abonnement Unibet Coolblue
pi_192480756
Misschien eens leuk om voorspellingen te doen over de politiek op de langere termijn. Werken met een schaal van 0 (uitgesloten) tot 5 (kan niet missen). Het gaat niet om wensdenken, maar wat het meest realistisch is. Zelf toevoegen mag. Wat denken jullie van de volgende gebeurtenissen:

Trump wordt herkozen: 4
Na 28 april worden de eerste lockdown-maatregelen in Nederland versoepeld: 3,5
Het Verenigd Koninkrijk zit in 2021 zonder handelsakkoord met de EU: 1
De VVD blijft de grootste partij bij de volgende verkiezingen: 3
...
pi_192480920
Trump wordt herkozen: 2
Na 28 april worden de eerste lockdown-maatregelen in Nederland versoepeld: 1
Het Verenigd Koninkrijk zit in 2021 zonder handelsakkoord met de EU: 2
De VVD blijft de grootste partij bij de volgende verkiezingen: 4
Google is your friend, abuse your friends
pi_192481548
Trump wordt herkozen: 5
Na 28 april worden de eerste lockdown-maatregelen in Nederland versoepeld: 0
Het Verenigd Koninkrijk zit in 2021 zonder handelsakkoord met de EU: 0
De VVD blijft de grootste partij bij de volgende verkiezingen: 5
Nieuw is niet altijd beter.
pi_192481772
Trump wordt herkozen: 4
Na 28 april worden de eerste lockdown-maatregelen in Nederland versoepeld: 1
Het Verenigd Koninkrijk zit in 2021 zonder handelsakkoord met de EU: 4
De VVD blijft de grootste partij bij de volgende verkiezingen: 3

FvD komt volgende verkiezingen in het kabinet: 4

Die laatste verwacht ik op zich wel omdat VVD niet heel erg principieel is qua wel of niet een coalitie vormen, dus ik zie hen best er in komen, tenzij dat PvdA en GL groter worden dan de VVD.

Als de VVD grootste wordt verwacht ik dat FvD in de coalitie komt, tenzij andere partijen dan niet meer willen meeregeren
pi_192482065
Trump wordt herkozen: 3 (lijkt me momenteel echt 50/50)
Na 28 april worden de eerste lockdown-maatregelen in Nederland versoepeld: 4 (denk dat de scholen weer open gaan, signalen over achterstanden en mishandelingen thuis kunnen ze niet negeren)
Het Verenigd Koninkrijk zit in 2021 zonder handelsakkoord met de EU: 4
De VVD blijft de grootste partij bij de volgende verkiezingen: 5

FvD komt volgende verkiezingen in het kabinet: 0 (FvD, PVV, VVD zullen nooit met zijn 3en een meerderheid hebben, verder is PVV geen optie zolang Rutte er zit. CDA gaat zich er niet meer aan wagen om aan zo iets mee te doen, andere partijen al helemaal niet. FvD, VVD en PVV hebben ook geen meerderheid in de eerste kamer. Verder is het maar afwachten hoeveel zetels FvD in het eerste jaar zal verliezen...)

[ Bericht 13% gewijzigd door Hanca op 06-04-2020 18:36:01 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 6 april 2020 @ 19:00:53 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192482708
Trump wordt herkozen: 2
-Eerder 3 maar door zijn Corona-gestuntel en de shit waarin de VS nu zit denk ik dat hij het moeilijk krijgt

Na 28 april worden de eerste lockdown-maatregelen in Nederland versoepeld: 3,5
-4 Daar is met de huidige besmettingsgraad wel ruimte voor. Ze zullen met scholen beginnen. Gaat door als de IC voldoende terugloopt.

Het Verenigd Koninkrijk zit in 2021 zonder handelsakkoord met de EU: 5
-Die deadline heeft nu geen prioriteit dus die wordt opgeschoven

De VVD blijft de grootste partij bij de volgende verkiezingen: 4
-Corona komt de VVD heel goed uit.

FvD komt volgende verkiezingen in het kabinet: 2
-Ik denk dat de Coronacrisis niet zo heel goed is voor de mogelijkheden voor de PVV/FvD om zich te profileren. Dus ze zullen tegenvallen.
pi_192484342
Forum in kabinet - 2. Coalitie wordt moeilijk, hoe groot of klein ze ook zijn, tenzij het alleen met VVD samen is, maar ook die kans is klein.
pi_192510463
Trump wordt herkozen: 1

Als Donald zo door gaat en de corona crisis duurt nog even voort, is de corona crisis de main topic tijdens de verkiezingen. Als Biden dat weet uit te spelen maakt Donald geen kans.

Na 28 april worden de eerste lockdown-maatregelen in Nederland versoepeld: 4
Denk dat wereld wijd na het labor day weekeinde heeeeeeeeeel voorzichtig het leven weer op gang gaat komen. Beetje bij beetje, ik vermoed namelijk dat scholen bijvoorbeeld het schooljaar voor gesloten gaan verklaren, dus die hoeven dan pas in Augustus weer te beginnen.

Het Verenigd Koninkrijk zit in 2021 zonder handelsakkoord met de EU: 3
Mwa, zal een lastige discussie worden (als het dat al niet is). Best kans dat men een soort tussen verdrag sluit gedurende corona crisis.

De VVD blijft de grootste partij bij de volgende verkiezingen: 4
Zoals het tegen Donald werkt dat de verkiezingen al zo "vroeg" zijn ten opzichte van de corona crisis. Voor de VVD (en met name Mark Rutte), is dit weer net iets te laat.

Bovendien vraag ik me af of Mark Rutte uberhaupt nog wel gaat meedoen met de verkiezingen. Ik kan me ook voorstellen dat hij het wel genoeg vindt, en tijd vindt voor wat anders.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_192511462
Een gemiddelde na de eerste zeven:

Trump wordt herkozen: 3
Na 28 april worden de eerste lockdown-maatregelen in Nederland versoepeld: 2,43
Het Verenigd Koninkrijk zit in 2021 zonder handelsakkoord met de EU: 2,71
De VVD blijft de grootste partij bij de volgende verkiezingen: 4
FvD komt na de volgende verkiezingen in het kabinet: 2
  woensdag 8 april 2020 @ 12:45:18 #10
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_192512748
Trump wordt herkozen: 2,5(50/50 IMO)
Na 28 april worden de eerste lockdown-maatregelen in Nederland versoepeld: 2(lijkt me nog net te vroeg)
Het Verenigd Koninkrijk zit in 2021 zonder handelsakkoord met de EU: 5(geen prio)
De VVD blijft de grootste partij bij de volgende verkiezingen: 4
FvD komt volgende verkiezingen in het kabinet: 1(lijkt me redelijk uitgesloten, maar je weet maar nooit)
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_192566825
Nog twee stellingen:

Het kabinet zit de rit uit tot maart 2021 - 4
De verkiezingen worden wegens corona uitgesteld tot mei 2021 - 1
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')