Hier moeten we mi op niet zo lange termijn naar toe. Dit model. Niet alleen voor horeca, voor alles waar dit mogelijk is. Anders is in de zomer half Nederland failliet.quote:Op maandag 6 april 2020 17:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zou het logischer vinden als restaurants gewoon open mogen, mits ze minder tafels gebruiken zodat er in ieder geval iets van omzet is, maar de afstand tussen de tafels groot genoeg is. Daarnaast wellicht bediening met handschoenen/mondkapjes (of iets dergelijks). Met hoge boetes als blijkt dat de regels niet gevolgd worden door het betreffende restaurant.
Ja, de crisis van begin jaren 80 met 850.000 werkelozen kunnen vlinders van nu zich nauwelijks voorstellen. En de hopeloosheid toen, ook bij de jeugd. Mijn vader is toen wel zijn baan kwijtgeraakt maar maakte er het beste van. Ik ben afgestudeerd in '82 en na 6 maanden gelukkig een baan gevonden. Maar 3/4 van mijn leeftijdsgenoten zijn jarenlang werkeloos geweest, en bleven bij pa en ma wonen. Tegenwoordig miepen ze al dat ze op hun 25e geen huis kunnen kopenquote:Op maandag 6 april 2020 17:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen, wij zijn niet echt ellende meer gewent, daarom moet ik zo lachen om alle vlinders die lopen te miepen over hun studenten OV en of je wel een reis kunt boeken in Juni.
Nu heb ik nooit een crisis van deze omvang meegemaakt, maar wel verschillende periodes met enorme werkloosheid, vooral de jaren 80 was ik heel bang dat mijn vader ontslagen zou worden, dat ging toen met bossen en ik heb daar toen echt als kind veel stress van gehad.
En vervolgens besmet de zuipfeestbezoeker de volgende dag een oudere in de supermarkt.quote:
De overheid moet communiceren dat eenieder voor zichzelf moet bepalen of hij of zij een goede gezondheid heeft, als dat niet zo is dan is het devies om de komende periode niet naar buiten te gaan.quote:
Yup. Eens.quote:Op maandag 6 april 2020 17:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hier moeten we mi op niet zo lange termijn naar toe. Dit model. Niet alleen voor horeca, voor alles waar dit mogelijk is. Anders is in de zomer half Nederland failliet.
Dit precies.quote:Op maandag 6 april 2020 17:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zou het logischer vinden als restaurants gewoon open mogen, mits ze minder tafels gebruiken zodat er in ieder geval iets van omzet is, maar de afstand tussen de tafels groot genoeg is. Daarnaast wellicht bediening met handschoenen/mondkapjes (of iets dergelijks). Met hoge boetes als blijkt dat de regels niet gevolgd worden door het betreffende restaurant.
Plus dat er ook gewoon minder luxe was, het was vrij bijzonder als je met het vliegtuig op vakantie ging, de meeste mensen gingen gewoon met de caravan, en soms in een huisje. Het was ook heel normaal dat je moeder je kleren naaide, en dat was niet omdat ze het nou zo leuk vond, en ja ik heb ook wel meegemaakt (niet vaak) dat er even geen dagje hartig beleg was, nou dan nam je pindakaas en verheugde je op de volgende dag, juist zaken missen maakt het zo leuk om een luxe beleving te hebben. De huidige vlinders? Alles moet luxe, alles moet ze aangedragen worden, ik vind het prima, maar nu moet je je zelf toch echt gaan redden.quote:Op maandag 6 april 2020 17:26 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Ja, de crisis van begin jaren 80 met 850.000 werkelozen kunnen vlinders van nu zich nauwelijks voorstellen. En de hopeloosheid toen, ook bij de jeugd. Mijn vader is toen wel zijn baan kwijtgeraakt maar maakte er het beste van. Ik ben afgestudeerd in '82 en na 6 maanden gelukkig een baan gevonden. Maar 3/4 van mijn leeftijdsgenoten zijn jarenlang werkeloos geweest, en bleven bij pa en ma wonen. Tegenwoordig miepen ze al dat ze op hun 25e geen huis kunnen kopen
Iets met provincies afsluiten ....quote:Op maandag 6 april 2020 17:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is dat Nederland niet zo heel groot is en je best veel beweging hebt door de regio's.
Die oudere moeten gewoon een binnenblijven en niet zo eigenwijs zijn.quote:Op maandag 6 april 2020 17:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En vervolgens besmet de zuipfeestbezoeker de volgende dag een oudere in de supermarkt.
Ook mensen met een goede gezondheid kunnen doodziek worden en als de verspreiding maar breed genoeg is zal dat ook gebeuren in aantallen die groot genoeg zijn om de zorg te overbelasten, nog even los van de hallucinante gedachte dat zwakkeren zich hermetisch af zullen kunnen sluiten van de rest van de bevolking.quote:Op maandag 6 april 2020 17:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De overheid moet communiceren dat eenieder voor zichzelf moet bepalen of hij of zij een goede gezondheid heeft, als dat niet zo is dan is het devies om de komende periode niet naar buiten te gaan.
En dan sterven van de honger?quote:Op maandag 6 april 2020 17:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die oudere moeten gewoon een binnenblijven en niet zo eigenwijs zijn.
Je zult toch boodschappen moeten doen. Of naar de dokter.quote:Op maandag 6 april 2020 17:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De overheid moet communiceren dat eenieder voor zichzelf moet bepalen of hij of zij een goede gezondheid heeft, als dat niet zo is dan is het devies om de komende periode niet naar buiten te gaan.
En met bijhouden van een lijst van klanten zodat die in quarantaine geplaatst kunnen worden wanneer een besmetting opduikt.quote:Op maandag 6 april 2020 17:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik doe al weken boodschappen voor mn ouders. Ik zie me dat nog wel maanden doen.quote:Op maandag 6 april 2020 17:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je zult toch boodschappen moeten doen. Of naar de dokter.
Iedereen kan ziek worden, alleen leert de statistieken ons daar daar beneden de 50 nauwelijks sprake van is.quote:Op maandag 6 april 2020 17:31 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ook mensen met een goede gezondheid kunnen doodziek worden en als de verspreiding maar breed genoeg is zal dat ook gebeuren in aantallen die groot genoeg zijn om de zorg te overbelasten, nog even los van de hallucinante gedachte dat zwakkeren zich hermetisch af zullen kunnen sluiten van de rest van de bevolking.
Maar dat doet de overheid toch al? Alleen lijkt dat niet tot mensen door te dringen, lopen nog zoveel mensen hoestend en proestend over straatquote:Op maandag 6 april 2020 17:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ook een goeie ja. Dat je je gewoon moet identificeren bij restaurants, e.d.quote:Op maandag 6 april 2020 17:33 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
En met bijhouden van een lijst van klanten zodat die in quarantaine geplaatst kunnen worden wanneer een besmetting opduikt.
Eens. Misschien niet ideaal, maar het moet wel. Anders is de kuur ernstiger dan de kwaal. Je kunt van alles verzinnen om de boel relatief verantwoord weer op te starten.quote:Op maandag 6 april 2020 17:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Yup. Eens.
Zelfs met toerisme valt zoiets wel te regelen. Vliegtuigen die nog maar voor de helft gevuld mogen worden bv. Internationale treinen ook. Zorgen dat er altijd ruimte is tussen mensen. Als je reist verplicht worden om een sjaal/mondkapje te dragen. Wellicht nog wat andere aanvullende opties. Iedere reiziger gaan checken gaat te lang duren denk ik. Voor risico gebieden kan dat wel, maar bij alle reizigers wordt dat lastiger.
Qua werk kan je teams waar mogelijk splitsen. Ene team werkt week A, andere team week B. Als je dan iemand aansteekt dan blijft het wel bij dat team. Daarna een week thuis.
Boodschappen kunnen online. Dokter niet. Dus helemaal blootstelling voorkmen kan niet. Zo eerlijk moet je zijn.quote:Op maandag 6 april 2020 17:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je zult toch boodschappen moeten doen. Of naar de dokter.
quote:
De huidige vlinders, die zich tot voorbij de nek in de schulden mogen steken voor een opleiding en vervoer daarnaartoe waar jij dat waarschijnlijk gratis hebt gekregen bedoel je?quote:Op maandag 6 april 2020 17:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Plus dat er ook gewoon minder luxe was, het was vrij bijzonder als je met het vliegtuig op vakantie ging, de meeste mensen gingen gewoon met de caravan, en soms in een huisje. Het was ook heel normaal dat je moeder je kleren naaide, en dat was niet omdat ze het nou zo leuk vond, en ja ik heb ook wel meegemaakt (niet vaak) dat er even geen dagje hartig beleg was, nou dan nam je pindakaas en verheugde je op de volgende dag, juist zaken missen maakt het zo leuk om een luxe beleving te hebben. De huidige vlinders? Alles moet luxe, alles moet ze aangedragen worden, ik vind het prima, maar nu moet je je zelf toch echt gaan redden.
Dat is niet nodig als we hier ook met die telefoon-app gaan werken.quote:Op maandag 6 april 2020 17:33 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
En met bijhouden van een lijst van klanten zodat die in quarantaine geplaatst kunnen worden wanneer een besmetting opduikt.
Ouderen zitten achter de deur en hebben hun eigen feestmomentjes in de suipermarkt.quote:Op maandag 6 april 2020 17:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En vervolgens besmet de zuipfeestbezoeker de volgende dag een oudere in de supermarkt.
Fijn! Heel goed! Maar er zijn ook genoeg ouderen die geen of een heel beperkt sociaal netwerk hebben, en dan vaak ook nog in de eigen leeftijdscategorie.quote:Op maandag 6 april 2020 17:33 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik doe al weken boodschappen voor mn ouders. Ik zie me dat nog wel maanden doen.
Tsjah, sommige mensen kun je gewoon niet beschermen..quote:Op maandag 6 april 2020 17:33 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Maar dat doet de overheid toch al? Alleen lijkt dat niet tot mensen door te dringen, lopen nog zoveel mensen hoestend en proestend over straat
Je sociale kring bestaat meestal toch voornamelijk uit mensen van je eigen leeftijd.quote:
Ik heb 1 jaartje een OV gehad, en ik als ik me niet vergis een totaal van 1100 guldens aan studifinaninciering gehad.quote:Op maandag 6 april 2020 17:34 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
De huidige vlinders, die zich tot voorbij de nek in de schulden mogen steken voor een opleiding en vervoer daarnaartoe waar jij dat waarschijnlijk gratis hebt gekregen bedoel je?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |