemaal niet op lokatie te komen. Het project lijkt immers al bijna afgerond.
.
  dinsdag 7 april 2020 @ 13:16:00 #72
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192494469
Ik kan niet echt oordelen of het op afstand te doen is (ik denk dat TS dat niet echt wenselijk vindt omdat meekijken een heet hangijzer lijkt te zijn). Maar ik ben heel benieuwd wat TS uiteindelijk overeenkomt met zijn werkgever.
Resistance is futile.
pi_192495090
Wat voor marges zitten erop die producten en voor welke sector moet je het implementeren.
Drie weken lang 10 man in aparte hotelkamers/suites stoppen is nogal kostelijk.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 7 april 2020 @ 16:37:18 #74
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_192497658
maar jullie gaan eerst twee weken in quarantaine met de hele ploeg voordat je daadwerkelijk aan de slag gaat?

België heeft een quarantaine plicht voor iedereen die in het buitenland is geweest.

https://www.info-coronavirus.be/nl/faq/#013 zie onder internationaal.
pi_192502288
Ik woon en werk in België. Ik heb een aantal collega's die in NL wonen en komen enkel met een werkgeversverklaring 't land in. En krijgen soms kritische vragen aan de grens of ze echt niet thuis kunnen werken.

Onze afdeling kunnen niet thuiswerken (logistiek) en sinds een week of 2/3 mag er buiten onze afdeling en de schoonmaakploeg niemand anders bij ons binnen komen. Zelfs thuiswerkende collega's niet, laat staan externen. Als ik zo rond mij hoor is dit ong. in elk bedrijf het beleid.
Hoe zit dat bij de klant? Wordt daar echt nu nog door 50 man op het bedrijf gewerkt? En mogen daar externen binnen, helemaal uit het 'buitenland' afkomstig?

Belgen bijten doorgaans niet, nu ook niet of je moet 10 pakken wc papier vast hebben ;-) dan heb je kans.
Ik snap ts wel, er wordt door beide overheden (zowel NL als BE) verplicht thuis te werken (als de werkzaamheden dat toelaten).
En beide spreken over enkel noodzakelijke verplaatsingen, de 1,5 meter afstand bewaren en nog veel overeenkomende regels. Die eigenlijk samenvatten: Blijft in uw kot!

Mijn baas heeft ook bedrijfsbelangen, maar die moeten nu ook ff de koelkast in. Snap dat de baas van ts de toko zo lang mogelijk door wilt draaien en zorgen dat er centen binnen komen, financieel de zaken op orde wilt hebben (en bij jullie dus brood op de plank).
Maar ik geloof dat op dit moment maar 1 belang is, ieder zijn gezondheid.
  dinsdag 7 april 2020 @ 21:41:37 #76
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_192503697
Ik vraag me af of dit werk wel essentieel is.
M.b.v. diverse applicaties is ondersteuning op afstand goed te realiseren.
Zie o.a. https://www.limburger.nl/(...)ns-mag-wandelen-niet
pi_192503825
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 20:33 schreef Roosgeluk het volgende:
Ik woon en werk in België. Ik heb een aantal collega's die in NL wonen en komen enkel met een werkgeversverklaring 't land in. En krijgen soms kritische vragen aan de grens of ze echt niet thuis kunnen werken.

Onze afdeling kunnen niet thuiswerken (logistiek) en sinds een week of 2/3 mag er buiten onze afdeling en de schoonmaakploeg niemand anders bij ons binnen komen. Zelfs thuiswerkende collega's niet, laat staan externen. Als ik zo rond mij hoor is dit ong. in elk bedrijf het beleid.
Hoe zit dat bij de klant? Wordt daar echt nu nog door 50 man op het bedrijf gewerkt? En mogen daar externen binnen, helemaal uit het 'buitenland' afkomstig?

Belgen bijten doorgaans niet, nu ook niet of je moet 10 pakken wc papier vast hebben ;-) dan heb je kans.
Ik snap ts wel, er wordt door beide overheden (zowel NL als BE) verplicht thuis te werken (als de werkzaamheden dat toelaten).
En beide spreken over enkel noodzakelijke verplaatsingen, de 1,5 meter afstand bewaren en nog veel overeenkomende regels. Die eigenlijk samenvatten: Blijft in uw kot!

Mijn baas heeft ook bedrijfsbelangen, maar die moeten nu ook ff de koelkast in. Snap dat de baas van ts de toko zo lang mogelijk door wilt draaien en zorgen dat er centen binnen komen, financieel de zaken op orde wilt hebben (en bij jullie dus brood op de plank).
Maar ik geloof dat op dit moment maar 1 belang is, ieder zijn gezondheid.
Goed om te weten, bedankt voor de info.
Bij de klant wordt er ook veel thuisgewerkt, ze wisselen daar dag om dag wie er op kantoor is en thuiswerkt.
Ben ook niet bang dat het in Belgie erger is qua corona dan in Nederland, het gaat mij erom dat het zeer onverstandig om te verplaatsen/reizen in deze periode :)
pi_192503878
Bedankt allemaal voor de input trouwens, ik laat morgen weten wat de uitkomst is van het gesprek.
  dinsdag 7 april 2020 @ 22:21:43 #79
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192504444
Jeetje, wat ben ik blij dat seven mijn manager niet is.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 7 april 2020 @ 22:26:37 #80
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192504539
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:21 schreef kanovinnie het volgende:
Jeetje, wat ben ik blij dat seven mijn manager niet is.
Idem :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_192505192
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 00:05 schreef trein2000 het volgende:
Oh en even gedubbelchecked maar ook België is oranje. TS, zit je werkgever in economisch zwaar weer?
Wij hebben collega's die in België wonen. Die hebben een speciaal document gekregen en mogen de grens over zonder problemen. Je mag wel geen boodschappen doen. Je kunt op dat gebied geen beroep doen op negatief reisadvies.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 7 april 2020 @ 23:03:57 #82
408813 crew  trein2000
pi_192505382
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:56 schreef Cherni het volgende:

[..]

Wij hebben collega's die in België wonen. Die hebben een speciaal document gekregen en mogen de grens over zonder problemen. Je mag wel geen boodschappen doen. Je kunt op dat gebied geen beroep doen op negatief reisadvies.
Woon werk verkeer is wel iets anders dan een project...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_192505409
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Woon werk verkeer is wel iets anders dan een project...
Ik zie het verschil niet als je het op Corona gaat gooien.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 7 april 2020 @ 23:10:49 #84
408813 crew  trein2000
pi_192505514
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:05 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik zie het verschil niet als je het op Corona gaat gooien.
Woon-werk is noodzakelijk. Een project kan wachten.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_192505648
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Woon-werk is noodzakelijk. Een project kan wachten.
Of een project kan wachten weet ik niet. Maar je kunt je natuurlijk altijd ziek melden. Je moet oppassen dat je niet met werkweigering te maken gaat krijgen als er bedrijfsbelangen gaan spelen.

Ook woon en werk verkeer kan projectmatig zijn.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 7 april 2020 @ 23:23:56 #86
408813 crew  trein2000
pi_192505786
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:16 schreef Cherni het volgende:

[..]

Of een project kan wachten weet ik niet. Maar je kunt je natuurlijk altijd ziek melden. Je moet oppassen dat je niet met werkweigering te maken gaat krijgen als er bedrijfsbelangen gaan spelen.

Ook woon en werk verkeer kan projectmatig zijn.
De rechter is ook niet achterlijk of een robot die alleen maar harde regeltjes toepast. Ik vermoed maar zo dat het in deze casus niet zo vaart gaat lopen
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_192505852
Zou me niet druk maken en gewoon lekker gaan en een extra duur hotel nemen.
Vakman pur sang
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 8 april 2020 @ 02:10:14 #88
206731 Mortaxx
Doomer
pi_192507331
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:21 schreef kanovinnie het volgende:
Jeetje, wat ben ik blij dat seven mijn manager niet is.
Dit is mij al vaker opgevallen. Volgens mij zou ze zelfs haar kinderen nog verbetertrajecten geven
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 8 april 2020 @ 04:32:56 #89
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192507603
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Woon werk verkeer is wel iets anders dan een project...
Hangt er vanaf hoe vitaal dat project is, want dat is dan werk-werk verkeer en daarmee net zo belangrijk :+
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192507637
Mogelijk is het niet interessant voor het Belgische bedrijf omdat alle kantoormedewerkers thuiswerken of technisch (tijdelijk) werkeloos zijn.

Hotels zijn gewoon open voor zakelijk gebruik. Eten afhalen of laten bezorgen kan ook. Alleen eten in restaurants mag niet.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_192508292
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:21 schreef kanovinnie het volgende:
Jeetje, wat ben ik blij dat seven mijn manager niet is.
Door deze opmerking heeft ze besloten een verbetertraject met je in te gaan.
Vakman pur sang
  woensdag 8 april 2020 @ 08:21:13 #92
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192508539
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:21 schreef kanovinnie het volgende:
Jeetje, wat ben ik blij dat seven mijn manager niet is.
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 02:10 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Dit is mij al vaker opgevallen. Volgens mij zou ze zelfs haar kinderen nog verbetertrajecten geven
:*
Resistance is futile.
  woensdag 8 april 2020 @ 08:26:03 #93
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192508615
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 07:50 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Door deze opmerking heeft ze besloten een verbetertraject met je in te gaan.
Nee joh. Sterker nog, @Roosgeluk zou mij waarschijnlijk overtuigen want die heeft een goed verhaal gebaseerd op feiten in plaats van onderbuikgevoel.

Ik hoor 9 van de 10 keer emotionele argumenten die domweg nergens over gaan, en daar ben ik niet gevoelig voor. Waar ik wel naar wil luisteren is feiten.
Resistance is futile.
  woensdag 8 april 2020 @ 08:27:19 #94
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192508638
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 21:49 schreef Noisecontrollers het volgende:
Bedankt allemaal voor de input trouwens, ik laat morgen weten wat de uitkomst is van het gesprek.
Succes vandaag!
Resistance is futile.
  woensdag 8 april 2020 @ 08:31:43 #95
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_192508695
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:26 schreef Seven. het volgende:

[..]

Nee joh. Sterker nog, @:Roosgeluk zou mij waarschijnlijk overtuigen want die heeft een goed verhaal gebaseerd op feiten in plaats van onderbuikgevoel.

Ik hoor 9 van de 10 keer emotionele argumenten die domweg nergens over gaan, en daar ben ik niet gevoelig voor. Waar ik wel naar wil luisteren is feiten.
Misschien lever je inhoudelijk wel goed werk Seven, maar je manier van (schriftelijk communiceren) lijkt wat hoekig.
Je hebt gelijk dat je moet sturen op feiten, maar onderschat echter nooit niet meetbare “zachte” argumenten om iets wel en niet te doen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 8 april 2020 @ 08:38:19 #96
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192508772
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:31 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Misschien lever je inhoudelijk wel goed werk Seven, maar je manier van (schriftelijk communiceren) lijkt wat hoekig.
Je hebt gelijk dat je moet sturen op feiten, maar onderschat echter nooit niet meetbare “zachte” argumenten om iets wel en niet te doen.
Sodemieter op met je emotionele argumenten.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 8 april 2020 @ 08:39:45 #97
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192508794
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:31 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Misschien lever je inhoudelijk wel goed werk Seven, maar je manier van (schriftelijk communiceren) lijkt wat hoekig.
Je hebt gelijk dat je moet sturen op feiten, maar onderschat echter nooit niet meetbare “zachte” argumenten om iets wel en niet te doen.
Dit is fok en ik ga hier niet uitgebreid mijn soft skills demonstreren natuurlijk, want het interesseert me niet echt hoe fok mij beoordeelt ;) .

In het echte leven stuur ik elke dag tientallen mensen op pad naar Noord-Italië, Spanje, Frankrijk, België, Duitsland. En toch is er niemand die weigert te gaan. Dat komt omdat we luisteren, maatregelen treffen en communiceren. Er zit wel een enkeling tussen die deze situatie heel moeilijk vindt en dat wordt ook wel geuit, en dat is ook heel logisch.
Resistance is futile.
  woensdag 8 april 2020 @ 08:41:17 #98
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192508814
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2020 23:39 schreef Seven. het volgende:
Als je werkgever een zwaarwegend bedrijfsbelang heeft, dan kan hij dit zeker van je vragen. De werkgever moet dan wel zorgen dat hij een redelijk verzoek doet. Dus bijvoorbeeld zorgen dat jullie mogelijkheden hebben om te koken als de restaurants gesloten zijn.


Een project kan zeker een zwaarwegend bedrijfsbelang zijn, kun je hierover iets meer details geven? Dan kan ik wat gerichter antwoorden. Als jullie bijvoorbeeld gevraagd als hoveniers gevraagd wordt om een tuin aan te leggen en jullie klant zit in België, dan is het een zwaarwegend bedrijfsbelang en de veiligheidsmaatregelen er omheen maken het een redelijk verzoek.
Maar even serieus. Jij vind het dus wel normaal om je mensen op dit moment in een positie te zetten waarin ze een verhoogd risico lopen?

En ook dat ze na een werkdag, waarvan jij ook wel weet dat ze altijd langer dan 8 uur zijn hun eigen eten mogen koken en hun eigen ontbijt maken?

Zoals je hier post ben je een prima baas. En een hele slechte leider.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 8 april 2020 @ 08:41:54 #99
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192508824
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:38 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Sodemieter op met je emotionele argumenten.
Ik denk dat je mij wilde quoten. Sodemieter zelf op :* .
Resistance is futile.
  woensdag 8 april 2020 @ 08:42:41 #100
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192508834
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:39 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dit is fok en ik ga hier niet uitgebreid mijn soft skills demonstreren natuurlijk, want het interesseert me niet echt hoe fok mij beoordeelt ;) .

In het echte leven stuur ik elke dag tientallen mensen op pad naar Noord-Italië, Spanje, Frankrijk, België, Duitsland. En toch is er niemand die weigert te gaan. Dat komt omdat we luisteren, maatregelen treffen en communiceren. Er zit wel een enkeling tussen die deze situatie heel moeilijk vindt en dat wordt ook wel geuit, en dat is ook heel logisch.
En degene die het moeilijk vind stuur je dan evengoed maar op pad, of flikker je hem er meteen uit?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 8 april 2020 @ 08:45:44 #101
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192508864
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:41 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Maar even serieus. Jij vind het dus wel normaal om je mensen op dit moment in een positie te zetten waarin ze een verhoogd risico lopen?

En ook dat ze na een werkdag, waarvan jij ook wel weet dat ze altijd langer dan 8 uur zijn hun eigen eten mogen koken en hun eigen ontbijt maken?

Zoals je hier post ben je een prima baas. En een hele slechte leider.
[ afbeelding ]
Thuis kook je ook na een werkdag van 8 uur of langer. Mensen lopen geen hoger risico in België als de juiste maatregelen getroffen worden (en daar heeft @Chia een goed punt, ik vraag me ook af of dit wel gewaarborgd kan worden in het geval van TS zijn werk).

En of jij mij een prima baas vindt of een slechte leider is 100%.. tja, het is niet anders. Ik zal er geen seconde van wakker liggen. Wat de mensen bij mij op het werk daarvan vinden, vind ik wel heel belangrijk.
Resistance is futile.
  woensdag 8 april 2020 @ 08:47:09 #102
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192508888
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:42 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

En degene die het moeilijk vind stuur je dan evengoed maar op pad, of flikker je hem er meteen uit?
Nee hoor, daarmee ga ik in gesprek om de zorgen te bespreken en het standpunt van de werkgever uit te leggen, waar nodig nemen we extra maatregelen, en vervolgens vertrekken ze alsnog.
Resistance is futile.
pi_192508904
Er zijn mensen die in totale onzekerheud zitten, bedrijf failliet, baan weg, inkomen enorm onzeker door lange sociale wachtrijen.

En dan hebben we TS, met baan, bedrijf met opdrachten, inkomenszekerheid en de kans dat het bedrijf dit gaat redden als de opdrachten in elk geval worden uitgevoerd.

Met andere woorden; je salaris wordt betaald vanwege de opdrachten. Wat denk je dat er gebeurd als je werkgever de opdrachten maar niet meer uitvoert vanwege wat dan ook / bang gemaakte werknemers?

Altijd die sneeuwvlokjesvraag ook maar of iets 'mag'. De vraag is denk ik: moet je het wel willen weigeren?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2020 08:57:12 ]
pi_192509048
Dubbel

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2020 08:56:59 ]
pi_192509057
Je komt niet eens de grens over, nee ook niet omdat werkgever een briefje meegeeft met zijn zwaarwegende belangen.
  woensdag 8 april 2020 @ 09:01:23 #106
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192509111
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:47 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Er zijn mensen die in totale onzekerheud zitten, bedrijf failliet, baan weg, inkomen enorm onzeker door lange sociale wachtrijen.

En dan hebben we TS, met baan, bedrijf met opdrachten, inkomenszekerheid en de kans dat het bedrijf dit gaat redden als de opdrachten in elk geval worden uitgevoerd.

Met andere woorden; je salaris wordt betaald vanwege de opdrachten. Wat denk je dat er gebeurd als je werkgever de opdrachten maar niet meer uitvoert vanwege wat dan ook / bang gemaakte werknemers?

Altijd die sneeuwvlokjesvraag ook maar of iets 'mag'. De vraag is denk ik: moet je het wel willen weigeren?
Wat een onzin dit. Dus omdat anderen het zwaar(der) hebben, mag jij je recht niet halen? Hou toch op.
Protège moi de mes désirs.
pi_192509117
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 23:37 schreef Fer het volgende:
Ik zou de boeman spelen.
dit dus, jammer dat het slecht uitkomt na de crisis, maar die crisis is er nu juist omdat men telang is doorgegaan met reizen
pi_192509135
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:01 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Wat een onzin dit. Dus omdat anderen het zwaar(der) hebben, mag jij je recht niet halen? Hou toch op.
Je mag ook gewoon logisch nadenken.
1. Opdrachten uitvoeren
2. .......
3. Profit

Je recht halen op dit punt op dit moment. Ik vind het niet verstandig. Maar in sneeuwvlokjestermen zal het misschien wel of niet 'mogen'

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2020 09:03:34 ]
  woensdag 8 april 2020 @ 09:39:20 #109
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192509733
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:02 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Je mag ook gewoon logisch nadenken.
1. Opdrachten uitvoeren
2. .......
3. Profit

Je recht halen op dit punt op dit moment. Ik vind het niet verstandig. Maar in sneeuwvlokjestermen zal het misschien wel of niet 'mogen'
Je bent moeilijk serieus te nemen als je het over sneeuwvlokjes hebt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 8 april 2020 @ 09:40:53 #110
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192509757
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:45 schreef Seven. het volgende:

[..]

Thuis kook je ook na een werkdag van 8 uur of langer.
Dat is toch niet te vergelijken met elkaar? :D
quote:
Mensen lopen geen hoger risico in België als de juiste maatregelen getroffen worden (en daar heeft @:Chia een goed punt, ik vraag me ook af of dit wel gewaarborgd kan worden in het geval van TS zijn werk).
Thuis is voor mij veilig, want ik weet precies wie er wel of niet in mijn huis komt. Bij een hotel moet je dat maar zien. Plus dat je op veel meer vreemde plekken komt en daardoor de kans op besmetting hoger is.
quote:
En of jij mij een prima baas vindt of een slechte leider is 100%.. tja, het is niet anders. Ik zal er geen seconde van wakker liggen. Wat de mensen bij mij op het werk daarvan vinden, vind ik wel heel belangrijk.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192510899
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:01 schreef mschol het volgende:

[..]

dit dus, jammer dat het slecht uitkomt na de crisis, maar die crisis is er nu juist omdat men telang is doorgegaan met reizen
Ik bedoelde natuurlijk dat de TS zeker zijn bezwaren mag uitspreken tegenover het management. Ik denk alleen niet dat het verboden is zijn team op pad te sturen.

Maar ik vind dat, gezien de aard van de werkzaamheden, remote support een alternatief is, wat ook gefactureerd kan worden aan de klant en gezien de Corona de preferente keus is momenteel.

Daarnaast moet TS de werkgever moeten laten nadenken of ze risico willen, dat het gehele team tegelijk moet ziek melden of in België in quarantaine vast komt te zitten.
.
  woensdag 8 april 2020 @ 12:47:05 #112
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192512773
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:40 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat is toch niet te vergelijken met elkaar? :D
[..]

Thuis is voor mij veilig, want ik weet precies wie er wel of niet in mijn huis komt. Bij een hotel moet je dat maar zien. Plus dat je op veel meer vreemde plekken komt en daardoor de kans op besmetting hoger is.
[..]

Dus je komt niet meer buiten? Of ga je wel nog gewoon naar de supermarkt?
Resistance is futile.
pi_192512987
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je komt niet eens de grens over, nee ook niet omdat werkgever een briefje meegeeft met zijn zwaarwegende belangen.
Dit dus. Ik woon in België en vraag me af of het bedrijf In België wel door mag werken want in België geldt de regel dat als je in een niet essentieel beroep werkt je thuis moet werken. Is dit niet mogelijk dat wordt de arbeidsovereenkomst tot nader order opgeschort. Dus hoe het kan dat een bedrijf met 30 werknemers nog draait is mij een raadsel. Of ze moeten brood oid bakken. Maar dan nog ben jij niet nodig want die instructies kunnen per mail of per telefoon.

Verder is het zo goed als onmogelijk de grens over te komen zonder een echt heel heel goede reden en dat wordt ook heel streng gecontroleerd. Zelfs niet met een briefje dat je instructies moet gaan geven.
pi_192513017
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:00 schreef praadje het volgende:

[..]

Dit dus. Ik woon in België en vraag me af of het bedrijf In België wel door mag werken want in België geldt de regel dat als je in een niet essentieel beroep werkt je thuis moet werken. Is dit niet mogelijk dat wordt de arbeidsovereenkomst tot nader order opgeschort. Dus hoe het kan dat een bedrijf met 30 werknemers nog draait is mij een raadsel.

Verder is het zo goed als onmogelijk de grens over te komen zonder een echt heel heel goede reden en dat wordt ook heel streng gecontroleerd. Zelfs niet met een briefje dat je instructies moet gaan geven.
Juist.

Je komt alleen de grens over als je een cruciaal beroep uitoefent of iets anders vitaals en zelfs dan heb je bepaalde papieren nodig die aantonen dat je regelmatig gecontroleerd word op het virus.

Maar goed, sommige mensen hier denken als een werkgever of manager, snap het deels heus wel maar het is niet realistisch.

Werkgever van TS zal daarover uitleg moeten geven, want ik heb het vermoeden dat werkgever hier niet eens van op de hoogte is.
En zo wel, hoe stelt werkgever het voor om toch de grens over te komen? Want dat kan in principe simpelweg niet.
pi_192513041
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Juist.

Je komt alleen de grens over als je een cruciaal beroep uitoefent of iets anders vitaals en zelfs dan heb je bepaalde papieren nodig die aantonen dat je regelmatig gecontroleerd word op het virus.

Maar goed, sommige mensen hier denken als een werkgever of manager, snap het deels heus wel maar het is niet realistisch.

Werkgever van TS zal daarover uitleg moeten geven, want ik heb het vermoeden dat werkgever hier niet eens van op de hoogte is.
En ik denk dat de meeste mensen niet eens door hebben hoe streng die controles zijn. Die zijn echt niet mals.
pi_192513147
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Juist.

Je komt alleen de grens over als je een cruciaal beroep uitoefent of iets anders vitaals en zelfs dan heb je bepaalde papieren nodig die aantonen dat je regelmatig gecontroleerd word op het virus.

Maar goed, sommige mensen hier denken als een werkgever of manager, snap het deels heus wel maar het is niet realistisch.

Werkgever van TS zal daarover uitleg moeten geven, want ik heb het vermoeden dat werkgever hier niet eens van op de hoogte is.
En zo wel, hoe stelt werkgever het voor om toch de grens over te komen? Want dat kan in principe simpelweg niet.
Klopt, alles zit pot en potdicht. Ik woon in een klein grensdorp met meer dan 20 grensovergangen. Je begrijpt niet hoe het kan maar het zijn er echt meer dan 20 voor dit kleine dorpje.
2 grensovergangen zijn open met permanente controle, de andere grensovergangen zijn geblokkeerd met containers.

En mocht je de grens overkomen, dan is het niet toegestaan om boodschappen mee te nemen vanuit Nederland. Nog geen half brood of een pak melk. Dus is je baas ook nog eens een stuk duurder uit als jullie zelf eten moeten verzorgen want de boodschappen zijn hier een pak duurder dan in NL.

Maar goed, je komt de grens niet over m.i dus dat van die boodschappen is ook maar irrelevante informatie maar alleen om aan te geven hoe steng er gecontroleerd wordt. 400 euro boete en de tweede keer 1600 euro.
pi_192513186
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:39 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Je bent moeilijk serieus te nemen als je het over sneeuwvlokjes hebt.
Genoteerd
pi_192513345
Risico in België is natuurlijk niet hoger dan in NL.
Vakman pur sang
pi_192513374
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:24 schreef Lospedrosa het volgende:
Risico in België is natuurlijk niet hoger dan in NL.
Daar gaat het niet om, TS kan de grens letterlijk en figuurlijk niet oversteken.

Als TS een vitaal beroep heeft, dan ligt het, mogelijk, anders.
Maar dat idee heb ik er niet bij.
pi_192513393
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om, TS kan de grens letterlijk en figuurlijk niet oversteken.

Jawel.
Vakman pur sang
pi_192513419
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:27 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Jawel.
Welke optie heb jij nog dan? Hoe zou hij de grens over kunnen geraken volgens jou?
pi_192513661
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:28 schreef praadje het volgende:

[..]

Welke optie heb jij nog dan? Hoe zou hij de grens over kunnen geraken volgens jou?
Met de auto.
Vakman pur sang
  woensdag 8 april 2020 @ 13:42:36 #123
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192513663
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:47 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dus je komt niet meer buiten? Of ga je wel nog gewoon naar de supermarkt?
Wat voor punt probeer je te maken?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192513712
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:28 schreef praadje het volgende:

[..]

Welke optie heb jij nog dan? Hoe zou hij de grens over kunnen geraken volgens jou?
Alleen een werkgeversverklaring is nodig.
Bij cruciale beroepen een vignet die je langs de rij loost.
quote:
Ja, indien u in het bezit bent van een werkgeversverklaring en een geldig Nederlands paspoort of identiteitskaart (rijbewijs is in België geen identiteitsbewijs). Bij het passeren van de grens kunt u gecontroleerd worden.

Personen die in vitale sectoren werken of een cruciaal beroep vervullen kunnen een speciaal vignet verkrijgen om de vertraging bij het passeren van de grens tot het minimum te beperken. Het vignet kan worden gedownload op deze website. U kunt hier vinden of uw werk volgens de Belgische autoriteiten onder een vitale sector of een cruciaal beroep valt (pdf, in de tabel op pagina 16040 en verder). Voor veelgestelde vragen rondom het reizen over de grens met het vignet, zie deze website.
Uit:
https://www.nederlandwere(...)covid-19-maatregelen
Vakman pur sang
pi_192514274
Ja, indien u in het bezit bent van een werkgeversverklaring en een geldig Nederlands paspoort of identiteitskaart (rijbewijs is in België geen identiteitsbewijs). Bij het passeren van de grens kunt u gecontroleerd worden.

Personen die in vitale sectoren werken of een cruciaal beroep vervullen kunnen een speciaal vignet verkrijgen om de vertraging bij het passeren van de grens tot het minimum te beperken. Het vignet kan worden gedownload op deze website. U kunt hier vinden of uw werk volgens de Belgische autoriteiten onder een vitale sector of een cruciaal beroep valt (pdf, in de tabel op pagina 16040 en verder). Voor veelgestelde vragen rondom het reizen over de grens met het vignet, zie deze website.

Daar wordt dus mee bedoelt dat je standplaats van je werk in Belgie is en dat is in TS zijn geval niet zo.
pi_192514466
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:04 schreef praadje het volgende:

[..]

En ik denk dat de meeste mensen niet eens door hebben hoe streng die controles zijn. Die zijn echt niet mals.
Als de opdrachtgever in de essentiële tak zit en opgeeft dat de werkzaamheden dringend nodig zijn om de continuïteit van de werkzaamheden te waarborgen, dan mogen professionals nog steeds de grens over.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
pi_192516099
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 14:27 schreef Fer het volgende:

[..]

Als de opdrachtgever in de essentiële tak zit en opgeeft dat de werkzaamheden dringend nodig zijn om de continuïteit van de werkzaamheden te waarborgen, dan mogen professionals nog steeds de grens over.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat moet dan de zorg of voedselvoorziening zijn. Maar dat lijkt mij sterk.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_192517172
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 14:16 schreef praadje het volgende:
Ja, indien u in het bezit bent van een werkgeversverklaring en een geldig Nederlands paspoort of identiteitskaart (rijbewijs is in België geen identiteitsbewijs). Bij het passeren van de grens kunt u gecontroleerd worden.

Personen die in vitale sectoren werken of een cruciaal beroep vervullen kunnen een speciaal vignet verkrijgen om de vertraging bij het passeren van de grens tot het minimum te beperken. Het vignet kan worden gedownload op deze website. U kunt hier vinden of uw werk volgens de Belgische autoriteiten onder een vitale sector of een cruciaal beroep valt (pdf, in de tabel op pagina 16040 en verder). Voor veelgestelde vragen rondom het reizen over de grens met het vignet, zie deze website.

Daar wordt dus mee bedoelt dat je standplaats van je werk in Belgie is en dat is in TS zijn geval niet zo.
Nee om in aanmerking voor een vignet te komen.

Voor eenmalig werk mag iedereen met een werkgevers verklaring de grens over.
quote:
. Kan ik naar België reizen om te werken?
Ja, indien u in het bezit bent van een werkgeversverklaring en een geldig Nederlands paspoort of identiteitskaart (rijbewijs is in België geen identiteitsbewijs). Bij het passeren van de grens kunt u gecontroleerd worden.
Vakman pur sang
pi_192517590
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 16:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat moet dan de zorg of voedselvoorziening zijn. Maar dat lijkt mij sterk.
Want die gebruiken geen computers of systemen?
.
  woensdag 8 april 2020 @ 18:01:49 #130
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192517699
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 16:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat moet dan de zorg of voedselvoorziening zijn. Maar dat lijkt mij sterk.
Of energiesector. Of een andere industrietak. En zo zijn er nog wel meer.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192517739
Ik toon hierboven net aan dat de enige reden die je hoeft te hebben werk is dat uitgevoerd moet worden in België.
Lezen jongens!
Vakman pur sang
pi_192518225
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nee om in aanmerking voor een vignet te komen.

Voor eenmalig werk mag iedereen met een werkgevers verklaring de grens over.
[..]

Onze goederen zijn ook niet essentieel en mijn collega's mogen met een verklaring van de werkgever de grens over. Wij kunnen niet thuis werken en wij werken verder op het bedrijf (uiteraard met voorzorgsmaatregelen).

Die blauwe vignetten zijn idd enkel voor essentiële bedrijfstakken.

verder zit de grens potdicht. Afgezet met betonblokken, containers en zulks. Grote grensovergangen zijn permanent bewaakt. Kleintjes die nog open zijn worden steekproeven gehouden. Met een buitenlands kenteken wordt je ook in België zelf van de weg geplukt met de vraag wat je er komt doen.

Er is ook een maatregel van kracht over met meerdere mensen in een auto zitten. Helaas op meerdere manieren te interpeteren:

https://www.vlaanderen.be(...)dens-de-coronacrisis

quote:
Verplaatsingen doet u zo veel mogelijk alleen
Als u zich met meer dan één persoon verplaatst, moet u een minimumafstand van 1,5 meter tot elke andere persoon kunnen aanhouden. De afstandsregeling is niet van toepassing op gezinnen.
......

Carpoolen naar het werk mag, maar naast de bestuurder mag er ook slechts een beperkt aantal personen meerijden, naargelang de grootte van het voertuig. Bedrijven mogen nog steeds busvervoer voor werknemers organiseren, maar wel met inachtneming van social distancing maatregelen.
Boetes zijn overigens niet mals. Ik woon vlakbij een populair wandel en fiets gebied. En afgelopen weekend werden boetes uitgedeeld aan mensen die daar met de auto naar toe kwamen om te wandelen.

Al die maatregelen zijn er voor een ding: het verplichten en stimuleren dat je geen onnodige contacten aan gaat om het virus in te perken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Roosgeluk op 08-04-2020 19:08:36 ]
pi_192518762
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:33 schreef Roosgeluk het volgende:

[..]

Onze goederen zijn ook niet essentieel en mijn collega's mogen met een verklaring van de werkgever de grens over. Wij kunnen niet thuis werken en wij werken verder op het bedrijf (uiteraard met voorzorgsmaatregelen).

Die blauwe vignetten zijn idd enkel voor essentiële bedrijfstakken.

verder zit de grens potdicht. Afgezet met betonblokken, containers en zulks. Grote grensovergangen zijn permanent bewaakt. Kleintjes die nog open zijn worden steekproeven gehouden. Met een buitenlands kenteken wordt je ook in België zelf van de weg geplukt met de vraag wat je er komt doen.

Er is ook een maatregel van kracht over met meerdere mensen in een auto zitten. Helaas op meerdere manieren te interpeteren:

https://www.vlaanderen.be(...)dens-de-coronacrisis
[..]

Boetes zijn overigens niet mals. Ik woon vlakbij een populair wandel en fiets gebied. En afgelopen weekend werden boetes uitgedeeld aan mensen die daar naar toe kwamen om te wandelen.

Al die maatregelen zijn er voor een ding: het verplichten en stimuleren dat je geen onnodige contacten aan gaat om het virus in te perken.
Mooie aanvulling.
Dus TS kan gewoon afreizen naar België, beetje opletten en extra gevaren geld beuren. ^O^
Vakman pur sang
pi_192518969
Nou, ik ben benieuwd of TS naar Belgie gaat soberso, en zo ja, of hij dan dan de grens overkomt. Keep us posted TS, (als je wilt).
  woensdag 8 april 2020 @ 19:30:22 #135
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192519130
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:42 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wat voor punt probeer je te maken?
Dat jouw argument nergens over gaat. Een supermarkt is gevaarlijker dan een hotelkamer.
Resistance is futile.
  woensdag 8 april 2020 @ 19:49:00 #136
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192519507
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2020 19:30 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat jouw argument nergens over gaat. Een supermarkt is gevaarlijker dan een hotelkamer.
Prima joh.

Ik ben iig blij dat ik niet bij zo'n slavendrijverstent als de jouwe werk.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 8 april 2020 @ 20:06:12 #137
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192519938
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 19:49 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Prima joh.

Ik ben iig blij dat ik niet bij zo'n slavendrijverstent als de jouwe werk.
:*
Resistance is futile.
pi_192519983
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2020 20:06 schreef Seven. het volgende:

[..]

:*
Volgens mij valt dat nog wel mee bij jou?
Vakman pur sang
  woensdag 8 april 2020 @ 20:16:10 #139
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192520172
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 20:08 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Volgens mij valt dat nog wel mee bij jou?
Slavendrijverstent bedoel je?
Resistance is futile.
pi_192520433
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2020 20:16 schreef Seven. het volgende:

[..]

Slavendrijverstent bedoel je?
Ja de tent.
Vakman pur sang
  woensdag 8 april 2020 @ 21:07:33 #141
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_192521111
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 23:58 schreef Seven. het volgende:

Bovendien, de werkgever doet dit tot dusver heel netjes in overleg. Waarom een gestrekt been als je ook gewoon boodschappen mee zou kunnen nemen van huis?
Boodschappen de grens over nemen mag niet. Ook niet in combinatie met een noodzakelijke verplaatsing die wel toegestaan is. Bron: https://www.1limburg.nl/n(...)-doen-250-euro-boete

-edit- was dus al gepost. :@
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_192521163
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 21:07 schreef Eix het volgende:

[..]

Boodschappen de grens over nemen mag niet. Ook niet in combinatie met een noodzakelijke verplaatsing die wel toegestaan is. Bron: https://www.1limburg.nl/n(...)-doen-250-euro-boete

-edit- was dus al gepost. :@
Creditcard vd zaak mee :P
Vakman pur sang
  woensdag 8 april 2020 @ 21:19:15 #143
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192521296
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 20:30 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ja de tent.
Wat zal ik zeggen.. achterover leunen en lekker rustig aan doen wegens corona wordt niet echt geaccepteerd, dat is de cultuur en zo is die al jaren. Ik ben 17 weken zwanger maar ik pieker er niet over om thuis te gaan werken, zelfs al kan ik dat inhoudelijk best doen. Ik wil zichtbaar zijn, juist nu. En dat wordt gewaardeerd. Ik heb verschillende mensen naar huis gestuurd met verkoudheidsklachten.

Er is werk aan de winkel en vrijwel iedereen zet gewoon de schouders eronder.
Resistance is futile.
pi_192521319
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:47 schreef Seven. het volgende:

[..]

Nee hoor, daarmee ga ik in gesprek om de zorgen te bespreken en het standpunt van de werkgever uit te leggen, waar nodig nemen we extra maatregelen, en vervolgens vertrekken ze alsnog.
Ik zou inderdaad regelrecht vertrekken, en dan wel naar huis. Ontsla me maar, ik ga wel ergens anders werken. :'). Voor een beetje geld ga je toch je leven niet op het spel zetten? Nee, Seven, dit steek je toch totaal verkeerd in.

Even advocaat van de duivel hier dan he. Ik zou er zelf weinig moeite mee hebben want ik ben jong en gezond en zie eigenlijk weinig oude mensen.
pi_192521361
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2020 21:19 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wat zal ik zeggen.. achterover leunen en lekker rustig aan doen wegens corona wordt niet echt geaccepteerd, dat is de cultuur en zo is die al jaren. Ik ben 17 weken zwanger maar ik pieker er niet over om thuis te gaan werken, zelfs al kan ik dat inhoudelijk best doen. Ik wil zichtbaar zijn, juist nu. En dat wordt gewaardeerd. Ik heb verschillende mensen naar huis gestuurd met verkoudheidsklachten.

Er is werk aan de winkel en vrijwel iedereen zet gewoon de schouders eronder.
Nou eens dat doe ik ook. Zit ook op de zaak enzo.
Maar mensen blijven echt wel thuis met verkoudheidsklachten zonder ze wegte hoeven sturen
Tevens heb ik 2 ploegen voor kantoor gemaakt, met nadrukkelijke tegenstemming van de directeur. Maar kiss my ass dit is hoe we het doen in de vestiging.
Vakman pur sang
pi_192521389
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:52 schreef Fer het volgende:

[..]

Want die gebruiken geen computers of systemen?
Wel maar zeker de zorg gaat nu niet upgraden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 8 april 2020 @ 21:25:25 #147
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192521411
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 21:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Creditcard vd zaak mee :P
Och ja, dat gedoe met declareren. Als ik TS was, zou ik daar echt een punt van maken. Hotel en eten zelf voorschieten voor een week komt al snel op 700-800 euro. Als je dan 6 weken moet wachten tot je volgende loonbetaling, dan is dat fucking kut. Voorschot is ook vaak een hoop gedoe.

Aangezien TS aangeeft dat dit de eerstw implementatie in het buitenland zou zijn, is dit wel het moment om een precedent te scheppen natuurlijk. Dus als hij dan toch in overleg met de werkgever besluit om te gaan, dan is dit ook zeker een punt om uitgebreid over te praten en goede afspraken maken.

Het allermakkelijkst is inderdaad een credit card van de zaak. Daar zou ik zeker op inzetten.
Resistance is futile.
  woensdag 8 april 2020 @ 21:28:42 #148
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192521478
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 21:20 schreef erikkll het volgende:

[..]

Ik zou inderdaad regelrecht vertrekken, en dan wel naar huis. Ontsla me maar, ik ga wel ergens anders werken. :'). Voor een beetje geld ga je toch je leven niet op het spel zetten? Nee, Seven, dit steek je toch totaal verkeerd in.

Even advocaat van de duivel hier dan he. Ik zou er zelf weinig moeite mee hebben want ik ben jong en gezond en zie eigenlijk weinig oude mensen.
Je hebt recht op je eigen mening daarover. Ik zet niemand een pistool tegen z'n kop of zo. En ik ga ook geen waarschuwingen uitdelen als men niet gaat of zo.
Resistance is futile.
  woensdag 8 april 2020 @ 21:42:15 #149
338319 ZarB
Piña colada
pi_192521805
Corona wordt tot in den treure uitgemolken om het werk niet meer hoeven te doen.

Ongelooflijk dat een leindinggevende (Seven.) die hier puur met feiten en zakelijke argumenten TS probeert te helpen wordt weggezet als slavendrijver. Als corona de bevolking de das niet om doet zijn het wel de emotionele sneeuwvlokjes. Wat een gezeik hier.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_192522370
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 21:42 schreef ZarB het volgende:
Corona wordt tot in den treure uitgemolken om het werk niet meer hoeven te doen.

Ongelooflijk dat een leindinggevende (Seven.) die hier puur met feiten en zakelijke argumenten TS probeert te helpen wordt weggezet als slavendrijver. Als corona de bevolking de das niet om doet zijn het wel de emotionele sneeuwvlokjes. Wat een gezeik hier.
Jij bent de nieuwe vriend van Seven en je moest iets plaatsen in opdracht? :P
Vakman pur sang
  woensdag 8 april 2020 @ 22:09:46 #151
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192522458
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 21:42 schreef ZarB het volgende:
Corona wordt tot in den treure uitgemolken om het werk niet meer hoeven te doen.

Ongelooflijk dat een leindinggevende (Seven.) die hier puur met feiten en zakelijke argumenten TS probeert te helpen wordt weggezet als slavendrijver. Als corona de bevolking de das niet om doet zijn het wel de emotionele sneeuwvlokjes. Wat een gezeik hier.
Als leidinggevende word je soms als boksbal gebruikt wordt door een enkeling. Je bent voor sommige mensen vooral het gezicht van alle beslissingen waar de mensen op de werkvloer het niet mee eens zijn.

Je ziet dat dit principe ook op fok precies zo werkt. Dat wil niet zeggen dat het allemaal sneeuwvlokjes zijn, al leeft bij mij wel het idee dat een enkeling hier gewoon vieze profiteurs zijn die het liefst nog hun reet af laten vegen door hun leidinggevende.
Resistance is futile.
  woensdag 8 april 2020 @ 22:13:08 #152
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192522557
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 22:05 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Jij bent de nieuwe vriend van Seven en je moest iets plaatsen in opdracht? :P
Haha!

De vader van mijn kindje heeft wel een account, maar hij is al een kwartiertje tegen mij aan het praten over balkonverlichting. Twee dingen tegelijk is niet zijn ding :+ .
Resistance is futile.
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 8 april 2020 @ 22:13:16 #153
206731 Mortaxx
Doomer
pi_192522560
Ik vraag me wel af hoe je zwangerschapsverlof rechtvaardigt met deze houding. Gewoon een paar maanden je werkgever in de steek laten

Als 1 van mijn direct reports dat zou doen zou ik direct een verbeteringstraject inzetten
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_192522583
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 22:13 schreef Mortaxx het volgende:
Ik vraag me wel af hoe je zwangerschapsverlof rechtvaardigt met deze houding. Gewoon een paar maanden je werkgever in de steek laten

Als 1 van mijn direct reports dat zou doen zou ik direct een verbeteringstraject inzetten
:')
Vakman pur sang
  woensdag 8 april 2020 @ 22:16:39 #155
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192522636
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 22:13 schreef Mortaxx het volgende:
Ik vraag me wel af hoe je zwangerschapsverlof rechtvaardigt met deze houding. Gewoon een paar maanden je werkgever in de steek laten

Als 1 van mijn direct reports dat zou doen zou ik direct een verbeteringstraject inzetten
Denk je nou echt dat ik me zo makkelijk op de kast laat jagen?
Resistance is futile.
pi_192522675
Maar je hebt wel gelijk.
We hebben te maken met een zwakkere bevolking/samenleving dan ooit.

Bij ons op de zaak gaat het erg goed maar niet dankzij de (net nieuwe) directeur, die dagelijks mailt dat hij geen noodzaak ziet om thuis te werken. En alleen de regels van het RIVM volgt.
Vakman pur sang
  woensdag 8 april 2020 @ 22:31:10 #157
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192522994
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 22:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar je hebt wel gelijk.
We hebben te maken met een zwakkere bevolking/samenleving dan ooit.

Bij ons op de zaak gaat het erg goed maar niet dankzij de (net nieuwe) directeur, die dagelijks mailt dat hij geen noodzaak ziet om thuis te werken. En alleen de regels van het RIVM volgt.
Werkt hij zelf thuis? ;)
Resistance is futile.
pi_192523412
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 22:31 schreef Seven. het volgende:

[..]

Werkt hij zelf thuis? ;)
Nee.
Vakman pur sang
pi_192523432
quote:
Werkgever wil dat ik naar Belgie ga tijdens coronacrisis
Werkgever kon mij de poekel roetschen. :W
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 8 april 2020 @ 22:56:40 #160
338319 ZarB
Piña colada
pi_192523509
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 22:05 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Jij bent de nieuwe vriend van Seven en je moest iets plaatsen in opdracht? :P
Seven wekt niet bepaald de indruk dat ze die versterking nodig heeft toch :)

Sterker nog, ik werk in de zorg, waar zeiken en zeuren onder het personeel (nee, geen ziekenhuis of andere instelling die nu gigantisch onder druk staat) aan de orde van de dag is. Waar ook continu emotionele argumenten rond slingeren om maar niet te hoeven werken. Helaas geen leidinggevende die daar net als Seven in staat. Zou wel eens mogen ^O^ vandaar dat ik het wel kan waarderen wat ze post.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_192523543
Update:

Goed gesprek gehad vandaag met het team, onze leidinggevende en zijn leidinggevende.
Over en weer wat voor- en nadelen besproken en iedereen heeft z'n zegje kunnen doen.
Uiteindelijk besloten dat iedereen zelf mocht beslissen of hij/zij meewilde of op afstand support wilde doen.
Uiteindelijk gaan er 3 die kant op, de rest (waaronder ik) zal via Teams gaan werken.

Morgen nog even overleg over de praktische zaken (wie, waar, wanneer etc.) maar daar komen we wel uit ^O^
  woensdag 8 april 2020 @ 23:05:25 #162
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192523663
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 22:58 schreef Noisecontrollers het volgende:
Update:

Goed gesprek gehad vandaag met het team, onze leidinggevende en zijn leidinggevende.
Over en weer wat voor- en nadelen besproken en iedereen heeft z'n zegje kunnen doen.
Uiteindelijk besloten dat iedereen zelf mocht beslissen of hij/zij meewilde of op afstand support wilde doen.
Uiteindelijk gaan er 3 die kant op, de rest (waaronder ik) zal via Teams gaan werken.

Morgen nog even overleg over de praktische zaken (wie, waar, wanneer etc.) maar daar komen we wel uit ^O^
Fijn dat jullie er in goed overleg uitgekomen zijn ^O^

Welke argumenten heb jij uiteindelijk gebruikt?
Resistance is futile.
pi_192523726
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:47 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Er zijn mensen die in totale onzekerheud zitten, bedrijf failliet, baan weg, inkomen enorm onzeker door lange sociale wachtrijen.

En dan hebben we TS, met baan, bedrijf met opdrachten, inkomenszekerheid en de kans dat het bedrijf dit gaat redden als de opdrachten in elk geval worden uitgevoerd.

Met andere woorden; je salaris wordt betaald vanwege de opdrachten. Wat denk je dat er gebeurd als je werkgever de opdrachten maar niet meer uitvoert vanwege wat dan ook / bang gemaakte werknemers?

Altijd die sneeuwvlokjesvraag ook maar of iets 'mag'. De vraag is denk ik: moet je het wel willen weigeren?
Wat een onzin. Het is heel simpel, en het heeft niets met angst te maken. Op dit moment hoort gewoon iedereen thuis te zijn, tenzij je niet thuis kan werken of als je een vitaal beroep hebt. Voor de rest heb je niets op kantoor of waar dan ook maar iets te zoeken.
Op collectief niveau moet het contact worden teruggedrongen. Ieder individu dat denkt dat hij of zij wel de uitzondering kan zijn, is een bedreiging voor het collectieve doel. Overheid is in the lead hierin.

En als ik dan ook nog lees dat het de werkgever toevallig nu het beste uitkomt, dan denk ik : je bent een bedreiging voor het collectieve doel. Het is nog steeds zaak dat we het aantal besmettingen terugdringen. Een bezoek aan België en zeker zonder maatregelen, is een potentiële kans op besmetting, en dat risico moet je uitsluiten.
Somebody that I used to know
pi_192523764
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 22:56 schreef ZarB het volgende:

[..]

Seven wekt niet bepaald de indruk dat ze die versterking nodig heeft toch :)

Sterker nog, ik werk in de zorg, waar zeiken en zeuren onder het personeel (nee, geen ziekenhuis of andere instelling die nu gigantisch onder druk staat) aan de orde van de dag is. Waar ook continu emotionele argumenten rond slingeren om maar niet te hoeven werken. Helaas geen leidinggevende die daar net als Seven in staat. Zou wel eens mogen ^O^ vandaar dat ik het wel kan waarderen wat ze post.
Heb nog wel geklapt voor onze "zorghelden" maar neem ik weer terug :(
Vakman pur sang
pi_192523773
Gewoon lekker thuis blijven werken. Bekijk het met je 'zwaarwegende' belangen.
pi_192523786
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:09 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Wat een onzin. Het is heel simpel, en het heeft niets met angst te maken. Op dit moment hoort gewoon iedereen thuis te zijn, tenzij je niet thuis kan werken of als je een vitaal beroep hebt. Voor de rest heb je niets op kantoor of waar dan ook maar iets te zoeken.
Op collectief niveau moet het contact worden teruggedrongen. Ieder individu dat denkt dat hij of zij wel de uitzondering kan zijn, is een bedreiging voor het collectieve doel. Overheid is in the lead hierin.

En als ik dan ook nog lees dat het de werkgever toevallig nu het beste uitkomt, dan denk ik : je bent een bedreiging voor het collectieve doel. Het is nog steeds zaak dat we het aantal besmettingen terugdringen. Een bezoek aan België en zeker zonder maatregelen, is een potentiële kans op besmetting, en dat risico moet je uitsluiten.
Wat een emotionele bullshit weer. Rutte heeft nooit verteld dat we niet mogen werken..integendeel.
Vakman pur sang
  woensdag 8 april 2020 @ 23:18:05 #167
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192523874
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:09 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Wat een onzin. Het is heel simpel, en het heeft niets met angst te maken. Op dit moment hoort gewoon iedereen thuis te zijn, tenzij je niet thuis kan werken of als je een vitaal beroep hebt. Voor de rest heb je niets op kantoor of waar dan ook maar iets te zoeken.
Op collectief niveau moet het contact worden teruggedrongen. Ieder individu dat denkt dat hij of zij wel de uitzondering kan zijn, is een bedreiging voor het collectieve doel. Overheid is in the lead hierin.

En als ik dan ook nog lees dat het de werkgever toevallig nu het beste uitkomt, dan denk ik : je bent een bedreiging voor het collectieve doel. Het is nog steeds zaak dat we het aantal besmettingen terugdringen. Een bezoek aan België en zeker zonder maatregelen, is een potentiële kans op besmetting, en dat risico moet je uitsluiten.
Vakkenvullers en caissières en bezorgers en vrachtwagenchauffeurs en magazinmedewerkers zijn geen essentiële beroepen. Die dan ook maar collectief thuis laten blijven?
Resistance is futile.
  woensdag 8 april 2020 @ 23:18:29 #168
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192523885
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:12 schreef Gehrman het volgende:
Gewoon lekker thuis blijven werken. Bekijk het met je 'zwaarwegende' belangen.
Want?
Resistance is futile.
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 8 april 2020 @ 23:20:08 #169
206731 Mortaxx
Doomer
pi_192523907
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:18 schreef Seven. het volgende:

[..]

Vakkenvullers en caissières en bezorgers en vrachtwagenchauffeurs en magazinmedewerkers zijn geen essentiële beroepen. Die dan ook maar collectief thuis laten blijven?
Die werken in de voedselketen dus essentieel en hebben de mogelijkheid tot thuiswerken niet
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_192523911
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:18 schreef Seven. het volgende:

[..]

Vakkenvullers en caissières en bezorgers en vrachtwagenchauffeurs en magazinmedewerkers zijn geen essentiële beroepen. Die dan ook maar collectief thuis laten blijven?
Ik zei : tenzij je niet thuis kan werken OF een vitaal beroep hebt.

Als je op afstand kan ondersteunen, dan kan je dus gewoon vanuit huis werken.

En ik lees dat ze inmiddels het team hebben opgesplitst. Al een stuk beter. Waarom tien man daar risico laten lopen?
Somebody that I used to know
pi_192523915
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 22:58 schreef Noisecontrollers het volgende:
Update:

Goed gesprek gehad vandaag met het team, onze leidinggevende en zijn leidinggevende.
Over en weer wat voor- en nadelen besproken en iedereen heeft z'n zegje kunnen doen.
Uiteindelijk besloten dat iedereen zelf mocht beslissen of hij/zij meewilde of op afstand support wilde doen.
Uiteindelijk gaan er 3 die kant op, de rest (waaronder ik) zal via Teams gaan werken.

Morgen nog even overleg over de praktische zaken (wie, waar, wanneer etc.) maar daar komen we wel uit ^O^
Top oplossing.

Ben wel nieuwsgierig of ze echt het hele team in België wilde hebben, als jullie zouden instemmen.
.
pi_192523931
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:20 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Die werken in de voedselketen dus essentieel en hebben de mogelijkheid tot thuiswerken niet
En dit ook nog eens.
Somebody that I used to know
pi_192523940
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:12 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Wat een emotionele bullshit weer. Rutte heeft nooit verteld dat we niet mogen werken..integendeel.
Hoezo emotioneel? Dit is gewoon het proces waar we in zitten, inclusief maatregelen.
Somebody that I used to know
pi_192523952
quote:
5s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:18 schreef Seven. het volgende:

[..]

Want?
Het is gewoon een risico. Ik zou überhaupt niet voor zo'n eikel willen werken. Voor hem zijn er zo tien anderen gevonden.
pi_192523969
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:22 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Hoezo emotioneel? Dit is gewoon het proces waar we in zitten, inclusief maatregelen.
Er is nooit gezegd dat we niet op kantoor mogen komen.
Er is in België niet meer risico dan in NL.
Het is een zwak argument om lekker thuis te zitten.

Man wees blij dat je het avontuur op mag zoeken ipv als een bejaarde thuis je vriendin zitten te vervelen. ^O^
Vakman pur sang
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 8 april 2020 @ 23:29:05 #176
206731 Mortaxx
Doomer
pi_192524001
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Er is nooit gezegd dat we niet op kantoor mogen komen.
Er is in België niet meer risico dan in NL.
Het is een zwak argument om lekker thuis te zitten.
Rutte heeft letterlijk gezegd: als je thuis kan werken werk je thuis

Dat jij thuiswerken als smoesje tot nietsdoen ziet zegt heel erg veel over jou
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_192524013
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:29 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Rutte heeft letterlijk gezegd: als je thuis kan werken werk je thuis

Dat jij thuiswerken als smoesje tot nietsdoen ziet zegt heel erg veel over jou
Dat zegt zeker dat ik zeer goed weet waar ik over praat?
Vakman pur sang
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 8 april 2020 @ 23:32:05 #178
206731 Mortaxx
Doomer
pi_192524031
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:30 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dat zegt zeker dat ik zeer goed weet waar ik over praat?
Dat geeft aan dat je heel erg wantrouwend bent en niet begrijpt dat output belangrijker is dan aanwezig zijn in een bepaald gebouw
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_192524110
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:32 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Dat geeft aan dat je heel erg wantrouwend bent en niet begrijpt dat output belangrijker is dan aanwezig zijn in een bepaald gebouw
Moet je mijn directeur uitleggen :P

Maar ik snap het wel. Hoe kun je mensen projecten insturen en zelf thuis op de bank zitten. Beeldvorming
Vakman pur sang
  donderdag 9 april 2020 @ 03:26:57 #180
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192525418
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:20 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Die werken in de voedselketen dus essentieel en hebben de mogelijkheid tot thuiswerken niet
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:21 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

En dit ook nog eens.
Bezorgers, vrachtwagenchauffeurs en magazijnmedewerkers werken vaker niet in de voedselketen dan wel.
Resistance is futile.
  donderdag 9 april 2020 @ 03:29:50 #181
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192525432
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:23 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Het is gewoon een risico. Ik zou überhaupt niet voor zo'n eikel willen werken. Voor hem zijn er zo tien anderen gevonden.
Waarin zit 'm het risico?
Resistance is futile.
  donderdag 9 april 2020 @ 04:16:22 #182
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192525541
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:20 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik zei : tenzij je niet thuis kan werken OF een vitaal beroep hebt.

Als je op afstand kan ondersteunen, dan kan je dus gewoon vanuit huis werken.

En ik lees dat ze inmiddels het team hebben opgesplitst. Al een stuk beter. Waarom tien man daar risico laten lopen?
Is ook een betere oplossing natuurlijk.

Ik vind dat je nogal makkelijk denkt over thuiswerken. Dat is voor uitvoerende beroepen zelden een echte optie, en de meerderheid van de bevolking heeft een uitvoerend beroep.

Bovendien is het een kromme redenatie, de supermarkten zijn gewoon open en daar loop je net zoveel (of misschien wel meer) risico om corona op te lopen dan tijdens je autoreis en verblijf in een hotel in België.

Dus ik ben het eigenlijk wel eens met Lospedrosa dat het reizen an sich gewoon geen steekhoudend argument meer is zolang je met eigen vervoer gaat. Wat je inhoudelijk doet en hoe je die 1,5 meter afstand bewaart tijdens je werkzaamheden, dat is de enige discussie die er echt toe doet.
Resistance is futile.
  donderdag 9 april 2020 @ 10:13:00 #183
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192529169
quote:
2s.gif Op donderdag 9 april 2020 04:16 schreef Seven. het volgende:

[..]

Is ook een betere oplossing natuurlijk.

Ik vind dat je nogal makkelijk denkt over thuiswerken. Dat is voor uitvoerende beroepen zelden een echte optie, en de meerderheid van de bevolking heeft een uitvoerend beroep.

Bovendien is het een kromme redenatie, de supermarkten zijn gewoon open en daar loop je net zoveel (of misschien wel meer) risico om corona op te lopen dan tijdens je autoreis en verblijf in een hotel in België.

Dus ik ben het eigenlijk wel eens met Lospedrosa dat het reizen an sich gewoon geen steekhoudend argument meer is zolang je met eigen vervoer gaat. Wat je inhoudelijk doet en hoe je die 1,5 meter afstand bewaart tijdens je werkzaamheden, dat is de enige discussie die er echt toe doet.
Je mist de andere argumenten. Het gaat niet om werken, maar om drie weken van huis zijn in een tijd waarin verwacht wordt dat je extra zorg verleent in je privéleven (kinderen lesgeven, mantelzorg voor ouderen, zorg voor je partner als die corona krijgt).
Je mist ook dat je rekening hebt te houden met de maatregelen in België die jij niet in de hand hebt.
Je houdt geen rekening met de wat primitieve omstandigheden waarin medewerkers juist moeten zorgen voor extreme hygiëne en andere gezondheidsmaatregelen om zelf niet ziek te worden of anderen te besmetten, zoals voldoende goede nachtrust.
Je hebt totaal geen oog voor situaties als waarin de omstandigheden plotseling kunnen wijzigen, zoals een totale lockdown en dat die drie weken ineens een paar weken langer gaan duren (collega van mij zit zo "vast" in het buitenland).

In plaats van je zin door te drammen kun je beter spreken met de medewerkers en kijken naar alternatieven, oplossingen en geruststelling door een plan B. Juist door in deze tijden rekening te houden met privésituatie kun je loyale medewerkers krijgen die als het bedrijf iets extra's van hen vraagt dat zullen doen, met je zin doordrammen bereik je alleen maar dat die mensen het bedrijf een loer zullen draaien wanneer ze dat kunnen. Bedrijf houdt geen rekening met personeel, personeel zal het verder worst zijn of de hele tent over de kop gaat.
  donderdag 9 april 2020 @ 15:09:16 #184
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192534435
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:13 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je mist de andere argumenten. Het gaat niet om werken, maar om drie weken van huis zijn in een tijd waarin verwacht wordt dat je extra zorg verleent in je privéleven (kinderen lesgeven, mantelzorg voor ouderen, zorg voor je partner als die corona krijgt).
Je mist ook dat je rekening hebt te houden met de maatregelen in België die jij niet in de hand hebt.
Je houdt geen rekening met de wat primitieve omstandigheden waarin medewerkers juist moeten zorgen voor extreme hygiëne en andere gezondheidsmaatregelen om zelf niet ziek te worden of anderen te besmetten, zoals voldoende goede nachtrust.
Je hebt totaal geen oog voor situaties als waarin de omstandigheden plotseling kunnen wijzigen, zoals een totale lockdown en dat die drie weken ineens een paar weken langer gaan duren (collega van mij zit zo "vast" in het buitenland).

In plaats van je zin door te drammen kun je beter spreken met de medewerkers en kijken naar alternatieven, oplossingen en geruststelling door een plan B. Juist door in deze tijden rekening te houden met privésituatie kun je loyale medewerkers krijgen die als het bedrijf iets extra's van hen vraagt dat zullen doen, met je zin doordrammen bereik je alleen maar dat die mensen het bedrijf een loer zullen draaien wanneer ze dat kunnen. Bedrijf houdt geen rekening met personeel, personeel zal het verder worst zijn of de hele tent over de kop gaat.
Waarom zou je van je werkgever 100% flexibiliteit verwachten omdat je moet mantelzorgen, terwijl je als werknemer geen water bij de wijn wil doen? Waarom moet jouw werkgever alles doen voor jouw plan B als jijzelf niet bereid bent om mee te denken?

Hoe denk je dat een orderpicker of caissière of vrachtwagenchauffeur eigenlijk zijn of haar kinderen lesgeeft?

Waar staat bevestigd dat men in primitievere omstandigheden dan thuis zou leven? Vanwaar de aanname dat je extremere maatregelen moet nemen dan thuis (waar je zelf moet schoonmaken).

For the record: het gemiddeld dienstverband hier is langer dan 15 jaar met een afdeling van 100 man. Dus je hoeft mij niets te vertellen over loyale medewerkers, ik voel me in ieder geval niet aangesproken.
Resistance is futile.
pi_192542049
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 22:58 schreef Noisecontrollers het volgende:
Update:

Goed gesprek gehad vandaag met het team, onze leidinggevende en zijn leidinggevende.
Over en weer wat voor- en nadelen besproken en iedereen heeft z'n zegje kunnen doen.
Uiteindelijk besloten dat iedereen zelf mocht beslissen of hij/zij meewilde of op afstand support wilde doen.
Uiteindelijk gaan er 3 die kant op, de rest (waaronder ik) zal via Teams gaan werken.

Morgen nog even overleg over de praktische zaken (wie, waar, wanneer etc.) maar daar komen we wel uit ^O^
Wat fijn dat jullie tot een oplossing zijn gekomen en dat er geluisterd is.
pi_192546241
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 15:09 schreef Seven. het volgende:

[..]

Waarom zou je van je werkgever 100% flexibiliteit verwachten omdat je moet mantelzorgen, terwijl je als werknemer geen water bij de wijn wil doen? Waarom moet jouw werkgever alles doen voor jouw plan B als jijzelf niet bereid bent om mee te denken?

Hoe denk je dat een orderpicker of caissière of vrachtwagenchauffeur eigenlijk zijn of haar kinderen lesgeeft?

Waar staat bevestigd dat men in primitievere omstandigheden dan thuis zou leven? Vanwaar de aanname dat je extremere maatregelen moet nemen dan thuis (waar je zelf moet schoonmaken).

For the record: het gemiddeld dienstverband hier is langer dan 15 jaar met een afdeling van 100 man. Dus je hoeft mij niets te vertellen over loyale medewerkers, ik voel me in ieder geval niet aangesproken.
Je klinkt als de perfecte micromanager ^O^
In niet essentiële beroepen is het gewoon onzin dat je andere belangen (meestal geld) boven de gezondsheidsbelangen van je medewerkers stelt. Want dat is wat je zegt. Thuis loop je gewoonweg minder risico op besmetting dan wanneer je op pad bent.
Je medewerkers zijn de meest waardevolle asset voor je bedrijf en juist in zulke tijden moet je zuinig op ze zijn.
En voor je beeld: ik werk al ruim een maand volledig vanuit huis in en met verschillende teams zowel intern en extern. Mijn werkgever stimuleert het, ik heb thuis al een monitor gekregen en nu ook een crosstrainer zodat we fit blijven. En het resultaat is er: door het voorkomen van reistijd werk ik effectiever dan ooit.
Misschien interessante les voor een micromanager.
En tuurlijk snap ik dat wanneer je in de maakindustrie zit je minder makkelijk thuis werkt. Dan zul je in verschillende ploegen moeten gaan werken om zo de verspreiding zoveel mogelijk in te dammen.
En ergens vind ik het schokkend dat sommige bedrijven nog geen 3 weken crisis aan kunnen. We hebben ruim 10 jaar gehad sinds de vorige crisis om vet op te botten te kweken maar dat is blijkbaar niet overal gelukt. Thanks to belabberd management.

En die 15 jaar: is dat door jou behaald? Want volgens mij kan ik me een topic van je herinneren dat je hier nog maar een jaartje ofzo werkt. Iets met pronken met de veren van een ander.

[ Bericht 3% gewijzigd door MisChrartin op 09-04-2020 23:40:24 ]
pi_192546312
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 23:34 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Je klinkt als de perfecte micromanager ^O^
In niet essentiële beroepen is het gewoon onzin dat je andere belangen (meestal geld) boven de gezondsheidsbelangen van je medewerkers stelt. Want dat is wat je zegt. Thuis loop je gewoonweg minder risico op besmetting dan wanneer je op pad bent.
Je medewerkers zijn de meest waardevolle asset voor je bedrijf en juist in zulke tijden moet je zuinig op ze zijn.
En voor je beeld: ik werk al ruim een maand volledig vanuit huis in en met verschillende teams zowel intern en extern. Mijn werkgever stimuleert het, ik heb thuis al een monitor gekregen en nu ook een crosstrainer zodat we fit blijven. En het resultaat is er: door het voorkomen van reistijd werk ik effectiever dan ooit.
Misschien interessante les voor een micromanager.
En tuurlijk snap ik dat wanneer je in de maakindustrie zit je minder makkelijk thuis werkt. Dan zul je in verschillende ploegen moeten gaan werken om zo de verspreiding zoveel mogelijk in te dammen.
En ergens vind ik het schokkend dat sommige bedrijven nog geen 3 weken crisis aan kunnen. We hebben ruim 10 jaar gehad sinds de vorige crisis om vet op te botten te kweken maar dat is blijkbaar niet overal gelukt. Thanks to belabberd management.
Hoezo is geld verdienen geen nobel doel?
Vakman pur sang
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 9 april 2020 @ 23:42:56 #188
408813 crew  trein2000
pi_192546358
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 23:34 schreef MisChrartin het volgende:
In niet essentiële beroepen is het gewoon onzin dat je andere belangen (meestal geld) boven de gezondsheidsbelangen van je medewerkers stelt.
De hele weging van belangen van werkgever vs die van werknemer ontbreekt bij Seven. terwijl die uiteraard relevant is. Zowel in praktische als ook in juridische zin.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_192546457
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 23:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Hoezo is geld verdienen geen nobel doel?
Je probeert een tegenstelling te creëren die er niet is. Er is niks mis met geld verdienen. Maar wel met hoe je met je eigen mensen omgaat om dat te bereiken. Zie hier de micromanager, blind voor het grotere geheel.
  vrijdag 10 april 2020 @ 07:18:22 #190
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192547809
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 23:34 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Je klinkt als de perfecte micromanager ^O^
In niet essentiële beroepen is het gewoon onzin dat je andere belangen (meestal geld) boven de gezondsheidsbelangen van je medewerkers stelt. Want dat is wat je zegt. Thuis loop je gewoonweg minder risico op besmetting dan wanneer je op pad bent.
Je medewerkers zijn de meest waardevolle asset voor je bedrijf en juist in zulke tijden moet je zuinig op ze zijn.
En voor je beeld: ik werk al ruim een maand volledig vanuit huis in en met verschillende teams zowel intern en extern. Mijn werkgever stimuleert het, ik heb thuis al een monitor gekregen en nu ook een crosstrainer zodat we fit blijven. En het resultaat is er: door het voorkomen van reistijd werk ik effectiever dan ooit.
Misschien interessante les voor een micromanager.
En tuurlijk snap ik dat wanneer je in de maakindustrie zit je minder makkelijk thuis werkt. Dan zul je in verschillende ploegen moeten gaan werken om zo de verspreiding zoveel mogelijk in te dammen.
En ergens vind ik het schokkend dat sommige bedrijven nog geen 3 weken crisis aan kunnen. We hebben ruim 10 jaar gehad sinds de vorige crisis om vet op te botten te kweken maar dat is blijkbaar niet overal gelukt. Thanks to belabberd management.

En die 15 jaar: is dat door jou behaald? Want volgens mij kan ik me een topic van je herinneren dat je hier nog maar een jaartje ofzo werkt. Iets met pronken met de veren van een ander.
Ik snap niet hoe jij een link legt tussen micromanagen en mijn respons op Lunatiek zijn post. Maar denk daarvan wat je wil. Zij die thuis kunnen werken, werken gewoon thuis bij mij op de zaak. In ploegen. Alleen gaat het om maar 25% van mijn afdeling, want het zijn veelal uitvoerende beroepen waarvoor thuiswerken geen optie is.

Jouw situatie (en de financiële situatie van je werkgever) klinkt fantastisch, maar zo werkt het niet voor de overige 90% van Nederlandse bedrijven. De realiteit is dat kapitalisme bedrijven dwingt om na te denken over de prijzen, hun investeringen en hun headcount. In een aantal sectoren heeft men nu eenmaal direct last van een recessie.

Wij doen het financieel helemaal niet slecht voor onze sector, maar we hebben nu al een hiring freeze, onze CEO zijn salaris is 6 maanden bevroren en de investeringen zijn bijna allemaal ingetrokken (dan hebben we het niet over een bedragje van een paar miljoen).

Crosstrainers en schermen voor de thuiswerkers.. mooi dat het kan. Maar ik moet eerst vechten voor het verlengen van de tijdelijke contracten die in de komende periode eindigen.
Resistance is futile.
  vrijdag 10 april 2020 @ 07:33:26 #191
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192547854
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 23:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De hele weging van belangen van werkgever vs die van werknemer ontbreekt bij Seven. terwijl die uiteraard relevant is. Zowel in praktische als ook in juridische zin.
Ik denk eerder dat er sprake is van gebrek aan kennis aan jouw kant.

Als werknemers hun werk niet doen op basis van emotionele argumenten en ik geld over de balk ga smijten aan zaken die niet essentieel zijn, dan staan er binnen enkele weken al mensen op straat. Dat is mijn realiteit, dus je kunt bij hoog en laag beweren dat ik geen oog heb voor de belangen van de werknemer maar ik kies voor de strategie waardoor iedereen zijn baan kan behouden ^O^ .
Resistance is futile.
pi_192547920
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:45 schreef Seven. het volgende:

[..]

Thuis kook je ook na een werkdag van 8 uur of langer. Mensen lopen geen hoger risico in België als de juiste maatregelen getroffen worden (en daar heeft @:Chia een goed punt, ik vraag me ook af of dit wel gewaarborgd kan worden in het geval van TS zijn werk).

En of jij mij een prima baas vindt of een slechte leider is 100%.. tja, het is niet anders. Ik zal er geen seconde van wakker liggen. Wat de mensen bij mij op het werk daarvan vinden, vind ik wel heel belangrijk.
Het gaat er hier in Belgie niet om of je als Nederlander geen risico loopt maar of de Belgen geen risico lopen omdat Nederland minder strenge regels heeft.
pi_192547944
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 22:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar je hebt wel gelijk.
We hebben te maken met een zwakkere bevolking/samenleving dan ooit.
:') Echt in zulke clichés geloven. De jeugd van tegenwoordig is zeker ook kanslozer dan ooit?
pi_192547949
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 22:58 schreef Noisecontrollers het volgende:
Update:

Goed gesprek gehad vandaag met het team, onze leidinggevende en zijn leidinggevende.
Over en weer wat voor- en nadelen besproken en iedereen heeft z'n zegje kunnen doen.
Uiteindelijk besloten dat iedereen zelf mocht beslissen of hij/zij meewilde of op afstand support wilde doen.
Uiteindelijk gaan er 3 die kant op, de rest (waaronder ik) zal via Teams gaan werken.

Morgen nog even overleg over de praktische zaken (wie, waar, wanneer etc.) maar daar komen we wel uit ^O^
Maar kunnen degenen die wel naar België gaan wel werken onder de voorwaarde van die 1,5 m afstand? Klinkt alsof het belangrijkste veiligheidsaspect an sich bijna niet aan bod is gekomen. :')

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2020 07:57:34 ]
pi_192547958
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:18 schreef Seven. het volgende:

[..]

Vakkenvullers en caissières en bezorgers en vrachtwagenchauffeurs en magazinmedewerkers zijn geen essentiële beroepen.
Uh jawel, dat zijn ze wel.
quote:
Cruciale beroepsgroepen voor COVID-19
Specifiek voor COVID-19 zijn er cruciale beroepsgroepen om de samenleving draaiende te houden tijdens de COVID-19-uitbraak. Ouders of verzorgenden in deze beroepsgroepen kunnen gebruik maken van noodopvang. De lijst met deze cruciale beroepsgroepen is als volgt:

Zorg, Jeugdhulp en (Maatschappelijke) Ondersteuning, inclusief productie en transport van medicijnen en medische hulpmiddelen.
Leraren en personeel benodigd op school, zoals voor afstandsonderwijs, opvang van kinderen en examens.
Openbaar vervoer.
Voedselketen: de voedselketen moet breed worden gezien. Deze bestaat uit supermarkten, de aanlevering van supermarkten, de verwerkende industrie en de transporten van deze industrie maar ook het ophalen van producten bij boeren, het aanleveren van bijvoorbeeld veevoer en andere producten bij boeren, de toegang van arbeiders voor de oogst.
[...]
https://www.rijksoverheid(...)ng/cruciale-beroepen

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2020 07:59:52 ]
pi_192548010
Ook afgelopen week in België gewerkt, de maatregelen in België zijn veel strenger heb ik het idee. Zo werd ik gecontroleerd met hitte camera bij de klant e.d. en deden ze daar shiften om en om, geen idee welke sector jij zit maar als ik in site lees denk ik dat het redelijk vergelijkbaar is.

Qua werkvloer zou ik me niet druk maken.

Als je verder in België zit lijkt het me wel kut met hotel en eten.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_192548140
En dan zit je nog met het volgende als je met meerderen naar Belgie gaat



Dus degene die gaan moeten ook nog eens apart reizen. Misschien goed om te weten.
pi_192548182
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 08:27 schreef praadje het volgende:
En dan zit je nog met het volgende als je met meerderen naar Belgie gaat

[ afbeelding ]

Dus degene die gaan moeten ook nog eens apart reizen. Misschien goed om te weten.
Dat is 390¤ in NL. Van de week is ergens een hele bus Duitsers of Bulgaren oid bekeurd op weg voor een uitzendbureau.

Maar achter de deuren van de onderneming is het in Nederland vrij spel in de praktijk.
.
pi_192548195
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 08:32 schreef Fer het volgende:

[..]

Dat is 390¤ in NL. Van de week is ergens een hele bus Duitsers of Bulgaren oid bekeurd op weg voor een uitzendbureau.
Per persoon ook neem ik aan? Dat is flink geld maar social distance kan natuurlijk niet als je met meerderen in een auto zit. Dus zullen ze dat op alle mogelijke manieren ontmoedigen.
pi_192548237
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 08:34 schreef praadje het volgende:

[..]

Per persoon ook neem ik aan? Dat is flink geld maar social distance kan natuurlijk niet als je met meerderen in een auto zit. Dus zullen ze dat op alle mogelijke manieren ontmoedigen.
Ja 390¤ pp

https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-boete-van-390-euro

Daarnaast 4000¤ voor bedrijven met teveel mensen per m2. Maar in de praktijk alleen voor winkels waar je het als controleur kan zien. Bedrijven waar geen vreemden komen, daar ziet niemand het.
.
pi_192548246
quote:
Oei, je zal het maar niet weten. Ik wist het ook niet tot ik dat bericht tegenkwam.
pi_192548348
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 07:54 schreef Chia het volgende:

[..]

:') Echt in zulke clichés geloven. De jeugd van tegenwoordig is zeker ook kanslozer dan ooit?
Nee zeker niet. De jeugd heeft de toekomst.
Bedoel het heel letterlijk. We zijn zwaarder dan ooit bekend (feit). We zijn gem. ouder dan ooit bekend. We hebben meer ziektes dan ooit bekend.
Vakman pur sang
  vrijdag 10 april 2020 @ 09:00:25 #203
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192548372
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 07:49 schreef praadje het volgende:

[..]

Het gaat er hier in Belgie niet om of je als Nederlander geen risico loopt maar of de Belgen geen risico lopen omdat Nederland minder strenge regels heeft.
Kun je wel in dikgedrukte lettertype je punt maken maar dat legt niet meer gewicht in de schaal ;) .
Resistance is futile.
  vrijdag 10 april 2020 @ 09:05:55 #204
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192548429
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 april 2020 07:56 schreef Chia het volgende:

[..]

Uh jawel, dat zijn ze wel.
[..]

https://www.rijksoverheid(...)ng/cruciale-beroepen
Maar lang niet alle chauffeurs en winkelpersoneel werken in de voedselketen/supermarkten.
Resistance is futile.
pi_192548624
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 15:09 schreef Seven. het volgende:

[..]

Waarom zou je van je werkgever 100% flexibiliteit verwachten omdat je moet mantelzorgen, terwijl je als werknemer geen water bij de wijn wil doen? Waarom moet jouw werkgever alles doen voor jouw plan B als jijzelf niet bereid bent om mee te denken?

Hoe denk je dat een orderpicker of caissière of vrachtwagenchauffeur eigenlijk zijn of haar kinderen lesgeeft?

Waar staat bevestigd dat men in primitievere omstandigheden dan thuis zou leven? Vanwaar de aanname dat je extremere maatregelen moet nemen dan thuis (waar je zelf moet schoonmaken).

For the record: het gemiddeld dienstverband hier is langer dan 15 jaar met een afdeling van 100 man. Dus je hoeft mij niets te vertellen over loyale medewerkers, ik voel me in ieder geval niet aangesproken.
Niet en daar schuilt een heel groot gevaar in want de sociale mobiliteit is al jaren naatje pet en dat thuisonderwijs gaat dat niet bepaald verbeteren.

Overigens zoals een andere gebruiker al zei: het er Belgie om dat hier minder strenge maatregelen zijn, daarom is de grens gesloten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_192549344
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 april 2020 09:00 schreef Seven. het volgende:

[..]

Kun je wel in dikgedrukte lettertype je punt maken maar dat legt niet meer gewicht in de schaal ;) .
Oh, dat was ook niet mijn insteek hoor. Maar was even vergeten dat dat vanzelf onder de quote komt te staan en niet in een keer doorloopt zonder te zien dat ik er iets bijgezet had. Vandaar dat ik het voor de zekerheid even dik gedrukt had gemaakt. Niet zo achterdochtig zijn hoor ;)
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 10 april 2020 @ 12:21:42 #207
408813 crew  trein2000
pi_192550959
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 april 2020 07:33 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat er sprake is van gebrek aan kennis aan jouw kant.

Als werknemers hun werk niet doen op basis van emotionele argumenten en ik geld over de balk ga smijten aan zaken die niet essentieel zijn, dan staan er binnen enkele weken al mensen op straat. Dat is mijn realiteit, dus je kunt bij hoog en laag beweren dat ik geen oog heb voor de belangen van de werknemer maar ik kies voor de strategie waardoor iedereen zijn baan kan behouden ^O^ .
Ik wens je veel succes bij de rechter met dit verhaal.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_192551050
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 12:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik wens je veel succes bij de rechter met dit verhaal.
en bij de OR.. en de arbeidsinspectie..
dag
  vrijdag 10 april 2020 @ 13:14:58 #209
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192551662
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 08:40 schreef Fer het volgende:

[..]

Ja 390¤ pp

https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-boete-van-390-euro

Daarnaast 4000¤ voor bedrijven met teveel mensen per m2. Maar in de praktijk alleen voor winkels waar je het als controleur kan zien. Bedrijven waar geen vreemden komen, daar ziet niemand het.
Bij mij in het bedrijf wordt daar door de bedrijfsleiding strenger op toegezien dan de regering doet, ondanks dat inspecteurs niet zomaar binnenkomen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192551763
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:14 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Bij mij in het bedrijf wordt daar door de bedrijfsleiding strenger op toegezien dan de regering doet, ondanks dat inspecteurs niet zomaar binnenkomen.
Dat is 1 bedrijf.

Maar ik heb afgelopen 3 weken toch wel een 20 tal bedrijven bezocht en lijkt ongeveer 50/50 te zijn met serieuze maatregelen.

En vooral hoe zuidelijker hoe minder serieus men ermee omgaat.
.
pi_192551798
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 09:05 schreef Seven. het volgende:

[..]

Maar lang niet alle chauffeurs en winkelpersoneel werken in de voedselketen/supermarkten.
Klopt, maar jij deed mijn inziens voorkomen alsof ze dat per definitie niet zijn. En er zijn ook essentiele chauffeurs buiten de voedselketen om, maar was te lui om dat allemaal te quoten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2020 13:24:43 ]
pi_192551905
Ik ben ieder geval blij ergens te werken waar veiligheid en gezondheid hoog in het vaandel staan en onderdeel zijn van de bedrijfscultuur en daardoor niet gauw voor conflicten zorgen met het bedrijfsbelang.

En nee, ik werk niet samen met allemaal emotionele types, maar er is wel altijd ruimte voor het uiten van twijfels en die worden serieus genomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2020 13:31:34 ]
pi_192553009
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:30 schreef Chia het volgende:
Ik ben ieder geval blij ergens te werken waar veiligheid en gezondheid hoog in het vaandel staan en onderdeel zijn van de bedrijfscultuur en daardoor niet gauw voor conflicten zorgen met het bedrijfsbelang.

En nee, ik werk niet samen met allemaal emotionele types, maar er is wel altijd ruimte voor het uiten van twijfels en die worden serieus genomen.
Onze slogan is, "we werken veilig, of we werken niet"
En dan gaat de directeur mailen "ik zie geen noodzaak om thuis te werken dus iedereen moet naar kantoor tenzij persoonlijk bij mij afgemeld." En dan allemaal van die one liners, let op elkaar, Stay safe, ga in het weekend nergens heen enz.

Ik heb voor onze vestiging 2 ploegen gemaakt en de ene ploeg werkt thuis.
Kan me de kop kosten maar ik denk tenminste na ipv de aandeelhouder te pijpen.
Vakman pur sang
  vrijdag 10 april 2020 @ 18:29:36 #214
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192555624
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 12:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik wens je veel succes bij de rechter met dit verhaal.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 12:28 schreef Peter het volgende:

[..]

en bij de OR.. en de arbeidsinspectie..
Even checken, op basis waarvan kom ik bij de rechter? En de OR en de arbeidsinspectie?

De OR en ik hebben regelmatig goed overleg trouwens. Vanmorgen nog een vergadering gehad.
Resistance is futile.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 10 april 2020 @ 18:30:05 #215
408813 crew  trein2000
pi_192555633
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 18:29 schreef Seven. het volgende:

[..]

[..]

Even checken, op basis waarvan kom ik bij de rechter? En de OR en de arbeidsinspectie?

De OR en ik hebben regelmatig goed overleg trouwens. Vanmorgen nog een vergadering gehad.
Als je iemand er uit wil trappen wegens vermeende werkweigering.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 10 april 2020 @ 18:32:59 #216
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192555678
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:30 schreef Chia het volgende:
Ik ben ieder geval blij ergens te werken waar veiligheid en gezondheid hoog in het vaandel staan en onderdeel zijn van de bedrijfscultuur en daardoor niet gauw voor conflicten zorgen met het bedrijfsbelang.

En nee, ik werk niet samen met allemaal emotionele types, maar er is wel altijd ruimte voor het uiten van twijfels en die worden serieus genomen.
Die ruimte om je zorgen te uiten is er bij ons ook. Alleen de mate waarin ik mee kan buigen en mensen kan vertellen dat ze gewoon doorbetaald thuis kunnen blijven, is er helaas niet..
Resistance is futile.
  vrijdag 10 april 2020 @ 18:33:44 #217
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192555681
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 18:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Als je iemand er uit wil trappen wegens vermeende werkweigering.
Alleen ik wil er helemaal niemand uit trappen wegens vermeende werkweigering?

[ Bericht 0% gewijzigd door Seven. op 10-04-2020 19:37:19 ]
Resistance is futile.
  Knapste mannelijke user 2022 vrijdag 10 april 2020 @ 18:50:01 #218
206731 Mortaxx
Doomer
pi_192555854
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 18:32 schreef Seven. het volgende:

[..]

Die ruimte om je zorgen te uiten is er bij ons ook. Alleen de mate waarin ik mee kan buigen en mensen kan vertellen dat ze gewoon doorbetaald thuis kunnen blijven, is er helaas niet..
Ja jammer joh dat ts helemaal niet betaald thuis wil blijven maar gewoon op een veilige manier zijn werk wil doen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  vrijdag 10 april 2020 @ 19:33:46 #219
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192556495
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 18:50 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Ja jammer joh dat ts helemaal niet betaald thuis wil blijven maar gewoon op een veilige manier zijn werk wil doen
Ik ben van mening dat TS zijn werk gewoon thuis kan doen. TS zijn werkgever is in overleg gegaan met de werknemers en ze zijn tot een oplossing gekomen want er zijn ook collega's die wél bereid zijn om naar België te gaan.

Bij ons is het geen optie, want 75% van mijn afdeling heeft een uitvoerende baan die niet thuis gedaan kan worden, dus dan is thuis blijven (en doorbetaald worden) geen optie. Het werk is wel essentieel voor het voortbestaan van ons bedrijf.

Voor diegenen voor wie het wel een optie is, is thuiswerken gewoon geregeld. Ook wij wisselen om de week met thuiswerken, ikzelf maak een bewuste keuze om elke dag naar kantoor te komen.
Resistance is futile.
pi_192556516
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 18:32 schreef Seven. het volgende:

[..]

Die ruimte om je zorgen te uiten is er bij ons ook. Alleen de mate waarin ik mee kan buigen en mensen kan vertellen dat ze gewoon doorbetaald thuis kunnen blijven, is er helaas niet..
Juist door nu mensen te verplicht naar werk te laten komen i.p.v. nu allemaal zoveel mogelijk thuis te laten werken verleng je de hele shit ook nog eens. Dan valt het bedrijf ook om en heb je ook nog eens meer risico’s genomen. Soms is een harde maatregel beter dan een halfzachte.
  vrijdag 10 april 2020 @ 19:45:51 #221
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192556707
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:34 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Juist door nu mensen te verplicht naar werk te laten komen i.p.v. nu allemaal zoveel mogelijk thuis te laten werken verleng je de hele shit ook nog eens. Dan valt het bedrijf ook om en heb je ook nog eens meer risico’s genomen. Soms is een harde maatregel beter dan een halfzachte.
Zij die thuis kunnen werken, werken allang thuis.

Een groot deel van de afdeling kan helaas niet thuisblijven want pallets en pakketjes bezorgen zichzelf niet. Niet afhalen en niet bezorgen betekent nul omzet. Dan mag iedereen, inclusief de mensen die al thuiswerken, langdurig thuisblijven, op kosten van de staat. Misschien willen ze daar wel graag een crosstrainer en een extra scherm bij ^O^ .
Resistance is futile.
pi_192557139
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:45 schreef Seven. het volgende:

[..]

Zij die thuis kunnen werken, werken allang thuis.

Een groot deel van de afdeling kan helaas niet thuisblijven want pallets en pakketjes bezorgen zichzelf niet. Niet afhalen en niet bezorgen betekent nul omzet. Dan mag iedereen, inclusief de mensen die al thuiswerken, langdurig thuisblijven, op kosten van de staat. Misschien willen ze daar wel graag een crosstrainer en een extra scherm bij ^O^ .
Je klinkt als een zeer verstandige leidinggevende. Waar ik prima voor naar het werk zou willen komen. Dat doe ik nog, reis stad en land af omdat ik niet anders kan dan op locatie(s) werken. Maar houd mij aan de normen. En daardoor kunnen een x aantal collega's wel weer thuis werken, die het harder nodig hebben of een groter risico lopen.

Gewoon zo leiding blijven geven en laat ze hier toch.
  vrijdag 10 april 2020 @ 20:21:20 #223
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192557399
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 april 2020 07:33 schreef Seven. het volgende: ik kies voor de strategie waardoor iedereen zijn baan kan behouden ^O^ .
... met een verhoogde kans op (chronisch) ziek worden en mogelijk zelfs de dood op korte termijn door jouw tunnelvisie.
Ik verlies liever mijn baan dan dat ik of mijn naasten aan corona sterven.
pi_192557478
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:21 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

... met een verhoogde kans op (chronisch) ziek worden en mogelijk zelfs de dood op korte termijn door jouw tunnelvisie.
Ik verlies liever mijn baan dan dat ik of mijn naasten aan corona sterven.
Overdrijf niet zo man. :')
Vakman pur sang
  vrijdag 10 april 2020 @ 20:30:40 #225
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192557509
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:27 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Overdrijf niet zo man. :')
Is de realiteit. En er is die gulden middenweg, maar sommige mensen drammen liever hun zin door dan naar ratio te luisteren. Seven. reageert zwaar emotioneel, heb je niks aan zo'n manager.
pi_192557681
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:30 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Is de realiteit. En er is die gulden middenweg, maar sommige mensen drammen liever hun zin door dan naar ratio te luisteren. Seven. reageert zwaar emotioneel, heb je niks aan zo'n manager.
Doet ze helemaal niet.

Voor veel bedrijven die een dienst of product leveren is het erop of eronder.
Dan kan je door goede maatregelen te nemen best doorproduceren ms een paar procent minder maar toch.
Is niet moeilijk om te snappen toch?
Vakman pur sang
  vrijdag 10 april 2020 @ 20:46:09 #227
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192557758
Opvallend dat je mij emotioneel noemt, en vervolgens dit post:

quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:21 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

... met een verhoogde kans op (chronisch) ziek worden en mogelijk zelfs de dood op korte termijn door jouw tunnelvisie.
Ik verlies liever mijn baan dan dat ik of mijn naasten aan corona sterven.
Ik snap best dat jij liever je baan verliest dan je gezondheid op het spel zet.

Als er mensen zijn die hun baan uiteindelijk opzeggen omdat ze de werkomstandigheden in deze crisis kut vinden, dan heb ik alleen maar respect voor de keuze.

Ik hou alleen liever rekening met de 99% die wél graag willen blijven werken. En voor die 99% geldt dat we moeten besparen op de kosten en dat de omzet gegenereerd moet worden.
Resistance is futile.
  vrijdag 10 april 2020 @ 20:52:14 #228
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192557854
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:06 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Je klinkt als een zeer verstandige leidinggevende. Waar ik prima voor naar het werk zou willen komen. Dat doe ik nog, reis stad en land af omdat ik niet anders kan dan op locatie(s) werken. Maar houd mij aan de normen. En daardoor kunnen een x aantal collega's wel weer thuis werken, die het harder nodig hebben of een groter risico lopen.

Gewoon zo leiding blijven geven en laat ze hier toch.
Vervelend dat je alleen op locatie kunt werken, ik zou ook veel liever thuiswerken met mijn ongeboren kindje en partner die bij de risicogroep hoort.

Uiteindelijk heb je het merendeel van de maatregelen (handen wassen en afstand houden) zelf in de hand als werknemer. Je werkgever en jouw klanten kunnen alleen zorgen voor zeep, strepen op de vloer en regelen dat er genoeg ruimte is om je werk te doen.

En thanks. Ik laat me echt niet overtuigen dat ik het verkeerd aanpak door een enkeling die met stoom uit zijn oren op internet wat roeptoetert.
Resistance is futile.
pi_192561312
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:52 schreef Seven. het volgende:

[..]

Vervelend dat je alleen op locatie kunt werken, ik zou ook veel liever thuiswerken met mijn ongeboren kindje en partner die bij de risicogroep hoort.

Uiteindelijk heb je het merendeel van de maatregelen (handen wassen en afstand houden) zelf in de hand als werknemer. Je werkgever en jouw klanten kunnen alleen zorgen voor zeep, strepen op de vloer en regelen dat er genoeg ruimte is om je werk te doen.

En thanks. Ik laat me echt niet overtuigen dat ik het verkeerd aanpak door een enkeling die met stoom uit zijn oren op internet wat roeptoetert.
Ooh die ruimte is er wel, zeep en ontsmettingsmiddelen in overvloed en als ik zelf zou willen zelfs PBMen. Maar dat vind ik te ver voor de ruimte die ik heb. Eerste wat ik te dicht bij kom is de koffieautomaat hehe

Vervelend, nee. Wel vervelend is dat ik een treinreiziger ben en de trein nogal verrot is. Verder heb ik er niet zoveel moeite mee.

En gelukkig. Vooral ook niet laten gebeuren
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')