abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192480952
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2020 17:24 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zou het logischer vinden als restaurants gewoon open mogen, mits ze minder tafels gebruiken zodat er in ieder geval iets van omzet is, maar de afstand tussen de tafels groot genoeg is. Daarnaast wellicht bediening met handschoenen/mondkapjes (of iets dergelijks). Met hoge boetes als blijkt dat de regels niet gevolgd worden door het betreffende restaurant.
Hier moeten we mi op niet zo lange termijn naar toe. Dit model. Niet alleen voor horeca, voor alles waar dit mogelijk is. Anders is in de zomer half Nederland failliet.
zie email 27 oktober
  maandag 6 april 2020 @ 17:26:43 #182
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_192480964
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 17:13 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat zal wel meevallen, wij zijn niet echt ellende meer gewent, daarom moet ik zo lachen om alle vlinders die lopen te miepen over hun studenten OV en of je wel een reis kunt boeken in Juni.

Nu heb ik nooit een crisis van deze omvang meegemaakt, maar wel verschillende periodes met enorme werkloosheid, vooral de jaren 80 was ik heel bang dat mijn vader ontslagen zou worden, dat ging toen met bossen en ik heb daar toen echt als kind veel stress van gehad.
Ja, de crisis van begin jaren 80 met 850.000 werkelozen kunnen vlinders van nu zich nauwelijks voorstellen. En de hopeloosheid toen, ook bij de jeugd. Mijn vader is toen wel zijn baan kwijtgeraakt maar maakte er het beste van. Ik ben afgestudeerd in '82 en na 6 maanden gelukkig een baan gevonden. Maar 3/4 van mijn leeftijdsgenoten zijn jarenlang werkeloos geweest, en bleven bij pa en ma wonen. Tegenwoordig miepen ze al dat ze op hun 25e geen huis kunnen kopen :')
pi_192480969
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 17:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]

En hoe ga je dat praktisch doen?
Gratis zuipfeesten organiseren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192480981
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 17:27 schreef raptorix het volgende:

[..]

Gratis zuipfeesten organiseren.
En vervolgens besmet de zuipfeestbezoeker de volgende dag een oudere in de supermarkt.
zie email 27 oktober
  maandag 6 april 2020 @ 17:28:57 #185
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192481005
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 17:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]

En hoe ga je dat praktisch doen?
De overheid moet communiceren dat eenieder voor zichzelf moet bepalen of hij of zij een goede gezondheid heeft, als dat niet zo is dan is het devies om de komende periode niet naar buiten te gaan.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_192481023
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 17:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hier moeten we mi op niet zo lange termijn naar toe. Dit model. Niet alleen voor horeca, voor alles waar dit mogelijk is. Anders is in de zomer half Nederland failliet.
Yup. Eens.

Zelfs met toerisme valt zoiets wel te regelen. Vliegtuigen die nog maar voor de helft gevuld mogen worden bv. Internationale treinen ook. Zorgen dat er altijd ruimte is tussen mensen. Als je reist verplicht worden om een sjaal/mondkapje te dragen. Wellicht nog wat andere aanvullende opties. Iedere reiziger gaan checken gaat te lang duren denk ik. Voor risico gebieden kan dat wel, maar bij alle reizigers wordt dat lastiger.

Qua werk kan je teams waar mogelijk splitsen. Ene team werkt week A, andere team week B. Als je dan iemand aansteekt dan blijft het wel bij dat team. Daarna een week thuis.
pi_192481038
quote:

[..]

Zou het logischer vinden als restaurants gewoon open mogen, mits ze minder tafels gebruiken zodat er in ieder geval iets van omzet is, maar de afstand tussen de tafels groot genoeg is. Daarnaast wellicht bediening met handschoenen/mondkapjes (of iets dergelijks). Met hoge boetes als blijkt dat de regels niet gevolgd worden door het betreffende restaurant.
Dit precies.

Uitgaande van de juistheid van de cijfers hoef je niet extreem veel te doen om het aantal besmettingen te doen laten dalen. Alleen omdat het de afgelopen weken hard moest dalen, zijn deze maatregelen van kracht.
pi_192481041
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2020 17:26 schreef Snowpea het volgende:

[..]

Ja, de crisis van begin jaren 80 met 850.000 werkelozen kunnen vlinders van nu zich nauwelijks voorstellen. En de hopeloosheid toen, ook bij de jeugd. Mijn vader is toen wel zijn baan kwijtgeraakt maar maakte er het beste van. Ik ben afgestudeerd in '82 en na 6 maanden gelukkig een baan gevonden. Maar 3/4 van mijn leeftijdsgenoten zijn jarenlang werkeloos geweest, en bleven bij pa en ma wonen. Tegenwoordig miepen ze al dat ze op hun 25e geen huis kunnen kopen :')
Plus dat er ook gewoon minder luxe was, het was vrij bijzonder als je met het vliegtuig op vakantie ging, de meeste mensen gingen gewoon met de caravan, en soms in een huisje. Het was ook heel normaal dat je moeder je kleren naaide, en dat was niet omdat ze het nou zo leuk vond, en ja ik heb ook wel meegemaakt (niet vaak) dat er even geen dagje hartig beleg was, nou dan nam je pindakaas en verheugde je op de volgende dag, juist zaken missen maakt het zo leuk om een luxe beleving te hebben. De huidige vlinders? Alles moet luxe, alles moet ze aangedragen worden, ik vind het prima, maar nu moet je je zelf toch echt gaan redden.
  maandag 6 april 2020 @ 17:30:51 #189
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192481044
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 17:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het probleem is dat Nederland niet zo heel groot is en je best veel beweging hebt door de regio's.
Iets met provincies afsluiten .... :P
In de polder en waar bruggen/tunnels zijn ben je snel klaar.

Sws wel eens met stijgende verbazing gekeken hoe goed (en snel) je in Nederland een gebied kunt afsluiten. Veel wijken hebben soms maar één of twee toegangswegen. Strooppaadjes en sluipwegen zijn er al helemaal niet meer En met Drones/GSMtracking wordt het een kwestie van warmte.
ideetje: Nu we er toch zijn, gelijk rekeningrijden invoeren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192481047
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 17:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]

En vervolgens besmet de zuipfeestbezoeker de volgende dag een oudere in de supermarkt.
Die oudere moeten gewoon een binnenblijven en niet zo eigenwijs zijn.
pi_192481053
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2020 17:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

De overheid moet communiceren dat eenieder voor zichzelf moet bepalen of hij of zij een goede gezondheid heeft, als dat niet zo is dan is het devies om de komende periode niet naar buiten te gaan.
Ook mensen met een goede gezondheid kunnen doodziek worden en als de verspreiding maar breed genoeg is zal dat ook gebeuren in aantallen die groot genoeg zijn om de zorg te overbelasten, nog even los van de hallucinante gedachte dat zwakkeren zich hermetisch af zullen kunnen sluiten van de rest van de bevolking.
pi_192481057
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 17:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

Die oudere moeten gewoon een binnenblijven en niet zo eigenwijs zijn.
En dan sterven van de honger?
zie email 27 oktober
pi_192481064
quote:

[..]

Je zult toch boodschappen moeten doen. Of naar de dokter.
zie email 27 oktober
  maandag 6 april 2020 @ 17:33:01 #194
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192481077
quote:

[..]

En met bijhouden van een lijst van klanten zodat die in quarantaine geplaatst kunnen worden wanneer een besmetting opduikt.
are we infinite or am I alone
pi_192481086
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 17:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik doe al weken boodschappen voor mn ouders. Ik zie me dat nog wel maanden doen.
Go hard or go home
pi_192481092
Over of Nederland failliet is? Ik denk persoonlijk wel, dit gaan we niet binnen 2 maanden fixen en hele onderdelen liggen stil, de andere helft die over is krijgt met een enorme daling van vraag te maken, en aangezien dit wereldwijd gaat spelen, tjah.....

Persoonlijk denk ik dat het voor Nederland en EU een mooi moment voor een hard reset is, stoppen met de Euro en ons verlies nemen, die Euro is toch al niet meer te redden. En dan eens normaal gaan doen met valuta en niet allemaal fratsen uit halen.
  maandag 6 april 2020 @ 17:33:37 #197
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192481093
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2020 17:31 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ook mensen met een goede gezondheid kunnen doodziek worden en als de verspreiding maar breed genoeg is zal dat ook gebeuren in aantallen die groot genoeg zijn om de zorg te overbelasten, nog even los van de hallucinante gedachte dat zwakkeren zich hermetisch af zullen kunnen sluiten van de rest van de bevolking.
Iedereen kan ziek worden, alleen leert de statistieken ons daar daar beneden de 50 nauwelijks sprake van is.
Het is je eigen verantwoordelijkheid om in te schatten of je tot de risicogroep behoort, een huisarts kan daarbij vast adviseren. Hetzelfde geldt met roken, het is je eigen verantwoordelijkheid om in te schatten hoe (on)gezond het is.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 6 april 2020 @ 17:33:43 #198
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_192481095
quote:

[..]

Maar dat doet de overheid toch al? Alleen lijkt dat niet tot mensen door te dringen, lopen nog zoveel mensen hoestend en proestend over straat :{
pi_192481099
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 17:33 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

En met bijhouden van een lijst van klanten zodat die in quarantaine geplaatst kunnen worden wanneer een besmetting opduikt.
Ook een goeie ja. Dat je je gewoon moet identificeren bij restaurants, e.d.
pi_192481102
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 17:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Er is niemand die ze kan helpen?
pi_192481104
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2020 17:29 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Yup. Eens.

Zelfs met toerisme valt zoiets wel te regelen. Vliegtuigen die nog maar voor de helft gevuld mogen worden bv. Internationale treinen ook. Zorgen dat er altijd ruimte is tussen mensen. Als je reist verplicht worden om een sjaal/mondkapje te dragen. Wellicht nog wat andere aanvullende opties. Iedere reiziger gaan checken gaat te lang duren denk ik. Voor risico gebieden kan dat wel, maar bij alle reizigers wordt dat lastiger.

Qua werk kan je teams waar mogelijk splitsen. Ene team werkt week A, andere team week B. Als je dan iemand aansteekt dan blijft het wel bij dat team. Daarna een week thuis.
Eens. Misschien niet ideaal, maar het moet wel. Anders is de kuur ernstiger dan de kwaal. Je kunt van alles verzinnen om de boel relatief verantwoord weer op te starten.
zie email 27 oktober
  maandag 6 april 2020 @ 17:34:07 #202
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192481107
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 17:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Boodschappen kunnen online. Dokter niet. Dus helemaal blootstelling voorkmen kan niet. Zo eerlijk moet je zijn.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_192481109
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 17:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]

:') Ja, ze sterven een langzame pijnlijke hongersdood. Alles beter dan corona.
Go hard or go home
pi_192481111
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 17:30 schreef raptorix het volgende:

[..]

Plus dat er ook gewoon minder luxe was, het was vrij bijzonder als je met het vliegtuig op vakantie ging, de meeste mensen gingen gewoon met de caravan, en soms in een huisje. Het was ook heel normaal dat je moeder je kleren naaide, en dat was niet omdat ze het nou zo leuk vond, en ja ik heb ook wel meegemaakt (niet vaak) dat er even geen dagje hartig beleg was, nou dan nam je pindakaas en verheugde je op de volgende dag, juist zaken missen maakt het zo leuk om een luxe beleving te hebben. De huidige vlinders? Alles moet luxe, alles moet ze aangedragen worden, ik vind het prima, maar nu moet je je zelf toch echt gaan redden.
De huidige vlinders, die zich tot voorbij de nek in de schulden mogen steken voor een opleiding en vervoer daarnaartoe waar jij dat waarschijnlijk gratis hebt gekregen bedoel je? *O*
pi_192481112
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 17:33 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dat is niet nodig als we hier ook met die telefoon-app gaan werken.
  maandag 6 april 2020 @ 17:34:39 #206
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192481119
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 17:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ouderen zitten achter de deur en hebben hun eigen feestmomentjes in de suipermarkt.
natuurlijk wat LOL maar qua aanpak is dat hoe het epidemisch werkt.
Of dat past in de emotie zal zich doen gelden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192481125
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 17:33 schreef Noek het volgende:

[..]

Ik doe al weken boodschappen voor mn ouders. Ik zie me dat nog wel maanden doen.
Fijn! Heel goed! Maar er zijn ook genoeg ouderen die geen of een heel beperkt sociaal netwerk hebben, en dan vaak ook nog in de eigen leeftijdscategorie.
zie email 27 oktober
  maandag 6 april 2020 @ 17:34:59 #208
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192481127
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 17:33 schreef Snowpea het volgende:

[..]

Maar dat doet de overheid toch al? Alleen lijkt dat niet tot mensen door te dringen, lopen nog zoveel mensen hoestend en proestend over straat :{
Tsjah, sommige mensen kun je gewoon niet beschermen..
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_192481133
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 17:33 schreef raptorix het volgende:

[..]

Er is niemand die ze kan helpen?
Je sociale kring bestaat meestal toch voornamelijk uit mensen van je eigen leeftijd.
zie email 27 oktober
pi_192481138
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2020 17:34 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

De huidige vlinders, die zich tot voorbij de nek in de schulden mogen steken voor een opleiding en vervoer daarnaartoe waar jij dat waarschijnlijk gratis hebt gekregen bedoel je? *O*
Ik heb 1 jaartje een OV gehad, en ik als ik me niet vergis een totaal van 1100 guldens aan studifinaninciering gehad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')